fjellaben..
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-03-07 07:46

Hej Alle!

Ja, Fjellaben, det er hvad min mand har døbt ham til..med det mener han, at
handyret er godtaget..GGG..
Så jeg er meget lettet!.
Jeg viste ham hvad i har været så søde at sætte i værk her i NG, og det
gjorde udslaget, heldigvis for ham (katten). OG for husfreden..(-;

Så jeg kan med sindsro køre ham til dyrlægen her i formiddag, og giver en
melding når jeg har fået ham retur, forhåbentligt, alt afhængig af hvad
testen siger.

Nå, men manden i huset fik taget nogle billeder af ham, så her kommer
fjellaben;
http://www.photopassion.dk/nfo.htm

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 08:14

Hvor er han dejlig Marie, alt mulig held og lykke med ham.
Fjellaben er da en heldig misling med valget af jeres dørtrin.
Venlig hilsen fra en anden ø
Birte

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4600d4a9$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : bettina

Dato : 21-03-07 08:43

i guder hvor er han lækker, jeg forstår godt du ikke kunne sætte ham for
porten, og hvis han så bare er halv så kælen som han er lækker. mums

held og lykke med ham.

hilsen bettina

Fra : JB

Dato : 21-03-07 08:44

> [...]
> testen siger.
>
> Nå, men manden i huset fik taget nogle billeder af ham, så her kommer

Hej Marie.

Hvor er han dejlig. Jeg tænkte nok, du ikke kunne skille dig af med ham.
Nu krydser vi for at han er sund og rask.

Held og lykke med ham.

Hilsen
Jytte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-03-07 08:59

Han er jo en flot fyr, ham fjellaben *gg* det er bare så dejligt at han
valgte jer, og at din mand osse er indforstået

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-03-07 10:53

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> afhængig af hvad testen siger.
>
> Nå, men manden i huset fik taget nogle billeder af ham, så her

Hej Marie,

Hvor *er* han altså bare dejlig, sikken et hoved så pragtfuldt. Det er
lige før jeg bliver misundelig, for jeg er også vild med de dejlige
misser med de store poter. Ih, hvor er du bare heldig (på trods af
parkeringsbøde og bekymringer). Håber, at han bliver erklæret
fri for sygdom så han kan blive sat "i stand" igen, det fortjener han.
Han har sikkert ikke haft det for godt i et stykke tid. Jeg kunne
heller ikke tænke mig andet, end at din mand ville falde pladask for
ham.

*HERLIGT* - jeg er altså bare så glad på jeres og missens vegne

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 21-03-07 11:52

> [...]
> Hej Alle!
>
> Ja, Fjellaben, det er hvad min mand har døbt ham til..med det mener han, at

Jamen, jamen, hvor er han skøn, og han ligner jo netop ham der, Kaths
Cat, the Gentleman Cat, som viste mig, hvad en huskat kan være
Tabby som Gia...
Dejlig....
Tak for foto, og tillykke med accepten
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 21-03-07 14:06

Fodnote af de sjove: Jeg skulle lige læse en gang til: Fjella-ben??? -
A'hva'-for-nogen-ben - nårh, fjell-aben!
Ja ja, man skal dele ordet rigtigt....
Kærlig hilsen til 'fjæle-benene'

Fra : Nynne Hansen

Dato : 21-03-07 17:45

<snip>

> Nå, men manden i huset fik taget nogle billeder af ham, så her kommer
> fjellaben;
> http://www.photopassion.dk/nfo.htm
>
> mvh. marie

Hvor e r han bare flot og lækker mand! Jeg tilslutter mig den endeløse jubel
og næsegruse begejstring.

Og hip til din kære husbond osse - det er jo lidt af en mundfuld, når man
ikke har ventet det

kh Nynne

Fra : Mette Lambert

Dato : 21-03-07 19:29

> [...]
> testen siger.
>
> Nå, men manden i huset fik taget nogle billeder af ham, så her kommer

Tillykke med, at den dejlige dreng har valgt jer og jeg krydser fingre
for, at han ikke fejler noget slemt *SS*

Med venlig hilsen
Mette Lambert
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-03-07 20:35

Hej alle!

