hjælp ønskes hurtigt!
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-03-07 20:29

Hej!

Jeg står i en lidt dum situation.
Her i eftermiddag og aften har jeg haft en norsk skovkat (meget fertil smuk
han) siddende og bræge på vores trappe udenfor hoveddøren. Og hver gang vi
har skullet ud af døren, har han forsøgt at smutte ind!.
Jeg har forsøgt at smide ham på porten, da vores hunde ikke er særlige
venlige overfor fremmede katte, og ligefrem skulle lufte dem i vores egen
have iført snor, synes jeg nu ikke lige er et hit (-;

Nå men her til aften ville jeg så se, om jeg kunne spore nogen form for
identifikation på ham, i et forsøg på at finde ud af hvor han hører hjemme,
da jeg aldrig har set ham før.
Han er voldsom sød og kælen fandt jeg ud af, rigtig , stor ,velnæret og
flot, grå/brun stribet med hvid bug og hals + aftegninger i hovedet..
men for pokker en væmmelig pels, møgbeskidt for det første, og så tæt
knudret at jeg slet ikke kan fornemme huden under, ej heller løsne noget af
det med fingrene.
Jeg blev ked af det, og havde derefter slet ikke lyst til at smide ham på
porten igen. der var iøvrigt hverken halsbånd eller tattoo at spore,
muligvis chip.

Jeg har i et øjebliks vanvid sat ham i et stort hundebur i et isoleret skur,
da jeg nødigt vil have ham indendøre.
sat en kattetransport ind buret, som kan fungere som hule, lune tæpper, mad
og vand og en lille kattebakke med grus.

Min ide er at kontakte dyrlæge og internat i morgen tidlig, og måske håbe
på, at sidstnævnte vil tage ham i varetægt ind til videre, eller hvad mener
I??, han er selvfølgelig ikke særlig begejstret for sit indelukke, men det
holder ikke at have ham siddende der og bræge foran hoveddøren længere.
Jeg kan blive så harm over at folk ikke er deres ansvar bevidst, og så
omgængelig som han lader til at være, burde pelspleje ikke være noget
problem.
om han er en strejfer, er smidt ud hjemmefra, dumpet af eller hvad kan jeg
jo kun gisne om, men sådan skal en kat ihvertfald ikke gå rundt og se ud.

Håber der er en der vil give et råd!

mvh. marie

Fra : Morten Siem

Dato : 19-03-07 20:49

> [...]
> jo kun gisne om, men sådan skal en kat ihvertfald ikke gå rundt og se ud.

Ja, det er jo en lidt kedelig situation. Har I hunkat? For så kan
årsagen være helt naturlig, da ukastrede katte kun tænker på én
ting:PIGER! Prøv også at fremlyse katten i pressen og i vore 2
katteregistre, en racekat findes tit i mindst et af dem. Ellers er I -
heldigt for Jer - blevet udvalgt af katten. Dette har jeg selv prøvet.
Mange hilsener
Morten Siem

Med venlig hilsen
Morten Siem
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-03-07 21:03

"Morten Siem" <mortensiemKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> katteregistre, en racekat findes tit i mindst et af dem. Ellers er I -
> heldigt for Jer - blevet udvalgt af katten. Dette har jeg selv prøvet.

Nej vi har ingen hunkatte, for så havde jeg jo nok lugtet hvad han ville (-;
Jeg har to han kastrater, ragdoll katte, som også har forsøgt at smide ham
ud, dog uden synderligt held.
selvfølgelig skal han fremlyses, men jeg kan ikke have ham gående i et bur.
det vil være synd.
jeg kan vel ikke fremlyse ham i noget register, når der ikke er nogen
identifikation?.
så det må vente til jeg har fået ham checket hos en dyrlæge i morgen.

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 19-03-07 21:05

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45fee47d$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> jo kun gisne om, men sådan skal en kat ihvertfald ikke gå rundt og se ud.

Hej Marie.

Det kunne tyde på at han har været længe væk hjemmefra.
Prøv at kontakte dyrlæger m.v. om han er efterlyst. Hvis det ikke giver
resultat, tror jeg at jeg ville lade dyrlægen kastrere ham og samtidig lade
ham klippe.

Tillykke med din nye kat.

hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-03-07 21:16

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøv at kontakte dyrlæger m.v. om han er efterlyst. Hvis det ikke giver
> resultat, tror jeg at jeg ville lade dyrlægen kastrere ham og samtidig

Jamen søde Jytte!!
han er en strintene stinkende hankat, jeg kan risikere at han vil fortsætte
med det sjov selv efter han er blevet kastreret..jeg ønsker mig en hunmis,
en lille yndig baby raggiepigemis! ikke en stor og lækker nordmand! (-;
Iøvrigt vil min mand gå i baglås hvis der kommer flere "stakkels" dyr
indenfor dørene..
mit problem pt er, at jeg ikke kan have ham gående på denne måde, og jeg har
ikke midler til en dyrlægeudgift på en kat der ikke er min, og et cirkus
med at introducere katte og hunde for hinanden osv osv.. suk altså!.
Men stadig har jeg ikke samvittighed til at lade ham gå. pokkers altså.

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 19-03-07 21:31

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45feef91$0$181$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> altså!.
> Men stadig har jeg ikke samvittighed til at lade ham gå. pokkers altså.

Jeg forstår dig godt, det ville heller ikke kunne lade sig gøre her i huset.
Måske er han efterlyst, og så er problemet løst. Hvis ikke kan du så ikke
aflevere ham på et internat.

hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-03-07 21:49

> [...]
>
> Jeg forstår dig godt, det ville heller ikke kunne lade sig gøre her i
> huset. Måske er han efterlyst, og så er problemet løst. Hvis ikke kan du

jo, det var også min tanke, han er jo rigtig sød og omgængelig, så sådan en
som ham skulle vel nok have en god chance for at få en god familie. Jeg
kunne uden problemer tage ham op og undersøge ham nærmere både i hoved og
røv, og mine unger har nusset om ham her til aften og selv der er han meget
tillidsfuld.
Jeg ved bare at internatet bugner af katte.
Jeg har lige været ude for at se til ham, inde jeg selv går i seng, han
ligger og snorksover i transportkassen, som tiltænkt..(-; han kunne lige
overkomme at åbne øjnene og lade sig nusse på de filtrede kinder. sød er han
altså.
Jeg har et håb om at min egen dyrlæge er på job i morgen, han er selv
mco-mand og har måske en god løsning på problemet.

jeg melder tilbage når der er nyt.

mvh. marie

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 19-03-07 21:17

<klip> Jeg står i en lidt dum situation.
> Her i eftermiddag og aften har jeg haft en norsk skovkat (meget fertil
> smuk han) siddende og bræge på vores trappe udenfor hoveddøren.

En del, specielt de med racekatte fravælger øremærkning og vælger chip - så
afsted til en dyrlæge imorgen og få det tjekket allerførst. Hvis der er en
Falck-station med dyreambulance nær dig, burde de også have en chip-læser

Venlig hilsen
Heid, Miver og Mulles mor

og med Fleur, katten der søger et stabilt, omsorgsfuldt hjem
http://kortlink.dk/3q5t

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-03-07 21:21

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_x@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45feefd8$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Heid, Miver og Mulles mor
>
> og med Fleur, katten der søger et stabilt, omsorgsfuldt hjem

ja, det må være det første der skal gøres i morgen.
jeg kører lige forbi min dyrlæge så det er intet besvær overhovedet, så må
han vel også kunne råde mig videre.

mvh. marie

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-03-07 22:23

Hvor henne i landet er katten?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 06:14

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor henne i landet er katten?
>
> Med venlig hilsen
> Gainsbourg

Bornholm..

mvh. marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 12:32

Hej

Jeg har været omkring dyrlægen for at få ham scannet, ingen chip!. og har
været i kontakt med den anden dyreklinik vedr. fremlysning, heller intet.
min egen dyrlæge har også ringet rundt til de kunder han ved har sådanne
katte, også uden held.
Jeg står så nu med en indfiltret kat der både er fuld af øremider, lopper og
ringorm, men ikke mindre elskelig af den grund, han fik betaget samtlige
dyrlæger der har set på ham og bare smidt sig på ryggen for at blive kælet
for.
han er ret mager inde under alle filtrene og omkring 2 år.

jeg har funderet frem og tilbage, var faktisk på vej til internatet med ham,
men som dyrlægen også sagde, så bugnede de af katte, og tanken om at han
skal sidde der og kukkelure kan jeg ikke lide!.

jeg fik et tilbud fra min dyrlæge om både test for leukemi/katteaids som det
første, og er han fri, kastration, klipning og bad, og behandling for
lopper/ringorm/øremider for 1500,-
hmmm jeg har ikke disse penge, det er hårdt at være blød!.

men jeg kan sikkert få en afdragsordning og finde på en afsindig god
historie til min mand!.
desuden fik jeg en parkeringsbøde på turen..suk!.

Så han sidder nu i hundeburet indtil i morgen hvor han kommer til dyrlægen
igen.

Så må jeg til det igen, men introduktion til de øvrige hunde og katte....

mvh. marie

Fra : "

Dato : 20-03-07 12:50

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> behandling for lopper/ringorm/øremider for 1500,-
> hmmm jeg har ikke disse penge, det er hårdt at være blød!.

Mon ikke Tortie-kontoen kan give et pænt bidrag? Den er jo beregnet til
netop det. (Husk at få ham vaccineret og øremærket også )

> men jeg kan sikkert få en afdragsordning og finde på en afsindig god
> historie til min mand!.
Mon ikke den lille kat kan charme sig ind på din mand?

> desuden fik jeg en parkeringsbøde på turen..suk!.
Ja, dét er surt!

