Måske syg kat???
Fra : KIm

Dato : 08-04-07 19:14

Hejsa..

Vi har en kat på ca.½ år gammel. Hun fælder ligenu - har et par halvbare
pletter ved numsen. Hun klør og slikker sig meget. Hun spiser ikke så meget
synes jeg. Hun mjaver og vil utrolig gerne kløres på ryggen - nyder det,
lægger sig helt ned.
Hun drypper ud af numsen med vand - lugter ikke.

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-04-07 19:52

I bør søge dyrlæge med jeres kat.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : .:M:.

Dato : 08-04-07 22:19

KIm wrote:
> [...]
> kløres på ryggen - nyder det, lægger sig helt ned.
> Hun drypper ud af numsen med vand - lugter ikke.

Som andre skriver, afsted til dyrlægen. Det er næsten uden tvivl
behandlingskrævende, men det kan være en række ting ud fra din beskrivelse.
En vigtig indikation på enten sygdom eller stress, er når katte holder op
med at spise eller har mistet appetitten og det kræver for det meste
dyrlægetilsyn.

Fra : charlotte kofoed

Dato : 09-04-07 18:27

> [...]
> En vigtig indikation på enten sygdom eller stress, er når katte holder op
> med at spise eller har mistet appetitten og det kræver for det meste

Er den ikke også i løbetid mon?
Eller er den neutraliseret?

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : KIm

Dato : 14-04-07 09:18

Hey igen gr.

Jo hun var/er i løbetid så nu har hun fået p-piller

Takker

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-04-07 09:56

In news:46208ed9$0$836$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
KIm <jupiter@jupiter.com> typed:
> Hey igen gr.
>
> Jo hun var/er i løbetid så nu har hun fået p-piller

Det var da godt at høre, at det ikke var noget alvorligt. P-piller er
ikke den bedste løsning, men det ved du måske. Faren for at de bliver
kastet op igen når du ikke ser det kan forekomme, og desuden kan der
komme meget alvorlige bivirkninger ved at give piller, så den
allerbedste løsning vil være at hun bliver steriliseret.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-04-07 10:11

In news:46209743$0$843$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:
> [...]
> kan der komme meget alvorlige bivirkninger ved at give piller, så
> den allerbedste løsning vil være at hun bliver steriliseret.

Jeg glemte at sende dette link med, der kan du se forklaringen på
bivirkningerne:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=9&cat=8

Fra : Morten Siem

Dato : 14-04-07 15:19

> [...]
> Beware of people who dislike cats
> Ja, der er en fare ved lang tids brug af p-piller. Har selv oplevet at en
af mine katte, p.gr.a. for lang tids brug, fik galopperende cancer fra dag
til dag og måtte på sin sidste tur. Jeg anbefaler, som alle andre
ansvarlige, at hun bliver steriliseret så hurtigt som muligt. Min røde
Burmeser skal på sigt bruges til opdræt, så dér er p-piller på sin plads,
ellers ikke!
Mvh.
Balthazar, Hera, Miucha og Morten

Med venlig hilsen