/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
gule plader
Fra : Pedersen


Dato : 22-04-07 08:59


Af CARL BUUS

Offentliggjort 21.04.07 kl. 09:46

Den famøse mærkat, der har vakt harme i brede kredse, skulle have været
udsendt inden den 1.april. Administrativt rod i SKAT og forsinkelser i
trykkeriet bevirker imidlertid , at mærket først bliver lovpligtigt efter 3.
juni.

For tre måneder siden blev det bekendtgjort, at alle gulpladebiler, hvorpå
der var betalt moms, fra den 1. april 2007 skulle være forsynet med en
særlig mærkat.

Formålet med mærkaten var angiveligt at modvirke sort arbejde, idet
skattemyndighederne i weekender havde lettere ved at udpege
håndværkerkøretøjer uden betalt moms og uden mærkat.

Rod forsinker mærkaten
Mærkaten er endnu ikke udsendt, og specialkonsulent Jørn Nysom Schoop, SKAT,
der står for udsendelsen af mærkerne til de private bilister, oplyser, at
administrativt rod og forsinkelser i trykkeriet har bevirket, at
bekendtgørelsen er ændret således, at private med gulpladebiler, hvorpå der
er betalt moms, først er pligtige til at klæbe mærket på bagruden fra 3.
juni 2007.

Mærkerne forventes udsendt i slutningen af maj.



 
 
alexbo (22-04-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 22-04-07 10:52


"Pedersen" skrev

> Den famøse mærkat, der har vakt harme i brede kredse,

Har den det?
jeg synes det er en glimrende ide, så kan private ejere af gulpladebiler
vise at de har papirene i orden, så de ikke uden grund bliver beskyldt for
at platte systemet.

Forøvrigt hører dit opslag til i dk.opslag

mvh
Alex Christensen



Martin Johansen [600~ (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 22-04-07 12:20

> Har den det?

Ja.

> jeg synes det er en glimrende ide, så kan private ejere af gulpladebiler
> vise at de har papirene i orden, så de ikke uden grund bliver beskyldt for
> at platte systemet.

Det havde været bedre, hvis erhversbilerne skulle have mærkatet på. Så kunne
man se, at her er en bil der ikke er betalt moms af.

Kan virkelig ikke se hvorfor jeg som privat skal tvinges til klistermærker
på min bil.

Nuvel... lidt civil ulydighed er vel på sin plads :)


Klaus D. Mikkelsen (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-04-07 12:29

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Det havde været bedre, hvis erhversbilerne skulle have mærkatet på. Så kunne
> man se, at her er en bil der ikke er betalt moms af.

"Oooups, det faldt af......"

> Kan virkelig ikke se hvorfor jeg som privat skal tvinges til klistermærker
> på min bil.

Enig

> Nuvel... lidt civil ulydighed er vel på sin plads :)

Tjah.

Hvorfor ikke bare differentiere på nummerpladen så alt over xx 95 xxx
var uden afgift. Vil man så betale for sin bil, må man købe nye plader.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leonard (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-04-07 12:45

On Sun, 22 Apr 2007 13:28:55 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvorfor ikke bare differentiere på nummerpladen så alt over xx 95 xxx
> var uden afgift. Vil man så betale for sin bil, må man købe nye plader.

Hvorfor ikke bare holde farverne adskilt?
gule til erhverv
hvide til privat

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Klaus D. Mikkelsen (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-04-07 13:24

Leonard skriver:
>
> Hvorfor ikke bare holde farverne adskilt?
> gule til erhverv
> hvide til privat

Jeg kunne ikke være mere enig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

TheTransporter (23-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 23-04-07 15:22

On Sun, 22 Apr 2007 13:44:46 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Sun, 22 Apr 2007 13:28:55 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Hvorfor ikke bare differentiere på nummerpladen så alt over xx 95 xxx
>> var uden afgift. Vil man så betale for sin bil, må man købe nye plader.
>
>Hvorfor ikke bare holde farverne adskilt?
>gule til erhverv
>hvide til privat

Så er det jo kun firmaerne og de store kanoner der har råd til at
fræse rundt i store 4 hjulstrækkere samt Porshe Cayenne fordi de KAN.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Leonard (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-04-07 18:34

On Mon, 23 Apr 2007 16:22:24 +0200, TheTransporter wrote:

> Så er det jo kun firmaerne og de store kanoner der har råd til at
> fræse rundt i store 4 hjulstrækkere samt Porshe Cayenne fordi de KAN.

Og?

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

TheTransporter (24-04-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 24-04-07 05:54

On Mon, 23 Apr 2007 19:34:12 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>On Mon, 23 Apr 2007 16:22:24 +0200, TheTransporter wrote:
>
>> Så er det jo kun firmaerne og de store kanoner der har råd til at
>> fræse rundt i store 4 hjulstrækkere samt Porshe Cayenne fordi de KAN.
>
>Og?

Er det monstro særligt fair?

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Klaus D. Mikkelsen (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-04-07 05:58

TheTransporter skriver:
>
> Er det monstro særligt fair?

Er systemet vi har i dag det ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

alexbo (22-04-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 22-04-07 12:29


"Martin Johansen [6000]" skrev

> Det havde været bedre, hvis erhversbilerne skulle have mærkatet på. Så
> kunne man se, at her er en bil der ikke er betalt moms af.

Ja, men man har lavet forsøg med mærkerne, hvis de sidder på biler der ikke
er momset, falder de af.

mvh
Alex Christensen



Leonard (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-04-07 12:44

On Sun, 22 Apr 2007 13:29:28 +0200, alexbo wrote:

> Ja, men man har lavet forsøg med mærkerne, hvis de sidder på biler der ikke
> er momset, falder de af.

Jeg tror sgutte der er lavet noget forsøg her, den konklussion kan de
fleste jo selv regne ud.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Morten Fruergaard (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-04-07 18:34

Leonard wrote:
> On Sun, 22 Apr 2007 13:29:28 +0200, alexbo wrote:
>
>> Ja, men man har lavet forsøg med mærkerne, hvis de sidder på biler
>> der ikke er momset, falder de af.
>
> Jeg tror sgutte der er lavet noget forsøg her, den konklussion kan de
> fleste jo selv regne ud.

Så må straffen jo blot være derefter.

Hvis mit mærke falder af mine private gule plade, så skal jeg betale en
bøde - selvom jeg har betalt moms mv. på den...
Det kan sgu da ikke være rigtigt, at jeg - der har betalt moms, og ikke
snyder - skal straffes fordi håndværkere snyder...




--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Leonard (22-04-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 22-04-07 12:42

On Sun, 22 Apr 2007 11:52:02 +0200, alexbo wrote:

> Forøvrigt hører dit opslag til i dk.opslag

Jeg synes det er en helt forkert udtalelse.
Hvem fanden med interesse for biler læser det der?
--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

alexbo (22-04-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 22-04-07 13:11


"Leonard" skrev

> Hvem fanden med interesse for biler læser det der?

Hvis man vil læse opslag, en bevistløs gengivelse af hvad der står i avisen,
læser man dk.opslag.

Indlæg i diskussionsgrupper forventes at indeholde et eller andet skribenten
selv har skrevet.

mvh
Alex Christensen




Christian B. Andrese~ (23-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 23-04-07 11:53

On 22 Apr., 13:44, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> On Sun, 22 Apr 2007 13:28:55 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:
> > Hvorfor ikke bare differentiere på nummerpladen så alt over xx 95 xxx
> > var uden afgift. Vil man så betale for sin bil, må man købe nye plader.
>
> Hvorfor ikke bare holde farverne adskilt?
> gule til erhverv
> hvide til privat

Enig.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Christian B. Andrese~ (24-04-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-04-07 08:50

On 23 Apr., 16:22, TheTransporter <praetorian@t_n_f_s.dk> wrote:
> On Sun, 22 Apr 2007 13:44:46 +0200, Leonard <piper...@gmail.invalid>
> wrote:
>
> >On Sun, 22 Apr 2007 13:28:55 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
> >> Hvorfor ikke bare differentiere på nummerpladen så alt over xx 95 xxx
> >> var uden afgift. Vil man så betale for sin bil, må man købe nye plader.
>
> >Hvorfor ikke bare holde farverne adskilt?
> >gule til erhverv
> >hvide til privat
>
> Så er det jo kun firmaerne og de store kanoner der har råd til at
> fræse rundt i store 4 hjulstrækkere samt Porshe Cayenne fordi de KAN.

Nemlig, det er jo det der er meningen.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste