Corolla tager vand ind :-(
Fra : Peter C:

Dato : 23-04-07 14:31

Min Corolla tager vand ind

Der er tale om en 1996 hatchback (1,6 ... men det burde ikke gøre den store
forskel)

Når den har holdt et stykke tid ude i regnen er måtterne nede ved pedalerne
våde. Jeg opdagede det ved at der stod 3cm vand omme bagved forsædet. OVER
måtteniveau ! Det render jo til laveste punkt, og det er åbenbart bag
forsæderne.

Jeg har, ved at "hænge" små stykker køkkenrulle rundt omkring fundet ud af
at det kommer fra et sted oppe over pedalerne.
Jeg har skilt ad og splittet det bedste jeg har lært, men kan ikke fysisk
se/ikke finde ud af hvor vandet kommer ind, og derfor desværre heller ikke
reparere det.
Viskere, plasticafskærmning foran forruden, inderskærm, blinklys og
instrumentgruppe, osv. har været af så jeg skulle kunne komme ind og kigge,
men som sagt ... jeg kan ikke se hvor vandet kommer ind.

(Jeg lå nede ved pedalerne og kiggede op under instrumentbordet, mens
kæresten hældte en kande vand ned ad forruden)

Defor dette "longshot":
Skulle jeg være så heldig at der sidder en Toyotamekaniker derude et sted og
har haft sådan en bil inde med lige netop den fejl ?
.... eller bare en Toyota-kyndig der kender nærmere til hvordan Corollaer er
samlet deroppe, og har et kvalificeret bud på hvor hullet er ?

eller
Har nogen prøvet noget lignende ? ... og hvad gjorde i ?
(jeg overvejede kort at sælge bilen ... men det ville jo ikke være fair
overfor den nye ejer !)

MVH Peter C:

Fra : Kim

Dato : 23-04-07 20:02

"Peter C:" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min Corolla tager vand ind

Kender ikke Toyota, men jeg véd at flere VW modeller er
slemme til at stoppe til i afløbshullet til "tagrenden" hvor
viskermotoren sidder, altså afløbet fra frontruden. Det
sidder ude i siden, over forskærmene.
Just a guess....

Mvh, Kim

Fra : Peter_C

Dato : 23-04-07 21:25

> [...]
> slemme til at stoppe til i afløbshullet til "tagrenden" hvor
> viskermotoren sidder, altså afløbet fra frontruden. Det

Det var også en af mine mistanker, men jeg kan konstatere at vandet løber
fint fra. Jeg lå med hovedet oppe i skærmkassen da kæresten hældte en lille
vandkandefuld vand ned i "viskergraven". Det jeg ikke slugte, gennemblødte
mit tøj ... sååå der ER passage !

MVH Peter C:

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-04-07 21:51

> [...]
> lille vandkandefuld vand ned i "viskergraven". Det jeg ikke slugte,
> gennemblødte mit tøj ... sååå der ER passage !

Mister kølesystemet vand ?
Ku være varmeapparatet eller slanger til/fra - siden du ikke kan se vandet
komme ned fra forrude og omgivelser.
Ku måske også være en utæt forrude, så vandet kommer ind f.eks. i toppen af
ruden og løber ned i/langs A-stolper ?

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Peter C:

Dato : 24-04-07 08:11

> Mister kølesystemet vand ?
> Ku være varmeapparatet eller slanger til/fra - siden du ikke kan se vandet
> komme ned fra forrude og omgivelser.

Nej... det er ikke kølevand. Kølervædske-"vandet" er blåligt, og det vand
jeg sopper rundt i nede ved padalerne er helt klart.

> Ku måske også være en utæt forrude, så vandet kommer ind f.eks. i toppen
> af ruden og løber ned i/langs A-stolper ?

Den er under mistanke og er dog nok en af de ting der bør undersøges til
bunds, da jeg faktisk har bemærket at gummilisten mellem forrude og
karosseri gaber lidt i toppen af A-stolpen. Dog synes jeg umiddelbart der
kommer for meget vand til det kan være det.

MVH Peter C:

Fra : alexbo

Dato : 25-04-07 09:16

"Peter C:" skrev i

> [...]
>
> (Jeg lå nede ved pedalerne og kiggede op under instrumentbordet, mens
> kæresten hældte en kande vand ned ad forruden)

Det er stort set altid forruden, og umuligt at se, hvis du lader en
haveslange løbe hen over ruden, vil vandet komme ind, men du kan alligeviel
ikke få hovedet op og se hvor det kommer ind.

Jeg ville bare skifte ruden, men du vil nok gerne lige sikre dig inden.
Tape ruden til, en gang gaffe hele vejen rundt, bare for at se om det
hjælper.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter C:

Dato : 25-04-07 10:29

> [...]
>
> Jeg ville bare skifte ruden, men du vil nok gerne lige sikre dig inden.
> Tape ruden til, en gang gaffe hele vejen rundt, bare for at se om det

Tak for input ... jeg må prøve at tape ruden til, og SPULE den med
haveslangen.
Hvis den stadig er tør piller jeg tapen af og spuler igen. Kommer der vand
ind anden gang må det jo være ruden.

MVH Peter C: