Hvad er det at det lige betyder ?
Fra : Per Emborg

Dato : 03-07-01 19:00

Vi var lige en flok i Assen og se noget TT og dælme ikke om derer en der
spørger om hvad TT betyder og ud af en flok på 20 var der ikke en der lige
kunne komme i tanke om det , selv om der var mange gode forslag

--
Per Emborg
kvikkerten@email.dk

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 03-07-01 19:08

"Per Emborg" <kvikkerten@email.dk> wrote in message
> [...]
> spørger om hvad TT betyder og ud af en flok på 20 var der ikke en der lige
> kunne komme i tanke om det , selv om der var mange gode forslag

Det betyder Tourist Trophy.

Henrik

Fra : Armand

Dato : 03-07-01 23:19

Henrik B. Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en

> "Per Emborg" <kvikkerten@email.dk> wrote in message
> Det betyder Tourist Trophy.

Jup!

Og Assen (lørdagen) er et GP (Grand Prix)!
Yderligere køres der unnder "Assen seedweek", en række EM og nationale
RR (Road Racing) -mesterskaber; men IKKE ét TT-løb!

Isle Of man, som køres på aflukket vejnet, er arketypen på (og sikkert
det eneste idag afviklede) et TT-løb!

--
Armand.

Fra : Per Emborg

Dato : 03-07-01 23:35

Løbet i Assen har fået lov til at kalde det et TT løb pga. at det har været
en del af vejnettet og løbet havde 75 års jubilæum i år , men selve banen
blev bygget i 54
PS alle skiltene på vej derned og i byen stod der kun TT på + en pil hvis
man var i tvivl
Jeg har lagt en del billeder på vores hjemmeside www.skanderborgmc.dk

--
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk

Fra : Niels Drewes

Dato : 04-07-01 12:14

> Isle Of man, som køres på aflukket vejnet, er arketypen på (og sikkert
> det eneste idag afviklede) et TT-løb!

I Irland er der stadigvæk flere af den slags løb, men der er snak om at
stoppe dem, da der hvert år sker dødsfald. Estland? må vel osse have et
sådant løb, siden Joey Dunlop kørte med og blev dræbt.

Vh

Niels

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-07-01 12:26

On Wed, 4 Jul 2001 13:13:40 +0200, "Niels Drewes" <ndr.tf@taarnby.dk>
wrote:

>I Irland er der stadigvæk flere af den slags løb, men der er snak om at
>stoppe dem, da der hvert år sker dødsfald. Estland? må vel osse have et
>sådant løb, siden Joey Dunlop kørte med og blev dræbt.

Ja,så vidt jeg lige husker blev han dræbt mod et vejtræ i det estiske
gadeløb.IMO er sådanne løb en anakronisme,og jeg kunne ikke drømme om
at stille op i sådan noget,race mellem mure og træer er jo bindegalt
og Isle of Man har flere år krævet en håndfuld ofre.....

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-07-01 13:12

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<kqu5ktkmq4bjin6rng0h00tbcumkk3i6h7@4ax.com>...

> [...]
> at stille op i sådan noget,race mellem mure og træer er jo bindegalt
> og Isle of Man har flere år krævet en håndfuld ofre.....

Mnjaeøh... Det er jo trods alt ikke skak det her. Det er en motorsport hvor
der til tider forekommer løb hvor sikkerhedsforanstaltningerne måske ikke
er helt i top, eller hvor det simpelthen ikke lader sig gøre at lave det
bedre.
Og at Isle of Man (IoM) har krævet dødsofre er jo ikke nogen nyhed - sådan
har det vel mere eller mindre altid været. Når man stiller op i løbet
kender man (forhåbentlig) også risikoen. Stiller man op, har man efter min
mening også accepteret risikoen. Derfor ser jeg ikke noget galt med løb som
IoM.
Tværtom mener jeg at de netop er det mere spændende netop på grund af de
risici der er ved løbet. Muligvis en smule morbid, men i mine øjne vidner
det om enorme cojones og kæmpe dygtighed når man gennemkører en omgang på
IoM med en gennemsnitsfart på 125 Mp/h!

Lad os endelig beholde gadeløbene og lad dem der er villig til at løbe
risikoen, løbe den! Jeg mener ihvertfald ikke de er forældede, eller en
tåbelig tradition. Ringridning derimod...

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-07-01 14:36

> Yderligere køres der unnder "Assen seedweek", en række EM og nationale

seedweek?!?

Jeg har godtnok hørt at der bolles en del dernede, men ligefrem seedweek...

Rittig

Fra : Armand

Dato : 04-07-01 15:44

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

--
Armand.

Fra : David B Wilby

Dato : 03-07-01 20:37

TT står for Time Trials så vidt jeg erindre, som groft oversat betyder
Tidstagnings prøver.
mvh, David VF750F, (forhenværende englænder)