Fælge / Dæk
Fra : edbfreak@yahoo.dk

Dato : 22-04-07 19:58

Er der nogen der har erfaringer med de fælge/dæk de sælger hos T-Hansen. De
er næsten for billige. Støjer dækkene meget, eller bliver de slidt hurtigt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-07 20:02

<edbfreak@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen der har erfaringer med de fælge/dæk de sælger hos T-Hansen.
> De er næsten for billige. Støjer dækkene meget, eller bliver de slidt
> hurtigt

Der er ikk så mange herinde der har erfaringer med Roadstone direkte, men
der er MANGE der har en masse fordomme.

Hvis du kan sortere dem fra der ikke selv har prøvet dækket, så er du godt
på vej til et fornuftigt billede af dækket.

Roadstone kan være godt, men det kan også være noget lort. Man kan ikke
sige, at bare fordi det kommer fra Kina så er det noget lort.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-04-07 20:18

> [...]
>
> Roadstone kan være godt, men det kan også være noget lort. Man kan ikke
> sige, at bare fordi det kommer fra Kina så er det noget lort.

Men det kinadæk de testede i autobild var megaringe, det var godt nok ikke
roadstone, så måske kan det ikke sammenlignes, men tak for kaffe en længere
bremselængde end normale dæk. De fire ringeste dæk var alle discount, tænk
over det.

Angående selv at prøve dækket og danne en mening så ville jeg ikke anbefale
det. Der er så mange test man kan se på nettet om hvad der er godt og
dårligt. Kan man ike finde roadstone testet vil jeg slet ikke købe det. Der
er så mange andre dæk som er testet gode man i stedet kan vælge. Ikke alle
er dyre, nogle er i mellemprisklassen og også nogle lidt billigere.

Mvh Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-04-07 20:24

> Men det kinadæk de testede i autobild var megaringe,

Ja tak... vildt så ringe det var.

Fra : Brian

Dato : 22-04-07 20:45

Niels Bengaard wrote:

> Angående selv at prøve dækket og danne en mening så ville jeg ikke
> anbefale det. Der er så mange test man kan se på nettet om hvad der
> er godt og dårligt.

Helt enig, dæk er dyre nok til at der ikke er nogen grund til at prøve sig
frem, men differencen mellem dækkenes pris er så lille, at det er fjollet at
købe et dæk man ikke kender en pind til.

/Brian

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 22-04-07 21:34

> Er der nogen der har erfaringer med de fælge/dæk de sælger hos T-Hansen.
> De er næsten for billige. Støjer dækkene meget, eller bliver de slidt
> hurtigt

Fælgene er fine, men deres vinterdæk "Sunny Winter" var ikke noget at råbe
hurra for.
De stod dog fint fast i sneen, men ellers var der ikke meget greb i dem.
En anden gang ville jeg nok købe samme fælg, og så opgradere til deres kvali
dæk i stedet. Så meget dyrere er det ikke.

/Kasper Hansen

Fra : TheTransporter

Dato : 23-04-07 15:39

On Sun, 22 Apr 2007 22:33:51 +0200, "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> wrote:

> [...]
>En anden gang ville jeg nok købe samme fælg, og så opgradere til deres kvali
>dæk i stedet. Så meget dyrere er det ikke.

Jeg havde faktisk overvejet at spørge dem hvad deres fælge kostede
uden de der sorte klatter omkring ;)

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-04-07 16:00

> Jeg havde faktisk overvejet at spørge dem hvad deres fælge kostede
> uden de der sorte klatter omkring ;)

Det kan man godt... men det er en minimal rabat du får. Kan desværre ikke
huske hvilken pris jeg blev oplyst.
Men T-Hansen sælger jo også gode dæk, så hvis man ikke har specifikke krav,
er det jo intet problem.

/Kasper Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-07 12:00

On 22 Apr., 21:02, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>
> Roadstone kan være godt, men det kan også være noget lort. Man kan ikke
> sige, at bare fordi det kommer fra Kina så er det noget lort.

Discountdæk ender i langt langt de fleste test langt nede, men hvis
man virkelig skal spare de 1000 kr ialt for de 4 dæk i stedet for at
købe dæk testet som rigtigt gode så skal man da være velkommen. Bare
man husker at det er dækkene der stopper bilen.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-07 12:01

On 22 Apr., 22:33, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com>
wrote:

> [...]
> En anden gang ville jeg nok købe samme fælg, og så opgradere til deres kvali
> dæk i stedet. Så meget dyrere er det ikke.

Jeg er ved at få ondt i maven af grin hver gang jeg ser det vinterdæk
omtalt. Hvem som er ved sine fulde 5 kan finde på at navngive sit
vinterdæk "sunny" ?