Manden&Harald..
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-04-07 07:00

Jaja.. man har jo et standpunkt til man tager et nyt!
her i lørdags, kommer jeg ud i køkkenet, hvor min mand er i færd med at lave
varm kakao m.m., og til min overraskelse (og ikke mindst til hans) sidder
Harald og slikker piskeriset rent for flødeskum, MED min mands hånd i den
anden ende..
ingen tvivl om at der var nogen der kunne krybe i et musehul..GGGG.. jeg
lovede ikke at sige det højt til nogen..GGG.
Hvorfor er der nogen mænd der ikke vil indrømme noget? (-;

Han (manden) er VILD med den kat!

Han (katten) har ikke strintet på 4. døgn overhovedet!, det er stort!, og
jeg synes heller ikke at kattebakken er lige så kraftig i lugten mere, Han
leger og tumler rundt, sover i min ældste drengs arme om natten, og ja, jeg
synes at han er faldet rigtigt godt til.
Hundene har accepteret ham fuldt ud nu, Albert, den mindste raggie er
fortsat lidt snerpet til tider, men det er også blevet meget bedre.

Jeg er blevet en del oplevelser og erfaringer rigere, både på katte og
hunde, og MÆND!.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : JB

Dato : 10-04-07 07:32

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:461b27a3$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> fortsat lidt snerpet til tider, men det er også blevet meget bedre.
>
> Jeg er blevet en del oplevelser og erfaringer rigere, både på katte og

Hvor er det godt, din mand har fået sin egen kat.

Hilsen
Jytte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-04-07 07:52

*gggg* Marie, det lyder bare så dejligt, jeg får sådan en varm smilende
fornemmelse indeni, og er så glad for at Harald valgte netop jer ))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-04-07 10:34

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> *gggg* Marie, det lyder bare så dejligt, jeg får sådan en varm smilende
> fornemmelse indeni, og er så glad for at Harald valgte netop jer ))

Det er jeg faktisk også! (-;
Min dyrlæge har ringet et par gange for at høre hvordan det står til med
fjeldaben, som han hedder derude, så der er åbenbart mange han har fået
"scoret" på sin vej.. (-;

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Siri

Dato : 10-04-07 09:48

> [...]
> Harald og slikker piskeriset rent for flødeskum, MED min mands hånd i den

*GGGGG* Åh, ha ha, ja, det var vi jo nok et par stykker, der havde en
anelse om - det måtte jo ske - det var bare ham og Harald ingen
tvivl om udfaldet
Forstår jeg dig rigtigt, at han (manden, Torben *GG*) aede/kløede Harald
på ryggen, mens han (katten) slikkede fløde i sig? Se, det var jo
piiiiinligt , at blive taget på fersk gerning i at være kærlig
overfor en kat Eller var det galt nok bare at blive fanget
i at byde katten på fløde - så er han godt nok genert, ham manden. Lur
mig, om han ikke sidder saligt med Harald - lige så salig - på skødet
inden længe. De to gutter skal nok få det fint.
Det lyder smadderhyggeligt, og kors, hvor jeg nyder dine fine fotos af
ham (Harald *GG*). Sjovt at se de nye, hvor han ses på kradsetræets
hylde og sammen med de andre - så ser han jo ikke nær så stor ud?
Eih, hvor må I hygge jer - jeg er ikke lidt misundelig
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-04-07 10:32

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> lave
>
> *GGGGG* Åh, ha ha, ja, det var vi jo nok et par stykker, der havde en
> anelse om - det måtte jo ske - det var bare ham og Harald ingen
> tvivl om udfaldet

ja, jeg havde en anelse ihvertfald, Harald er en rigtig herrekat..(-;

> Forstår jeg dig rigtigt, at han (manden, Torben *GG*) aede/kløede Harald
> på ryggen, mens han (katten) slikkede fløde i sig?

jep, rigtigt forstået, og ja, MEGET pinligt set med Torbens øjne..GG.

Eller var det galt nok bare at blive fanget
> i at byde katten på fløde

Det er jo ikke noget de får af mig..tsk tsk..(-;

De to gutter skal nok få det fint.

Det tror jeg også!

og kors, hvor jeg nyder dine fine fotos af
> ham (Harald *GG*). Sjovt at se de nye, hvor han ses på kradsetræets
> hylde og sammen med de andre - så ser han jo ikke nær så stor ud?

Nej, når først al pelsen blev mejet ned, så var der jo ikke så meget kat
indenunder..men bare vent.. han var jo noget undervægtig også, så lidt mere
sul på sidebenene, og en ny frakke, så bliver han fin igen.
vægtmæssigt skulle han gerne op på ca.6 kg, det er et kilo mindre end
Anthon.
Når Anthon ligger på toiletbrættet, kan dette ikke ses
overhovedet..GGG..flæsk og pels hænger nærmest ud over som et overtræk.GG..
min datter har spurgt sin mormor, om ikke hun kan strikke en frakke til
Harald..LOL!!!... med ponpon`er på ikk`?(-;

Hvordan står det til med dine to piger??

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Siri

Dato : 10-04-07 21:38

> [...]
> indenunder..men bare vent.. han var jo noget undervægtig også, så lidt mere
> sul på sidebenene, og en ny frakke, så bliver han fin igen.
Jeps - Belle er allerede kommet sig fint på de sølle 3 uger - mere huld,
pænere pels, og fuld af fut er hun jo!

> [...]
> min datter har spurgt sin mormor, om ikke hun kan strikke en frakke til
> Harald..LOL!!!... med ponpon`er på ikk`?(-;
Oyh - sku Anthon (berg ?) måske ha lidt kur-foder.....

> Hvordan står det til med dine to piger??

Euvhf - ikke for godt - de er stadig på nippet til at slås, og det
bliver ligesom kun værre - der var et par situationer i eftermiddags,
hvor det ikke så godt ud.... Overvejer stærkt om de to overhovedet
passer sammen, gemytternes uoverensstemmelse er jo en ærlig sag.... Og
det er mest synd for Gia, for hun bliver fuldstændig skubbet væk fra
sine yndlingsvaner: Leg en masse 2 x dgl, og morgen-nusse-ae kl bøv om
morgenen.... Den lille har helt uanfægtet overtaget det hele.... Det er
ikke så rart. Hun er sød - men - det var Gia, der skulle have en
legekammerat, ikke mig, der skulle have en ny kat i stedet for kære Gia.
Nå.... sov godt, og nus Harald the charmer fra mig

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-04-07 05:11

> [...]
> ikke så rart. Hun er sød - men - det var Gia, der skulle have en
> legekammerat, ikke mig, der skulle have en ny kat i stedet for kære Gia.

måske at Gia slet ikke ønsker nogen legekammerat?!, det er jo ikke alle
katte der er lige sociale.

Og siden hun bliver ved med at være reserveret overfor bella, det er lidt
synd synes jeg. Har du prøvet med denne her felifriend? enten som spray
eller til stikkontakten?, den som spray skulle være god til at påføre
direkte på kattene, efter hvad jeg har informeret mig til.

men på den anden side, havde de to damer været uvenner, så havde de højst
sandsynligt været kommet op og slås for længst.
Anton (som ikke er overdrevet "kur-kandidat" -bare lidt lasket) og Albert
tager også deres ture ind i mellem,så jeg tror at de aldrig bliver gode
venner igen.
Albert er generelt en reserveret kat i forhold til Anton, de to er meget
forskellige. men har nu alligevel gavn af hinanden.

Jeg synes at du skulle give felifriend en chance, hvis du ikke allerede har
gjort det.

mange trætte morgenhilsner fra marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-04-07 11:10

In news:461c5fb3$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> måske at Gia slet ikke ønsker nogen legekammerat?!, det er jo ikke
> alle katte der er lige sociale.

Det kan nemlig meget nemt være tilfældet. Mivser og Mini legede så
godt som aldrig med hinanden. De tålte hinanden og var aldrig oppe at
slås, men ellers intet socialt imellem dem, og de var da trods alt
sammen i ca. 6 år. Mivser kunne godt give Mini et lille slik en gang
imellem, det blev dog aldrig gengældt. Han var sådan en dejlig og
venlig kat, og jeg savner ham meget stadigvæk.

Man skal jo også huske på, at Gia har haft din fulde opmærksomhed
døgnet rundt, og nu skal hun lige pludselig dele med en anden, så det
er lidt synd for dem begge. Belle har jo troet at hun var havnet i
"paradiset" og der er da ikke noget at sige til, at hun også gerne vil
være "mors kat".

Det er også synd for dig Siri. Du troede at du gjorde en god gerning
ved at hente hende, og så bliver man så skuffet når tingene ikke
flasker sig som man gerne vil have det. Der er dog den ting ved det,
at der endnu ikke er gået så lang tid, så der er trods alt en stor
chance for, at de ordner det med hierakiet i al mindelighed. Det er da
set før så frisk mod. Rom blev jo som bekendt ikke bygget på én
dag.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-04-07 11:54

> [...]
> det med hierakiet i al mindelighed. Det er da set før så frisk mod.
> Rom blev jo som bekendt ikke bygget på én dag.

Netop!

dengang at Albert kom til huset som ca. 1 årig, der gik der altså mange
måneder, før de to høns gad hinanden.
Albert havde gået som enekat, og var noget forsømt rent socialt, sky og ikke
særlig minded for kæleri.
Han gemte sig det meste af tiden, hvorimod Anton var totalt uanfægtet af
situationen og virkede egentlig ret ligeglad med Albert.
Helt ærligt, så synes jeg faktisk kun, at Albert er blevet en rigtig raggie
efter sit 2. år, og det er også først derefter, at de to der egentlig er
kuldbrødre har noget sammen.

Jeg kan også se det mellem Albert og Harald, Harald vil gerne, og er meget
imødekommende og sød, men Albert er meget tilbageholdende og hvæser når han
kommer for nær, han har uddelt lussinger til Harald nogle gange. Men det
tager jeg ikke så tungt, det tager den tid det tager med dyr.

Det gør mig lidt ondt med siri og misserne, der hver især er nogle skønne
dyr (ja altså ikke siri ) Og som du så rigtigt siger, så har Gia været mors
kat helt alene, så det er en omvæltning for alle parter. Belle er en rigtig
raggie som jeg læser det, hun trivedes med det hun har fået, det ville være
synd at flytte hende igen.

Så jeg vil da forslå at give det nogle måneder mere.

mvh. marie

Fra : Claudia Mørk

Dato : 11-04-07 14:05

Jeg er det samme igennem, Siri.. Jeg flyttede sammen med kæresten, med mine
2 udekatte (Fumle og Bella) som har været sammen fra Fumle var 5 mdr. og
Bella var 3 mdr. Der gik to måneder før de kunne enes - og nu kan de ikke
undvære hinanden.
Men min kæreste har også 2 udekatte (Mus og Miv), som ikke er meget sociale
sammen. De trives, slås ikke, de går pænt forbi hinanden men hvæser når der
spises. De VIL ikke være sammen. Og sådan har det været i 1½ år.
Så kom jeg til for ½ år siden, med mine to katte. De to kan stadig rigtig
godt sammen og Fumle vil helst kæle alle (han er en rigtig hippie-kat!), men
min kærestes to katte vil ikke have noget med nogen af dem at gøre. Ind i
mellem er det et rent cirkus - specielt nu, hvor Bella har sine to
killinger.. så 4 voksne katte og 2 killinger giver nok at se til! Men hver
for sig, er de katte altså simpelthen for dejlige - og vi vil ikke af med
nogle af dem. De skal nok lære at leve sammen, måske ikke som Fumle og Bella
gør det (sover i arm, slikker hinanden osv.) men vi giver ikke op Jeg
tror også du vil komme til at savne din Belle hvis du vælger kun at have
Gia. Hver for sig er de jo også dejlige, ikke? Og hvem ved.. miraklernes
tid er ikke forbi

Claudia

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:461cbe30$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Siri

