Rengøring af semi-dragt
Fra : BJ

Dato : 15-04-07 08:17

Jeg har en semi-dragt på 7 mm og overdel på 5 mm. Vil gerne passe godt på
mit udstyr så når jeg kommer hjem fra dyk bliver dragten skyllet båden inden
og udenvendig. Når jeg skyller den indenvendig kan jeg mærke den bliver
meget tung, det værste er at den tage en uge om at tørre.

Skal man bare nøjes med at skylle den på ydresiden eller hvad gør i andre ??

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 15-04-07 09:30

Hejsa

> Skal man bare nøjes med at skylle den på ydresiden eller hvad gør i andre ??

Næ, jeg syntes jo at den skal vaskes både inde og ude. Tørrer du den
på vrangen? Sæt evt. en ventilator til at blæse på den...

Mvh
Lars

Fra : BJ

Dato : 15-04-07 10:39

Næ, jeg syntes jo at den skal vaskes både inde og ude. Tørrer du den
på vrangen? Sæt evt. en ventilator til at blæse på den...

Jeg tørre den først på vrangen og bagefter omvendt. Når jeg så mærkere inden
i er den blevet våd inde igen. Måske jeg bare skal lade den ligge lidt
længere. Er det evt godt at hænde den op på en bøgle ?

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 10:06

"BJ" <BJsnabela@svarikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver meget tung, det værste er at den tage en uge om at tørre.
>
> Skal man bare nøjes med at skylle den på ydresiden eller hvad gør i andre

Skyller også min semi, både indv. og udv. Så vender jeg vrangen ud, og tørre
den først, og så retur med vrangen og tørre på ydersiden.
Husk lige, at undgå, at hænge den til tørre, i direkte sollys.
men ellers tager det ikke mere end 5-6 timer på hver side, før den er knas
tør.

M.V.H.
Conrad

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 15-04-07 10:14

Jeg skal ikke spille smart, men blot nævne en af fordelene ved en trilaminat
dragt.
Min er tør på 8-12 minutter.

Claus

Fra : TT

Dato : 16-04-07 10:41

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ikke spille smart, men blot nævne en af fordelene ved en
> trilaminat dragt.
> Min er tør på 8-12 minutter.
>
> Claus

Er det også en semi dry

-Torben

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 16-04-07 06:41

Hejsa

> Jeg tørre den først på vrangen og bagefter omvendt. Når jeg så mærkere inden
> i er den blevet våd inde igen. Måske jeg bare skal lade den ligge lidt
> længere. Er det evt godt at hænde den op på en bøgle ?

Hmm... Ja, en god bred bøjle (jakkebøjle) er fint. Alternativt må du
have fat i sådan en her http://www.sportdiver.com/product.jsp?ID=83190&clientID=32964

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen