forsvunde ikoner ?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 03-07-01 18:20

Mine ikoner er forsvundet i menu linien for action gomac, og er
erstattet med en hånd med en pen. Hvordan får jeg dem tilbage (jeg har
prøvet at genopbygge skrivebordet).

MVH

Jakob H K

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 03-07-01 23:13

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Mine ikoner er forsvundet i menu linien for action gomac, og er
> erstattet med en hånd med en pen. Hvordan får jeg dem tilbage (jeg har
> prøvet at genopbygge skrivebordet).

Hvad mener du præcist med "menulinien"? Den del i bunden man kan putte
ikoner i, så man kan åbne dem med et klik? Hvordan ser ikonerne ud i
"System Folder:QuickLaunch Items" ud? Også "den skrivende hånd"?

Du har vel prøvet noget Disk First Aid/Førstehjælp eller andet (Norton
og lignende)?

Ellers hent den gratis TechTool Lite

<http://www.micromat.com/techTool_Lite/index_techTool.html>

Den sletter desktop filen helt før den genopbygger den - ren røv at tude

Mojn, Thomas

--
How long until Apple abandons the clunky "keyboard/Mouse combo" for the
iTelepathic Cranium Input device? A: 2013 (Unfortunately the earth will

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 03-07-01 23:45

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Hvad mener du præcist med "menulinien"? Den del i bunden man kan putte
> ikoner i

Det er lige den jeg mener. Når jeg har aktiveret et program kommer de
dog alle igen. Alternativt kan jeg få dem frem ved at klikke på ikonet
med hånden hvorefter det rigtige ikon kommer frem. Hvis jeg så fjerner
markøren uden at slippe knappen har jeg mit ikon tilbage, men det er
lidt for irreterende en metode

> "System Folder:QuickLaunch Items" ud? Også "den skrivende hånd"?

Der er "hånd ikonet" der hedder script editor og så er der en henvisning
til tekst og lyd.

> Du har vel prøvet noget Disk First Aid/Førstehjælp eller andet (Norton
> og lignende)?

Nææ jeg regnede med at der var en nem løsning

> Ellers hent den gratis TechTool Lite
>
> <http://www.micromat.com/techTool_Lite/index_techTool.html>
>
> Den sletter desktop filen helt før den genopbygger den - ren røv at tude

Risikerer man noget ved det ? skal jeg vente til jeg har taget en backup
af maskinen ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 04-07-01 20:56

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Nææ jeg regnede med at der var en nem løsning

Øhh, det er skam den nemme løsning
Du har allerede Diskførstehjælp så kør den dog! :)

> Risikerer man noget ved det ? skal jeg vente til jeg har taget en backup
> af maskinen ?

Det er altid en god ide, men der burde ikke ske noget ved det. Men tag
bare den backup alligevel, så har du god samvittighed :)

Mojn, Thomas

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 05-07-01 13:04

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Øhh, det er skam den nemme løsning
> Du har allerede Diskførstehjælp så kør den dog! :)

Det vil jeg så prøve

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 05-07-01 13:28

Og det er hermed gjort. Det hjalp ikke. Diskførstehjælp fandt godt nok
noget med ikoner der skulle repareres men det hjalp ikke. Nu har jeg
prøvet at fjene ikonerne og tilføje dem igen men til min overraskelse
hjalp det heller ikke.

Hygge

Jakob H K

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-07-01 23:57

> [...]

> noget med ikoner der skulle repareres men det hjalp ikke. Nu har jeg
> prøvet at fjene ikonerne og tilføje dem igen men til min overraskelse

Genopbyg lige skrivebordet efter Diskførstehjælp har været på
sommerrengøring. Det skal altså hjælpe

Ellers må vi have resten af dk.edb.mac samlet i en bunker, og de kommer
ikke ud før de har en løsning

Mojn, Thomas

--
To avoid hangovers, stay drunk. Once you start to hang, you're screwed.

-Sully, alt.drunken.bastards

Fra : Karst B. Smit

Dato : 06-07-01 05:52

Hej Jacob

Prøv at lægge AGM kontrolpanelet på skrivebordet. Genstart. Læg det
tilbage og genstart.

Fjern hele møget ogsa i udvidelsen og geninstaller AGM

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 09-07-01 17:52

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> Fjern hele møget ogsa i udvidelsen og geninstaller AGM

Det er vist det der er løsningen da resten ikke har hjulpet,

Tak for svarene

Jakob H K

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-07-01 01:52

Hej Jakob

Lige et par spørgsmål til klaring....
Mener du 'Kvikstart' / 'Launcher' - eller 'Kontrollinie' /
'Controlstrip'? - Og sankker vi om klassisk OS eller OS X?

Hvis det er OS X, så må andre hjælpe, jeg har ikke X installeret....

Men hvis det er en 'almindelig' OS 9.1 e.lign., så kan der være flere
grunde. Det første, du skal gøre er, at åbne din 'Apple Menu-valg' /
'Apple Menu options' kontrolpanel og slå 'Vis seneste' / 'Show latest'
_fra_. Luk AMO igen

Kvikstart/Launcher er noget af det værste til at lave problemer. Det er
simpelthen det første, jeg sletter helt fra systemet! - Men jeg véd også,
der er mange, der er glade for den. Prøv derfor at fjerne
indstillingsfilerne til Kvikstart/Launcher fra indstillingsmappen. Træk
selve kontrolpanelet ud på skrivebordet

Hvis det er Kontrollinie/Controlstrip, så fjern også indstillingsfilen
fra indstillingsmappen. Træk kontrolpanelet ud på skrivebordet.

Genstart. Åbn igen mappen indstillinger og fjern evt. indstillingsfiler
til Kontrollinie og Kvikstart. - Lad begge kontrolpaneler blive liggende
på skrivebordet Genstart endnu engang, mens du genopbygger skrivebordet
med COM+ALT nede under opstart.

Gå nu ind i systemmappen og find mapperne 'Emner i Kvikstart' / 'Launcher
Items' og 'Emner i Kontrollinie' / Control Strip Modules', - træk dem ud
på skrivebordet. Opret to nye mapper i systemmappen og giv dem hhv.
navnene på dem, du har trukket ud på skrivebordet. Flyt nu de emner, du
har i de to mapper på skrivebordet ind i de respektive nye mapper i
systemmappen. Du vil nu se to ganske alm. mapper uden 'blessed icons¨'
på.

Luk systemmappen og træk kontrolpanelerne hen på den _lukkede_
systemmappe og klik OK til dialogen og genstart. Efter genstart _bør_
dine ikoner være tilbage. .....Ellers.....-)(-

mvh. Erik Richard

Jakob Højer Kristensen wrote:

> [...]
> noget med ikoner der skulle repareres men det hjalp ikke. Nu har jeg
> prøvet at fjene ikonerne og tilføje dem igen men til min overraskelse

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 09-07-01 17:52

> Lige et par spørgsmål til klaring....
> Mener du 'Kvikstart' / 'Launcher' - eller 'Kontrollinie' /
> 'Controlstrip'? - Og sankker vi om klassisk OS eller OS X?

Hverken eller det er den menu bjælke programmet action gomac laver.

Hygge

Jakob H K

Fra : Karst B. Smit

Dato : 03-07-01 23:49

> Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Mine ikoner er forsvundet i menu linien for action gomac, og er
> erstattet med en hånd med en pen. Hvordan får jeg dem tilbage (jeg har
> prøvet at genopbygge skrivebordet).

Det burde virke. Jeg har haft det samme men min skrivebord bliver
genopbygget med ConflictCatcher.

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-07-01 07:12

In article <1evzhke.1nsanuczh0xq4N%jaggehk@ofir.dk>,
jaggehk@ofir.dk (Jakob Højer Kristensen) wrote:

> Mine ikoner er forsvundet i menu linien for action gomac, og er
> erstattet med en hånd med en pen. Hvordan får jeg dem tilbage (jeg har
> prøvet at genopbygge skrivebordet).

Supportsider kan være en god ting:

Question
  Generic icons are appearing in the GoMac taskbar

  Answer
  Trash the Finder Preferences and rebuild the desktop by holding down
the option key at startup.

At det så kan være fornuftigt at holde æble-tasten nede samtidigt, når
man vil genopbygge skrivebordet, er en helt anden sag.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-07-01 23:33

> [...]
>
> At det så kan være fornuftigt at holde æble-tasten nede samtidigt, når
> man vil genopbygge skrivebordet, er en helt anden sag.

Vender bedetæppet mod det Edlich'ske residens og bukker som en besat

HIL!

Mojn, Thomas

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 09-07-01 17:52

Det hjalp ikke

Jeg geninstallerer ved lejligehed

Tak for svarene

Hygge

Jakob H K

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 10-07-01 20:24

> [...]
>
> At det så kan være fornuftigt at holde æble-tasten nede samtidigt, når
> man vil genopbygge skrivebordet, er en helt anden sag.

Bare et tip: Hvis man vil genopbygge skrivebordet uden at skulle
genstarte, kan man lave følgende AppleScript:
tell application "Finder" to quit

Når Finder så er afsluttet, holdes Cmd+Alt nede, alle andre programmer
afsluttes, og Finder starter så op igen. Fra det øjeblik vil den spørge
om skrivebordet skal genopbygges.

Det er script der også kan bruges til et andet formål: Dengang jeg havde
meget mindre RAM, havde jeg lagt ovennævnte script ind i æblemenuen, så
at jeg nemt kunne afslutte Finder. Fordelen er at det frigiver nogle MB
RAM, så at der er mere til overs til fx Netscape Navigator. Lidt
besværligt, men dog nyttigt i en snæver vending.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-07-01 00:03

In article <1ewclvq.7rwhf81md9uikN%post@gunnar-v.dk>,
post@gunnar-v.dk (Gunnar Vestergaard) wrote:

> Bare et tip: Hvis man vil genopbygge skrivebordet uden at skulle
> genstarte, kan man lave følgende AppleScript:
> tell application "Finder" to quit

Man kan også bare trykke alt-æble-esc, svare ja til spørgsmålet om
Finder skal quittes, og derefter holde alt-æble nede.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-07-01 08:18

Gunnar Vestergaard <post@gunnar-v.dk> wrote:

> Bare et tip: Hvis man vil genopbygge skrivebordet uden at skulle
> genstarte, kan man lave følgende AppleScript:
> tell application "Finder" to quit

Jeg har flg. lille universalscript liggende:
----
set quitapp to choose application application label ¬
"Programmer" with prompt "Vælg program som skal afsluttes"
tell quitapp to quit
----

Hvilket er meget handy når man vil afslutte programmer!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen