Dækmønster har rejst sig
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 24-04-07 00:09

Hej,

Har kørt med mine sommerdæk, 225/45-17 og ikke fået skiftet rundt på dem
tidsnok.

Så nu har jeg 2 stk foran hvor mønstret har "rejst" sig, så det rumler helt
vildt når jeg kører.

Kan man gøre noget ved dem. Har hørt om at man kan få dem "ruffet" af så de
kan bruges igen. Men er det korrekt og hvor kan man få gjort det.

Eller skal jeg bare ud og købe nye ?

mvh haug

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Tau

Dato : 24-04-07 06:02

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller skal jeg bare ud og købe nye ?
>
> mvh haug

> Den har indtil videre sparet mig for at få 4476 spam-mails

Jeg har aldrig nogen sinde skiftet rundt på nogle af mine dæk på nogle af de
biler jeg har haft igennen 30 år.
Jeg har heller aldrig hørt om det problem.
Hvordan opstår det, hvis jeg skulle være så uheldig.
Er det noget med defekte støddæmpere eller hvad.

Vh
Poul

Fra : Henrik

Dato : 24-04-07 06:19

Træk en koger med bilen.
Så er den fin igen

Fra : Torben Madsen

Dato : 24-04-07 07:29

> [...]
>
> Kan man gøre noget ved dem. Har hørt om at man kan få dem "ruffet" af så
> de kan bruges igen. Men er det korrekt og hvor kan man få gjort det.

Hvis dækket ellers ikke er voldsomt slidt, så ville det jo næsten være synd
at kassere det. Jeg fik raspet dækkene af til vores tidligere golf2 for
nogle år siden - de havde også fået hæl_og_tå.
Ring til et dækcenter - nogle af dem har en maskine til at raspe dækket af
med.

mvh
Torben Madsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-04-07 16:50

"Torben Madsen" <news@[spamfri]vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

- nogle af dem har en maskine til at raspe dækket af
> med.

Kryds-skift dem, så bliver de raspet.

Fra : John Sahl

Dato : 24-04-07 16:59

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Kryds-skift dem, så bliver de raspet.

Dur ikke med dæk som har krav til en specifik omløbsretning.

--
John Sahl

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-04-07 18:14

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Dur ikke med dæk som har krav til en specifik omløbsretning.

Jo, de bliver afraspet, og så skifter man tilbage.

Fra : Tom

Dato : 24-04-07 20:20

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man gøre noget ved dem. Har hørt om at man kan få dem "ruffet" af så
> de kan bruges igen. Men er det korrekt og hvor kan man få gjort det.

Samme problem har jeg. Jeg tror at bytter om på for og bagdæk og så skal
mondeo'en ellers bare lave "drifting" med forhjulene, så jeg kan få rettet
dem til igen. Aner ikke om det virker, men alligevel billigere end at skulle
købe to nye dæk.

--
Tom

Fra : Sidse

Dato : 24-04-07 20:53

> [...]
> >
> Kan man gøre noget ved dem. Har hørt om at man kan få dem "ruffet" af så
> de kan bruges igen. Men er det korrekt og hvor kan man få gjort det.

Du kan godt få dem raspet, NDI gør det bla. mener det koster
omkring200-250kr pr dæk.
Ved ikke om private kan køre direkte derind, jeg får dem hentet og bragt dag
til dag.

Henrik
www.ha-ts.dk