Tre børn - hjælp!
Fra : Torben

Dato : 19-04-07 15:41

Hejsa,

tjaaa, så er konen med rogn for tredje gang - det betyder med sikkerhed, at
vores ellers så dejlige Skoda Fabia Combi skal udskiftes indenfor nærmeste
fremtid (ca. 6-7 måneder, men det er jo godt at være i god tid hvis man
skulle støde ind i et godt tilbud).

Mit budget siger 200.000 - 230.000 kr, så det udelukker jo de fleste
spritnye biler med plads til tre unger på bagsædet. "Eksisterende" unger er
4½ + 2.

Jeg er rigtig glad for Skoda, og er da også lun på en Octavia Combi. Men
brugtpriserne er temmelig høje, og indikerer vel at bilen er populær?

Hvor brede biler skal jeg kigge efter, og hvor i himlens navn skal jeg
starte - kom med nogle bud?

mvh
Torben

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 19-04-07 15:45

Hvorfor kan du ikke have 3 unger på bagsædet i de fleste biler?
Jeg husker da stadig min ungdom (begyndelsen af 70'erne) hvor min far kørte
Morris Minor. Vi var 8 søskende - alle 10 kunne da sagtens være i en sådan
bil.

Knud

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 15:48

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor kan du ikke have 3 unger på bagsædet i de fleste biler?

Det kan man også og det er kein problem.

Men bagagerumspladsen kan måske blive klein til 5 mennesker?

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 19-04-07 15:55

> Det kan man også og det er kein problem.
>
> Men bagagerumspladsen kan måske blive klein til 5 mennesker?

Så maa man jo anskaffe en trailer eller en tagbox.

Knud

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 16:10

> Så maa man jo anskaffe en trailer eller en tagbox.

Jep.. eller nøjes med 2 børn..

Fra : John

Dato : 19-04-07 15:57

Stop op og læs nu! formulerede:
> [...]
> Jeg husker da stadig min ungdom (begyndelsen af 70'erne) hvor min far
> kørte Morris Minor. Vi var 8 søskende - alle 10 kunne da sagtens være

Havde i så en trailer med, for hvor skulle
alle bleerne ellers være

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 19-04-07 16:35

"John" <jl.transport@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Stop op og læs nu! formulerede:
>
> Havde i så en trailer med, for hvor skulle
> alle bleerne ellers være

Nu brugte alle jo ikke bleer - der er ca. 15 år mellem den ældste og den
yngste.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 16:44

Stop op og læs nu! wrote:
> [...]
> Jeg husker da stadig min ungdom (begyndelsen af 70'erne) hvor min far
> kørte Morris Minor. Vi var 8 søskende - alle 10 kunne da sagtens være

I dag er der noget der hedder autostole og sikkerhedsseler.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 20-04-07 11:32

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> I dag er der noget der hedder autostole og sikkerhedsseler.

Muligvis - men kan man køre grise til Rusland uden mad kan man vel også
proppe 10 personer i en Morris Minor - turene var trods alt sjældent over et
par timer ad gangen.

Knud

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 07:32

> [...]
> Jeg husker da stadig min ungdom (begyndelsen af 70'erne) hvor min far
> kørte Morris Minor. Vi var 8 søskende - alle 10 kunne da sagtens være i en

Nu er der sket lidt både med holdning og lovgivning siden ... Det koster
klip i kørekortet hvis de små pus ikke er fastspændt i godkendt udstyr til
deres alder/størrelse...

Så den/det lift/liftnet vi brugte til #1 i 2002 er ikke lovligt i dag....

Når det er sagt så er det biler som mazda6, passat, mondeo, c5 og octavia'en
der giver mulighed for 3 autostole på bagsædet - foruden nogle af de lidt
bredere mpv typer (307sw, mazda 5 og corolla verso er ikke brede nok -
citroen c4 picasso er)

Desuden er der jo postmand per bilerne... Det er jo nok er det fornuftigste
valg og der kan blive en ny diesel indenfor budgettet.

Vi har lige skiftet en fabia ud med en c5 stationcar. Regnede egenligt med
at vi skulle have en octavia, men bagagerummet er ikke særligt regulært.

Fra : Lars

Dato : 19-04-07 16:15

> [...]
> brugtpriserne er temmelig høje, og indikerer vel at bilen er populær?
>
> Hvor brede biler skal jeg kigge efter, og hvor i himlens navn skal jeg

Kein problem, hvis du kan acceptere skrabe bil, jeg har en fiat doublo 1.6
elx med skyde døre i begge sider og stor bagklap, praktisk med skyde dørene,
det eneste er jo navnet Fiat og udseene men den har nu ikke givet mig
problemer de 5 år jeg har haft den og den er sku bare praktisk med masser
af plads også til bagagen. den koster fra 190K benzin til 224K i diesel + 5k
for 2 skyde døre istedet for en (vigtigt), men smag og behag spiller ind og
gensalgs prisen ved jeg ikke rigtig med, men helt sikkert ikke den samme som
skodaen.
--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-04-07 16:15

> [...]
> brugtpriserne er temmelig høje, og indikerer vel at bilen er populær?
>
> Hvor brede biler skal jeg kigge efter, og hvor i himlens navn skal jeg

Autobild.de har lavet en test af hvilke biler man kan have 3 barnestole i på
bagsæddet, kig den igennem, der er iflg dem faktisk ikke ret mange

http://www.autobild.de/test/zubehoer/artikel.php?artikel_id=13798
http://www.autobild.de/heftarchiv/index.php?dl=2007_13064_ab

Mvh Jesper

Fra : Martin Neergaard

Dato : 19-04-07 16:23

> Hvor brede biler skal jeg kigge efter, og hvor i himlens navn skal jeg
> starte - kom med nogle bud?

Hvorfor ikke kigge på en Roomster, hvis du er glad for skoda, er selv ultra
hard core VW fan, men i mangel af bedre (økonomi) kunne jeg godt lokkes til
en Roomster

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 17:18

"Martin Neergaard" <dsl8595@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke kigge på en Roomster, hvis du er glad for skoda, er selv
> ultra hard core VW fan, men i mangel af bedre (økonomi) kunne jeg godt
> lokkes til en Roomster

Ja, vi har efterhånden haft tre længere ture i Roomsteren, og det er
virkelig en klassebil - vi var faktisk også meget tæt ved at handle, men den
er ikke meget bredere end Fabiaen, hvilket er meget ærgeligt.

mvh
Torben

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 21:45

> [...]
> virkelig en klassebil - vi var faktisk også meget tæt ved at handle, men
> den er ikke meget bredere end Fabiaen, hvilket er meget ærgeligt.

Helt enig, jeg tjekkede også den Roomester, men navnet passer vist ikke helt
til den ringe plads den byder ???!!!??!

Fra : Kaas

Dato : 20-04-07 11:21

> Helt enig, jeg tjekkede også den Roomester, men navnet passer vist ikke
> helt til den ringe plads den byder ???!!!??!

Ringe plads?

Den rommester jeg kiggede på, den havde da så meget plads bag i at jeg kunne
løfte barnevogne ind bag uden at gøre andet end at "knække" styret.

Fra : df sd

Dato : 20-04-07 11:35

"Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ringe plads?
>
> Den rommester jeg kiggede på, den havde da så meget plads bag i at jeg
> kunne løfte barnevogne ind bag uden at gøre andet end at "knække" styret.

Ja det kan godt være, jeg tænkte mere på at der ikke er plads til 3 børn med
deres stole på bagsædet.

Men det kan du jo også se her
http://www.autobild.de/heftarchiv/index.php?dl=2007_13064_ab som er linket
fra en tidligere post.

Fra : Kaas

Dato : 20-04-07 11:41

> Ja det kan godt være, jeg tænkte mere på at der ikke er plads til 3 børn
> [...]

