Man undrer sig...........
Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-04-07 12:56

Har nu gennem 3/4 år kørt meget i Søllerød kommune
(nu Rudersdal) og bemærket at selv om man køber en
dyr bil (også over 1 mill.) så har man ikke råd til at få
sat håndfri i bilen...... tsk tsk.
Eller det er måske blevet trendy at køre mens man
taler i mobiltelefon???? (not)

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-04-07 15:48

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> dyr bil (også over 1 mill.) så har man ikke råd til at få
> sat håndfri i bilen...... tsk tsk.
> Eller det er måske blevet trendy at køre mens man

Hvis du har så dyr en bil betyder en bøde på 500kr da intet.
Montering af håndfrit sæt? Det har de da ikke tid til at få sat i, sådan
noget tager let en halv eftermiddag.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 20-04-07 16:11

> Hvis du har så dyr en bil betyder en bøde på 500kr da intet.
> Montering af håndfrit sæt? Det har de da ikke tid til at få sat i, sådan
> noget tager let en halv eftermiddag.
6måneders levering, og så har man ikke tid til en halv eftermiddag? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tom

Dato : 20-04-07 16:35

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message
> [...]
> dyr bil (også over 1 mill.) så har man ikke råd til at få
> sat håndfri i bilen...... tsk tsk.
> Eller det er måske blevet trendy at køre mens man

Jeg kan ikke se det gør nogen forskel. Som du kan læse i næsten ALLE
artikler i pressen, så skriver de at X og Y person nu talte i mobiltelefon
under kørslen og hvor ukoncentreret de har været osv. Ret beset så har dette
jo INTET at gøre med om telefonen er i venstre hånd eller sidder i en
holder.....det ændrer jo ikke på koncentrationen.
Det eneste man kan diskutere er så om det er uforsvarligt at føre sin bil
med én hånd i stedet for to og IKKE om man taler i telefon eller ej...da man
jo politisk har besluttet at det er ok at tale i mobil under kørslen.

Igen...det kan ikke ophidse mig, da jeg sagtens mener man køre køre bil med
en hånd og da særligt hvis bilen har automatgear

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 16:44

Jeg blev næsten torpederet af en dame der skulle dreje til højre, se sig
for, blinke, skifte gear og dreje mens hun talte i mobiltlf. hun kom ret
langt over i den forkerte side af vejen, og havde jeg kørt frem som jeg
måtte, havde hun ramt mig.
Jeg synes slet ikke at man skal tale i mobil når man kører inde i byen.
Erik

Fra : -=JF=- priv

Dato : 20-04-07 17:54

"Erik" <erik(snabela)spritny.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg synes slet ikke at man skal tale i mobil når man kører inde i byen.
> Erik
Så vil du måske også forbyde samtale under kørslen? Og hvad med at lytte til
radio?

Jeg har ærligt talt svært ved at se hvorfor det er så forfærdeligt at tale i
telefon under kørslen - når bare det selvfølgelig sker håndfrit!

Fra : Tom

Dato : 20-04-07 18:02

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har ærligt talt svært ved at se hvorfor det er så forfærdeligt at tale
> i telefon under kørslen - når bare det selvfølgelig sker håndfrit!

Det er det da heller ikke, heller ikke selv om man holder telefonen. Det er
sådan ca. den mindste færdselsbøde man kan indkassere på den konto,
...........på "højde" med at køre med tændt tågelys+nærlys i dagtimerne

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 18:02

On Fri, 20 Apr 2007 18:53:43 +0200, -=JF=- priv wrote:

> [...]
>
> Jeg har ærligt talt svært ved at se hvorfor det er så forfærdeligt at tale i
> telefon under kørslen - når bare det selvfølgelig sker håndfrit!

Forskellen er at koncentrationen ved tlf-samtalen forsvinder fra kørslen
i en grad så det svarer til at du halvsover eller er pissefuld mens du
kører, uanset om det er i håndholdt eller håndfri.
Det sker ikke i samme grad når du hører radio eller snakker med personer
i bilen.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 18:24

Leonard wrote:

> Forskellen er at koncentrationen ved tlf-samtalen forsvinder fra
> kørslen i en grad så det svarer til at du halvsover eller er
> pissefuld mens du kører, uanset om det er i håndholdt eller håndfri.

Helt enig, før i tiden kørte jeg med mobilen i hånden og snakkede. Jeg
bemærkede selv at jeg egentlig ikke ænsede så meget omkring mig, når jeg
snakkede. Så fik jeg sat håndfri i bilen (over bilens højttalere), da jeg
troede det havde en magisk effekt på koncentrationen. Det har det desværre
ikke for mig - jeg kørte stadig i min egen lille verden, ligeså snart jeg
snakkede i telefon med nogen.

