Åbning af døre, holde katten væk fra køkke~
Fra : Kerstin Hundahl

Dato : 10-04-07 19:28

hehe lille update om claudius. Han er nu blevet stor og snart voksen
(se nye billeder. Er dog stadig en teenager, som raser og farer rundt.
Ødelagde min Julegave (en le klint lampe) i et af sine runs gennem huset.

Han fandt ud af for 2 uger siden at han nu kunne hoppe op på
køkkenbordet. Problemet er at jeg ikke kan få ham til at holde op med at
være der oppe......Hvad skal jeg gøre...?

Mit kat er rimlig klog, fordi han har fundet ud af at åbne mine
køkkenskabsdøre og så finder han sig en stor skåle,hjørne eller gryder
som han ligger sig i. Jeg har et par gange kommet til at lukke ham inde
fordi jeg ikke opdagede at han var inde i et skab. hehe meget opfindsomt-
tredje punkt. Han er begyndt at grave jord op ad en meget stor
stueplante jeg har stående....(han bruger den ikke som toilet) men det
griser enormt meget...what to do???

Med venlig hilsen
Kerstin Hundahl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-04-07 19:36

"Kerstin Hundahl" <kerstinhundahlKATTE@BAKKEgmail.com> skrev i en meddelelse
> hehe lille update om claudius. Han er nu blevet stor og snart voksen
> (se nye billeder. Er dog stadig en teenager, som raser og farer rundt.
> Ødelagde min Julegave (en le klint lampe) i et af sine runs gennem huset.

easy comes, easy goes..(-;

> Han fandt ud af for 2 uger siden at han nu kunne hoppe op på
> køkkenbordet. Problemet er at jeg ikke kan få ham til at holde op med at
> være der oppe......Hvad skal jeg gøre...?

den slås jeg selv med for tiden, så jeg er med på en lytter hvis der kommer
guldkorn!

> [...]
> som han ligger sig i. Jeg har et par gange kommet til at lukke ham inde
> fordi jeg ikke opdagede at han var inde i et skab. hehe meget opfindsomt-

børnesikrings dimser!, som skal monteres med et par skruer på indersiden af
lågen, den skal så trykkes nedad før låge kan åbnes, og SÅ klog er han nok
ikke.. Jeg har en hund med samme mani, og hun har endnu ikke fundet
fidusen..(-;

> tredje punkt. Han er begyndt at grave jord op ad en meget stor
> stueplante jeg har stående....(han bruger den ikke som toilet) men det
> griser enormt meget...what to do???

læg sten ovenpå jorden?, pænt store sten.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Kate

Dato : 10-04-07 21:16

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote in news:461bd8f1$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> indersiden af lågen, den skal så trykkes nedad før låge kan åbnes,
> og SÅ klog er han nok ikke.. Jeg har en hund med samme mani, og

Jeps, dem havde jeg også i min gamle lejlighed. Oliwer præsterede også
at tømme et par skraldeposer og sove i et skab, men da han havde skidt
i en bageform blev det bare for meget.
Børnesikringerne blev jeg så vant til at jeg ikke tænkte på at fjerne
dem da Oliwer døde, så først da jeg flyttede kom de af og jeg har ikke
haft problemer med de efterfølgende katte.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-04-07 20:19

In news:E8OdnRsX5o_aSobbnZ2dnUVZ8tChnZ2d@giganews.com,
Kerstin Hundahl <kerstinhundahlKATTE@BAKKEgmail.com> typed:
> [...]
> voksen (se nye billeder. Er dog stadig en teenager, som raser
> og farer rundt. Ødelagde min Julegave (en le klint lampe) i et af

Pu-ha, en Le Klint, det er jo én af de dyrere. Træk det i hans
lommepenge

> Han fandt ud af for 2 uger siden at han nu kunne hoppe op på
> køkkenbordet. Problemet er at jeg ikke kan få ham til at holde op
> med at være der oppe......Hvad skal jeg gøre...?

Mini får lov at være på alle borde *undtagen* køkkenbordet. Et meget
klart *NEJ* gerne med en lidt barsk undertone når katten springer der
op, kan undertiden udrette mirakler. Mini prøvede et par gange, og
søreme' - miraklet skete.

> [...]
> op ad en meget stor stueplante jeg har stående....(han bruger den
> ikke som toilet) men det griser enormt meget...what to do???

Jeg kan kun give Marie ret. Børnesikrings-låse på skabene og sten
(gerne nogle dekorative som let kan findes på stranden) i
urtepotterne, det har jeg altid brugt.....ikke fordi det var
nødvendigt, men fordi det pyntede og holdt på fugtigheden

Held og lykke med opdragelsen, det ser ud til at være noget af et
projekt

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 20:32

> Han fandt ud af for 2 uger siden at han nu kunne hoppe op på
> køkkenbordet. Problemet er at jeg ikke kan få ham til at holde op med
> at være der oppe......Hvad skal jeg gøre...?

Min Buster må ikke være på borde overhovedet, og det har han lært.
Hver gang han lige prøvede at hoppe op fik han en nej, og blev han siddende,
så rejste jeg mig, tog ham, og satte ham bestemt ned på gulvet, (med begge
hænder om brystet, og ikke noget med at nusse eller tage ind til kroppen,
bare ned på gulvet), eller "skubbede" ham ned, dvs. jeg skubbede let bagpå,
ved halen, så han selv hoppede ned.. Og det hjælper
Han har desværre lige haft en idé med at hoppe op på sofabordet, men jeg
skulle bare kigge på ham, så hoppede han ned. Han vidste godt at han ikke
måtte, men han skulle bare lige prøve
Men ellers, et godt fast NEJ, men uden at råbe!, på den måde komemr man
langt, det er i hvert tilfælde min erfaring.

Pøj pøj med at lære ham ikke at hoppe op...

Louise