k-værdi for høj
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 19-04-07 11:24

Hej alle

Jeg har sådan en Jumpy 2.0 HDI der lige er dumpet til syn
K-værdien var for høj den lå på 3,75 og skal vist ned under 3,5 hvad gør man
for at få den ned...
det skal siges at den er remapped men der var ingen problemer sidste gang
den blev synet
der lå tallet på 2,8...
er der nogle foreslag

har selv tænkte på noget addektiv det der man blander i dieslen
og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
måske endda undvære luftfiltre til syn
og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen
er der andet jeg kan gøre ?

Mvh Søren

Fra : Mikkel Lund

Dato : 19-04-07 12:41

Søren Jacobsen skrev:
> [...]
> og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
> måske endda undvære luftfiltre til syn
> og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen

K-værdi, er det ikke partikel tæthed? Måske bliver den ikke brændt af,
det kunne en tur på motorvejen klarer! Ellers findes der også sod
additiver, som måske kunne give en bedre forbrænding.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-04-07 20:33

> [...]
> og måske at skifte brændstoffiltre samt luftfiltre
> måske endda undvære luftfiltre til syn
> og så ellers sørge for at den er godt varm inden testen

Få lavet en ordentlig tuning i stedet. Det lyder som noget biks det der. Vi
havde en 206HDi inde. Den skulle have 90hk standard men var tunet. Effekten
var 104hk og røggastallet var 7. En HDi er meget følsom overfor en forkert
tuning og kommer let til at ryge hvis det gøres forkert. Nævnte 206 endte på
117hk uden øget røgudvikling sammenlignet med en måling på en standardbil.

--

Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 20-04-07 07:35

"Thomas Landberg" <Thomas@LandbergFJERN2DETTE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
> Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol

Hej Thomas

tror nu ikke selv det er tuningen
den har jo været til syn før uden problemer (røgtallet 2,8)
og har ikke oset så meget som den gør nu før...
i forhold til din P206 historie kan jeg garenetere dig at den har fået en
del mere en 14 hk
jeg ser i din sign at du laver den slags, hvilke hardware/software bruger du
jeg har nemlig både den orginale og den modifiseret fil...

mvh Søren

Fra : Thomas Landberg

Dato : 20-04-07 11:45

> [...]
> du
> jeg har nemlig både den orginale og den modifiseret fil...

Et røggastal på 2.8 for en HDi er rigtigt højt og ikke normalt. Hvis motoren
får for meget diesel soder den stille og roligt til og derfor bliver
røggastallet ringere og ringere mere tiden. Hvis du afmonterer manifold og
EGR-ventil og renser det hele rammer du sikkert 2.8 igen.
Vi bruger CMD Tech til at flashe med og filerne laver vi selv v.h.a.
Dimsport Race og WinOLS. Hvis du har filerne kan du prøve at maile dem til
mig, så kan jeg tage et kig på dem.

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 21-04-07 02:47

> [...]
> Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.
> Danmarks laveste priser på Philips og Osram autopærer samt Castrol
hej thomas jeg får dem lige fundet frem...så vender jeg tilbage

tjep Søren