Kattene slås indbyrdes
Fra : Linda Jakobsen

Dato : 19-03-07 09:53

Hej

"Gamle" katte:
Anton 3-4 år gammel, nervøs og forsigtig. Kastereret.
Betteskid 2 år gammel, normal adfærd (også normal af størrelsen trods
navnet). Steriliseret.

Den nye... Miwer fra slutningen af august, kører for det meste i
hyperfart!! Selv når den gør sig selv rent foregår det i et relativt
højt tempo. Kastereret.

Problemet er at Miwer tit og ofte springer i flæsket på Betteskid. Han
har ingen lyd på, men hun skriger, hvæser og knurrer. Når hun slipper
løs af grebet prøver hun at flygte men han jager efter hende.

Indimellem skifter han over og prøver at slås med Anton, men han er så
fredelig at han godt kan "lade som ingenting" mens rundsaven springer
rundt på ryggen og så gider Miwer ikke længere.

Vi har prøvet at blande os og skille dem ad og også at lade dem være.
Når de er udenfor enes de rigtig fint. Tror måske det hele sker fordi
Miwer ikke får kørt energi nok af indenfor. De kommer kun ud når der er
nogen hjemme.

Hvad skal vi gøre? Kæresten er imod en kattelem, selvom jeg mener det er
løsningen på det hele. Så vil han hellere at vi skiller os af med Miwer,
men det er jeg ikke glad for. Er det mon noget han måske vokser fra og
hvornår er det?

Med venlig hilsen
Linda Jakobsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 19-03-07 22:46

<klip> Problemet er at Miwer tit og ofte springer i flæsket på Betteskid.
</klip>

Nogen gange skal man være glad for det man har, og ikke anskaffe sig flere
katte end "territoriet" kan klare -
En kat på 3/4 år og 2 år burde kunne enes.
Men "burde, skulle, og kunne" er ikke lovmæssigt gældende *smil*

Når en kat er 2 år, regner man den for voksen, så du har mindst 1 år
tilbage.

Så må du gøre op med dig selv (og kæresten) OM i vil tage udfordringen op,
og prøve det i et års tid.
Selv måtte jeg i tidernes morgen opgive med min Miver og MisRosa (nu kendt
som Benediktes Svedske) efter over 1 år.
Det var hårdt at gå af med MisRosa, men jeg fik jo en ny familie til
gengæld, og skal på Benedikte/Svedske besøg imorgen :)

Og gå så den kattelem sat op, hvad er argumentet for det modsatte?

hilsen Heidi
Miver og Mulles mor
http://kortlink.dk/3q5t
Fleur søger nyt hjem

Fra : Linda Jakobsen

Dato : 21-03-07 10:07

Tror bare han er imod den fordi de ikke er ret pæne at se på.
Men prøver stadig at overtale ham