Er tilbøjelig til ikke at give dig helt ret, mest fordi jeg så det
demonsteret hos en skoda forhandler, men det var selvfølgelig også med
skodas egne børnesæder. Og det er ikke fordi jeg har 3 børn, den stod bare
udstillet med 3 børnesæder i.

Fra : Torben

Dato : 20-04-07 18:33

"Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> demonsteret hos en skoda forhandler, men det var selvfølgelig også med
> skodas egne børnesæder. Og det er ikke fordi jeg har 3 børn, den stod bare

Hvor så du det?

Jeg har selv talt med min lokale Skoda forhandler, og han mente ikke at der
var plads?

mvh
Torben

Fra : fdsf

Dato : 20-04-07 19:08

> [...]
> demonsteret hos en skoda forhandler, men det var selvfølgelig også med
> skodas egne børnesæder. Og det er ikke fordi jeg har 3 børn, den stod bare

Jamen det er ikke mig du skal give ret, det er det tyske bilblad som du ikke
er enig med. De har nok ikke testet bilen og bare skrevet det i blinde

Fra : Lars [6710]

Dato : 21-04-07 05:51

df sd skrev:
> "Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det kan godt være, jeg tænkte mere på at der ikke er plads til 3 børn med
> [...]
Lyder vildt

har selv en ROomster og er meget tilfreds med den, men der er sq itte
plads til tre autostole ved siden af hinanden

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 19-04-07 21:40

> er selv ultra hard core VW fan

uddeles der så springskaller til bilejere med andre mærker end derivatet af
adolfs Kraft durch Freude wagen?

/tue

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-07 22:29

"Nygaard (4330)" skriver:

> uddeles der så springskaller til bilejere med andre mærker end derivatet af
> adolfs Kraft durch Freude wagen?

Jaaah - schnitzel !

Vidste du at tysk ikke er et sprog, men en kommando ?

Klaus (måske knapt så hardcore VW fan
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 06:13

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Klaus (måske knapt så hardcore VW fan

ROFL x 100

Det var en joke, ik' ?

/Brian

Fra : Kaas

Dato : 20-04-07 11:18

> uddeles der så springskaller til bilejere med andre mærker end derivatet
> af adolfs Kraft durch Freude wagen?
>
> /tue

Nixen, skal måske også revideres efterson jeg har tænkt på at anskaffe en
Roomster, mest fordi jeg ikke har råd til den Touran der står nr. 1 på
ønskesedlen

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 16:49

> [...]
> brugtpriserne er temmelig høje, og indikerer vel at bilen er populær?
>
> Hvor brede biler skal jeg kigge efter, og hvor i himlens navn skal jeg

Jeg har lige været møllen igennem med en Skoda fabia Combi, og nu 3 børn.
For mig og se kunne det bare ikke lade sig gøre, 2 barnestole og et barn
uden var alt for umuligt. For ikke at nævne vores barnevogn, som jeg ikke
kunne få i den. Det blev til en Berlingo 1.6 benzin med modutop, det virker
bare og du kan fået lige nu til ca. 192.000 kr + 8000 kr rabat og enda mere
hvis man presser.

Fabian var jo bare en bil, Berlingoen er blevet familiens kæledægge Der
er jo aircon og alt hvad man skal bruge, og rykker noget mere end den gamle
fabia 1.4

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 16:58

> Berlingoen er blevet familiens kæledægge

Ej.. nu holder du.. )

Det kan kun være en gift mand der udtaler sig sådan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-04-07 17:23

Martin Johansen [6000] wrote :

> Ej.. nu holder du.. )
> Det kan kun være en gift mand der udtaler sig sådan

Nej det må være konen der taler for ham ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 17:51

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej det må være konen der taler for ham ;)

Ja det håber jeg godt nok da

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 19:05

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej det må være konen der taler for ham ;)
>
> --

Hehe korrekt jeg er gift og konen har haft noget at skulle sige , men
bortset fra det så må i dæleme holde, hvis man er en familie på fem hvorfor
så sidde som sild i en tønde - det er sku da ikke komfort. Men komfort er
for mig som f.eks når vi tager til stranden alle fem. to stk 1½ lites vand i
hver fordør !, plaster under forsædet, ungernes nintendo DS og PsP oplader i
hver deres modutag rum, barnevognen smides ind uden at blive klappet
sammen - super dejligt når den går til dagplejeren. 0-100 på 11-12 sek. den
gamle fabia 15 sek !!! Nå ja, affaldposer samt diverse ligger jo i de 2 gulv
rum som er ved bagpassagererne. Ups jeg glemte vist taget ud over de 2 rum
ja der kan jo så ligge 25 kg af hvad man måtte ønske. Børn og
pakeringspladser - kender i det ??? Eller er i bare ungkarle Skydedøre,
så enda 2 af slagsen, ja så sidder man bare roligt og lader unger stå ud
også selv om man holder i ren kuling hvor vinden ellers tager en dør.
Bagklappen giver en god ly for regnen når man lige er på tur og holder på
rastepladsen. Jeg kunne blive ved men det er ligefør jeg ikke orker det.

Gensalg var på min fabia slet ikke god, tjekkede ved 3 forhandlere

Men jeres svar til Torbens spørgsmål bærer lidt præg af, at i ikke har fået
hår på den endu

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 19:11

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> wrote in message

> Men jeres svar til Torbens spørgsmål bærer lidt præg af, at i ikke har
> fået hår på den endu

Ja, og ej heller været i stand til at gøre dragen gravid tre gange

mvh
Torben

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 19:27

> [...]
>
> "fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> wrote in message

> Ja, og ej heller været i stand til at gøre dragen gravid tre gange

Haha, enig. Men spøg til side m.h.t. til gensalg, så er det svært at sige om
man har gjort en god handel. Brugtpriserne ændrer sig i hele tiden. Lige
p.t. når man spørger fagfolk så drukner de i brugte biler på grund af folk
har den gode økonomi nu, så vil priserne jo også falde. Jeg kiggede f.eks på
en mazda 5 og var parat til at betale prisen kørte også i den, men selv en
så stor bil har kun plads til 2½ på bagsædet, samt to mere helt bag i men
hvor skal bagagen så være. Jeg kiggede også på en WV caddy og prøvede den,
men med en startpris på 250.000 kr så løber det bare op til det urimelige.
WV skulle have 10.000 for et træk på den ?? Mærkevare hysteri ? Så den blev
alt for dyr. Men klart man får mere for en WV i brugt men nyprisen er jo
også derefter. Berlingoen er det den skal være - en familie flytte transport
til rimelige priser, alt andet er hvis ens livsstil er til biler med
baksensor og autovask af forlygter (hvad man så end kan bruge det til ?). Nå
et kommer til alt må det vel dreje sig om transport og komfort under
transporten.

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 20:21

"fdsf" <fsdfsd@sadsafsdf.nu> wrote in message

Jeg kiggede også på en WV caddy og prøvede den,

Er der plads til tre i caddy'en?

mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 19:21

> Hehe korrekt jeg er gift og konen har haft noget at skulle sige

> , men bortset fra det så må i dæleme holde, hvis man er en familie på fem
> hvorfor så sidde som sild i en tønde - det er sku da ikke komfort.

Hop ind i en nyere SAAB 9000 eller 9-5. Så sidder I 5 mennesker på
førsteklasse.

> ja der kan jo så ligge 25 kg af hvad man måtte ønske. Børn og
> pakeringspladser - kender i det ??? Eller er i bare ungkarle

Ikke undkarl men heldigvis uden børn ud fra det du skrev ovenfor som jeg
klippede væk... uha gys

Det lyder som om du nyder det - dejligt!! Jeg ville hade livet hvis det var
mig... på nuværende tidspunkt. Der er bare ikke "plads" til børn pt..

Men svar mig lige (hvis du kan/vil): Hvorfor er det, at en bilinteresseret
mand kan vende på en tallerken så snart konen er gravid? Nu ved jeg ikke
hvordan du var før, men det så "sjovt", at se en mand der går mega op i
biler.. så snart hun er "ordnet" så bliver alt solgt og straks køber man en
Berlingo....

Der _er_ altså andre biler der kan klare opgaven også uden at det bliver så
søvndyssende kedeligt, grimt og nøgleringsagtigt (=noget alle har) som en
Berlingo & Co.

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 19:30

> [...]
> så søvndyssende kedeligt, grimt og nøgleringsagtigt (=noget alle har) som

Selvfølgelig nyder jeg det, når man får børn så begynder livet først. Det
lyder lidt som om jeg ramte et ømt punkt der

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 19:33

> Selvfølgelig nyder jeg det, når man får børn så begynder livet først. Det
> lyder lidt som om jeg ramte et ømt punkt der

Næh.. det undrer mig bare, derfor spurgte jeg :)

Hvis jeg vil have et barn, så kan jeg hoppe over til konen istedet for, at
sidde her og nørde på nettet.. men jeg vil hellere leve livet end skifte
bleer.. pt. Det ændrer sig vel en dag.. indtil videre står den bare på ren
egotrip og livsnydelse med hurtige biler, lækre damer og en masse tjenen
penge.

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 19:42

> [...]
> egotrip og livsnydelse med hurtige biler, lækre damer og en masse tjenen

Nå ja klart nok Men så er du jo heller ikke den helt rigtige til at
komme med konstruktiv kritik af en Berlingo, ergo denne tråd Is out of your
league.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 19:44

> Nå ja klart nok Men så er du jo heller ikke den helt rigtige til at
> komme med konstruktiv kritik af en Berlingo, ergo denne tråd Is out of
> your league.

Jeg kan komme med tonsvis af gode argumenter for en Berlingo. Tro mig. Men
det er der en masse andre der kan også. Så det lader jeg dem om - så kommer
det da helhjertet igennem

Jeg havde bare valgt en bil hvor fart, køreglæde og komfort gik op i en
højere enhed...

Sådan er vi jo så forskellige.. ;)

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 20:53

> [...]
> kommer det da helhjertet igennem
>
> Jeg havde bare valgt en bil hvor fart, køreglæde og komfort gik op i en

Jeg kan sige dig en ting, for mig er det ultimative køre tøj en Motorcykel.
Jeg købte en sprit ny sidste år og kører dagligt på arbejde med den. Hvordan
har jeg råd ?? En Berlingo, resten til en MC. Havde jeg købt en Saab 9000 så
var der jo bare dømt madkasse. Lige nu er min 0-100 på 3.5 sek hvad skal jeg
så med en Saab ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 20:56

> Jeg kan sige dig en ting, for mig er det ultimative køre tøj en
> Motorcykel.

Det er også fedt, at fyre en fed cykel af.

> [...]
> Hvordan har jeg råd ?? En Berlingo, resten til en MC. Havde jeg købt en
> Saab 9000 så var der jo bare dømt madkasse. Lige nu er min 0-100 på 3.5

Som sagt - sådan er vi så forskellige.

Put mig på en hurtig cykel og jeg drømmer i en uge. Put mig i en hurtig bil
og jeg drømmer stadig efter at halvt år...

Så hvad skal jeg med en MC og en Berlingo når en SAAB kan give mig det hele?
;)

Fra : fdsf

Dato : 19-04-07 21:10

> [...]
> bil og jeg drømmer stadig efter at halvt år...
>
> Så hvad skal jeg med en MC og en Berlingo når en SAAB kan give mig det

Nej du har ret - Du tager Saaben vi andre tager det hele

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 21:14

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-07 22:35

fdsf skriver:

> Selvfølgelig nyder jeg det, når man får børn så begynder livet først.