Derfor holder jeg nu helt konsekvent ind til siden (men bruger stadig det
håndfri - det sidder jo i bilen :) ) da jeg blev lidt skræmt over hvor meget
det egentlig fjernede fokus fra trafikken.

Det er muligt det bare er mig der har en brist, men jeg tvivler på at jeg er
den eneste.

/Brian

Fra : John

Dato : 20-04-07 18:43

Brian formulerede:

> Det er muligt det bare er mig der har en brist, men jeg tvivler på at
> jeg er den eneste.

det er sgu da meget normalt...
når man hedder brian..ikk'

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 19:13

John wrote:

> det er sgu da meget normalt...
> når man hedder brian..ikk'

Jojo, den håndfri kom også primært så jeg stadig kunne køre med i det
mindste én hånd på rattet. Når man hedder Brian, skal venstre arm jo hænge
halvvejs ud af vinduet

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 19:06

On Fri, 20 Apr 2007 19:23:36 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>håndfri - det sidder jo i bilen :) ) da jeg blev lidt skræmt over hvor meget
>det egentlig fjernede fokus fra trafikken.

Interessant og jeg er enig. Jeg har sådan en håndfri ting i Punto'en -
den sad der da jeg fik æsken og man smider jo ikke ting ud
Den sidder der til vigtige opkald og evt. en lille snak med
trafikradioen, når man alligevel er parkeret på M3 og vil oplyse de
altseende om, at nu går den heller ikke længere her )

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 19:15

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> trafikradioen, når man alligevel er parkeret på M3 og vil oplyse de
> altseende om, at nu går den heller ikke længere her )

Så er jeg gudskelov ikke den eneste med den lille brist. Da vi diskuterede
det en sen nattetime til en familiefest, var jeg den eneste der havde det
sådan - eller ihvertfald den eneste der ville stå ved det

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 19:41

On Fri, 20 Apr 2007 20:14:46 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Så er jeg gudskelov ikke den eneste med den lille brist. Da vi diskuterede
>det en sen nattetime til en familiefest, var jeg den eneste der havde det
>sådan - eller ihvertfald den eneste der ville stå ved det

Jeg har sq sikkert mange andre små og store brister.........men det
kan vi altid tale om over et par bajere med 180 ud ad motorvejen, ikke
?? )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 19:46

Ivan Madsen wrote:

> Jeg har sq sikkert mange andre små og store brister.........men det
> kan vi altid tale om over et par bajere med 180 ud ad motorvejen, ikke
> ?? )

Det vil blive en kort samtale, for det er som sådan min eneste brist - i al
beskedenhed

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 20:00

On Fri, 20 Apr 2007 20:45:44 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Det vil blive en kort samtale, for det er som sådan min eneste brist - i al
>beskedenhed

Er det nu man skal citere Churchill "Mr. X er en meget beskeden
mand.....med meget god grund" )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 20:23

Ivan Madsen wrote:

> Er det nu man skal citere Churchill "Mr. X er en meget beskeden
> mand.....med meget god grund" )

Jeg har godt hørt rygterne om at ham Churchill var en ganske klog mand

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 20:30

On Fri, 20 Apr 2007 21:23:10 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg har godt hørt rygterne om at ham Churchill var en ganske klog mand

Før vi fortsætter den interessante konservering ?....hvem punker
hvem?? ) ..... kan da blive ved så længe Sheepdog'en ikke skal
luftes, men da det sker snart, så ............Hitler og jeg har tabt
)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 20:42

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> hvem?? ) ..... kan da blive ved så længe Sheepdog'en ikke skal
> luftes, men da det sker snart, så ............Hitler og jeg har tabt

Selvfølgelig har du og Hitler tabt, jeg har som sagt kun den ene brist...
derudover har jeg glemt udgangspunktet for "konserveringen"

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 20:44

On Fri, 20 Apr 2007 21:41:58 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Selvfølgelig har du og Hitler tabt, jeg har som sagt kun den ene brist...
>derudover har jeg glemt udgangspunktet for "konserveringen"

Jeg noterer med skam et nederlag i den dertil hørende
kolonne.......kan ikke nå, lokumsrullen hænger på det dertil
indrettede sted )...............prøver igen en anden gang )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-04-07 21:05

Ivan Madsen <> writes:

> Jeg noterer med skam et nederlag i den dertil hørende
> kolonne.......kan ikke nå, lokumsrullen hænger på det dertil
> indrettede sted )...............prøver igen en anden gang )

Godwin's lov: Når Hitler nævnes i en tråd har den mistet ethvert
fornuftigt indhold.

Stemmer....

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 21:14

On Fri, 20 Apr 2007 22:04:49 +0200, Peter Dalgaard

>Godwin's lov: Når Hitler nævnes i en tråd har den mistet ethvert
>fornuftigt indhold.
>
>Stemmer....

Enig, derfor jeg gjorde det ).......at den så er holdt i live ud
over hvad enhver form for dødshjælp burde retfærdiggøre har du jo selv
gjort dit til )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 22:37

Peter Dalgaard wrote:

> Godwin's lov: Når Hitler nævnes i en tråd har den mistet ethvert
> fornuftigt indhold.
>
> Stemmer....

Hehe, man kan undres over at den lov ikke bliver sat i spil noget oftere her
i gruppen

/Brian

Fra : ShutEye

Dato : 21-04-07 11:44

> Så er jeg gudskelov ikke den eneste med den lille brist. Da vi diskuterede
> det en sen nattetime til en familiefest, var jeg den eneste der havde det
> sådan - eller ihvertfald den eneste der ville stå ved det

Det er jo ikke en brist. Det kræver mere koncentration at snakke i tlf end
ansigt til ansigt.
Det er noget med at hjernen bruger meget tid på at forestille sig mimik ol
på den anden person.
Meget videnskabeligt forklaret, ikke sandt? :þ

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-04-07 11:08

ShutEye wrote:

> Det er jo ikke en brist. Det kræver mere koncentration at snakke i
> tlf end ansigt til ansigt.
> Det er noget med at hjernen bruger meget tid på at forestille sig
> mimik ol på den anden person.

Det skal jeg s'gu' alligevel. Jeg kigger ikke på min passager når jeg kører
bil - jeg kigger ud af forruden og i spejlene.

Ebbe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-07 03:56

-=JF=- priv wrote:

> [...]

> Jeg har ærligt talt svært ved at se hvorfor det er så forfærdeligt at
> tale i telefon under kørslen - når bare det selvfølgelig sker

Mange skal lige modtage en besked og skrive samtidig med - eller huske
noget. Afhængig af hvor god man er til at multitaske og til at køre bil
slækker man det ene eller det andet sted. Enten kan man ikke huske hvad man
skulle huske eller bilen ender et forkert sted på en forkert måde.

Det er bevist til bevidstløshed at det er samtalen der er farlig, ikke det
at du holder en telefon op til øret.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-07 03:54

Tom wrote:

> Igen...det kan ikke ophidse mig, da jeg sagtens mener man køre køre
> bil med en hånd og da særligt hvis bilen har automatgear

Det kan man også sagtens med manuelt gear - det er når der sker noget
uventet problemerne begynder. Hjulpar i grøften, pludselig opståede
forhindringer, spotning af politibil m.m.m. :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Tom

Dato : 21-04-07 07:49

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Det kan man også sagtens med manuelt gear - det er når der sker noget
> uventet problemerne begynder. Hjulpar i grøften, pludselig opståede
> forhindringer, spotning af politibil m.m.m. :)

Det er vel ikke anderledes end når folk sidder med en cigaret i hånden eller
en kop kaffe fra deres elskede kopholder
Personligt kører jeg næsten altid kun med en hånd på rattet og det er ikke
fordi jeg bruger den anden til at holde en telefon. Højre hånd plejer bare
at hvile på armstøtten i midten.
En køresagkyndig ville nok påpege at jeg skal have begge hænder på rattet,
men nu kører en sådan så heldigvis ikke med i min bil hver dag

--
Tom

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 20-04-07 18:07

On Fri, 20 Apr 2007 13:56:15 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

> [...]
>dyr bil (også over 1 mill.) så har man ikke råd til at få
>sat håndfri i bilen...... tsk tsk.
>Eller det er måske blevet trendy at køre mens man
---------------------------

Der findes da vel ikke mennesker der har brug for at tale i telefon
medens mankører ????
Tænk 10 år tilbage - hvad gjorde man da, der var problemet ikke
eksistrende ? Problemet er at man konstant skal være i kontakt med
alle og enhver man kender.
Det er altså livsfarligt at tale i telefon/stille på radioen/rode med
navigationsanlæg og pille ved damen/manden ved siden afmedens man køre
- hånfrit sæt hjælper ikke et hak - det er bare mere lovligt.
Mogens

Fra : Søren

Dato : 20-04-07 22:32

> [...]
> navigationsanlæg og pille ved damen/manden ved siden afmedens man køre
> - hånfrit sæt hjælper ikke et hak - det er bare mere lovligt.

Hehe

Der findes da vel ikke mennesker der har brug for at kører bil
Tænk 100 år tilbage - hvad gjorde man da

Fra : Hans

Dato : 21-04-07 08:19

"Søren" <ufi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe
>
> Der findes da vel ikke mennesker der har brug for at kører bil
> Tænk 100 år tilbage - hvad gjorde man da

Godt svar