Tortiekonto - hjælp til skovkat, Bornholm
Fra : "

Dato : 20-03-07 13:02

I tråden "hjælp ønskes hurtigt" er Marie blevet 'udvalgt' at en åbenbart
herreløs norsk skovkat. Jeg synes katten opfylder kravene til
Tortie-kontoens formål og at vi derfor bør give et klækkeligt bidrag (f.eks.
1200 kr), så Marie ikke skal hænge på hele regningen selv (forudsat han
testes fri for FIV/FELV), når hun allerede har påtaget sig det fulde ansvar
for den stakkels kat.

Hvis han så bliver omplaceret efterflg, kan evt. penge derfra gå tilbage til
Tortie-kontoen...

Hvad siger I?
(NB: hvis nogen har lidt penge i overskud, kan man jo donere/overføre lidt
til Tortie-kontoen samtidig )

/maria
Giv alle dyr basale rettigheder. Sign the petition:
www.animalsmatter.org/

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-03-07 13:32

"<M>" <outof@order.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad siger I?
> (NB: hvis nogen har lidt penge i overskud, kan man jo donere/overføre lidt

hej Maria og Marie på Bornholm med det store hjerte

jeg er helt enig - det må være en værdig sag for tortiekontoen, og efter den
første april vil jeg overføre et bidrag til kontoen.

Og til Marie: for godt et år siden fik jeg "foræret" en norsk skovkattehun
på ½ år af min dyrlæge. Lulu er den mest rolige og mest velafbalancerede
kat, jeg endnu har haft i huset. Ingen problemer overhovedet med at omgås
Bølle, som ellers virkelig lever op til sit navn, og de to sidstkommende
tortietøser Mille og Stribe.

Jeg er sikker på, at også din mand vil blive glad for skovtrolden.
Held og lykke med katten.

Og nu vil jeg komme Tove i forkøbet: vi får vel et billede eller to af ham i
dit album?

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 14:11

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Held og lykke med katten.
>
> Og nu vil jeg komme Tove i forkøbet: vi får vel et billede eller to af ham

Hvor er det dog rørende! mange tak! jeg bliver så tårevældet af sådan noget,
det plejer ellers at være mig selv der står "på hovedet" for andre.
Selvfølgelig skal jeg få taget nogle billeder af krabaten, Herkules er et
fint navn, Frederik og obelix har også været oppe og vende..
jeg har også lovet Siri nogle cirkusbilleder af raggierne..jeg må se at få
taget en stribe.

på forhånd mange tak!

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-07 14:54

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> [...]
> af krabaten, Herkules er et fint navn, Frederik og obelix har også
> været oppe og vende.. jeg har også lovet Siri nogle cirkusbilleder

Hej søde Marie.

Tør nu dine øjne, og giv din mand og Herkules/Obelix/Frederik et stort
kram fra mig (og lille Mini)

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-07 14:50

A. S. Nielsen wrote:

> hej Maria og Marie på Bornholm med det store hjerte
>
> jeg er helt enig - det må være en værdig sag for tortiekontoen, og
> efter den første april vil jeg overføre et bidrag til kontoen.

Det samme gør jeg

> [...]
> op til sit navn, og de to sidstkommende tortietøser Mille og Stribe.
>
> Jeg er sikker på, at også din mand vil blive glad for skovtrolden.

Selvfølgelig vil han det

> Og nu vil jeg komme Tove i forkøbet: vi får vel et billede eller to
> af ham i dit album?

LOL Hvad skulle jeg dog gøre uden dig, Anelise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-03-07 13:50

Jeg er helt med på det )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 14:13

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er helt med på det )
>
> --
> Marianne Cat Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"
> Mahatma Ghandi

Jamen det er jo intet mindre end fantastisk!, hvor ER jeg dog glad og
lettet!.

Jeg vil dog have lov til at betale beløbet tilbage til kontoen, så snart der
kommer lidt højvande i kassen igen.

mvh. marie

Fra : "

Dato : 20-03-07 14:38

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Jeg vil dog have lov til at betale beløbet tilbage til kontoen, så
> snart der kommer lidt højvande i kassen igen.

Det er ikke nødvendigt. Hjælpen er gratis og ikke afhængig af om man selv er
bidragyder til Tortie-kontoen, idet pengene går ubeskåret til de nødstedte
katte (oftest direkte til dyrlæge). Folk indbetaler efter evne og lyst, men
hvis du senere hen gerne vil bidrage med et lille beløb engang imellem, kan
du se hvad der normalt gives her og hvad pengene bruges til:

og hvad Tortie-kontoens formål er hér:

- der står også kontakt til Marianne

/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-03-07 14:44

Marie skrev
<Jeg vil dog have lov til at betale beløbet tilbage til kontoen, så snart
der kommer lidt højvande i kassen igen.>

Det er ingen betingelse men Tortie-kontoen er altid glad for bidrag
)

Hvis du ikke har læst om den, kan du læse lidt her om hvordan den startede,
og hvilke katte der er blevet hjulpet

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/vildkatte/tortiekontoen.php

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=47&cat=25

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Eva

Dato : 20-03-07 15:37

Jeg har også givet et lille bidrag, så Marie kan få hjælp.
Dejligt at Tortie kontoen findes, så folk, der gør en indsats for et svigtet
dyr, ikke skal stå med hele udgiften selv.
Held og lykke med sødemissen, Marie

kh Eva

Fra : Denise

Dato : 20-03-07 17:46

Marianne Hellemose wrote:
> Jeg er helt med på det )

Ha ha - så hopper jeg da også med

--
Hilsen Denise

Fra : "

Dato : 20-03-07 18:19

Marianne Hellemose wrote:
> Jeg er helt med på det )

Mon ikke Tortie-kontoen kan bære hele regningen på de 1500 kr, når så mange
nu indbetaler. Så kan Marie "nøjes" med p-bøden (og ikke at forglemme at
katten jo fremover vil koste hende en del "i drift")

/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-03-07 18:34

M skrev
<Mon ikke Tortie-kontoen kan bære hele regningen på de 1500 kr, når så mange
nu indbetaler. >

Jo absolut.

Er der noget bedre, end tanken om en lækker nordmand
nyklippet og smart *ggg*

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-07 14:47

<M> wrote:
> [...]
>
> Hvad siger I?
> (NB: hvis nogen har lidt penge i overskud, kan man jo
> donere/overføre lidt til Tortie-kontoen samtidig )

Det er en supergod idé. Vi *må* altså hjælpe Marie.

Jeg har allerede et par gange i 2006 doneret til Tortie-kontoen, og
vil meget gerne have lov til at tegne mig for et bidrag. Jeg afventer
yderligere nyt

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-03-07 15:22

Tove Krieger wrote:

> Det er en supergod idé. Vi *må* altså hjælpe Marie.
>
> Jeg har allerede et par gange i 2006 doneret til Tortie-kontoen, og
> vil meget gerne have lov til at tegne mig for et bidrag.

Har nu overført penge til Tortiekontoen. Håber det bedste for den
lille nordmand

Fra : "

Dato : 20-03-07 15:39

Tove Krieger wrote:
> Har nu overført penge til Tortiekontoen. Håber det bedste for den
> lille nordmand

Jeg har også overført et lille beløb. Marie, skriv en update, når du har
haft ham til dyrlægen og fået ham "gjort i stand"

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 15:43

> Jeg har også overført et lille beløb. Marie, skriv en update, når du har
> haft ham til dyrlægen og fået ham "gjort i stand"
>
> /M

Ja selvfølgelig, og mange mange tak til jer alle, det varmer helt
ubeskriveligt, æv så tuder jeg igen..(-;
der findes nok tudekiks i skabet..

jeg har tid hos dyrlægen 10.30.

mvh. marie

Fra : Ragna

Dato : 20-03-07 16:24

Hej Marie!

Hvor var det heldigt for den søde kat, at den fandt vej til en ægte dyreven.
Jeg overfører et lille beløb til Tortie-kontoen på torsdag.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Gitte Rydal

Dato : 20-03-07 16:33

Hej Marie.

God gerning du har gjort

Jeg har aldrig hørt om Tortie kontoen før, men har fluks sendt et lille
bidrag.

Jeg er også fra Bornholm, og måtte sidste fredag sige farvel til min dejlige
Malle, på knap 2 år.
Han blev desværre testet positiv for katteaids.

Det var slemt! Jeg er stadig ikke færdig med at tude.

Dyrlægen sagde at der var meget af det på Bornholm pt. og hun havde selv
aflivet sin egen ugen før, med samme virus.

Jeg vil meget gerne have en ny kat, men da vi har to hunde, vil jeg have en
lille killing, som nemmere kan vænne sig til hundene.

Voksne katte anser vores ene hund desværre som jagtbytte, men killinger er
bare dejlige.

Så hvis du kender en lille bornholmsk pigemis, (12 uger) der gerne vil
adopteres, så er vi klar
(Hoglebjerg har ingen..)

Jeg har altid haft hankatte, men jeg tør ikke mere.
Han er formentlig blevet smittet ved slagsmål.

Held og lykke med nordmanden

Gitte Rydal

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 20:07

"Gitte Rydal" <gitterydalFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Marie.
>
> God gerning du har gjort

Det ved jeg ikke, jeg kunne bare ikke andet.

> Jeg har aldrig hørt om Tortie kontoen før, men har fluks sendt et lille
> bidrag.

jeg er meget ydmyg over det her!..

> Jeg er også fra Bornholm, og måtte sidste fredag sige farvel til min
> dejlige Malle, på knap 2 år.
> Han blev desværre testet positiv for katteaids.

Jeg har aldrig hørt om at det skulle være et problem herover, men begge
dyrlæger jeg har haft inde over ham her mente at det var det første der
skulle gøres, specielt når det drejede sig om en udegående hankat.

hvis du er "den" Gitte Rydal, så gør du mig fattig når jeg kommer på afveje
på tórvet i Åkirkeby..((-;

> Jeg vil meget gerne have en ny kat, men da vi har to hunde, vil jeg have
> en lille killing, som nemmere kan vænne sig til hundene.

Altså, jeg har jo også hunde, faktisk hele 3, og så de omtalte to ragdoll
katte, og har prøvet et par gange at sammenføre voksne dyr, det kræver meget
tid og opmærksomhed, konsekvens og lidt evne til at kunne læse deres
Jeg er ikke så bange for at ham her vil gå i baglås over hundene, han virker
meget selvsikker, arbejdet bliver nok mere den anden vej. Nabokattene får
sandelig benene på nakken når hundene kommer ud i haven..
men vores egne er de meget glade for.
Men det tror jeg på skal gå, værre er det med manden i huset../-;

> Voksne katte anser vores ene hund desværre som jagtbytte, men killinger er
> bare dejlige.

Har de taget katte, sådan rigtigt, eller bare jagtet dem?
for hvis det "bare" er jagt, så kan det godt lade sig gøre med en voksen
kat, værre er det hvis det er for alvor at de jager.
jeg har haft sådan en hund tidligere, det er bestemt ikke sjovt!.

> Så hvis du kender en lille bornholmsk pigemis, (12 uger) der gerne vil
> adopteres, så er vi klar
> (Hoglebjerg har ingen..)

sjovt nok, for de meddelte i dag, at de bugnede af katte, men det kan da
godt være, at det kun har været voksne katte. endnu en grund til at jeg er
glad for at jeg ikke kørte derop med ham her.

> Jeg har altid haft hankatte, men jeg tør ikke mere.
> Han er formentlig blevet smittet ved slagsmål.

Du kunne jo også vælge at lade katten være indekat, evt med en løbegård, så
ved du hvor den er, og risikoen for diverse smitter og ulykker er minimeret.

> Held og lykke med nordmanden

mange tak!

mvh. marie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-03-07 07:50

Marie

Jeg har prøvet at sende dig en mail *gg* men den kom tilbage da jeg
tændte pc'en her til morgen, du kan skrive til mig via min profil her
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/profiles_view_index.php?profile=60&limit_start=0&limit_user=15

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-03-07 08:00

> [...]
>
> Jeg har prøvet at sende dig en mail *gg* men den kom tilbage da jeg
> tændte pc'en her til morgen, du kan skrive til mig via min profil her

Er gjort!

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 16:38

<M> wrote:
> [...]
> tilbage til Tortie-kontoen...
>
> Hvad siger I?
> (NB: hvis nogen har lidt penge i overskud, kan man jo donere/overføre

Jeg synes helt sikkert at dette er en sag for Tortie-kontoen...
Så snart der kommer en smule i min _meget_ slunkne kasse vil jeg, med glæde,
bidrage med lidt til kontoen..

Mange hilsener fra Louise, og potedask fra Buster

Fra : Trine Lund

Dato : 20-03-07 17:30

> [...]
> til Tortie-kontoen samtidig )
>
> /maria
> Giv alle dyr basale rettigheder. Sign the petition:

Hejsa -

jeg synes helt bestemt også det er en rigtig god ide at støtte Marie og den
kære skovkat. Dejligt der er folk der har hjerterum til katte andre ikke vil
ha.
Jeg tog selv en dejlig sød og kælen hankat ind sidste sensommer - ingen
meldte sig som ejer, så han blev kastreret, øremærket og vaccineret.
Desværre endte vi med at måtte aflive ham, da han blev syg (ved ikke hvad
han fejlede).
Men vi havde en skøn tid med Bølle-missen.

Trine

Fra : Nynne Hansen

Dato : 20-03-07 20:59

<snip>
> [...]
> til Tortie-kontoen samtidig )
>
> /maria
> Giv alle dyr basale rettigheder. Sign the petition:

Hørt hørt, jeg sætter osse en slat ind når lønnen er i hus på mandag!!!

Knus og næsemøzzer
Nynne og skovtroldene(der ved hvordan det er at have en god slave )

Fra : Nynne Hansen

Dato : 20-03-07 21:01

Og hip og hep og hurra for jer kære familie, som nu adopterer den glade
dreng ))))

Jo flere vi er, jo gladere bliver verden. Det kan lyde rigtíg
pladdersuppe-agtigt, men det virker!

Nynne

Fra : Siri

Dato : 21-03-07 16:24

> [...]
> dreng ))))
>
> Jo flere vi er, jo gladere bliver verden. Det kan lyde rigtíg

Altså, jeg er helt for pladdersuppe - det kan godt blive for kitschet
for mig, men aldrig for kærligt. Mere pladdersuppe i en gladere verden

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Erling Jensen

Dato : 21-03-07 20:59

Hej
Marie's historie og alle jer der gør et stort arbejde for hjemløse katte har
rørt mig dybt, jeg har igennem årene haft mange katte og altid sat en dyd i
at de havde det godt eller hvis tilfældet skulle være, at de forlod den jord
på en ordentlig måde, så kan jeg nemlig sove om natten, i øjeblikket har jeg
ingen dyr da mit arbejde ikke tillader det, forstået på denne måde at når
jeg kører om morgen ved jeg ikke om jeg kommer hjem samme dag - det går kun
hvis man ikke har forpligtigelser - dog har jeg besøg af mine naboers katte
og det er nu rart------- nå men min donation er også foretaget, jeg havde
aldrig hørt om Tortie-kontoen og jeg syntes at det er et godt initiativ og
ros til dem der står bag.

mange venlige hilsner
Erling Jensen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-03-07 21:19

Hej Erling

Tak for din ros )

Mange gange synes jeg at det er triste historier der er i overvægt, så når
Marie og fjellaben kommer frem bliver jeg så glad for at der også er kærlige
og ansvarlige mennesker, mange endda, det er så dejligt vide, når det triste
trænger sig på ))

I øvrigt har en dejlig pige doneret et banner til Tortie-kontoen, det ligger
her
http://i27.photobucket.com/albums/c162/mhellemose/Tortiebanner.gif
og alle er velkomne til at bruge det ))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-03-07 21:32

> [...]
> det triste trænger sig på ))
>
> I øvrigt har en dejlig pige doneret et banner til Tortie-kontoen, det

Jeg har fortalt min dyrlæge om tortie kontoen, og om vildkat.dk, han var
meget interesseret og synes at det var en genial ide, bad om noget materiale
så han kunne se hvad det gik ud på.
jeg har så printet ideen omkring tortiekontoen ud til ham, så han kan se, og
det vil han hænge op i sin praksis. Som han siger, der er mange kattevenner
herovre, som gladeligt vil støtte et godt formål der med vished kommer frem
til de nødstedte.

mvh. marie ( og helt sikkert også den brægende fjeldabe..)

Fra : "

Dato : 21-03-07 21:46

> [...]
> mange kattevenner herovre, som gladeligt vil støtte et godt formål
> der med vished kommer frem til de nødstedte.

God idé!
Giv ham endelig også et print af vildkat.dk. Hvis der nu var nogle, der
gerne ville tilbyde et hjem til en (primært voksne) kat fra tid til anden.

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-03-07 05:44

> God idé!
> Giv ham endelig også et print af vildkat.dk. Hvis der nu var nogle, der
> gerne ville tilbyde et hjem til en (primært voksne) kat fra tid til anden.

det er også planen, jeg var bare så rundt på gulvet i går, så jeg fik glemt
det igen, jeg talte med ham om siden også, i samme ombæring som Tortie
kontoen.

mvh. marie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-03-07 21:21

PS. jeg skulle jo nok nævne at den smukke kat på banneret, selvfølgelig er
Tortie, som kontoen er opkaldt efter )))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi