Kattesamemføring til siri
Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 19:43

Giv tid giv tid
Mine 2 ´godt nok hankastræter lærte de på den hårde måde, og er de bedse
venner nu

Hold da op, hvor du mener du har problemer.:.(
Men nej giv tid og se.

Det er jo søde katte du har, og mon ikke de bliver venner?

De skal nok blive bongvenner med tiden

Det er set før og tager tid, så vent.
Ja ting tager tid og det må man vente på, så giv dem lige 3 måneder mere her
fra.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 13-04-07 20:15

Allerførst tak Allan, for jeg var flov over at vade ind i andre tråde på
den måde. Det kom bare, røg ud af mig - for kors, hvor det går mig på.
Nu har jeg så haft den frækhed at indkopiere Toves svar også...

----Hir, hir, Allan, jo da, jeg har vældig ondt af mig selv

> [...]
> Det er set før og tager tid, så vent.> Ja ting tager tid og det må man
vente på, så giv dem lige 3 måneder mere her fra.

OK - jeg anede ikke, at det var så længe, man sku regne med ufred - så
havde jeg nok ikke startet projektet...

Tove skrev: Hej søde "pivedyr".
Jeg kan se på det hele, at du bliver mere og mere desperat.

--- Rigtigt! Jeg kan ikke holde det her ud. Går ud af mit gode skind!

Jeg har nu godt nok "luret" dig forlængst. Jeg tror (og det er jeg
sikker på at
andre i gruppen også har ), at du for længst har opgivet, og at
du gerne vil finde et nyt hjem til Belle, men at du er for blød og
ansvarsbevidst til for alvor at gennemføre beslutningen, derfor håber
du på at bare et par stykker af os vil synes det samme, i stedet for
at vi giver dig det råd at se tiden an.

-- Ikke helt rigtigt.
Jeg har taget beslutningen i ugen før, men vil også udvise tålmodighed.
Jeg talte selvfølgelig fra starten alle eventualiteter igennem med tidl
ejer, også denne, og hun ville i givet fald gerne 'være ind over', klart
nok.
Selvfølgelig har jeg håbet, at Belle ville falde mere til. Hun er kommet
sig utrolig hurtigt rent fysisk, og virker utrolig uanfægtet og slet
ikke mærket af sin "fortid". Også derfor har jeg taget beslutningen -
jeg tror, at hun er, som hun er, og hun vil næppe ændre sig. En dejlig
kat, en pragtfuld kat - bare ikke for Gia og mig.
Det er nemlig ikke "kun" Gia, som den lille går på nerverne - det er
også mig.
Hun er langt mere opmærksomhedskrævende end stille Gia (der ellers
virker legesyg på mig - men jeg blev klogere...), og har en høj, klar
stemme, som hun bruger ihærdigt!
Nu er jeg jo lidt af en stille pebermø-type, ialtfald herhjemme, hvor
jeg gerne vil have ro og fred. Det får man ikke med den livlige,
højrøstede lille dame i huset.
Så nej, jeg venter ikke på opbakning til det Jeg har bestemt mig. Og
varskoet tidl. ejer om situationen.

anden
familie, hvor hun (måske) kan blive alenekat. Hun er efter hvad jeg
kan se på billedet en usædvanlig smuk raggie (min yndlingsrace), som
mange ville ønske de ejede .

--- Jeps - jeg har da også allerede en super ide på bedding, men nu ikke
sælge skindet før - osv

Mini som også helst vil være alenemis, så havde jeg stået i Adelgade og
betalt hvad det kostede at få hende med hjem. Hun er bare så yndig , men jeg
vil ikke byde
Mini en afløser for Mivser, for hun er ikke så meget for andre katte.

-- Æv! Det havde da ellers været et hit! Det ville jeg have været
lykkelig for!

Nu må du endelig ikke opfatte dette som en kritik,

--- Nej nej Så sart er jeg ikke Ikke helt *GG*

--- Det kan du tro! Alt bliver prøvet!

daglige sammenstød kattene imellem, og Gia har det sikkert bedst når hun er
alene med sin slave.

--- I al ærlighed, og så må nogle evt blive sure på mig, jeg har ikke
nerver til hverken krigstilstanden eller til Belle herself. Hun skal til
et hjem med et barn... Hvor de elsker katte og aldrig har ønsket hunde,
så hun kan få ro nok og leg nok, begge dele. Som sagt er der en ideel
ide på bedding.

Jeg ønsker sådan for dig, at det hele løser sig tilfredsstillende for
jer alle tre. Det er jo ingen skam at indrømme en fejltagelse,
tværtimod.

Tak Tove, for dit fromme ønske - jeg har indrømmet.... Blankt!
Tak Allan, for dit gode råd - jeg magter bare ikke at følge det. Jeg er
ikke særlig hårdhudet....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-04-07 21:28

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig har jeg håbet, at Belle ville falde mere til.

Hun er vist faldet fint til, det er nok mere Gia og dig der ikke kan falde
til i hendes selskab (-;

> --- I al ærlighed, og så må nogle evt blive sure på mig, jeg har ikke
> nerver til hverken krigstilstanden eller til Belle herself.

Det kommer nu heller ikke bag på mig, jeg havde luret dig efter den første
uge (-;
og ingen sure miner herfra heller, jeg er bare lidt ærgerlig over at det
ikke kunne fungere.
hun lyder til at være en lækker mis.

Mvh. marie -hvis hårløse kat har fået et anfald, har jagtet cairnterrieren,
og gået amok i klatretræet i en rus af et eller andet..(-;

Fra : Siri

Dato : 13-04-07 22:16

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
>@giganews.com...

> Hun er vist faldet fint til, det er nok mere Gia og dig der ikke kan falde
> til i hendes selskab (-;

- ja, *GG* - det er hun! Hun er rykket ind med fuld musik! Jeg havde
ventet en totalforskræmt lille bange kat, men nej - i løbet af et døgn
eller to var hun totalt på banen, en uforfærdet teen-ager af en kat

> Det kommer nu heller ikke bag på mig, jeg havde luret dig efter den første
> uge (-;

OK - busted! Er jeg
Hun er noget helt andet, end jeg var blevet forberedt på. Hun trængte
bare til et hundefrit hjem - og noget superfoder.
Jeg fatter ikke....
Den første aften redte jeg 3 propfyldte børster af den lille
tillidsfulde, der indtog min seng efter ca 9 timer her - og klippede
godt 10 knotter af.
Den anden - redte jeg 2 børster af og fjernede de sidste mer-end-5
knotter/filter.
Og klippede kløer på begge forpoter uden de store kvaler - nærmest uden
protest.
Og siden har hun bare ført sig frem ?!?
Måbe?
Hun virker ikke spor forskræmt, og spiser og drikker af hjertens lyst.
Hun behøver max en børstning om ugen, og der er ikke overfyldt i børsten
som før. Ikke skyggen af en knot at opdage, så det er ikke fordi hun let
får dem.
Ikke ligefrem en lille sky bange en, der ville søge trøst og ly og
langsomt lade sig lokke frem af Gias og min ro.

> og ingen sure miner herfra heller, jeg er bare lidt ærgerlig over at det
> ikke kunne fungere.

Ja, det er jeg sørme også. Jeg troede, at en raggiepige ville være
ideel, og bortset fra det, så var hun jo i nød - det var flytning nuuu
eller.... (

> hun lyder til at være en lækker mis.

Det er hun sandelig også! Smuk og sød og charmerende! Hvis jeg havde
fået hende først, så havde jeg nok været jublende - bortset fra lyden
altså. Hun har en jamrende høj miaven, og jeg aner ikke, hvad hun vil.
Jeg prøver at kæle - nix - at lege - nix - og hun fejler med garanti
ikke en bønne. Men hygger sig i lænestol og seng.
Så det er bare et tilfælde af gemytternes uoverensstemmelse - gode
gemytter alle 3 (når jeg selv skal sige det ), vi falder bare slet
ikke i hak. Langt fra.

> Mvh. marie -hvis hårløse kat har fået et anfald, har jagtet cairnterrieren,
> og gået amok i klatretræet i en rus af et eller andet..(-;

A'hva' - er det hårløse Harald og ikke hårfagre? Joda, et par bare
partier, men ligefrem hårløs *GG*....
Ham og Gia ku iøvrigt minde om hinanden, i al deres bruntabby skælmskhed
Det er især det 3. foto af ham, hvor jeg genkender udtrykket
Nu! Er det altså sovetid - ov, hvor er det sent...
Tak for rådene

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-04-07 10:45

> Hun er noget helt andet, end jeg var blevet forberedt på.

Ja, man kan aldrig være sikke på hvad man får, og slet ikke når det drejer
sig om voksne dyr.

jeg sad lige og savlede på vildkat.dk, og er det ikke den raggie, Freja, som
var der da du fik belle, der sidder der igen?
æv altså, det gør mig så ondt..)-:

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 14-04-07 21:27

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:

> Ja, man kan aldrig være sikke på hvad man får, og slet ikke når det drejer
> sig om voksne dyr.

Nej - havde jeg mødt hende først, så - på den anden side, det var liv
eller død for hende, derfor tog jeg hende uden betænkeligheder. Og det
er en historie, der ender godt, kan jeg vist godt røbe.....

> jeg sad lige og savlede på vildkat.dk,

Heh, heh, den last har jeg også....

og er det ikke den raggie, Freja, som var der da du fik belle, der
sidder der igen?

Jo sgu da så - undskyld bandeordet, men det er da et sammenfald, der vil
noget.

> æv altså, det gør mig så ondt..)-:

Også mig!
Men som en god lille krølle kan jeg fortælle, at det idag blev afgjort,
at lille B på tirsdag flytter til et hjem, der er 3 gange bedre for
hende end hos mig....
Mere derom senere....

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-04-07 07:03

> [...]
> Men som en god lille krølle kan jeg fortælle, at det idag blev afgjort,
> at lille B på tirsdag flytter til et hjem, der er 3 gange bedre for

Det glæder jeg mig til at høre om?!

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-04-07 22:17

In news:461fe792$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> Mvh. marie -hvis hårløse kat har fået et anfald, har jagtet
> cairnterrieren, og gået amok i klatretræet i en rus af et eller
> andet..(-;

Vidste du ikke, at der er noget der hedder "lykkerus" ? Han er
overstadig af glæde over sin dejlige familie.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-04-07 06:43

> [...]
> Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> Vidste du ikke, at der er noget der hedder "lykkerus" ? Han er overstadig

GGG... det må være sådan noget.. sjovt nok, for han har gravet alt muligt ud
,under en kommode, sofaen, og div. andre ufremkommelige steder, og har nu
samlet et arsenal af div. legesager som raggierne har forkastet på et
tidspunkt, de gider aldrig det her købte legetøj, de skarn.. så er det da
godt at sådan en u-landsmis kan drage nytte fra resterne af de riges bord.
(-;

mvh.marie