Så har han været afsted, hmmm selv dyrlægen kalder ham for fjeld aben.. Han
blev testet negativ, heldigvis og har fået den store tur.
hans pels er sølle at se på, pletvis skaldtet, der var områder hvor ikke
engang en god kam kunne komme ind, så ca. halve katten er skaldet, resten
fik dyrlægen bugt med under bedøvelsen med kam og børste så heldigvis er
hovedet intakt!.
der gemte sig flere grimme sår under filterne, og ørene var slemt proppede
med mider.

Han er blevet installeret i et stort hundebur på 1.etagen i et værelse hvor
jeg har sat div. kurve og kradsetræer og bakke ind, han er dog ude og
inspicere det hele og buret står blot åbent. Han lader til at have det
udmærket, er dog stadig lidt dinglet i benene.
han drikker og spiser fint, har en glubene appetit!. dyrlægen mente at han
gerne skulle have 2kg på kroppen endnu før han fik idealvægt, han blev vejet
til 4,3 kg, og jeg kan godt se nu, hvor filterne er væk, at der ikke er
meget sul på ham.

I morgen er jeg nødsaget til at være væk hjemmefra det meste af dagen, så
det er navngiveren (min mand) og min store søn der må bære ansvaret for ham,
det klarer de nok også!.

lige nu kan jeg høre en raggie og en norsk skovtrold der står på hver sin
side af døren og leger "hvem kan bræge højest".. imponerende stemme han
har!.

mvh. marie

Fra : "

Dato : 21-03-07 21:39

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Så har han været afsted, hmmm selv dyrlægen kalder ham for fjeld
> aben.. Han blev testet negativ, heldigvis og har fået den store tur.

Tak for update (og billeder fra i går).
Det er godt at høre, at han trods sår og mider mm ikke fejler noget
alvorligt.
Og smukt af dig, at du har tid, plads og hjerterum til en hjælpeløs lille
kat. Forhåbentligt får du (og din mand!) glæde af ham mange år fremover
Pengene er helt sikkert givet godt ud.

> I morgen er jeg nødsaget til at være væk hjemmefra det meste af
> dagen, så det er navngiveren (min mand) og min store søn der må bære
> ansvaret for ham, det klarer de nok også!.

Så kan han rigtig få tid til at blødgøre din mand (og måske komme på et
bedre navn?)

/M

Fra : JB

Dato : 21-03-07 21:45

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:460188df$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> lige nu kan jeg høre en raggie og en norsk skovtrold der står på hver sin
> side af døren og leger "hvem kan bræge højest".. imponerende stemme han

Hej Marie.

Tillykke med ham. Skal han ikke have et rigtigt navn?

Hilsen
Jytte

Fra : Eva

Dato : 21-03-07 22:14

Dejligt at høre, at det gik fint med den meget smukke kat hos dyrlægen -
hurra!

Når du kommer hjem i morgen Marie, så hedder han nok ikke fjeldaben mere -
men fars lille skat ;0))

Eva

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 05:42

"Eva" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurra!
>
> Når du kommer hjem i morgen Marie, så hedder han nok ikke fjeldaben mere -

ROFL..

Det bliver ihvertfald ikke når jeg hører på det!..GGG

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 22-03-07 10:31

> [...]
> men fars lille skat ;0))
> >
> ROFL..
> Det bliver ihvertfald ikke når jeg hører på det!..GGG

Ha, ha, hir hir....
Åh jo, NFO er jo lidt af en 'mandekat', så den skal nok gå rent ind!
Stakkels mons - har selv fjernet en del "mindre" knotter fra stakkels
Belles bagpart, men så slemme var de alligevel ikke!
Mht navn:
Herakles er jo den opr. græske version af Herkules, var det noget?
Eller en norsk kæmpe - umiddelbart kan jeg kun komme i tanker om Hakon
Jarl, men Hakon er da også flot!
En af vikingerne fra Bråvalla-slaget?
Æv, kan ikke lige finde min gamle nordiske sagn-bog, vender tilbage til
det....

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 05:40

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Marie.
>
> Tillykke med ham. Skal han ikke have et rigtigt navn?

Johh det skal han!..GG selv dyrlægen har skrevet Fjeldaben i hans nye
sundhedsbog..GG bare for at være vittig (-;

jeg synes jo at Herkules er en fint navn til sådan en klippert, eller
Obelix, det skal være noget "stort" (Ikke alexander!).

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-03-07 22:18

> [...]
>
> lige nu kan jeg høre en raggie og en norsk skovtrold der står på
> hver sin side af døren og leger "hvem kan bræge højest"..

Puuuh, så kan man ånde lettet op. Jeg har tænkt meget på jer hele
dagen. Hovedsagen er jo, at han er erklæret rask - gudskelov. Hans
pels vokser sikkert ret hurtigt ud igen, og han er nok ganske tilfreds
selv med, at alle de knotter er væk. Det gør vist rigtig ondt på
katten har jeg hørt, når pelsen er filtret så meget.

Jeg er simpelthen blevet så forgabt i ham siden jeg så billederne, at
han er kommet på min skærm som "wallpaper", han _må_ være noget helt
særligt, når han kan gøre så stort et indtryk på så mange mennesker.
Jeres andre dyr vil helt sikkert også falde for ham.

Det ville da også være dejligt, hvis Tortiekontoen ad denne vej kan få
et tiltrængt "boost". Der vil desværre altid være katte i nød, så vi
må alle hjælpe efter bedste evne.

P.S. Sig til din mand, at fjellaber jo per definition er en
massebetegnelse for nordmænd (jeg har selv familie i Norge ).
Jeres nye medlem af familien er en ener, og har fortjent at få et
rigtigt flot navn, og der er jo nok at vælge imellem

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 18:02

> [...]
> når han kan gøre så stort et indtryk på så mange mennesker. Jeres andre
> dyr vil helt sikkert også falde for ham.

Det håber jeg de gør! og ja, han er speciel, utrolig hengiven og
charmerende.
Torben har taget nye billeder i dag, han har jo været sygepasser helt alene
(-;
OG fjeld aben har fået et nyt navn af herren i huset, HARALD! kong harald -
selvfølgelig!
Jeg linker til billederne når jeg har fået dem på, skal lige have noget
mad. er just hjemkommet fra Frederiks berg hosp. og er hundesulten..(-;

> Det ville da også være dejligt, hvis Tortiekontoen ad denne vej kan få et
> tiltrængt "boost". Der vil desværre altid være katte i nød, så vi må alle
> hjælpe efter bedste evne.

Helt sikkert, det er en rigtig god ide med den!

> [...]
> massebetegnelse for nordmænd (jeg har selv familie i Norge ). Jeres
> nye medlem af familien er en ener, og har fortjent at få et rigtigt flot

og det har han så fået!
faktisk var det fjell-søren der var det første torben kom med, tarzan på
norsk, og noget så kikset..GGG

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 19:27

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> og det har han så fået!
> faktisk var det fjell-søren der var det første torben kom med,
> tarzan på norsk, og noget så kikset..GGG
>
> mvh. marie

LOL Fjell-Søren ! Det ville godt nok have været synd for ham.
Harald lyder altså også en hel del bedre. Anton, Albert og Harald, er
rigtige "mandenavne" til jeres efterhånden tre prægtige misser. Håber
han har det godt nu.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 19:16

Her er et par nye billeder fra i dag, som viser omfanget af hans filterpels,
det er kun det absolut nødvendige der er mejet helt ned, resten kunne klares
med mindre drastiske midler under narkosen.
og manden i huset har jo været sygeplejerske da jeg har været væk, så
billeder fik han også taget, og er iøvrigt meget tilfreds med hans nye
model, meget egnet til formålet, og navn har han også fået i mellemtiden..så
jojo, måske det slet ikke bliver min kat (-;

Fra : .:M:.

Dato : 22-03-07 19:38

> [...]
> model, meget egnet til formålet, og navn har han også fået i
> mellemtiden..så jojo, måske det slet ikke bliver min kat (-;

Tak for billeder! Sjovt at se forskellen. Et held pelsen vokser ud igen -
den stakkel
Din mand ender nok med at blive helt vild med ham. Det var godt at den lille
kat valgte at banke på jeres dør. Smid gerne et billede/update senere, så vi
kan se ham med fuld pels
Og held og lykke med sammenføringen med raggierne og jeres 3 hunde, håber
det går uden problemer!

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 21:18

".:M:." <dont.even@bother.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> senere, så vi kan se ham med fuld pels
> Og held og lykke med sammenføringen med raggierne og jeres 3 hunde, håber

jamen selv tak!!
havde det ikke været for din indsats, var han nok havnet på internatet med
blødende hjerte.

jeg skal gerne give updates, jeg får nok også brug for råd, da jeg ikke har
meget katteerfaring, jeg har jo kun "hundede" raggier GG!.

mvh. marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-03-07 20:41

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4602c7e9$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> model, meget egnet til formålet, og navn har han også fået i
> mellemtiden..så jojo, måske det slet ikke bliver min kat (-;

kære Marie

det var rigtigt snedigt af dig at lade Torben have ansvaret for Harald idag,
for den kat er da ikke til at stå for.
Han har det sødeste udtryk i øjnene, selv om hans "hagesmæk" er skalperet.
Jeg bliver helt varm indeni ved tanken om, at han har fået det helt rigtige
hjem hos jer. Tænk, en forfærdelig tilværelse, som I har sparet ham for, jeg
har ladet mig fortælle, at det skal være noget så smertefuldt for katten med
alvorligt filter i pelsen.
Rigtig meget held og lykke med ham.

Venlig hilsen, Anelise, der selv har fornøjelsen af at dele hjem med 4
hittekatte.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 21:16

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det var rigtigt snedigt af dig at lade Torben have ansvaret for Harald
> idag, for den kat er da ikke til at stå for.

Man må jo være snu til tider som kvinde..GG. Selv om man jo ikke skal
kommentere det for åbenlyst, så tror jeg at torben finder ham ret lækker og
maskulin.

> Han har det sødeste udtryk i øjnene,

ja, han har et godt udtryk, noget så fræk og årvågen.

jeg har ladet mig fortælle, at det skal være noget så smertefuldt for
katten med
> alvorligt filter i pelsen.

det tror jeg også at det har været, specielt rundt om forbenen der hvor de
går ud i undersiden, det har trukket helt vildt i huden på ham, når han har
bevæget sig.
men for H...hvor han dog hørmer!, virkeligt stygt, jeg er ikke sart, men for
dælen da, rigtig hankat. han går fint på sin nye bakke, med både vådt og
mere tørt, nærmest størrelse som min cairnterriers afføring er!, men han
vælter også mad i hovedet helt ustyrlig appetit han har.
I går da min søn skulle have et stykke melon med i seng, lagde han den ved
sin hovedpude, og et øjeblik efter lyder der gnaskelyde derfra, og der
sidder Harald og æder melon!

Jeg har introduceret Anthon for ham her til aften, det var faktisk ikke
meningen, men Anthon var smuttet ind på værelset hvor Harald er blevet
installeret, de lå med en meters mellemrum og "snakkede", pustede sig lidt
op for hinanden, skiftedes til at trampe rundt i kattebakken, men ingen
ballade, Albert sad ude igangen og så på, han skulle vist ikke nyde noget
med sådan en stinkbombe (-;
Så det er min plan for de næste par dage, at vænne raggierne til ham, og
omvendt, og når det går fint, kommer turen til hundene.

