Snydt igen.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-04-07 11:23

Det var vel hvad man kunne forudse?

http://www.business.dk/article/20070423/transport/104230883/

De forskellige bilfabrikanter har jo længe haft et efterslæb i
indtjeningen, når det handler om afsætningen i DK.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 23-04-07 11:27

Folmer Rasmussen wrote:
> Det var vel hvad man kunne forudse?
>
> http://www.business.dk/article/20070423/transport/104230883/
>
> De forskellige bilfabrikanter har jo længe haft et efterslæb i
> indtjeningen, når det handler om afsætningen i DK.

Det kan jeg ærlig talt godt se humoren i - det er vel hvad man kalder ris
til egen røv.

/Brian

Fra : Mr J..

Dato : 23-04-07 11:34

> Det kan jeg ærlig talt godt se humoren i - det er vel hvad man kalder ris
> til egen røv.

og du synes det sjove er hvad ?? at vi alligevel ikke får billigere biler ??
synes sq ikke det er specielt sjovt.. det er der da ingen humor i !

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 23-04-07 11:46

Mr J.. wrote:

> og du synes det sjove er hvad ?? at vi alligevel ikke får billigere
> biler ?? synes sq ikke det er specielt sjovt.. det er der da ingen
> humor i !

Forstå mig ret, jeg vil også gerne have billigere biler - det er måske også
mere lidt sort humor jeg ser i det.

Som Folmer påpeger, var det da til at forudse, at fabrikkerne så vil slække
lidt på de danskervenlige priser.

/Brian

Fra : Mr J..

Dato : 23-04-07 11:50

> Forstå mig ret, jeg vil også gerne have billigere biler - det er måske
> også mere lidt sort humor jeg ser i det.

Nææh er vel bare typisk danmark..

> Som Folmer påpeger, var det da til at forudse, at fabrikkerne så vil
> slække lidt på de danskervenlige priser.

jeg forstår ikke hvorfor tyskerne ikke køber deres nye biler i dk så ?!?

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 23-04-07 12:00

Mr J.. wrote:

> Nææh er vel bare typisk danmark..

Hehe... klart, jeg synes det er pissesjovt at lægge 180% ekstra for en bil.
Især når jeg kan se at reg.afgifterne virkelig bliver brugt til at forbedre
vores veje... eller hvor de nu forsvinder hen

> jeg forstår ikke hvorfor tyskerne ikke køber deres nye biler i dk så
> ?!?

Jaajoo, jeg kørte med en taxachauffør i Frankfurt sidste år. Vi fik os en
sludder om biler (og priserne i Danmark), og han nævnte faktisk at der er
mange chauffører der henter bilerne i Danmark. Jeg kan desværre ikke huske
om det var noget de stadig brugte på daværende tidspunkt, men det er altså
sket.

Han var forøvrigt en festlig fyr. Han var så stor, at han kom i klemme
mellem rattet og sædet (læs; maven var temmelig stor) da han tog en afkørsel
i lidt for frisk tempo. Han havde 3 taxa'er kørende i Frankfurt, men tog
altid hans gamle MB fra '86 til ham selv - der var (ifølge ham) ikke andet
end bøvl med de nyere MB'er.

/Brian

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 23-04-07 17:36

"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote in message
> jeg forstår ikke hvorfor tyskerne ikke køber deres nye biler i dk så ?!?

Det er skam ikke så mange år siden at rigtigt mange af de biler der holdte
hos MB og BMW forhandlere i Herning, var højrestyrede biler, eller biler der
ikke skulle køre i DK.

De var bestilt af folk i udlandet pga den billigere pris, pga "afgiftsrabat"
fra bilfabrikanternes side.

Det er der dog sat en stopper for nu, jeg har ikke set det de sidste 2 år.

Mvh
Jacob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 23-04-07 11:46

On Mon, 23 Apr 2007 12:34:00 +0200, "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote:

>og du synes det sjove er hvad ?? at vi alligevel ikke får billigere biler ??
>synes sq ikke det er specielt sjovt.. det er der da ingen humor i !

>--

Jow jow.

Du har bare glemt den afart der hedder galgenhumor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mr J..

Dato : 23-04-07 11:51

> Jow jow.
>
> Du har bare glemt den afart der hedder galgenhumor.

tjaa måske..men mon det ikke bare åbner markedet og giver tyskerne billigere
biler..

Mvh
Morten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 23-04-07 12:30

> http://www.business.dk/article/20070423/transport/104230883/

Overser jeg noget, eller skyder de bare sig selv i foden? Får de nogle
"royalities" ud af vores afgifter her i DK, siden de ellers vil sætte
priserne op?

Troels

Fra : Brian

Dato : 23-04-07 13:00

Troels Plougmann-Olsen wrote:
> Overser jeg noget, eller skyder de bare sig selv i foden? Får de nogle
> "royalities" ud af vores afgifter her i DK, siden de ellers vil sætte
> priserne op?

De kan sætte prisen op, fordi markedet er til det. Grundlaget for de
billigere biler fra fabrikken, har jo bund i vores særegne beskatning af
biler. Slækkes der lidt på skatten, er det åbenlyst at de skruer lidt op for
priserne. Den eneste måde (jeg kan se) det kan undgåes på, er hvis nogen
mærker holder de nuværende priser, så enkelte mærker pludselig vil står
markant billigere, end konkurrenterne.

På den anden side, bliver ændringerne af afgiften sikkert så lille, at det
hverken gør fra eller til.

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 23-04-07 12:56

"Troels Plougmann-Olsen" skrev

> Overser jeg noget, eller skyder de bare sig selv i foden? Får de nogle
> "royalities" ud af vores afgifter her i DK, siden de ellers vil sætte
> priserne op?

Nej.
Danmark har i årevis haft et genialt afgiftsystem, som har tvunget
bilfabrikkerne til at sælge bilerne billigere end andre steder.
De høje afgifter gør jo at en prisnedsættelse 3dobles, så for at kunne være
med i konkurrencen har importørene presset fabrikkens priser ned, ellers
kunne de ikke sælge bilerne.
Det er en elendig forretning at sælge biler til danmark, nogen fabrikker gør
det kun fordi de vil være repræsenteret alle steder.

Det har sparet os for milliader, men lige så snart den afgiftskruestik
løsnes vil fabrikkerne ikke være med mere, så kan importøren ikke længere
bruge den med 3doblingen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning

Dato : 23-04-07 13:58

On Mon, 23 Apr 2007 12:23:15 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det var vel hvad man kunne forudse?
>
>http://www.business.dk/article/20070423/transport/104230883/
>
>De forskellige bilfabrikanter har jo længe haft et efterslæb i
>indtjeningen, når det handler om afsætningen i DK.

Tja, men læg mærke til hvem der udtaler sig. Formanden for foreningen
af bilsælgere... Genialt på forhånd at give fabrikken skylden for, at
hans kollegaer skal tjene lidt mere

Fra : Bruno

Dato : 23-04-07 16:57

Henning wrote:

> Tja, men læg mærke til hvem der udtaler sig. Formanden for foreningen
> af bilsælgere... Genialt på forhånd at give fabrikken skylden for, at
> hans kollegaer skal tjene lidt mere

Han er veæ blevet spurgt.

Musikbranchen gjorde forøvrigt noget tilsvarende i sin tid da man
fjernede/reducerede punktafgiften på musik, det sørgelige er at
forburgerne faktisk kommer til at betale to gange på den måde! En gang
fordi prisen stadig er den samme og en gang fordi det manglende provenu
til staten skal ind et andet sted

Mvh
Bruno