Selvøm det lyder nørdet - ja så har du cirka ret i ovenstående.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 24-04-07 09:46

> fdsf skriver:

> Selvøm det lyder nørdet - ja så har du cirka ret i ovenstående.....

Sikkert, men ikke ensbetydende med, at man skal kaste den indre drengerøv
overbord(styr), og lade konen træffe nøgleafgørelserne i ens liv. Garanterer
at fdsf også har en Samsung fladskærm hængende - valgt af konen. )

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 20:20

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> hvordan du var før, men det så "sjovt", at se en mand der går mega op i
> biler.. så snart hun er "ordnet" så bliver alt solgt og straks køber man

Du kender sikkert selv svaret, når du (måske) engang kommer til at skille en
barnevogn ad i atomer, hver gang familien skal på tur

mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 20:48

> Du kender sikkert selv svaret, når du (måske) engang kommer til at skille
> en barnevogn ad i atomer, hver gang familien skal på tur

Jeg behøver altså ikke en Berlingo for, at få barnevogn med på tur :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-07 22:32

Torben skriver:

> Du kender sikkert selv svaret, når du (måske) engang kommer til at skille en
> barnevogn ad i atomer, hver gang familien skal på tur

Det tager 60 sekunder, så er den pakket.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 24-04-07 09:46

> Du kender sikkert selv svaret, når du (måske) engang kommer til at skille
> en barnevogn ad i atomer, hver gang familien skal på tur

Ikke nødvendigt - han har et stort bagagerum.

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-07 22:34

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Der _er_ altså andre biler der kan klare opgaven også uden at det bliver så
> søvndyssende kedeligt, grimt og nøgleringsagtigt (=noget alle har) som en
> Berlingo & Co.

Enig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 20-04-07 00:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Enig.

Jeg troede du kørte Golf - det er da heller ikke nogen ener - pænere end
en Berlingo, men da stadig en dusinbil?!

Knus
Regnar
(også i en kedelig æske - men sådan er de danske afgifter jo)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-07 05:05

Regnar Bang Lyngsø skriver:

> Jeg troede du kørte Golf - det er da heller ikke nogen ener - pænere end
> en Berlingo, men da stadig en dusinbil?!

Hvilke biler er ikke en "dusinbil" ?
Selv Martin's SÅB er en dusinbil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-04-07 16:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hvilke biler er ikke en "dusinbil" ?
> Selv Martin's SÅB er en dusinbil.

Tjahh - jeg er fx blevet bedt af min bror om at komme med forslag til
biler, der er:

- 5-10 år gamle
- koster omkring 200.000 kroner
- trækker til 100 på under 9 sekunder
- ikke alt for mange kilometer på klokken
- gerne med kludetag

og ind til videre har vi kik på følgende:

Alfa Spider
Toyota MR-2
Mazda MX-5

Det er biler som efter min mening ikke er dusinbiler (de er ikke
supersuperfede - takket være det danske afgiftssystem - men det er da
biler jeg umiddelbart ville lægge mærke til på gaden).

At de så er totalt uanvendelige for en børnefamilie og har en relativt
høj kilometerpris er en helt anden diskussion. Personligt tror jeg ikke
jeg ville købe dem - men jeg kan godt se ideen :)

Knus
Regnar

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 09:24

> [...]
> så søvndyssende kedeligt, grimt og nøgleringsagtigt (=noget alle har) som

Der er ikke mange andre nye biler under 200kkr der er så praktiske - kravene
dikterer jo næsten varevogn med sæder

Og hvis du har prøvet at stå og samle en barnevogn i pisse regnvejr, ville
du sikkert også prioritere praktisk anvendelighed meget højt. Så da
pris/økonomi er meget væsenligt for de fleste småbønsfamilier (der følger jo
en række omkostninger med de små puds) så forstår jeg godt at mange vælger
som de gør.

De fleste "store" stationcars klarer også kravene men så er prisen omkring
de 300kkr op opad ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-07 22:33

fdsf skriver:

> Eller er i bare ungkarle

Nope

Man derfor kan man nu godt købe en pæn bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 17:22

> [...]
> kunne få i den. Det blev til en Berlingo 1.6 benzin med modutop, det
> virker bare og du kan fået lige nu til ca. 192.000 kr + 8000 kr rabat og

Hmm, ja jeg har set lidt på den, og prisen er jo mere end tiltalende - men
resten er jeg nu ikke så vild med (uden at have prøvekørt den).

> Fabian var jo bare en bil, Berlingoen er blevet familiens kæledægge
> Der er jo aircon og alt hvad man skal bruge, og rykker noget mere end den
> gamle fabia 1.4

Hmm, der er nu også aircon, fartpilot, varme i sæderne osv. i min Fabia

mvh
Torben

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 17:28

> [...]

> kunne få i den. Det blev til en Berlingo 1.6 benzin med modutop, det
> virker bare og du kan fået lige nu til ca. 192.000 kr + 8000 kr rabat og

Hvorfor er den egentlig så billig, hvad er der gået på kompromis med i
forhold til andre biler?

Hvordan med økonomien, gensalg osv.?

mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 17:51

> Hvorfor er den egentlig så billig, hvad er der gået på kompromis med i
> forhold til andre biler?

Det er en Berlingo?

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 18:40

> Det er en Berlingo?

Kanon svar - tak for det!

mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 18:45

> Kanon svar - tak for det!

Velbekomme da ;)

Fra : Anders Majland

Dato : 25-04-07 09:27

> Det blev til en Berlingo 1.6 benzin
> Hvorfor er den egentlig så billig, hvad er der gået på kompromis med i
> forhold til andre biler?

Det er basalt set en skrabet varevogn med bagsæder og lidt ekstra udstyr.
Tag en tur på motorvejen og du vil opdage at støjdæmpningen er en af de ting
der ikke er gjort ret meget ud af.

> Hvordan med økonomien, gensalg osv.?

De er også attraktive som brugte så totaløkonomien er helt sikkert også i
den fornuftige ende

Fra : Tom

Dato : 19-04-07 19:22

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> brugtpriserne er temmelig høje, og indikerer vel at bilen er populær?
>
> Hvor brede biler skal jeg kigge efter, og hvor i himlens navn skal jeg

allerførst er du jo nød til at sige hvor mange børn du havde forestillet dig
der skal være plads til. Ikke at jeg ikke kan tælle til 2+1, men ellers
kommer du vel om et år og skal have ny bil igen
Jeg ville kigge på Mazda eller Transit eller måske Galaxy som alle har godt
med plads

--
Tom

Fra : Torben

Dato : 19-04-07 20:26

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message

> allerførst er du jo nød til at sige hvor mange børn du havde forestillet
> dig der skal være plads til. Ikke at jeg ikke kan tælle til 2+1, men
> ellers kommer du vel om et år og skal have ny bil igen

Må man kun spørge gruppen til råds én gang da? Spøg til side, jeg regner
ikke med at skulle have flere end tre baryler, det er mere end rigeligt.

> Jeg ville kigge på Mazda eller Transit eller måske Galaxy som alle har
> godt med plads

Min bror har en Galaxy - den er kæmpe, men desværre også pisse dyr! Men
hvilken Mazda tænker du på? Mazda5?

mvh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 20-04-07 11:09

On 20 Apr., 07:12, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Det var en joke, ik' ?

Nope....

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 19:34

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:

> Nope....

Nå, men så er det da en glædelig udvikling.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-07 19:53

Brian skriver:

> Nå, men så er det da en glædelig udvikling.

Sådan har det altid været.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 20:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Sådan har det altid været.

Joo, jeg håber da ikke du har uddelt springskaller...

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-07 22:19

Brian skriver:

> Joo, jeg håber da ikke du har uddelt springskaller...

Da vi var unge nikkede vi altid skaller om en 50'er. Min næse beviser at
jeg kun har tabt 1 gang

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 20-04-07 22:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Da vi var unge nikkede vi altid skaller om en 50'er. Min næse beviser
> at jeg kun har tabt 1 gang

Hmm... at du har rendt og smadret hovedet ind i andre hoveder, forklarer en
hel del

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 20-04-07 22:47

On Fri, 20 Apr 2007 23:35:09 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Hmm... at du har rendt og smadret hovedet ind i andre hoveder, forklarer en
>hel del

>--

Uha, jeg skulle lige til at....................)

Hvorfor omtaler manden kun de synlige skader?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-07 05:29

Brian skriver:

> Hmm... at du har rendt og smadret hovedet ind i andre hoveder, forklarer en
> hel del

ROFL.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper

Dato : 21-04-07 20:50

Den 19.04.2007 kl. 16:40 skrev Torben <real_anonym@hotmail.com>:

Hej Torben

Tillykke

Har ikke orket at læse hele tråden igennem, så beklager hvis her er
gentagelser. Kører selv en Octavia Combi, dejlig bil, men den har ikke
plads til tre børnesæder bagi.

Med det budget du præsenterer er der vel reelt kun to(4) biler der kan
løse dit problem Partner/Berlingo/Kangoo eller Xsara Picasso. Postmand Per
bilerne byder klart på mest plads og billigste priser, men der er noget
mere personbilkomfort over Xsara Picasso. Det er også værd at bemærke at
sidstnævnte i tyske tests er blevet kåret som den mest pålidelige i den
lille MPV klasse - foran VAG og Opels produkter - og langt langt foran
Renault Scenic. Konstruktioen er noget bedaget, men tilgengæld har Citroen
i forbindels med introduktionen af C4 Picasso dumpet priserne så meget på
forrige at den iøjeblikket er "dirt cheap", specielt når du begynder at se
på hvor meget udstyr der følger med ;)

Held og lykke

Jesper

Fra : Torben

Dato : 22-04-07 07:14

"Jesper " <spam@me.com> wrote in message
news.tq5f2eiwcdhq1q@xn--stationr1-m3a...

> Tillykke

Thanx, og mange tak for dit udførlige svar!

> Har ikke orket at læse hele tråden igennem, så beklager hvis her er
> gentagelser. Kører selv en Octavia Combi, dejlig bil, men den har ikke
> plads til tre børnesæder bagi.

Fair nok - det meste gik også op i børnebil, ikke børnebil og "hvem gider
køre rundt i noget praktisk men grimt" agtigt

> [...]
> forrige at den iøjeblikket er "dirt cheap", specielt når du begynder at se

Ja, jeg har faktisk undret mig lidt over den Xsara Picasso - imponerende
hvad vi her kan få for pengene, og jeg vil da snart arrangere en prøvetur
hos den lokale Citroen forhandler.

Så indtil videre er Xsara Picasso det absolutte førstevalg (vil meget gerne
undgå Partner/Berlingo/Kangoo selvom de er praktiske).

Endnu engang tak for din hjælp (og naturtligvis også til I andre).

mvh & god søndag
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 24-04-07 09:55

> [...]
>
> Mit budget siger 200.000 - 230.000 kr, så det udelukker jo de fleste
> spritnye biler med plads til tre unger på bagsædet. "Eksisterende" unger

Hér, så er du sat'me kørende, med plads, komfort, udstyr og tæt på markedets
bedste sikkerhed for dig og familien:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=628301345&source=1

http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=495102188&source=1

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 24-04-07 09:58

> Hér, så er du sat'me kørende, med plads, komfort, udstyr og tæt på
> markedets bedste sikkerhed for dig og familien:
> [...]

Glemte lige den hurtige:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=495102071&source=1

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.