> Rigtig meget held og lykke med ham.

mange tak!

Mvh. marie

Fra : .:M:.

Dato : 23-03-07 00:14

> [...]
> både vådt og mere tørt, nærmest størrelse som min cairnterriers
> afføring er!, men han vælter også mad i hovedet helt ustyrlig appetit
Det skulle meget gerne gå over i løbet af 2-6 uger. Der går nemlig ca 1
måneds tid efter kastrationen inden hormonerne finder det normale leje, og
det du kan lugte lige nu, er en fertil kat. Sålænge han bare anvender
bakken, så tror jeg, at du slipper for strint andre steder. Dog skal du ikke
blive nervøs, hvis han fremover vil stå og "strinte" inde i bakken (ell ude
i haven f.eks. ), når han tisser - fremfor at sætte sig. Det gør en del
hankatte, der har været fertile, men de er altså ikke urenlige eller
strintende af den grund.
Efter nogle uger vil hans temperament sikkert også aftage en smule
(kastrationen), så jeg tror at du og din familie får jer en rigtig lækker
kælen kat med et godt temperament

> I går da min søn skulle have et stykke melon med i seng, lagde han
> den ved sin hovedpude, og et øjeblik efter lyder der gnaskelyde
> derfra, og der sidder Harald og æder melon!

Han har vist ikke fået så meget mad det sidste stykke tid, så han skal lige
være gennemmæt. Det aftager og finder et normalt leje, når han finder ud
af, at der er mad nok (og ofte nok) og han ikke er så sulten længere. Det
kan godt tage en måned eller to. Men sørg for at han også får lidt motion
her til foråret/sommer, så han ikke pludselig tager for meget på

> [...]
> blevet installeret, de lå med en meters mellemrum og "snakkede",
> pustede sig lidt op for hinanden, skiftedes til at trampe rundt i

Lige en obs: hvis han har ringorm/lopper/mider/orm osv, så skal du lige være
sikker på, at han er færdigbehandlet først inden han kommer i for tæt
kontakt med dine raggier (og hunde), da alle dele smitter desværre. Det
ville være ærgerligt, hvis du pludselig står med 2 katte mere, der skal
behandles for utøj mm.

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-03-07 06:13

> [...]
> ikke blive nervøs, hvis han fremover vil stå og "strinte" inde i bakken
> (ell ude i haven f.eks. ), når han tisser - fremfor at sætte sig.

Det havde jeg også regnet med. Lugten bliver bare koncentreret når han er på
et lukket værelse..(-;
Anthon kan også strinte når han er ude, selv om han blev kastreret som
killing, dog aldrig inde

> Han har vist ikke fået så meget mad det sidste stykke tid, så han skal
> lige være gennemmæt.

Det er det sikkert, jeg har Olivers stående fremme til ham som han bare kan
spise af, derudover kommer ungerne med lækkerier ind i mellem, han har fået
lidt dåsemad til natten som de to andre også får.

> [...]
> kontakt med dine raggier (og hunde), da alle dele smitter desværre. Det
> ville være ærgerligt, hvis du pludselig står med 2 katte mere, der skal

hmm det var faktisk en god og rigtig pointe du kom med det..tænk det havde
jeg slet ikke tænkt over, men selvfølgelig!.

Mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-03-07 11:47

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> hmm det var faktisk en god og rigtig pointe du kom med det..tænk
> det havde jeg slet ikke tænkt over, men selvfølgelig!.
>
> Mvh. marie

Og for at gøre det mere kompliceret. Ringorm (Zoonose) kan også smitte
mennesker, det er en svamp og det viser sig ved kløende udslæt på især
ansigt og arme.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-03-07 12:29

> Og for at gøre det mere kompliceret. Ringorm (Zoonose) kan også smitte
> mennesker, det er en svamp og det viser sig ved kløende udslæt på især
> ansigt og arme.

ja, det vidste jeg godt, men det tager jeg så med, for ellers skal det
stakkels ´kræ jo i isolations fængsel, og det nænner jeg ikke.. han snork
sover efter morgenens strabadser, arme kræ!.

mvh.marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-03-07 12:39

Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> det stakkels ´kræ jo i isolations fængsel, og det nænner jeg ikke..
> han snork sover efter morgenens strabadser, arme kræ!.

Jeg tror nu heller ikke at faren er så overhængende. Det er vist
sjældent det sker.

Har du prøvet igen at se Hanne's hjemmeside. Jeg har ikke selv
problemer når jeg skriver de 3 w'er efterfulgt af mega-mco.dk. Det er
en rigtig dejlig hjemmeside. Det var nok bare det første link jeg
skrev der ikke duede. Jeg bruger Firefox, og den kan godt drille lidt.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-03-07 13:13

> [...]
> dejlig hjemmeside. Det var nok bare det første link jeg skrev der ikke
> duede. Jeg bruger Firefox, og den kan godt drille lidt.

jeg vil nærlæse den i aften så er her fred og ro til den slags fordybelser!

det er guld værd, med sådan en samling gode råd!

mvh. marie

Fra : Siri

Dato : 23-03-07 10:19

> .:M:. skrev:

Det lyder, som om du har et projekt: Kattebadning! Det har jeg aldrig
vovet, men Sabina har en rigtig god beskrivelse på sin side - den kommer
her
http://www.dkshadowfax.dk/?p=118#more-118
Nå, måske har du selv masser af rutine i kattebadning *GG*

OK *GG* Tak for foder-tippet!
Og Harald, det er et flot navn, der er jo adskillige nordiske konger
Harald - ikke mindst ham, som Eva nævner - ham havde jeg faktisk glemt,
tsk tsk. Harald Hildetand klinger flot - men ham her har vist gode
tænder at dømme efter fødeindtaget
Tillykke med ham! Også til Torben - flotte fotos!

Fra : Eva

Dato : 22-03-07 21:23

Det er bestemt en rigtig skøn kat og når pelsen vokser ud igen, så kan han
hedde Harald Hårfager ;0))

Det var der en norsk konge der hed langt tilbage *GG*

Tillykke med ham, han er bare superdejlig!

mvh Eva

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 21:30

> Det er bestemt en rigtig skøn kat og når pelsen vokser ud igen, så kan han
> hedde Harald Hårfager ;0))
>
> Det var der en norsk konge der hed langt tilbage *GG*
>
> Tillykke med ham, han er bare superdejlig!

Harald Hårfager..LOL.. skønt!

mvh. marie

Fra : Ragna

Dato : 23-03-07 10:05

Hej Marie!
Hvor er det dog dejligt at høre om de tilfælde hvor en forvildet - eller
dumpet - kat får sig et nyt og dejligt hjem, simpelthen ved at være sig selv
og "krybe ind under huden" på dyrevenner.
Jeg fortalte Harald Hårfagers historie til min bankdame i går, da jeg
overførte lidt til Tortie-kontoen, fordi jeg vidste, at hun også er
katteven, og hun stod faktisk med tårer i øjnene.
Begge vores er også en slags hittekatte, som (med 5 års mellemrum) blev
fundet skrigende under en busk som killinger efter at have forvildet sig for
langt hjemmefra, men i begge tilfælde fandt vi frem til ejerne, som gerne
afstod dem til os.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Siri

Dato : 24-03-07 01:09

> [...]
for
> langt hjemmefra, men i begge tilfælde fandt vi frem til ejerne, som gerne

Årh stakkels mitter! Hurra for dig også, Ragna!
Det er skønt at se dine videoer med glade missevenner

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 13:26

Siri skrev:
>Det er skønt at se dine videoer med glade missevenner

Efterhånden har jeg også en stor samling i computeren, og allerede nu undrer
jeg mig over, at Piv virkelig var så lille, da vi fik ham.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-03-07 15:34

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Efterhånden har jeg også en stor samling i computeren, og allerede nu
> undrer jeg mig over, at Piv virkelig var så lille, da vi fik ham.

Det er en ting jeg faktisk savner at have, levende billeder!, selv om en
"hjemmevideo" kan være noget så dræbende at se, så er det noget andet når
det er levende billeder og ikke et fastfrosset motiv.

mvh. marie

Fra : Ragna

Dato : 24-03-07 19:45

Marie skrev:
>Det er en ting jeg faktisk savner at have, levende billeder!, selv om en
>"hjemmevideo" kan være noget så dræbende at se, så er det noget andet når
>det er levende billeder og ikke et fastfrosset motiv.

Mine små videoer er bare taget med et digitalkamera (Canon Ixus 65).
I "gamle dage" havde vi et almindeligt videokamera, men det blev vi trætte
af, for hvis man ikke brugte det næsten hver dag, så var batteriet fladt,
når man endelig ville i gang med det.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Kate

Dato : 26-03-07 08:23

wrote in news:4602c7e9$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> nye model, meget egnet til formålet, og navn har han også fået i
> mellemtiden..så jojo, måske det slet ikke bliver min kat (-;

Det er nogen gange den bedste måde at få dyr på Min mor ønskede sig
kat i flere år, men min stedfar hadede katte, lige indtil den dag min
mor hjembragte en sølle eksistens af en kat, stor killing. Den valgte
klogeligt at indynde sig hos herren i huset og derfor boede han hos
mine forældre til sin død 12 år senere

> http://www.photopassion.dk/nfo.htm

Er sikker på han nok skal blive en rigtigt fin stor Skovtrold. Det
tager bare en krig for pelsen at vokse rigtigt ud. Min somali blev
barberet på et lille stykke pga et bidsår, det er efter ca. 2 mdr før
nu ved at være vokset helt ud.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-03-07 12:07

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> tager bare en krig for pelsen at vokse rigtigt ud. Min somali blev
> barberet på et lille stykke pga et bidsår, det er efter ca. 2 mdr før

Ja, han ser noget sølle ud, specielt ved siden af min store ragdoll, Anthon,
som har en rigtig flot og stor pels.
Det var desværre nødvendigt med barberingen, og faktisk kunne der godt være
taget mere af, der er et par steder ved maven og lysken at der er nogle
grimme knotter, måske kan jeg snuppe dem med en saks, hvis jeg kan få ham
til at stå stille så længe.
Han er ikke vildt begejstret for at få ordnet pelsen, så det kommer til at
tage tid.

Her i dag har han været på turne i hele huset, skarpt efterfulgt at Anthon.
Jeg vil lade ham undersøge det hele i fred og ro, og være nogenlunde tryg
ved det hele, inden jeg lukker ham og hundene sammen, ingen grund til at
forhaste noget.
Albert har også hilst på ham, men han er noget mere forsigtig af sig, men
det kommer er jeg sikker på.

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-03-07 12:23

In news:4607a961$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> [...]
> sammen, ingen grund til at forhaste noget.
> Albert har også hilst på ham, men han er noget mere forsigtig af

Det lyder rigtig dejligt. Hundene _er_ jo allerede klar over at han er
der, og at han hører til i "deres" hus, så det varer nok ikke så længe
førend han er fuldt akcepteret af dem allesammen. Det er jo nogle søde
og rare hunde I har. Er spændt på at høre når de har hilst på
hinanden

Fra : .:M:.

Dato : 25-03-07 13:55

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Nå, men manden i huset fik taget nogle billeder af ham, så her kommer
> fjellaben;
> http://www.photopassion.dk/nfo.htm

Blev han øremærket? Det ser ikke sådan ud på billederne..