Elektronisk kattelem - der virker
Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 06-04-07 16:10

Hej

Jeg har for et stykke tid siden købt en kattelem fra Staywell, af den type
hvor katten har en magnet i halsbåndet,
og fremmede katte dermed ikke kan komme ind.

Problemet er desværre, at den stort set ikke virker: Der skal ikke ret
meget tryk til udefra, før kattelemmen
alligevel åbner, så de frække katte der ikke er til at skræmme væk kan
alligevel sagtens komme ind.

Er der andre der har erfaringer med denne kattelem? Er de generelt så
dårlige, eller har jeg bare fået et
dårligt eksemplar?

Jeg har set nogle modeller med infrarød stråling - ligesom
TV-fjernbetjeninger - til omkring 1500 kr. Det er
meget dyrt, men i forhold til at få sit hjem raseret af en gal vildkat er
det acceptabelt. Er disse lemme effektive?
Er der problemer med at sender eller modtager ikke virker lige så snart de
bliver lidt beskidte?

Findes der andre typer lemme, der er rigtigt effektive?

Simon Mikkelsen

http://mikkelsen.tv/simon/

Fra : Morten Siem

Dato : 07-04-07 15:26

> [...]
> bliver lidt beskidte?
>
> Findes der andre typer lemme, der er rigtigt effektive?

Hej Simon
Ja, nu er vore kære jo også på vej ind i rumalderen, man skal sgu høre
meget, før ørene falder af! Hvad med at holde Dig til det gode, gamle,
gennemprøvede der har virket hele mit 22-årige "katteliv"? Indhent dog
nogle flere testresultater om et spritnyt produkt, før Du investerer en
masse penge. Vi handelsmænd her i Vendsyssel har gode erfaringer med
dette!
Mvh.
Balthazar, Hera og Morten

Med venlig hilsen
Morten Siem
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 07-04-07 16:19

Den 07.04.2007 kl. 16:26 skrev Morten Siem
<mortensiemKATTE@BAKKEstofanet.dk>:

Hej Morten

> [...]
> gennemprøvede der har virket hele mit 22-årige "katteliv"? Indhent dog
> nogle flere testresultater om et spritnyt produkt, før Du investerer en

Magnetiske kattelemme har eksisteret i en del år nu. Der er intet
rumagtigt over dem. Denne model blev anbefalet og solgt af en dyrelæge,
man ellers plejer at kunne stole på. Selvom det af og til giver et lille
smæk over nallerne, plejer jeg at stole på folk der har vist at man kan
stole på dem.

Jeg skrev netop dette indlæg for at indhente andres erfaringer.

Du er i øvrigt meget velkommen til at dele det der har virket i 22 år for
dig.

Selv har jeg haft kat i 20 år, og med lem ca. 15 og indtil nu har der ingen
problemer været. Der er kommet et par særligt frække katte til, og min nye
kat er lille og ikke så god til at slås som den gamle.

Simon Mikkelsen

http://mikkelsen.tv/simon/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-04-07 17:40

"Simon Mikkelsen" <div-master@zip.dk> skrev i en meddelelse
news.tqe56hbkcxph8p@mille-mum...
> Den 07.04.2007 kl. 16:26 skrev Morten Siem
> <mortensiemKATTE@BAKKEstofanet.dk>:

> Magnetiske kattelemme har eksisteret i en del år nu.

Ja, jeg solgte dem ihvertfald for 12 år siden i en dyreforretning, og da var
de da heller ikke nogen nyskabelse, men jeg erindrer fra dengang at der var
en del klager over deres funktion, pga. følsomheden i magneterne overfor møg
osv..

mvh. marie