HVAD FANDEN SKER DER ?!
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 12:49

Trunte ser sådan her ud i dag !!

http://www.hjortmedia.net/cat01.gif

Er det cancer, allergi, eller hvad ??

Hun sov hele dagen i går, og hele natten med, og har været ude og rende i et
par timer og så kommer hun hjem her for fem minutter siden og ser sådan dér
ud... !!

Skal lige ha' fat i dyrlægen, tror jeg....

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-03-07 12:59

> Trunte ser sådan her ud i dag !!
>
> http://www.hjortmedia.net/cat01.gif

Det var ellers voldsomt!

> Er det cancer, allergi, eller hvad ??

Infektion måske?

> Skal lige ha' fat i dyrlægen, tror jeg....

God ide.

God bedring med hende.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Tina

Dato : 22-03-07 13:09

"Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse
> [...]
dér
> ud... !!
>
> Skal lige ha' fat i dyrlægen, tror jeg....

Kunne ligne en byld. De kan blive enormt store på helt vildt kort tid. Til
dyrlæge med hende, uanset hvad. :)

Tina

Fra : lh

Dato : 22-03-07 13:18

"Tina" <Spørg@vedvejkrydset,dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dér

> Kunne ligne en byld. De kan blive enormt store på helt vildt kort tid. Til

Jeg er ret sikker på det er en byld. Har haft en for nogle år siden der
netop så sådan ud, det var en tandbyld, der sad så slemt at katten blev
opereret akut en søndag, så du skal få den til dyrlæge da du ikke kan se om
den sidder "uden på eller inden i". Og som der bliver sagt, en byld kan
vokse sig meget stor på kort tid.

Mvh
lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 14:33

lh wrote:

> [...]
> da du ikke kan se om den sidder "uden på eller inden i". Og som der
> bliver sagt, en byld kan vokse sig meget stor på kort tid.

Helt enig. Det eneste jeg også kan komme frem til må være en byld. Har
selv været ude for det med én af mine tidligere katte, det var godt
nok på bagkroppen, men det hæver meget hurtigt op. Hun har sikkert
meget ondt, så du må afsted til dyrlægen hurtigst muligt.

God bedring med hende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 13:52

Så fik jeg fat i en dyrlæge -- den eneste , der var til at få fat i - og de
vil kun tage imod kontant betaling, så jeg kan ikke få en regning at betale,
og jeg har ikke en krone i et par uger endnu ...

tandbyld - hvad kan jeg gøre for at lindre eventuelle smerter ???

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 14:24

> [...]
> betale, og jeg har ikke en krone i et par uger endnu ...
>
> tandbyld - hvad kan jeg gøre for at lindre eventuelle smerter ???

Nevermind - jeg har fundet en ansvarlig dyrlæge, der arbejder FOR dyrene og
ikke for pengepungens svulmen.

Fra : lh

Dato : 22-03-07 14:30

> Nevermind - jeg har fundet en ansvarlig dyrlæge, der arbejder FOR dyrene
> og ikke for pengepungens svulmen.

Det skulle jeg også til at sige og spørge om hvor du bor!!! Og at du skulle
finde en anden dyrlæge, for den kat SKAL til dyrlæge. Om ikke andet skal
bylden åbnes og formentlig skal den have penicillin. Så snart den er åbnet,
hvis den sidder udenpå, vil smerterne forsvinde og feberen falde. Lige så
syge de kan være mens bylder modner, lige så hurtigt får de det bedre når
der er hul.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 16:40

Så blev katten hentet af Kattens Værn. Hvis hun er rask udover den byld, som
der iøvrigt gik hul på under fangsten af hende her i stuen, så får jeg hende
hjem igen.

Eller han... indfangeren mente det nok var en dreng, men ingen sikkerhed.

Top dollar folk, dér hos Kattens Værn. De skal ha' penge af mig fremover,
tror jeg.

Fra : Eva

Dato : 22-03-07 18:12

> [...]
>
> Top dollar folk, dér hos Kattens Værn. De skal ha' penge af mig fremover,

Nu er jeg forvirret!
Er det ikke din kat, du har skrevet om?
Nu lyder det som om det er en vildkat, som Kattens Værn skal tage sig af og
indfange????

Eva

Fra : lh

Dato : 22-03-07 18:36

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er det ikke din kat, du har skrevet om?
> Nu lyder det som om det er en vildkat, som Kattens Værn skal tage sig af

Ja jeg sidder også med et stort spørgsmålstegn?? Normalt tager kattens værn
sig ikke af en privat kat og er det din egen tamkat, er det da synd at de
har taget sig af den eller hvad. Det var måske eneste løsning pga manglede
penge til dyrlæge eller??? Skal man have en kat tilbage til såkaldt
genudsætningskat, plejer man vist selv at skal betale lidt af det, det mener
jeg at jeg engang fik at vide da nogle vilde katte skulle indfanges her hvor
jeg bor.

lh

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 19:21

lh wrote:
> [...]
> skal betale lidt af det, det mener jeg at jeg engang fik at vide da
> nogle vilde katte skulle indfanges her hvor jeg bor.

Jeg vil lige svare på Hans Christuans vegne:

Tulle, som det her handler om, er ind tilløber, som de sidste uger har holdt
til hos ham.
Så vidt jeg ved håber Hans Christian at Tulle vil adoptere ham fuldt ud, men
lige nu er Tulle vist glad for at få lidt husly og lidt godt mad.
Så at kalde Tulle en tamkat er vist ikke helt korrekt, men Tulle er vist
heller ikke længere en "rigtig " vildkat.
HC har vel forklaret situationen for Kattens værn, inden de har sagt god for
at transportere Tulle til dyrlægen.

MVH Louise

NB: Det er anden gang siden i sommers at HC er udvalgt til adoption af en
herreløs kat, så det er da bare positivt. Både at kattene trives hos HC, men
også at HC åbner dørene for de katte der kommer til..

Fra : Eva

Dato : 22-03-07 21:21

"Louise"

> [...]
> herreløs kat, så det er da bare positivt. Både at kattene trives hos HC,
> men også at HC åbner dørene for de katte der kommer til..

Tak Louise, fordi du lige kom med en forklaring.

Nu kan jeg godt huske, at der er blevet fortalt om en kat, der var flyttet
ind, men at den ikke var særlig tam.
Godt at den nu er under behandling og jeg håber, at HC får den igen.
Så må den nok have et andet navn end Trunte, mon ikke? ;0)

mvh Eva

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 19:33

lh wrote:

> [...]
> selv at skal betale lidt af det, det mener jeg at jeg engang fik at
> vide da nogle vilde katte skulle indfanges her hvor jeg bor.

Hej HC

Du bliver altså nødt til at ryste op med en yderligere opdatering, for
jeg har da også haft den opfattelse at "Trunte" er en tilløber, men
har været hos dig et lille stykke tid. Jeg vil da også gerne vide om
hun kommer hjem til dig igen. Hun ser ud til at være en dejlig mis.

Jeg bliver (som sædvanlig) nødt til at holde mig a'jour med dine
indlæg gennem det de andre citerer. Dine indlæg kommer ikke ind på min
computer af én eller anden grund, og jeg har _ikke_ kommet dig i mit
filter ved en fejltagelse, det har jeg checket. Jeg må finde ud af
hvor fejlen ligger

Fra : Majse

Dato : 22-03-07 17:21

Hej

fik du fat i dyrelægen?? jeg har haft en kan med noget lignende og det viste
sig at være en byld, det kan komme af hvis katten er blevet bidt af en anden
kat.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 17:36

> Hej
>
> fik du fat i dyrelægen?? jeg har haft en kan med noget lignende og det
> viste sig at være en byld, det kan komme af hvis katten er blevet bidt af
> en anden kat.

ja, ja - som jeg skrev 16:40, så er hun kommet til dyrlægen. Og har lige
fået update om at hun har det..... hun... det er en dreng, for søren.... HAN
har det godt og har ingen aids eller leukæmi.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 23:15

> [...]
HAN
> har det godt og har ingen aids eller leukæmi.

Hej igen HC.

Svarer dig fra hjemmesidens newsreader, du er stadig forsvundet i OE.

Det er dejligt at høre at han er rask. Giver du lige en lille update
igen, hvis du får ham hjem ? Vi er nok flere der venter spændt på nyt.

Med venlig hilsen
Tove Krieger
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 13:39

Trunte, som jeg har kaldt "hende" (skal naturligvis ændres, hvis katten
kommer hjem igen eftersom det er en dreng ifølge kattens værns dyrlæge) er
en "vildkat", der har holdt til på min terasse i lang tid, og som er kommet
indenfor under det kolde vejr vi havde for et par ugers tid siden, og har
altså hængt ud hos mig - sammen med min anden tilløberkat, der også er en
dreng (og som bare er så skøn og kærlig og kælen at man skulle tro det var
lyv), men jeg har aldrig kunnet komme til at gøre mere end lige røre ved ham
(trunte), inden han er smuttet ned under stolen han normalt ligger i, etc..

Da han så kom hjem i går, efter at have været udenfor i en times tid, med
den kæmpe byld på hovedet måtte han jo til dyrlægen -- jeg kunne bare ikke
finde nogen der ville tage imod ham, da jeg ikke har nogle penge lige nu
(jeg er selvstændig mediemand, og indimellem er der lidt tid imellem mine
opgaver, etc) og slet ikke når det nu var en vildkat, man ikke kunne komme i
nærheden af ..

Så kattens værn kom og hentede ham, og han har det nu fint igen efter
behandling -- under behandling fandt de en øremærkning, der kunne fortælle
dem at han var blevet sat ud for tre års tid siden i et nabolag tæt på hvor
jeg bor, men kvinden jeg taler med derinde sagde også at han jo åbenbart
havde det bedre hos mig end hos sin oprindelige ejer, eftersom han havde
fundet frem til mig, så hvis den rigtige ejer ikke har noget imod det, så
får han lov at bo hos mig, hvor han er mere end hjertelig velkommen.

HC

Fra : Ragna

Dato : 23-03-07 14:36

Hej HC!

Tak for updaten på "Trunte".
Det var godt, han kom under behandling og er ved at få det bedre.
Jeg forstår ikke helt, hvordan man har fundet ud af, at han er blevet sat ud
for tre år siden.
Skal det forstås sådan, at hans tidligere ejer bare har begyndt at nægte ham
adgang til huset?
I så fald kan der vel ikke være meget tvivl om, at vedkommende hellere vil
afgive ham til dig.
Når han virker som en vildkat, kan han bestemt ikke have haft meget kontakt
med sin tidligere ejer.
Jeg håber for dig og katten, at han kommer tilbage til dig og begynder at få
tilliden til mennesker tilbage.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 14:51

> [...]
> Det var godt, han kom under behandling og er ved at få det bedre.
> Jeg forstår ikke helt, hvordan man har fundet ud af, at han er blevet sat

Nej, det er den terminologi de bruger hos Kattens Værn, når de returnerer
katte til dem, der har fundet dem, eller lignende.

> Jeg håber for dig og katten, at han kommer tilbage til dig og begynder at
> få tilliden til mennesker tilbage.

Ja, min teori er at han har haft nogle dårlige oplevelser med mennesker i de
år, han har været udenfor. Hvis ikke hans ejer har mishandlet ham, men det
behøver man jo ikke gå ud fra.

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-03-07 14:55

> [...]
> han havde fundet frem til mig, så hvis den rigtige ejer ikke har noget
> imod det, så får han lov at bo hos mig, hvor han er mere end hjertelig

¨
Dejligt at du kan tilbyde ham et hjem Men husk lige at ringe eller
skrive til ejeren og forklare at du har hans kat inden du tager ham til dig.
Det kan jo være, at katten er blevet væk og faktisk er dybt savnet.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 16:21

> Dejligt at du kan tilbyde ham et hjem Men husk lige at ringe eller
> skrive til ejeren og forklare at du har hans kat inden du tager ham til
> dig. Det kan jo være, at katten er blevet væk og faktisk er dybt savnet.

det gør kattens værn jo, inden de kommer tilbage med ham.

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-03-07 18:26

> det gør kattens værn jo, inden de kommer tilbage med ham.

Nå ok

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : O. Skjold

Dato : 28-03-07 21:28

Tove Krieger skrev i

<klip>

> Svarer dig fra hjemmesidens newsreader, du er stadig forsvundet
> i OE.

Hej Tove

Prøv i OE at højreklikke på mappen (dk.fritid.dyr.kat), vælge
"Egenskaber", fanen "Lokal fil" og tryk "Nulstil". Hent derefter
alle brevhovederne igen, det kan ofte hjælpe...

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 09:09

In news:460acfe9$0$843$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
O. Skjold <5260.odense@gmail.com> typed:
> [...]
> "Egenskaber", fanen "Lokal fil" og tryk "Nulstil". Hent derefter
> alle brevhovederne igen, det kan ofte hjælpe...

Hej Skjold.

Problemet er løst, men ellers tak for dit råd. Det var ikke det der
var galt. Forklaringen skrev jeg i gruppen "Outlook Express" d. 26/3
tråden "Indlæg jeg ikke modtager".

Fra : O. Skjold

Dato : 29-03-07 16:08

Tove Krieger skrev i

<klip>

> [...]
> der
> var galt. Forklaringen skrev jeg i gruppen "Outlook Express" d.

OK, har set det nu og jeg kan så konkludere, at jeg ikke er i dit
filter

Men ellers prøv at husk mit råd, det er lidt mindre drastisk end
forslagene du fik med manuelt at slette mapper og det virker som
regel også hvis du en dag pludseligt ikke kan se dine egne
indlæg, hvilket også er et kendt problem.

Ja, OE ter' sig lidt mærkeligt til tider...

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 16:28

In news:460bd633$0$916$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
O. Skjold <5260.odense@gmail.com> typed:
> Tove Krieger skrev i
>
> <klip>

> OK, har set det nu og jeg kan så konkludere, at jeg ikke er i dit
> filter

Nej for pokker. Det var da vist dig der gav os "Maukie", den er jeg
glad for.

> [...]
> regel også hvis du en dag pludseligt ikke kan se dine egne
> indlæg, hvilket også er et kendt problem.
>
> Ja, OE ter' sig lidt mærkeligt til tider...

Jo tak, og jeg vil prøve dit forslag, hvis der bliver en næste gang,

Fra : Siri

Dato : 30-03-07 00:37

> Tove Krieger skrev:
> O. Skjold <5260.odense@gmail.com> typed:
hvis du en dag pludseligt ikke kan se dine egne

Se, det problem har jeg irriteret mig en del over på det seneste - her
har man skrevet et glødende indlæg af hjertet, og væk er det! (....
grrr... øvvv...murre....)
Forresten, hr Skjold, tak for den søde maukie2.swf - glæder mig til at
mine højttalere bliver fikset, så jeg rigtig kan nyde den søde misse....
Med venlig hilsen
Siri, og to super-søde misser, der efterhånden er ved at enes lidt
mere.... miuuu....
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : O. Skjold

Dato : 30-03-07 20:15

Siri skrev i news:g4adnS4rzpIE0JHbRVnytwA@giganews.com

<klip>

> Forresten, hr Skjold, tak for den søde maukie2.swf - glæder mig
> til at
> mine højttalere bliver fikset, så jeg rigtig kan nyde den søde
> misse....

Velbekomme.

Har du ikke fået dit lyd endnu? Det burde være en smal sag,
kender du ikke en der kan hjælpe dig med det?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 08:48

Så er "Bamse" hjemme igen, og står netop nu og spiser lystigt en portion
kattesnask.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-07 09:22

In news:460b6ea0$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hans Christian Vang <....> typed:
> Så er "Bamse" hjemme igen, og står netop nu og spiser lystigt en
> portion kattesnask.

Hvor er det bare dejligt at høre HC. Jeg har tænkt meget på ham, og
hvad der mon ville ske, og så skriver du at alt er ok og han er hjemme
igen, _det_ har gjort mig meget glad. Mon han ikke også er glad
for at være tilbage ? Den byld må have gjort afsindigt ondt, men de er
jo ret hårdføre de små misser. Kram til begge misserne.

Fra : Ragna

Dato : 30-03-07 08:34

Hans Christian skrev:
>Så er "Bamse" hjemme igen, og står netop nu og spiser lystigt en portion
>kattesnask.

Det var dejligt at høre, at han er på poterne igen og hjemme hos dig.
Det nye navn passer nok også bedre til en dreng end "Trunte" gjorde.
Vores store kat var også en "pige", da han var lille, og derfor fik han det
lidt feminine navn Fufu, som jeg blev ved med at kalde ham, selv om min mand
insisterer på at kalde ham Tiger-mis i stedet!
Mon ikke Bamse efterhånden vil begynde at tillade dig at komme tættere på?
Lad os endelig høre, hvordan det går med det.

--
Mange hilsener fra Ragna