Her er en hjælp mod Europark
Fra : Inkognito

Dato : 19-04-07 21:06

For dem som ikke så Basta er her linket til de hjælpemidler,
som TV2 har lagt på nettet. Det er linket på siden, hvor vej-
ledningerne er på:
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-6716931.html

Fra : Tau

Dato : 20-04-07 06:12

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> For dem som ikke så Basta er her linket til de hjælpemidler,
> som TV2 har lagt på nettet. Det er linket på siden, hvor vej-
> ledningerne er på:
> http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-6716931.html

En mere overlegen og øretævende direktør for europark skal man sku da lede
længere efter.
Hvis den unge mand der blev indlagt på hosptalet måske ikke havde overlevet,
hvis det havde været en blodprop, så havde han sku stået ved kisten og
forlangt penge af de efterladte.
Gid han røv må klø og han arme var for korte.

Poul

Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 08:29

On Fri, 20 Apr 2007 07:12:12 +0200, Tau wrote:

> Hvis den unge mand der blev indlagt på hosptalet måske ikke havde overlevet,
> hvis det havde været en blodprop, så havde han sku stået ved kisten og
> forlangt penge af de efterladte.

Den eneste grund til at han har det job er jo at nogen vil hyre firmaet
til at passe deres p-pladser. Det er altid nemmest at skyde
budbringeren, men hvad med dem der har bestilt servicen?

Hvis folk i almindelighed ikke var så egoistiske og der samtidig var
p-pladser nok, så kunne man jo nøjes med skilte, der fortæller at
langtidsparkering er på pladserne længst væk, mens de pladser der er
nærmest indgangen er til korte ophold. Men når alle vil smide deres bil
lige foran indgangen bliver man nødt til at regulere adfærden og så
bliver det til målebånd og stopure, der afgør om en parkering er tilladt
eller ikke tiladt.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-07 09:24

Leonard skrev:
> Den eneste grund til at han har det job er jo at nogen vil hyre firmaet
> til at passe deres p-pladser. Det er altid nemmest at skyde
> budbringeren, men hvad med dem der har bestilt servicen?

Det er derfor jeg kun kommer på DTC Vejle for at tanke. (Hvilket siden
påske er blevet stærkt begrænset.)

> [...]
> lige foran indgangen bliver man nødt til at regulere adfærden og så
> bliver det til målebånd og stopure, der afgør om en parkering er tilladt

Og når man så hyrer et af selskaberne til at styre et lastbilområde
(DTC) ender de helt ude i hampen. De ved simpelthen ikke hvad de har med
at gøre. F.eks. er der 8 timers begrænsning på de pladser hvor lastbiler
skal holde mindst 9 timer, og en gang om ugen op til 45 timer.

--
Mvh Finn

Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 09:39

On Fri, 20 Apr 2007 10:24:21 +0200, Finn Guldmann wrote:

> [...]
> at gøre. F.eks. er der 8 timers begrænsning på de pladser hvor lastbiler
> skal holde mindst 9 timer, og en gang om ugen op til 45 timer.

Er du sikker på at det er p-selskabet, der har sat tidsfristerne?
Det kan jo også være kunden, ejeren af arealet, som vel sagtens er Vejle
Kommune.
At det så kan undre, at p-selskabet ikke vejleder ejeren af arealet om
hvad der er hensigtsmæssigt, det er jo en anden sag.

Som bilist med et "Invalidevogn"-skilt har jeg også været med til at
kæmpe mod tåbelighederne. De fleste steder er automaten, hvor p-billet
skal købes, placeret så den er umulig at betjene fra en kørestol.
Alligevel er det nogensteder påkrævet med en billet, som man ikke kan
købe. Lige ved siden af kan der gælde andre regler, så det er nok med
skiltet.
En henvendelse til p-selskaberne har kun givet det svar, at det er
ejeren af arealet, der fastsætter reglerne og bestemmer placering af
automaterne. Et forslag om at p-selskabet vejledte til en brugbar
løsning mener de ikke, der er brug for.

Det resulterer i, at jeg hellere parkerer ulovligt på et areal, hvor jeg
ved det er de offentlige regler, der gælder, end jeg parkerer på et
privat område, hvor jeg ikke er sikker på hvad der gælder. Jeg har endnu
tilgode at opleve en offentlig p-vagt eller politi udskrive en
afgift/bøde når de ser mit blå skilt

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-04-07 10:33

Leonard skrev:
> Er du sikker på at det er p-selskabet, der har sat tidsfristerne?
> Det kan jo også være kunden, ejeren af arealet, som vel sagtens er Vejle
> Kommune.

DTC er et ejendomsselskab der ejes af et andet selskab der hedder Kirkbi
A/S. Og det er måske der problemet ligger, for selvom samtlige deres
lejere har med transport at gøre er det jo ikke sikkert at selskabet ved
ret meget om de regler der gælder for transport.

> At det så kan undre, at p-selskabet ikke vejleder ejeren af arealet om
> hvad der er hensigtsmæssigt, det er jo en anden sag.

I dette tilfælde tror jeg at det er p-selskabet der skal vejledes af
kunden. eller dennes lejere.

Det jeg tror de p-selskaber ved mest om er at krasse penge ind,
berettiget eller ej.

> [...]
> ejeren af arealet, der fastsætter reglerne og bestemmer placering af
> automaterne. Et forslag om at p-selskabet vejledte til en brugbar

Jeg tror at dine problemer bunder i samme problemer som dem jeg har,
nemlig at mange folk ikke evner at tænke ud over deres egne forhold.

> [...]
> privat område, hvor jeg ikke er sikker på hvad der gælder. Jeg har endnu
> tilgode at opleve en offentlig p-vagt eller politi udskrive en

Men kan det ikke resultere i at du får en lidt lang, ekstra, transportvej?

--
Mvh Finn

Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 10:46

> Det jeg tror de p-selskaber ved mest om er at krasse penge ind,
> berettiget eller ej.

Ja, det er nok det de kan.

> Jeg tror at dine problemer bunder i samme problemer som dem jeg har,
> nemlig at mange folk ikke evner at tænke ud over deres egne forhold.

Nemlig.

> Men kan det ikke resultere i at du får en lidt lang, ekstra, transportvej?

Jo, men hvis det er et problem, så må jeg jo finde et andet sted at
besøge. Det er jo som regel ved butikkerne, at problemerne findes, men
der findes altid en butik med de samme eller tilsvarende varer et andet
sted. Oftest er det ikke parkeringen, der er det største problem som
kørestolsbruger. Der er det som regel indgangen og indretningen af
butikken, der volder størst udfordring.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Inkognito

Dato : 20-04-07 16:43

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Den eneste grund til at han har det job er jo at nogen vil hyre firmaet
> til at passe deres p-pladser. Det er altid nemmest at skyde
> budbringeren, men hvad med dem der har bestilt servicen?

Nej, det er helt forkert. Der er forskellige måder at forvalte jobbet på,
at din forsvarstale bærer tydeligt præg af, at du ikke har været i deres
net.

De er værre end det, du så på TV og det er fandme godt gået, at man
nu på nettet kan blive anvist, hvorledes man tackler de hunde der. Altså
når man uretmæssigt (!!!) er blevet fanget i nettet !

Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 17:33

On Fri, 20 Apr 2007 15:42:38 GMT, Inkognito wrote:

> Nej, det er helt forkert. Der er forskellige måder at forvalte jobbet på,
> at din forsvarstale bærer tydeligt præg af, at du ikke har været i deres
> net.

Du læser da indlæg ligesom en herre i sort tøj med røde horn læser i den
mest udgivne eventyrbog

Jeg forsvarer ikke nogen.
Hvis der ikke var nogen p-plads-ejere, der hyrede p-kontrol-selskaberne,
så fandtes de selskaber ikke.
At p-kontrollen overlever er da mest fordi deres kunder er ligeglade med
hvordan de forvalter opgaven.
Det jeg forsøger at sige/skrive er at det måske var på sin plads at
spørge p-plads-ejerne om deres mening om hvordan brugerne af p-pladserne
bliver behandlet.
Hvis de stillede krav, kunne det jo være at p-kontrol-selskaberne blev
nødt til at behandle brugerne ordentligt ...

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Inkognito

Dato : 20-04-07 18:14

> Du læser da indlæg ligesom en herre i sort tøj med røde horn læser i den
> mest udgivne eventyrbog

"Nej, det er helt forkert. Det er generelt aldrig modtageren, der fejler;
men afsenderen som forfejler sit budskab grundet dårlig formulering
eller andet" (citat slut)

> Jeg forsvarer ikke nogen.

Ok..

> Hvis der ikke var nogen p-plads-ejere, der hyrede p-kontrol-selskaberne,
> så fandtes de selskaber ikke.

Jow jwo, Europark kan selv være ejeren

> Det jeg forsøger at sige/skrive er at det måske var på sin plads at
> spørge p-plads-ejerne om deres mening om hvordan brugerne af p-pladserne
> bliver behandlet.

Ved jeg...

> Hvis de stillede krav, kunne det jo være at p-kontrol-selskaberne blev
> nødt til at behandle brugerne ordentligt ...

Gør de sikkert idag efter at ha' hørt fjolset fra Europark

Fra : JBH

Dato : 20-04-07 19:43

> [...]
> til at passe deres p-pladser. Det er altid nemmest at skyde
> budbringeren, men hvad med dem der har bestilt servicen?

Hvad nu hvis det er Europark som selv ejer parkeringspladserne.?
Jeg læste et sted at et selskab under et privat parkeringsvagtfirma (vistnok
Europark) aktivt opkøbte parkeringsarealer af kommuner og private da det har
vist sig at være en guldgrube at drive disse.

mvh
JBH

Fra : Leonard

Dato : 20-04-07 20:19

On Fri, 20 Apr 2007 20:43:16 +0200, JBH wrote:

> [...]
> Europark) aktivt opkøbte parkeringsarealer af kommuner og private da det har
> vist sig at være en guldgrube at drive disse.

Så må I jo holde op med at parkere på de pladser
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-07 03:46

Leonard wrote:

> [...]
> p-pladser nok, så kunne man jo nøjes med skilte, der fortæller at
> langtidsparkering er på pladserne længst væk, mens de pladser der er

Jeg plejer at parkere længst væk - af hensyn til Bilkabuler - og det virker!

Især her i Vestjylland kan blæsten være et problem med bildøre...

--
Per, Esbjerg

Fra : John

Dato : 20-04-07 11:49

Tau formulerede:

> [...]
> ved kisten og forlangt penge af de efterladte.
> Gid han røv må klø og han arme var for korte.

Lagde du så mærke til at hende der havde en firma
betalt parkeringstilladelse havde lagt tilladelsen i den
side hvor rattet sidder (venstre side) da det for hende
var det mest logiske.

Da direktøren blev spurgt til dette problem sagde han
at kunderne skulle gøre netop som hun havde gjort
nemlig i venstre side, men billederne viste kun højre
side.

Problemet er nok i den forbindelse at han mener i
venstre side set forfra, så hans "gribbe" kan skabe
den totale forvirring.

Gid han ville stå i en parkeringsbås og en eller anden
ville få bremsesvigt.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-04-07 18:39

Tau wrote:

> En mere overlegen og øretævende direktør for europark skal man sku da lede
> længere efter.

Tja, det meste af det han sagde, var komplet usammenhængende. Og jeg
mener at jeg er uenig i det han sagde. Jeg mener bogstaveligt talt, at
manden stort set var ude af stand til at konstruere en komplet,
sammenhængende og meningsgivende sætning.
Men jeg er da enig i at han, de få gange hvor sætningskonstruktionen
lykkedes for ham, fik lukket nogle uhyrligheder ud.

Mvh.

Fra : Inkognito

Dato : 20-04-07 19:20

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg er da enig i at han, de få gange hvor sætningskonstruktionen
> lykkedes for ham, fik lukket nogle uhyrligheder ud.

Gad vide hvad han sagde til personalet på det ugentlige fredagsmøde?
Fortsæt stilen eller begynd at være en anelse seriøse...