Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera i vand
Fra : Erik D

Dato : 28-03-07 23:59

Hej Gruppe.

Min Canon Powershot S80 tilbragte idag ca. 1 min. på 30 cm dybde i
fersk søvand. Det var slukket da det skete.

Kamerahuset sagde det ikke kunne betale sig, at indlevere det. Det
tror jeg på.

Er der nogen af jer der har erfaring mht. adskillelse af
digitalkamera, og evt. komme med råd.

Jeg fik den tanke, at det måske hurtigt burde vaskes i destilleret
vand, inden tørring og adskillelse. Er det mon en god idé ?

Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-03-07 00:33

Erik D wrote:
> [...]
>
> Jeg fik den tanke, at det måske hurtigt burde vaskes i destilleret
> vand, inden tørring og adskillelse. Er det mon en god idé ?

Det ALLER første man gør er at flå batteripakken ud, uanset om det er
slukket eller ej. Herefter tager man dem med jkem og smider den ud som
elektronik skrot.

Elektronikken er muligvis til at redde, men optik, med vand mellem
linserne bliver aldrig det samme. Og mekanik i form at små motorer
overlever nok heller ikke.

Bo //

Fra : JDD

Dato : 29-03-07 05:59

[...]

Det er ingen grundt til at putte mere vand på. Jeg tror den er færdig men
man kan aldrig vide. Vi har 2 gange prøvet at få en mobiltelefon med i
vaskemaskinen, de skule ligge til tørre uden batteri i nogle dage, en
opladning og de virkede begge fint igen.

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-03-07 06:56

JDD wrote:
> [...]
> vand, inden tørring og adskillelse. Er det mon en god idé ?
>

> Det er ingen grundt til at putte mere vand på. Jeg tror den er færdig men

Ikke helt sandt.

Alm ferskvand indeholder kalk der afsætter sig, destilleret vand kan
skylde det væk.

Elektronikken kan sagtens redes, men mekaniken og optik er straks værrere.

> man kan aldrig vide. Vi har 2 gange prøvet at få en mobiltelefon med i
> vaskemaskinen, de skule ligge til tørre uden batteri i nogle dage, en
> opladning og de virkede begge fint igen.

Når man f.eks. lodder efter militær standard, vasker man faktisk prints
3 gange bagefter.

1. gang i alm. vand og sæbe
2. gang i sprit
3. gang i destilleret vand.

Derefter bliver print lakeret og forseglet.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke