Aqualung Regulator Erfaringer ??
Fra : Arne Vestergård

Dato : 11-04-07 17:56

Hej. Ng.

Så jeg vil lige hørt om der er nogle der kan erfaringer med Legend Regulator
!

Jeg har set at Aqualung har lavet en ny regulator serie.
Kronos regulator ligger pris og kvalitet mellem Titan serien
og Legend serien.
Den har et lidt speciale design, samt nogle ekstra funktioner ACD
(Auto Closure Device).
Den ser lækker ud
Prisen er ca. 430? incl Octopus, den danske listeprs ligger
mellem 3800-4200kr.
http://www.aqualung.fr/p_gdpub/apdtphre.jsp?idProduit=127500%20%20%20%20&numFamille=13&ssf=0

Nu er jeg kommer lidt i tvivle, da jeg har fundet et godt tilbud, på sidste
års model af Legend Regulator.
Det er en "Aqualung Legend LX Supreme incl Octopus" til 340? (2600kr).
Denne regulator har IKKE ACD funktion, som er årrets nyhed.
ACD, forhindre at der kommer snavs / vand i 1 trinet, selv om der ikke er
støv hætte på.

Hvorfår er der ikke flere der bruger DIN kobling?? Da jeg selv regner med at
bruge DIN kobling

MVH
Arne V.H

Fra : KC

Dato : 11-04-07 20:18

Jeg har gode erfaringer med Legend, i brug minder den meget om Apeks.
Jeg har en brugt du må købe billigt - da jeg af praktiske årsager har
skiftet min regulator-park ud med Apeks.

KC

www.kcdk.com

Fra : Freelance

Dato : 12-04-07 07:56

Mit råd er køb en Apex. Det er samme produkt (på nær skallen uden om)
bare billigere. Dette fordi det er samme selskab der ejer både
Aqualung og Apex.

Mvh
Rasmus

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 13-04-07 06:27

"Arne Vestergård" <AVFjern@norvidan.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfår er der ikke flere der bruger DIN kobling?? Da jeg selv regner med
> at bruge DIN kobling

der er da mange der bruger DIN og der bliver flere og flere, jeg tror det er
meget forskeligt fra klub til klub, det er jo oftes sådanne at feks
Instruktør i en klub sætter trenden for hvad der bliver brugt af udstyr.

så hvis kernen i de mest aktive+ instruktør, i en klub, bruger bøjle, så vil
alle nye også købe bøjle og omvendt.

efter min mening er DIN MEGET bedre. derfor bruger jeg DIN, og da jeg
startede i klubben for ca 6-7 år siden var jeg den eneste der brugte DIN, nu
bruger stort set alle aktive dykker i klubben DIN.

mvh Morten