Vaccination og cancer
Fra : lh

Dato : 08-04-07 11:29

Jeg sidder og læser en dyrlægebrevkasse i et blad, hvor en læser spørger om
det er rigtigt at vaccination kan give cancer hos katte... Dyrlægen svare at
der har været rejst spørgsmål om at vaccine kan give sarcomdannelse hos
katte, men at det endnu er så uvist at "vi" fortsat opfordres til at lade
vores katte vaccinere. Hvad er sarcomdannelse?? Der står det er en dødelig
form for cancer hos katte, men hvilken?
Det er første gang jeg høre om dette - altså at der er mistanke om at der er
en sammenhæng mellem vaccination og denne cancerform.

mvh
lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-07 11:51

In news:4618c417$0$52176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <lhmail@mail.dk> typed:
> [...]
> at der er mistanke om
> at der er en sammenhæng mellem vaccination og denne cancerform.

Jeg har godt nok ikke hørt noget om det, men uha ! hvis det er
tilfældet. Det vil så give os katteejere valget mellem pest eller
kolera.

Nogle "kloge hoveder" mener at man kan nøjes med at lade katten
vaccinere hvert andet år, mens andre mener at det er nødvendigt hvert
år. Man ved snart ikke hvad man skal tro på.Vi skal da nok til at
holde øjnene åbne kan jeg forstå.

P.S. Sarcomer er tumorer der dannes i de indre organer og udgår derfra
modsat carcinomer som er overflade-tumorer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 08-04-07 12:15

> [...]
>
> P.S. Sarcomer er tumorer der dannes i de indre organer og udgår derfra
> modsat carcinomer som er overflade-tumorer.

Nu ved jeg ikke om man skal tro alt hvad man læser, men dyrlægen skriver hun
godt ved der har været en debat om emnet på nettet, men nogen der ved hvor
på nettet?

lh

Fra : Morten Siem

Dato : 08-04-07 12:25

> [...]
>
> P.S. Sarcomer er tumorer der dannes i de indre organer og udgår derfra
> modsat carcinomer som er overflade-tumorer.

Jeg har også hørt, at det var skadeligt for nyrerne at vaccinere hvert
år. Ved forespørgsel hos min dyrlæge, erfarede jeg, at det sandelig var
noget de selv holdt et vågent øje med, men at det kun var set på visse
amerikanske hjemmesider. Han ville fortsat råde til vaccination hvert år
(uden skelen til etablissementets omsætning!), men det er noget vi skal
holde øje med. M.h.t. til førstnævnte, ser man jo ofte nogle
besynderlige forskningsresultater, men som Tove er inde på, vil det
være forfærdeligt, at skulle vælge mellem pest og kolera. Jeg har nu i
3 tilfælde måttet afgøre min kære kats fortsatte skæbne efter råd fra
fagfolk, det var temmelig forfærdeligt; ønsker det ikke for min værste
fjende!
Mvh.
Morten

Med venlig hilsen
Morten Siem
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-04-07 14:20

Det er blevet meget debatteret i USA, i flere år, hvor man så begyndte at
vaccinere kattene i benene, sådan at hvis der skulle komme noget, så kunne
man amputere benet

http://www.vas-awareness.org/

http://cats.about.com/od/cancerincats/Cancer_in_cats_Causes_and_Treatments.htm

http://www.tahealth.net/vas.html

http://www.vetpathology.org/cgi/content/full/43/1/55

http://www.critteradvocacy.org/Consumer%20Warnings.htm

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-04-07 21:13

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> wrote in message
> Det er blevet meget debatteret i USA, i flere år, hvor man så begyndte at
> vaccinere kattene i benene, sådan at hvis der skulle komme noget, så kunne
> man amputere benet

Jeg har desværre lige fået aflivet en af den grund. Den havde i den grad
cancer i låret. Det første de spurgte om, var om katten var vaccineret i
låret. Det mener jeg ikke, men kunne ikke helt udelukke det.
Det er rigtigt at der var mulighed for at amputere benet, HVIS det ikke
skulle have bredt sig. Dyrlægerne sagde at katten ofte stadig kunne få et
godt liv, men jeg syntes ikke det var værdigt og der var store muligheder
for at det var ondarted og havde bredt sig. Derfor måtte jeg lade ham sove
ind.
....efterfølgende viste obduktion at det var en ondarted type og min
beslutning var den rigtige.

Jeg må indrømme at jeg har tænkt meget over det med vacciner siden........
Dyrlægerne er ikke nået til konklusion om det er selve vaccinen (stoffet)
eller blot det at man putter sprøjten ind, der får en celle til at gå amok.
Indtil nu anbefaler de klart vaccination, men tiden vil vise noget andet..

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-04-07 21:25

In news:461d4149$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Nina, Tender Tribes <mail@NOSPAMtendertribes.dk> typed:

> [...]
> Derfor måtte jeg lade ham sove ind.
> ...efterfølgende viste obduktion at det var en ondarted type og min

Det gør mig oprigtigt ondt at du har mistet din kat på den måde. Jeg
holder med dig i, at det var det rigtige du gjorde. En amputation
synes jeg heller ikke er værdig. Mine katte er altid blevet vaccineret
i nakken.

> [...]
> der får en celle til at gå amok. Indtil nu anbefaler de klart
> vaccination, men tiden vil vise noget andet..

Du er helt sikkert ikke alene med din bekymring. Jeg håber at der
kommer en afklaring omkring vaccinationer. Jeg overvejede på et
tidspunkt at nøjes med vaccination hvert andet år, men det tror jeg
ikke gavner noget i det lange løb, hvis ulykken alligevel er ude og
det er selve vaccinationen der kan være skadelig, jeg tror ikke så
meget på at det er vaccinen, men det er rigtig kedeligt med den debat.