Dato : 12-04-07 00:29

> Claudia Mørk skrev:
Tak for alle gode råd, venner - men - her i eftermiddags var jeg på
nippet til at melde mig syg på aftenjobbet, for de skiftedes til at
angribe hinanden.... Ay ay... jeg turde næsten ikke lade dem være alene...
Jeg tog på job - og der var nogenlunde fred, da jeg kom hjem ved midnat
- men lige nu er der angreb på angreb, hvæs og flugt.
Jeg fandt en lampe væltet m m
Hver for sig har de det fint.
Belle er i øvrigt uanfægtet og fuld af frisk mod!
Gia - som det tog mig knap 1/2 år at gøre til en tryg, omend reserveret
misling - har ikke fået lov at lege i knap den måned, Lille B har været
her - for frækkerten snupper legetøjet med det samme!
Jeg har kig på et andet hjem - for Belle har haft 'krig' nok, og hvis
hun kan komme hen til masser af gemme-plads hos en katte-elsker eller
tre - hvor jeg stadig vil se hende løbende, og passe hende af og til -
så.... er det værd at tænke tanken.
Eksperterne siger jo, at godt 20% af alle samboende katte aldrig når
længere end "fredelig sameksistens" - og de fortjener begge bedre.
Belle er både for ivrig, og for raggie-blød hippie til Gia. Gia skal ha'
modspil + fred - og ha, Belle kan altså ingen af delene.
At den lille så i øvrigt er den perfekte kat - ja, jeg er glad for, at
hun har taget på og hygger sig hos mig. Men de to skal næppe leve
sammen. Der er gået en måned, og det er bare blevet værre og værre.
Det er ingen tid, siger I erfarne? Jeg kan ikke bære at se dem slås - at
se min Gia være utryg og skubbet ud - at se en fredelig raggie presset
til modangreb.
Nu må vi se.....

Fra : Siri

Dato : 10-04-07 21:45

Fra : Kari Eiffert

Dato : 13-04-07 15:43

> [...]
> legekammerat, ikke mig, der skulle have en ny kat i stedet for kære Gia.
> Nå.... sov godt, og nus Harald the charmer fra mig

Er det ikke muligt at tage Gia med ind i et rum og lukke døren? Og så
rigtigt få leget og nusset igennem som I plejer? Det er jo DIG der bestemme,
hvordan det hele foregår i dit hjem. Og jeg synes virkelig du skal fortsætte
med den leg du begyndte på med Gia, for det er helt sikkert en af grundende
til at hun ikke vil tage imod belle. Og belle tager ikke skade af at være
lidt alene

Jeg er nok ellers ikke den der skal komme med gode råd om sammenføring, for
vi har en kanon leder i Yatzy. Hun har sørget for at alle sammenføringer er
gået som smurt.

Mvh Kari

Fra : Eva

Dato : 10-04-07 10:56

> [...]
> fortsat lidt snerpet til tider, men det er også blevet meget bedre.
>
> Jeg er blevet en del oplevelser og erfaringer rigere, både på katte og

Åh, hvor jeg nyder dine små beretninger om Harald Hårfager - den smukke kat!

Hvad sagde jeg Marie ., "Fars lille skat" LOL.

mvh Eva

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-04-07 11:05

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, hvor jeg nyder dine små beretninger om Harald Hårfager - den smukke
> kat!
>
> Hvad sagde jeg Marie ., "Fars lille skat" LOL.

jeps.. jeg griner også når Harald har en bestemt kaldetone, det lyder med
lidt god vilje som om han siger faaarrrrrr...faaaaaarrrr og så råber jeg,
TORBEN din kat kalder!!
og så kommer der mumlelyde et eller andet sted fra..GG

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 10-04-07 21:21

> [...]
> TORBEN din kat kalder!!
> og så kommer der mumlelyde et eller andet sted fra..GG

Arh, har, ha haha! Jeg kan lige se det . og der var bare spontant
latter-udbrud som følge...
Skøøønt!
Fniiiisss......

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-04-07 11:08

In news:461b27a3$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
> [...]
> musehul..GGGG.. jeg lovede ikke at sige det højt til nogen..GGG.
> Hvorfor er der nogen mænd der ikke vil indrømme noget? (-;

*JEG VIDSTE DET* Marie. Der er noget helt specielt ved Harald. Jeg
tror at han er en slags katteprofet, der lægger alle for sine fødder.
Jeg var solgt fra dag 1, han er altså bare så dejlig. Uh ! hvor er det
bare godt at han fandt jer.

Min mand var heller ikke så begejstret for katte indtil vi fik vores
første for mange år siden. *Det* har sandelig forandret sig. Han er
totalt vild med Mini, hvordan kan man også være andet med de dejlige
dyr ?

Jeg kan godt nok lige se Torben for mig med piskeriset sikken
et syn. Harald har jo uden tvivl nydt det. Mine gamle katte var også
glade for flødeskum, så juleaften stod den på rejer og flødeskum til
misserne (sær sammenblanding )