Ny gearknop
Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 23-04-07 14:35

Gearknoppen i trælook på vores Alfa 156 er ridset og ikke særlig pæn
at se på. Alfa vil have 1000,- for en ny, hvilket er lidt mere end jeg
havde forestillet mig at ofre. En næsten tilsvarende fra en
velrennomeret biludstyrforretning fåes til under det halve.

De fleste udstyrforretninger på nettet angiver at deres produkter
passer til "de fleste biler på markedet".
Ja' Goddaw do' - Hvad skal det sige? Og hvordan finder man ud af om
ens bil hører til i denne kategori?

156'eren har 14 mm gearstang (diameter) og er uden "løft op funktion"
til bakgear. Er det så en af "de fleste biler på markedet"?

Nogen der iøvrigt har erfaring med indkøb af uorginale gearknopper på
nettet?

Mvh
Hornsved
'07 SAAB 93 1,8T
'99 Alfa 156 2,0TS

Fra : Aslan

Dato : 23-04-07 15:46

http://www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6652&highlight=gearknop

Fra : Lucky

Dato : 23-04-07 17:50

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> skrev i en meddelelse

> www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6652&highlight=gearknop

Det plejer da ellers at at være udstyr fra Nardi, man smider i en Alfa.

Fra : Tom

Dato : 23-04-07 16:47

<hornsved@post6.tele.dk> wrote in message

>De fleste udstyrforretninger på nettet angiver at deres produkter
>passer til "de fleste biler på markedet".
>Ja' Goddaw do' - Hvad skal det sige? Og hvordan finder man ud af om
>ens bil hører til i denne kategori?

Ja de er en flok spassere når de skriver sådan. Der er ikke noget standard
på området, men du kan jo prøve at se om din gearknop bare er til at skrue
af eller om det er et andet "system".

Da jeg engang skulle skifte kobling i min Sierra og derfor skulle have
gearknoppen af, sad den fast på den mest underlige måde med en slags ribber
som gjorde at det hele blev revet i stykker da jeg ville afmontere knoppen.

--
Tom