Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotografering på Christiania
Fra : Gert Medom

Dato : 11-04-07 10:22

Hej.

Jeg tænker på i fremtiden at prøve en fototur ind på Christiania.

Er der specielle forhold man skal være obs på? Hvad gør man/ Hvad gør man
ikke?

Håber nogen vil øse ud af deres erfaringer!

--
Mvh.
Gert Medom

http://home1.stofanet.dk/gert.medom
Bachelor: http://db2007bachelor.wordpress.com/

Fra : Henrik

Dato : 11-04-07 13:38

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> wrote in

> Jeg tænker på i fremtiden at prøve en fototur ind på Christiania.
>
> Er der specielle forhold man skal være obs på? Hvad gør man/ Hvad gør
> man ikke?

Nu ved jeg ikke om forholdende på det punkt har ændret sig, men for nogle
år siden stod en kammerat og jeg, ved pølsevognen ved Burmeistergade.
Mens vi stod og ventede på at få vores hot dogs, stod vi og kiggede på
nogle billeder jeg havde taget, på den lille skærm bag på kameraet.
Selv om vi var et stykke fra hovedindgangen, medførte dette alligevel at
to af vagterne fra Christiania over til os, og spurgte om vi "var pansere
og hvorfor vi tog billeder af dem".
Da vi forklarede at vi ikke var betjente og i øvrigt heller ikke tog
billeder af dem, spurgte de om de måtte se efter. Det måtte de af
forskellige grunde ikke og de blev noget ubehagelige og ret truende i
deres væremåde.
Da jeg ikke havde noget behov for at få nogle klø og i øvrigt mente at
det var en mere pragmatisk tilgang at fortrække, frem for at holde på sin
ret til at have et kamera i offentligheden tog vi vores pølser og kørte
ned til Christianshavn.
Nu er der jo sket meget siden, men hvis de stadigvæk går lige så meget op
i det derude, skal du jo nok forberede dig på at få nogle på låget :(

MVH
Henrik

Fra : ai

Dato : 11-04-07 14:47

Er der specielle forhold man skal være obs på? Hvad gør man/ Hvad gør man
ikke?

Jeg ville først ta en tur uden camera, og se hvad der rører sig
i det alternative samfund.
der er visse steder det ikke er smart at stikke et camera
op i hovedet på en "klumpleverandør/sælger.
de fleste derude er søde og rare mennesker, men der er absolut
undtagelser. Jeg må tilstå, at jeg har været tæt på øretæver,
selvom jeg er en stor mand på 196.
men jeg har da fået gode billeder alligevel.
så held og lykke med dit forehavende.
PS: lad dit jakkesæt og slips blive hjemme,
klæd dig på efter omstændighederne.
/ai

Fra : ksk

Dato : 11-04-07 13:59

pjat med dem du kan sages fotografere på CA

se her

http://d2x.megapixel.dk/billeder/album/i11892

undgå at fotografere på pusherstreet .. så er alt tilladt, hvis du snuppe
en joint kunne det være skægt at se dine billedere

KsK

Fra : Jesper

Dato : 11-04-07 20:35

ksk

Er der en grund til at alle personer undtagen politiet er slører i ansigtet?

Doc

Fra : ksk

Dato : 11-04-07 20:38

"Jesper" <jesper@what2wear.dk> skrev i en meddelelse
> ksk
>
> Er der en grund til at alle personer undtagen politiet er slører i
> ansigtet?
>
> Doc

det må være sket undere fremkaldelse ,,, klag afsendt til BINGO FOTO
KsK

Fra : Henrik

Dato : 12-04-07 16:19

"ksk" <ksk@allg1.dk> wrote in news:461d38e4$0$21929$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> "Jesper" <jesper@what2wear.dk> skrev i en meddelelse

> det må være sket undere fremkaldelse ,,, klag afsendt til BINGO FOTO
> KsK

"Og Erik: Hedder du også Jørgen?"

MVH
Henrik

Fra : ksk

Dato : 12-04-07 17:37

> "Og Erik: Hedder du også Jørgen?"
>
> MVH
> Henrik

hvad mener du .. Niels

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-04-07 17:44

On Thu, 12 Apr 2007 18:37:25 +0200, "ksk" <ksk@allg1.dk> wrote:

>hvad mener du .. Niels

Ha ha ha

Fra : Henrik

Dato : 12-04-07 19:36

"ksk" <ksk@allg1.dk> wrote in news:461e602a$0$90269$14726298
@news.sunsite.dk:

> hvad mener du .. Niels

Det er et Monrad & Rislund citat.

MVH
Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-04-07 15:37

Gert Medom skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er der specielle forhold man skal være obs på? Hvad gør man/
> Hvad gør man ikke?

De fleste indbyggere på Christiania er ganske fredelige - og der
er ikke andre regler end i det øvrige samfund.

Men som altid, hvor der kommer personer med på billederne, så vil
det nok være fornuftigt, at spørge de pågældende først - f.x. vil
det nok ikke være klogt at tage billeder af en "handel" på Pusher
Street

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Per O.

Dato : 11-04-07 20:48

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke?
>
> Håber nogen vil øse ud af deres erfaringer!

Jeg har fotograferet derude med et digitalt spejlrefleks kamera uden at have
problemer med det. Lad være med at skyde direkte på dem som ser allemest
asociale ud, der er nogle af de gutter derude som er lettere rådne i
hovedet. De almindelige beboere er fine nok, og gav mig ingen problemer, men
kun venlige smil.
Din atitude gør også en stor forskel. Se venligt på verden og smil, så går
det hele meget lettere. Og hvis du bare gerne vil forevige amøberne, så køb
en stor tele

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-04-07 21:05

Per O. wrote:

> Lad være med at skyde direkte på dem som ser allemest
> asociale ud, der er nogle af de gutter derude som er lettere rådne i
> hovedet.

Er det sådan nogen som ham her du tænker på...
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/christiania_vol_2/_christiania-092.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per O.

Dato : 12-04-07 20:07

> Er det sådan nogen som ham her du tænker på...
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/christiania_vol_2/_christiania-092.html

nej det er han da for køn til

Flot fyr .. ikke selvportræt vel?

Per O.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-04-07 20:54

Per O. wrote:

> nej det er han da for køn til
>
> Flot fyr .. ikke selvportræt vel?

Nej... så vidt jeg husker, så sagde han, at hed hed Per...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per O.

Dato : 13-04-07 17:38

> Nej... så vidt jeg husker, så sagde han, at hed hed Per...

ok .. så er det ikke min familie .. jeg har ingen brødre som hedder Per

Per O.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-04-07 21:09

Gert Medom wrote:

> Håber nogen vil øse ud af deres erfaringer!

Jeg har aldrig oplevet problemer på Christiania.

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/christiania_vol_2/preview_01of14.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/lokaliteter/christiania_vol_1/preview_1of5.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ksk

Dato : 11-04-07 21:26

> Jeg har aldrig oplevet problemer på Christiania.

> [...]

TYPISK TURIST FOTO

http://d2x.megapixel.dk/billeder/vis/i424021

LOL nej Niels ha ret .. bare opføre dig og klæd dig som et fjols
og du ryge med i morgen tællingen roflol

KsK

Fra : ksk

Dato : 11-04-07 21:52

> Jeg har aldrig oplevet problemer på Christiania.

> [...]

ok jeg gi mig ,, mange gode .. de bedst er fra dine analog tid -- du ha
fået scannet dog noget hav

KsK

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-04-07 12:33

> Jeg har aldrig oplevet problemer på Christiania.

> [...]
Niels!

Det ser ud til at din server er nede - -I hvert fald her fra Jylland.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 12-04-07 15:57

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Niels!
>
> Det ser ud til at din server er nede - -I hvert fald her fra Jylland.
>
> Mvh
>
> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger
>Hej. Ja fra Skælskør virker det heller ikk.
Flemming Aagaard

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-04-07 18:58

"Flemming Aagaard" <samleren@stofanet.dk> wrote in message

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Og heller ikke her i Skovlunde.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jaja, jeg kikker på den...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-04-07 20:52

Frodo Nifinger wrote:

> Niels!
>
> Det ser ud til at din server er nede - -I hvert fald her fra Jylland.

Det er hele TELE2' netværk som har været nede i 13 timer, der har vist
været noget meget stort, der er gået i alvorlig udu hos dem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Gert Medom

Dato : 13-04-07 12:05

Jeg takker for de mange tilbagemeldinger.

Det lader til at jeg vil kunne komme langt med almindelig sund fornuft. Så
håber jeg den stadig ligger der til den tid

// Gert