Køb af brugt Polo...
Fra : kdh

Dato : 18-04-07 15:40

Hejsa,

jeg vil høre om i synes det her lyder som et okay køb og om der er noget
særligt man skal være opmærksom på?

Har kig på en VW Polo 1,4 KLIMA 16V 5d fra 1998 til 70.000,-. Den ene dør +
en del mellem bagdør og baggagerum er blevet omlakeret, sælger ved ikke
hvorfor. Der er en lille bitte smule rust ved det ene vindue plus to
mikroskopiske rustpletter på en dør (den der ikke er omlakeret). Alt bliver
lavet og jeg kan tage en mekaniker med ud og tjekke den igennem på en lift
som sælger har (det mekanikeren finder bliver også lavet).

Lyder det som en fair deal?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-04-07 16:27

kdh skrev:
> [...]
> en del mellem bagdør og baggagerum er blevet omlakeret, sælger ved ikke

Eller også har han "glemt" det. Det lyder som en skade

> Der er en lille bitte smule rust ved det ene vindue plus to
> mikroskopiske rustpletter på en dør (den der ikke er omlakeret).

Rust ved vinduet er ikke godt = meget dyrt om et par år

Jeg ville ikke købe den

Er det den her?
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=765000083&source=1

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : kdh

Dato : 18-04-07 20:35

> Eller også har han "glemt" det. Det lyder som en skade

Det er jo så også det jeg er lidt bange for. Enten rust eller også en gammel
skade... :(

> Rust ved vinduet er ikke godt = meget dyrt om et par år

Også selvom der ikke er så meget og det bliver lavet nu?

> Jeg ville ikke købe den

Okay, hvad ville du så gå efter til 70K ?

> Er det den her?
> http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=765000083&source=1

Jeps, det er lige præcis den...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-04-07 17:59

Hej

kdh wrote:
> Har kig på en VW Polo 1,4 KLIMA 16V 5d fra 1998 til 70.000,-. Den ene dør +
>
> Lyder det som en fair deal?

De årgange har åbenbart et problem med gearkasserne. Jeg var selv ved at
købe sådan en, men pga de notoriske problemer blev modellen simpelthen
fravalgt.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-04-07 19:07

Karsten Feddersen skrev:
> Hej

> De årgange har åbenbart et problem med gearkasserne. Jeg var selv ved at
> købe sådan en, men pga de notoriske problemer blev modellen simpelthen
> fravalgt.

Er det ikke kun 1.6 modellen som har problemer med gearkassen?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-04-07 19:22

Hej

Jesper Juul wrote:
> Er det ikke kun 1.6 modellen som har problemer med gearkassen?

Ifølge FDM og diverse fora er det åbenbart alle modellerne. De mindre
motorer belaster den dog ikke så meget, så derfor optræder det ikke så
ofte, men ellers er det generelt. 1,6'eren er dog næsten sikker på
problemer.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-04-07 20:26

Karsten Feddersen skrev:
> [...]
> motorer belaster den dog ikke så meget, så derfor optræder det ikke så
> ofte, men ellers er det generelt. 1,6'eren er dog næsten sikker på

Ok, jeg har nemlig kun hørt om problemet på 1.6 modellerne.

Fra : tp

Dato : 18-04-07 21:12

> Ok, jeg har nemlig kun hørt om problemet på 1.6 modellerne.

min mekker nævnte også 1,6eren og SDIen (som vist har samme gearkasse?),men
ikke de andre

Mvh TP, Seat Cordoba SDI 2000 (=VWpolo) med udskiftet gearkasse (16.000 i
de)

Fra : kdh

Dato : 18-04-07 20:36

Pga notoriske problemer, der er altså andet end det med gearkassen så?

Hvad ville du gå efter til omkring 70K ?

Fra : TDN

Dato : 18-04-07 21:00

"kdh" <knud.hjoerlund@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Pga notoriske problemer, der er altså andet end det med gearkassen så?
>
> Hvad ville du gå efter til omkring 70K ?
>
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

Der er kun problemer med gearkassen på 1.6'eren, udover den omtalte rust er
der ingen alvorlige svagheder.

Mvh
Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-04-07 21:08

Hej

kdh wrote:
> Pga notoriske problemer, der er altså andet end det med gearkassen så?

Resten var så vidt jeg husker småting, men gearkassen var jo i selv selv
en stor udskrivning.

> Hvad ville du gå efter til omkring 70K ?

Lille og økonimisk, så ville jeg tage en Punto. De er bedre end deres ry.

Jeg endte dog med en Mazda 626 1,8 fra 1997 til 49.000 uden rust og med
ca 154.000 på klokken. Så brugte jeg ca 4000,- på kæmpeservice og bruger
den nu til at pendle 158km om dagen. Den rundede 162.000 i dag og kører
faktisk bedre og bedre des mere den bliver banket igennem (Vejle->Århus).

For mig var det et spørgsmål om hvad der blev billigst når jeg skulle
låne alle pengene alligevel. Så selvom den koster lidt mere i drift, så
er den billig i indkøb og forhåbentlig så driftssikker som dens ry.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk