Blue Nordic handsker
Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 12:31

Hej

Hvilken lim kan bruges til "blue nordic" tør-handsker?

Mvh
ahp

Fra : KC

Dato : 15-04-07 18:20

Aquasure...

(jeg har meget bedre erfaring med de sorte mere fleksible tørfinger-handsker
som dktechgear.dk har fået i sortimentet, de "punkterer" ikke som de
traditionelle blå)

KC
www.kcdk.com

Fra : Nicholas

Dato : 16-04-07 09:59

<ahp> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvilken lim kan bruges til "blue nordic" tør-handsker?
>
> Mvh
> ahp

Hej Anders

Har brugt Aquasure... - det holder fint, - i en begrænset periode (dette
ikke for at dolke KC, - bare en konstatering).

Jeg bruger nu sekundlim (Dana, så vidt jeg husker), - og det lader til at
det holder, - og på plus siden er den meget korte tørre tid :), - swå de kan
lappes 5 min inden man hopper i vandet...

Nick

Fra : ahp

Dato : 16-04-07 17:16

Hej Nick

Prøvede aquasure, og det holdt ganske rigtigt i en begrænset periode,
ca. den tid det tog at nå ned på vraget. Jeg prøver noget sekundlim.

/ahp

Fra : Poul Olesen

Dato : 17-04-07 08:13

Hej

Hvis det er de blå gummihansker til SiTech hansker i taler om så har jeg
med held brugt aquasure på indersiden af handsken. Jeg er dog begyndt at
købe hansker hos en sejlmager i størrelse XXL til ca. 45 kr stykket så
jeg har ikke gidet lappe.

Poul

Fra : Johnny Christensen

Dato : 17-04-07 08:27

Hej Poul

Hvor er det henne? For det er under ½ pris i forhold til at bestille en hel
kasse af den rigtige type. SVJH betalte vi 110 kr pr sæt ved køb af 50.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Poul Olesen

Dato : 17-04-07 11:14

Hej Johnny

Jeg har fået dem gennem min fætter (Ole Olesen) som har Hirtshals
sejlmageri. Måske har de dem også i Gilleleje sejlmageri, jeg ved nogle
fra klubben købte handskerne her, men ikke den helt store størrelse. Nu
har jeg ikke betalt fuld pris, men jeg mener det ca. var udsalgsprisen.
Det er ikke så udbredt med den helt store hanske som svarer til dem man
kan have en inderhanske i, men han havde nogle på øverste hylde i XXL
(eller var det XXXL). Man skal i hvert fald huske at størrelse Large fra
SiTech svarer til den absolut største handske man normalt sælger til
fiskere (en masse X'er og L).

MVH
Poul

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 17-04-07 12:53

Det er netop problemet desværre.

Vi fandt nogle billige blå handsker (Showa) i Narvik sidste år (50 kr), som
Scansub tog hjem i den største størrelse (size 11). Men de er lige lidt for
små til min hånd med to inderhandsker (for smalle fingre).
Men de havde nogle i orange med inderhandsker (som man jo snart har en skov
af) præcis magen til de blå fra Si-Tech, til ca. halv pris (180 kr.)
Der findes også nogle billige Phulax i size 11, men de er så tynde og små
som opvaskehandsker.
Nu har jeg også nogle sorte fra gummifabrikken som koste 110 kr. men
foretrækker stadig at de andre, som er riflet på ydresiden og med
inderlinned, men kender også nogen som synes det modsatte.

/Sune