> Så må jeg til det igen, men introduktion til de øvrige hunde og
> katte....
Hvis du kan få ham "gjort i stand", så prøv evt at få ham omplaceret via
vildkat.dk. Medmindre du selv bliver så glad for ham at du ikke vil af med
ham

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 12:58

"<M>" <outof@order.net> skrev i en meddelelse

> Mon ikke Tortie-kontoen kan give et pænt bidrag? Den er jo beregnet til
> netop det. (Husk at få ham vaccineret og øremærket også )

det glemte jeg, øremærkning og vacc. var incl. i prisen, han er en god mand
min dyrlæge!
Det havde da været super med lidt økonomisk bistand, men hvordan foregår
det?

> Mon ikke den lille kat kan charme sig ind på din mand?

det håber jeg, han så ham kort i går aftes, men han skal altid spille så
"hård", men faktisk har han længe været meget fascineret af både den norske
og mco`en, sååå... mon ikke jeg kan få ham listet indenfor dørene uden den
helt store ballade..(-;

!

> Hvis du kan få ham "gjort i stand", så prøv evt at få ham omplaceret via
> vildkat.dk. Medmindre du selv bliver så glad for ham at du ikke vil af med
> ham

så kunne jeg lige så godt have sendt ham på internat, jeg KAN ikke først
ligge en masse tid, penge og kærlighed i et dyr, og bagefter sende dyret ud
af døren..der er en grund til at jeg har fået samlet mig så mange skæbner
gennem tiden..((-;

mvh. marie

Fra : "

Dato : 20-03-07 13:11

> god mand min dyrlæge!
Ja, så er det faktisk en god pris

> Det havde da været super med lidt økonomisk bistand, men hvordan
> foregår det?
Marianne Hellemose styrer kontoen (en alm bankkonto) og hun står for
udbetalingerne. Enten betaler hun direkte til dyrlægen, ell du lægger evt ud
og sender regningen og dit kontonr til hende og så overfører hun pengene til
dig, eller du sender regning til hende og hun indbetaler. Men det ved
Marianne bedst selv, hvad der er den bedste løsning og hvad hun plejer at
gøre.

Jeg har oprettet en ny tråd til donation til katten. De andre fra gruppen
skal lige sige ok også

> [...]
> først ligge en masse tid, penge og kærlighed i et dyr, og bagefter
> sende dyret ud af døren..der er en grund til at jeg har fået samlet

Det er jeg sikker på at den lille kat bliver rigtig glad for!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-03-07 13:17

> [...]
> skal lige sige ok også

> Det er jeg sikker på at den lille kat bliver rigtig glad for!

ihhh jeg sidder simpelthen og tuder over den venlighed og hjælpsomhed,
tusind tak!
mvh. marie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-03-07 13:58

Marie skrev
<ihhh jeg sidder simpelthen og tuder over den venlighed og hjælpsomhed,
tusind tak!>

Jamen det er jo netop derfor at Tortie-kontoen blev lavet,
det er super dejligt at der findes mennesker med store hjerter, der er parat
til at hjælpe dyr, men uanset hvordan man vender og drejer det, så kan være
en dyr regning lige pludselig at stå med, så for at bruge en god gammel
talemåde *mange bække små, gør en stor å* og her er Tortie-kontoen helt
bogstaveligt guld værd )) med alle dens trofaste kærlige
bidragsydere.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 20-03-07 22:19

<klip> jeg har funderet frem og tilbage, var faktisk på vej til internatet
med ham,
> men som dyrlægen også sagde, så bugnede de af katte, og tanken om at han
> skal sidde der og kukkelure kan jeg ikke lide!.

Blot et indspark herfra - Internater/kattehjem prioriterer lige præcist dén
slags katte højst. Man fylder, om jeg så må sige det, op med katte der skal
omplaceres (altså katte med hjem hvor katten så af en og anden grund skal
have et nyt hjem)
Internater/kattehjem er jo også en slags "forretning" der skal have "varer"
på hylderne, og Guderne skal vide der er nok katte til at klare den sag. Men
man vil _altid_ tage en herreløs kat ind og nedprioritere en kat med
ejer.(De kan teoretisk set godt vente til der bliver ledige pladser jo)
Iøvrigt har langt de fleste internater/kattehjem ret gode forhold, og en kat
sad typisk (i snit betragtet) kun en lille uge da jeg arbejdede på IK i
Glostrup. Herfra gik så et par dage hvor de var til dyrlæge og opvågning.

Så i mine øjne er det en ok fair løsning at aflevere katten på
internat/kattehjem, hvis man ikke har mulighed for at afholde udgifterne ved
at overtage katten selv.

Dette blot generelle betragtninger, der altid kan diskuteres....

Venlig hilsen
Heidi, Miver og Mulles mor, der bruger ret mange penge på at hjælpe små
problemkatte videre i livet, pt. katten Fleur
http://kortlink.dk/3q5t
så undværer jeg bare nogle andre ting, det er ok og det er _mit_ valg :)