Salg af en bil i ren handel eller indbytni~
Fra : Bo Nedergaard Jacobs~

Dato : 21-04-07 20:23

Hej
Vi har to biler i husstanden, en Lupo 3L fra 2003 og en Renault 19 fra
1992.
Renaulten synger i den grad på sidste vers,men kan formentligt klare
skærene et par år mere, hvorimod Lupoen er tiptop.

Jeg har lige fået nyt arbejde, og i den forbindelse skal Lupoen
sælges.
Men vil den bedste løsning være at give begge biler i bytte for en
anden bil (brugt eller ny), eller kan det bedst betale sig for mig at
sæle Lupoen i ren handel ?

På forhånd tak
Bo

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-04-07 20:40

> Men vil den bedste løsning være at give begge biler i bytte for en
> anden bil (brugt eller ny), eller kan det bedst betale sig for mig at
> sæle Lupoen i ren handel ?

Ren handel!!!!

Troels

Fra : Leonard

Dato : 21-04-07 20:45

On 21 Apr 2007 19:23:21 GMT, Bo Nedergaard Jacobsen wrote:

> Men vil den bedste løsning være at give begge biler i bytte for en
> anden bil (brugt eller ny), eller kan det bedst betale sig for mig at
> sæle Lupoen i ren handel ?

Normalt vil du få flest penge for bilen ved at sælge den privat i ren
handel. Men før du står med en køber, du er enig med prisen og salget om
kan du faktisk ikke være sikker på at få den solgt - og ingen kan
således spå om det var bedre at bytte den ved en forhandler til en anden
bil.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-04-07 20:55

Bo Nedergaard Jacobsen (slet X2IYO) wrote:
> [...]
> Men vil den bedste løsning være at give begge biler i bytte for en
> anden bil (brugt eller ny), eller kan det bedst betale sig for mig at

Du får generalt altid mest ved at sælge selv...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-04-07 21:08

Bo Nedergaard Jacobsen formulerede lørdag:
> [...]
> Men vil den bedste løsning være at give begge biler i bytte for en
> anden bil (brugt eller ny), eller kan det bedst betale sig for mig at

Den franske spand skal du ikke regne med er penge værd, med mindre at
den er NY-synet (altså synet i går) og virkelig fremstår som noget der
kan sælges af en forhandler.
Den tyske øko-øse kan helt sikkert indgå i en handel, men som markedet
ser ud nu, er det ikke ligefrem brugt slæder forhandlerne er vilde med.
Jeg havde selv smidt begge øser ind i handelen (ellers nul handel) men
der er en hel del gryn at tjene ved at selv skille sig af med metallet.
Du skal bare være forberedt på folk fra de varme lande der dårligt nok
kan præsentere sig selv forståeligt, når de starter med at kime dig
ned, og folk fra Jylland, som ikke kan forstå tal på en række,
startende med kr., udgør en pris man vil have for sin bil, så de skal
altid pruttes, ligesom i Egypten og Grækenland
Det er op til dig, penge og bøvl, eller bare bytte og videre i livet.
Kai

Fra : Martin Neergaard

Dato : 22-04-07 07:55

> [...]
> udgør en pris man vil have for sin bil, så de skal altid pruttes, ligesom

Brug autocom.dk, så slipper du for ovenstående: har netop solgt min ene bil
der til en god pris, men jeg gjorde også den fejl at starte med bilbase og
DBA, men de bud der kom derfra var latterlige og fornærmende lave.

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-07 09:16

> [...]
> bil der til en god pris, men jeg gjorde også den fejl at starte med
> bilbase og DBA, men de bud der kom derfra var latterlige og fornærmende

Jeg solgte skoda'en på 2 dage på bilbasen til det jeg ville have for den.
Køberen var eksiljyde (i kbh) og kom helt til viborg efter den.

Kodeordet i en annonce er FAST PRIS - hvis man mener det. Mange sælgere
sætter jo bilen i til temmeligt optimistiske priser og både bilbasen og dba
lægger jo op til at prisen er et forhandlingsoplæg

En kollega solgte også sin honda stream aut temmeligt hurtigt via bilbasen
og fik det han ville have. Den blev godt nok solgt til en grønthandler med
elendigt dansk, men pengene var gode nok

/A

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-07 21:23

<bilsbaekvej28@X2IYOmail.dk> (slet X2IYO) wrote:

> [...]
>Men vil den bedste løsning være at give begge biler i bytte for en
>anden bil (brugt eller ny), eller kan det bedst betale sig for mig at

Find en realistisk pris på Lupoen på privatannoncer på bilbasen. Find
derefter samme pris på forhandlerannoncerne. Gå i byen og find den
bedste pris på drømmebilen i ren handel.
Derefter tilbyd forhandleren med den bedste pris begge biler for
gennemsnittet af de to første priser....og sig deal/no deal...og tag
forhandlerne i rækkefølge ) Det er især vigtigt at sikre sig en god
ren-handel pris hvis Toyota eller Ford er indblandet.........de er
berygtede for særdeles gode priser til leasing-selskaber.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi