Octavia Elegance H/B
Fra : Torben Brøndum

Dato : 22-04-07 22:04

Hej igen derude,

Så er jeg lige tilbage med et spørgsmål lige inden slutsedlen underskrives

Nedblændende bakspejl - sker det "helt" automatisk uden at man evt. skal
aktivere en funktion?

Spørger fordi min nabo har en Altea med samme funktion, men han skal trykke
på en knap for at få den til at nedblænde.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Torben Brøndum

Dato : 22-04-07 22:08

Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk>

> [...]
>
> Spørger fordi min nabo har en Altea med samme funktion, men han skal
> trykke på en knap for at få den til at nedblænde.

.....jo, der var også lige et spørgsmål til automatisk dækkontrol (kr. 1000)
og opvarmede sprinklerdyser (kr. 500) - hvis man skulle spare lidt kunne det
så være på det?

Jeg har forstået det sådan, at dækkontrollen ikke virker på "små" ændringer
i dæktryk - altså der hvor man lige puster lidt mere luft i dækket....er det
korrekt?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-04-07 07:54

> [...]
> i dæktryk - altså der hvor man lige puster lidt mere luft i dækket....er det

Nu er der jo svaret på det med nedblænding, så jeg tager lige de to sidste.

Dækkontrol reagerer via omdrejningsregistrering i abssystemet, så den
bipper, hvis et dæk begyndet at tabe luft. Taber alle luft (eller bliver
fyldt op), så er den tavs som graven. Jeg ville nok have sparet det væk
nu, men købte det med, da jeg aldrig er punkteret (7-9-13) og derfor
ikke ved hvordan det føles.

Opvarmede springlerdyser virkede fint i vintes, men ved ikke om det
gjorde en forskel, men jeg kunne altid få sprinklervækse på ruden.

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-07 07:57

On Sun, 22 Apr 2007 23:08:28 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

>....jo, der var også lige et spørgsmål til automatisk dækkontrol (kr. 1000)
>og opvarmede sprinklerdyser (kr. 500) - hvis man skulle spare lidt kunne det
>så være på det?

Automatisk dækkontrol har jeg ikke valgt.

De opvarmede sprinklerdyser er jo rare om vinteren vil jeg sige - jeg
har da været glad for mine når det er hård frost.

** Lars

Fra : Torben Brøndum

Dato : 23-04-07 10:07

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway>

> Automatisk dækkontrol har jeg ikke valgt.
>
> De opvarmede sprinklerdyser er jo rare om vinteren vil jeg sige - jeg
> har da været glad for mine når det er hård frost.

Tak for svar til Jer alle.

Stålfælge med vinterdæk og kapsler til 4800 (Skoda forhandler) - er det
dyrt?....ser ud til, at det kan gøres billigere, hvis man leder på nettet.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-04-07 10:29

> Stålfælge med vinterdæk og kapsler til 4800 (Skoda forhandler) - er det
> dyrt?....ser ud til, at det kan gøres billigere, hvis man leder på nettet.

Jeg gav 5400 kr uden kapsler.

Mvh

Kasper

Fra : TDN

Dato : 23-04-07 17:04

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrt?....ser ud til, at det kan gøres billigere, hvis man leder på nettet.

Det er jo lidt svært at sige, hvis det er skod vinterdæk er det dyrt og hvis
det gode vinterdæk kan det være ok. Lad være med at købe dårlige vinterdæk,
få at vide hvilken type det er og find en test:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf
og se så om de er ok.

Mvh
Thomas

Fra : Tom

Dato : 23-04-07 17:10

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote in message

> ....jo, der var også lige et spørgsmål til automatisk dækkontrol (kr.
> 1000) og opvarmede sprinklerdyser (kr. 500) - hvis man skulle spare lidt
> kunne det så være på det?

Opvarmede sprinklerdyser bør du så absolut tage med. Det gør en STOR forskel
hvis man f.eks kører på motorvejen med -10°C udenfor. Har prøvet det i Polen
hvor frostvæsken på trods af at den skulle kunne gå længere ned i temp.
alligevel frøs til og jeg så skulle undvære det på hele turen gennem
tyskland.
I mondeo'en har jeg aldrig oplevet at dyserne er fråsset til selv om
temperaturen og vindhastigheden har været betragtelig (mondeo'en har
opvarmede dyser)

--
Tom

Fra : -= JF =- priv

Dato : 22-04-07 23:46

Mvh. John
"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse

> Nedblændende bakspejl - sker det "helt" automatisk uden at man evt. skal
> aktivere en funktion?

På min Mondeo er det altid tændt... Forstået på den måde at selvfølgelig kan
man slukke for funktionen, men hvis du tager tændingen af med funktionen
tændt, så er den også tændt næste gang du sætter tænding på. Det eraltså
ikke noget du skal huske at tænde for.

I øvrige blænder det ikke ned ved at vippe spejlet som på 'gammeldaws'
spejle. Mit spejl bliver flaskegrønt hvis det blændes. Jo mere lys det får,
jo mørkere grønt bliver glasset.
Kan varmt anbefales!

--
Mvh. John

Fra : TheTransporter

Dato : 23-04-07 15:43

On Mon, 23 Apr 2007 00:45:39 +0200, "-= JF =- priv" <o@o.o> wrote:

> [...]
>spejle. Mit spejl bliver flaskegrønt hvis det blændes. Jo mere lys det får,

Det i min hyrevogn bliver bare mørkt som om at der bliver lagt solfilm
henover bagruden :)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-07 07:18

On Sun, 22 Apr 2007 23:03:57 +0200, "Torben Brøndum"
> [...]

>Spørger fordi min nabo har en Altea med samme funktion, men han skal trykke
>på en knap for at få den til at nedblænde.

I min Octavia skal det være slået til med en lille knap under
bakspejlet, herefter passer det sig selv og blænder og op ned efter
behov. Knappen bruges derfor egentlig kun hvis funktionen skal slås
fra så den IKKE blænder ned ved lys bagfra. Jeg har den altid slået
til.

Husk evt. at få nedblænding i sidespejlene også, det glemte jeg - og
det ægrer mig egentlig lidt.

hilsen Lars

Fra : Torben Brøndum

Dato : 23-04-07 11:45

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk>

[snip det hele]

Vi følgende køb (auktion) på www.ebay.de afskrække Jer?

Vil jeg kunne tilslutte radion uden problemer og således at (alle)
funktioner - eks. parkeringssensorer) virker?

http://search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&catref=C6&from=R10&satitle=skoda+stream+mp3&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitzahl&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=

I har tidligere svaret på spørgsmål om nogenlunde det samme.....men nu skal
jeg til at beslutte mig. Nypris hos min Skoda forhandler er 4.200,00

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Elmer Fjort

Dato : 23-04-07 12:04

> [...]
>
> I har tidligere svaret på spørgsmål om nogenlunde det samme.....men nu
> skal jeg til at beslutte mig. Nypris hos min Skoda forhandler er 4.200,00

Jeg monterede selv sådan en karl!

Hvis den skal monteres helt efter fabrikens foreskrifter, så skal
dækpladen af inden.
Skal blankt indrømme at på det felt er jeg en kylling, der er alt for
mange små tappe der kan knække af.
Da radioen er ca 2mm for høj til at blot kunne smutte ind i rillen,
valgte jeg at skære den styretap af der sidder øverst på radioen.
Hvad gavn den egentligt gør ved jeg ikke.
Derefter var det blot at tilslutte antenne stikker og det andet
multistik.
Montere de 4 skruer og sætte dækpladerne over skruerne.

Jeg skulle ikke engang indtaste den 4 cifrede kode på radioen.
Radioen viser parkeringsensoren, udvendig temperatur, den temperatur som
du indstiller klima anlægget til i begge sider.

Elmer

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 24-04-07 20:11

Elmer Fjort <Whoknows@Whocares.com> skrev:

> [...]
> Radioen viser parkeringsensoren, udvendig temperatur, den
>temperatur som
>du indstiller klima anlægget til i begge sider.

Hvorfor ikke vælge at bruge lidt mere og købe et org Nexus
anlæg, de fåes typisk fra en 6000 og opefter, så har du altid
navi ved hånden, og kan opgradere anlægget til alle behov (DVD,
IPOD, Phatbox osv).
Har selv haft en stream radio i min, men vil nu under ingen
omstændigheder bytte den med min MFD2 (Nexus)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-04-07 20:42

On 24 Apr 2007 19:10:50 GMT, Jakob Skovgaard
<jakob.dorte@EXIGFmail.dk> (slet EXIGF) wrote:

> [...]
>IPOD, Phatbox osv).
>Har selv haft en stream radio i min, men vil nu under ingen
>omstændigheder bytte den med min MFD2 (Nexus)

Ja det eneste MFD2 ikke kan er afstandsvisningen til bag/frem
sensorene og MP3 fra CD. Men ellers ja, jeg bytter heller ikke min.

** Lars

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-04-07 21:17

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Ja det eneste MFD2 ikke kan er afstandsvisningen til bag/frem
> sensorene og MP3 fra CD. Men ellers ja, jeg bytter heller ikke min.

Samt at den af ukendt årsag ikke kan vise dansk menu og tale.
Især underligt, når det ligger på cderne.

Det er det som holder os tilbage fra at købe en Nexus

Elmer

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-04-07 07:25

On Tue, 24 Apr 2007 22:16:43 +0200, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

> Samt at den af ukendt årsag ikke kan vise dansk menu og tale.
> Især underligt, når det ligger på cderne.

Ja det er underligt.

> Det er det som holder os tilbage fra at købe en Nexus

Det betyder ikke noget for mig, både fruen og jeg selv har det fint
med at den kører på engelsk.

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-04-07 07:44

> Det er det som holder os tilbage fra at købe en Nexus

Dansk er også helt overvurderet. Hvad er der galt med polsk?

Mvh

Kasper

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 25-04-07 09:26

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Især underligt, når det ligger på cderne.
>

> Det er det som holder os tilbage fra at købe en Nexus

Det med afstandsvisningen fra pakeringssensorerne i dispalyet bruger man
alligevel ikke, man kigger for pokker jo ikke ned på radion når man bakker.
Man bruger den akustiske lyd, og når man er fortrolig med lyden fra
henholdsvis foran og bagi, savner du overhovedet ikke den grafiske visning.

Mht til dansk sprog:
Hvis man får fat i en af de gamle skiver fra omkring 2002 har jeg ladet mig
fortælle man ret faktisk godt kan ændre skiven, dertil skal der bruges et
hexedit program, og lidt fiflen frem og tilbage. Så kan man lave skiven
lægger man den i mfd2'en, og vælger det engelske (danske) sprog, og dette
lægges i hukommelsen på MFd'en. Når dette er gjort sætter man blot sin
normale nye udgave fra Tele Atlas i igen, da sproget netop ikke bliver læst
ind igen.

Jeg læste om det inde på vagcars.dk for et stykke tid siden, jeg har ikke
kunne finde topic'et igen (og jeg har ledt meget).
Det skal siges jeg prøvede den gang jeg læste det, blot uden nogen stor
succes.
Men der skulle altså være folk der både har fået de gamle MFD'er og de nye
MFD2'er til at snakke dansk. De eneste det ikke skulle kunne lade sig gøre
på er DVD versionerne, da der vist ikke er nogle endnu der har kunne knække
kopisikringen på disse. Men de findes jo slet ikke i skoda kataloget, så det
er heller ikke så aktuelt her.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 23-04-07 11:49

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk>

[snip det hele]

Har vist nok et sted læst, at i en Stream radio kan man se afstand til
forhindring f.s.a parkeringssensorerne - kan man ikke se dette i MaxiDOT?

Kan I huske hvilke funtioner der "kun" kan vises i Stream og ikke i
MaxiDOT - hvilke?

Mnage hilsener Torben Brøndum

Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-04-07 12:49

> Kan I huske hvilke funtioner der "kun" kan vises i Stream og ikke i
> MaxiDOT - hvilke?

Baksensoren

Mvh

Kasper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-07 18:26

On Mon, 23 Apr 2007 12:49:17 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote:

>Har vist nok et sted læst, at i en Stream radio kan man se afstand til
>forhindring f.s.a parkeringssensorerne - kan man ikke se dette i MaxiDOT?

Nej, det viser den ikke i MaxiDOT displayet. Jeg vil så sige, at i
daglig brug fungerer det også ganske udmærket med lydangivelsen alene.

Der er tydelig forskel på lyden fra de forreste og bagerste og når den
hyler konstant er der vel 10 cm eller sådan noget til man rammer.

>Kan I huske hvilke funtioner der "kun" kan vises i Stream og ikke i
>MaxiDOT - hvilke?

Så vidt jeg ved er det den eneste. MaxiDOT viser temperatur udenfor.
Den indstillede temperatur i klimaanlægget bliver jo vist over knappen
man stiller den med.

Jeg har en MFD2 navi i min og der er ikke noget jeg "mangler" at få
vist udover afstanden til forhindringer.

** Lars