Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Findes sådan et program...
Fra : Magnus

Dato : 13-04-07 14:44

Jeg har et smart lille program der kan indskrive kunstner, albumtitel osv.
ind i mp3 filer.

Findes der ikke noget tilsvarende som kan skrive diverse fil informationer i
en hel samling billeder på en gang uden at åbne hvert billede i Photoshop og
gemme det igen.
Det er fordi jeg gerne ville skrive mit navn ind i fil info på alle
billederne og når der måske er 300 billeder så er det jo ikke noget man lige
gør i Photoshop.

/Magnus

Fra : Max

Dato : 13-04-07 15:44

Hej Magnus

> billederne og når der måske er 300 billeder så er det jo ikke noget
> man lige gør i Photoshop.

Hvis man laver en lille Action til det, ja så er det da noget man
bare lige gør i PhotoShop.

--
Mvh Max

Fra : JDD

Dato : 13-04-07 16:08

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er fordi jeg gerne ville skrive mit navn ind i fil info på alle
> billederne og når der måske er 300 billeder så er det jo ikke noget man

Højreklikker du på en jpg fil og vælger egenskaber - fanebladet
dokumentinfo, så er der nogle felter med forfatter osv. dem kan man bare
skrive i. Marker alle billeder og samme sted vælg avanseret, så kan du gøre
det ved dem alle.

Fra : Magnus

Dato : 13-04-07 17:49

> [...]
> dokumentinfo, så er der nogle felter med forfatter osv. dem kan man bare
> skrive i. Marker alle billeder og samme sted vælg avanseret, så kan du

Det kan jeg også gøre men det kan man kun med en fil af gangen og ikke
markere flere filer så er felterne inaktive.

Man åbner ikke lige 200 stk. 8 mio. pixels billeder i Photoshop for blot at
skrive en general beskrivelse af hvor billederne er fra som er det jeg vil
gøre.

/Magnus

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-04-07 19:03

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev :

>Det kan jeg også gøre men det kan man kun med en fil af gangen og ikke
>markere flere filer så er felterne inaktive.

Nej, klik helt ude til højre.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : JDD

Dato : 14-04-07 06:32

> Det kan jeg også gøre men det kan man kun med en fil af gangen og ikke
> markere flere filer så er felterne inaktive.
>
> /Magnus

Ikke hvis du markere alle filerne, og går ind og vælger advanseret, scroller
ned og klikker til højre for teksten i det feldt du vil skrive i.