Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad pris er normalt at forlange for et bi~
Fra : Magnus

Dato : 10-04-07 14:22

Jeg fotografere sport og der er jeg flere blevet kontaktet af nogle
landsdækkende aviser f.eks. B.T. og Ekstrabladet som har ville have et af
mine billeder af f.eks. en speciel situation fra en kamp og i fuld
opløsning.

Dette har jeg afvist at gøre gratis men hvad skulle prisen eventuelt være
for at levere et højaktuelt billed til brug i landsdækkende avis?

Er der nogen der ved eller har erfaringer med noget sådan.

/Magnus

Fra : Bo Hellum

Dato : 10-04-07 14:39

"Magnus" <arnason_fjern@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at levere et højaktuelt billed til brug i landsdækkende avis?
>
> Er der nogen der ved eller har erfaringer med noget sådan.

Sidste år solgte jeg et billede til Ekstra bladet det gav 1000,- Samtidig
solgte jeg et billede til en Norsk avis, og det gav de 2000,- for.

Jeg forlangte ikke noget, de sagde selv prisen og spurgte om det var ok.

Bo

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 10-04-07 20:04

Pressefotografforbundet har en vejledende prisliste, hvor du kan se hvad
aviserne bør betale for dine billeder.

læs mere her:

http://www.pressefotografforbundet.dk/ophavsret.php

Under litteratur, finder du et link til en Word-fil.
Håber det kan bruges.

vh.
paw j