Booster pumpe
Fra : Jesper Munk

Dato : 20-04-07 19:54

Hej NG.
Jeg har fået fat i en Haskel act 15/30 gas booster. den har været brugt i et
bryggeri og boostet CO2.
kan den komme i O2 service ? og hvad kræver det ?
mvh Jesper

Fra : Johnny Christensen

Dato : 23-04-07 18:39

"Jesper Munk" <jesper.munk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et
> bryggeri og boostet CO2.
> kan den komme i O2 service ? og hvad kræver det ?

Hej Jesper

SVJV er det ikke en af de enheder som er O2 kompatible. Jeg var ved at
undersøge hvad det krævede for et par år siden da der var en som solgte en
enhed fra et boreplatforms projekt.
Du skal have fat i Hytor (Hythor??) i Esbjerg.
Men vær forberedt på at de oplyser en pris på 30.000 eller mere for at gøre
det

Enheden der blev solgt dengang, står nu på Fyn og har pumpet helium til 350
bar. Det er først for nyeligt at han er begyndt at pumpe O2 gennem den
(urenset og uændret fra oprindelig tilstand). Så hvis du hører et ordentligt
brag fra vest...

MPS har en O2 booster med stor nok kapasitet til at man gider at bruge den
til OC flasker. Claus Dressler sælger den til omkring 20k

mvh
Johnny

Fra : Jesper Munk

Dato : 23-04-07 19:06

Hej Johnny.
Tak for svar. pumpen har jeg fået, så der er alt og vinde. Jeg har skrevet
en mail til Hytor men har ikke fået svar endnu.
mvh Jesper

Fra : Jon Iversen

Dato : 24-04-07 06:53

Prøv evt at gå til hovedet med det samme
Nogen gange, er firmaer meget hjælpsomme, fordi det
giver goodwill.
http://www.haskel-usa.com/

// Jon.

Fra : Jesper Munk

Dato : 24-04-07 11:24

Hej NG.
Jeg har idag hørt fra Hytor. det kan godt lade sig gøre men det vil koste
50000,- den skal ikke bygges om men "bare" renses.
Det skulle være nok. Siger de.
Så det kan godt være at jeg finder nogle andre der kan gøre det
billigere........ ellers gør jeg det selv..... en gang jeg får
tid..........
mvh Jesper

Fra : Johnny Christensen

Dato : 24-04-07 12:14

> Hej NG.
> Jeg har idag hørt fra Hytor. det kan godt lade sig gøre men det vil koste
> 50000,-

Av av av... bruger de mon glidecreme når de udleverer regningen.
Prisen er steget lidt på 2 år...

Fra : Jesper Munk

Dato : 24-04-07 18:47

Hej Johnny.
Det virker som om at de slet ikke er interesseret i at renoverer gamle
pumper.
Det koster jo ikke 50000,-.............