omlægning af registreringsafgift.
Fra : Lars Holst

Dato : 17-04-07 09:48

Man ved at der er ved at ske en behandling af et lovforslag om omlægning
af registreringsafgiften.
Det er vist allerede gennem første behandling.
Det skal som bekendt tre behandlinger igennem.

Men hvad er indholdet?

Og hvor meget mere ved man?

Et sted i en tråd her i gruppen nævnes at en sælger har været ærlig
overfor køber og sagt at han skulle vente med at købe fordi der inden for
ti dage kommer en ny lov hvor man i værste tilfælde kan vente at
misundelsesafgiften/tillæg for privat anvendelse af gulpladebil vil stige
til 25.000 om året fra de nuværende ca. 5.000 (for biler mellem 2 og 4
ton totalvægt)

Jeg troede at man i store træk skulle forholde sig til indholdet i dette
link; at det var dette indhold, denne betænkning som stod for skud i
behandlingen af lovforslaget. Altså at lovforslaget tog direkte
udgangspunkt i denne betænkning.

http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/1346/1398/

Heraf kan man bl.a. udlede (hvis det bliver indholdet af loven) at på de
varebiler som er under 2 ton i totalvægt lempes afgiften fra 95% til 60%
og at, såfremt det er en stor omlægning, tilægges der større afgift på
alle køretøjerne på gule plader som vejer mere end 2 ton i totalvægt i og
med at vægtgrænsen mellem lille og stor varebil flyttes fra 2 til 2.5
ton.
Men her er ingen ændring af misundelsesafgiften som nævnt ovenover.

Den gruppe af biler som har totalvægt under 2 ton som varebil er næsten
ikke-eksisterende.

Kan man nogen steder se hensigtserklæringen eller det konkrete indhold af
lovforslaget?

Jeg vil mene at når man siger i nyhederne flere gange i en periode på et
par uger at afgiften ganske givet bliver omlagt og at det bliver til det
værre, så skynder folk sig ud for at købe _inden_ loven lægges om.

Men hvis resultatet af loven bliver at man pludselig skal betale 20.000
mere i misundelsesafgift, så er man da blevet tørret godt i r**** hvis
man lige har købt i den tro at nu nåede man det inden det blev for dyrt.

Så alle links til noget konkret indhold i eller bag lovforslaget der p.t.
behandles vil være kærkommen.

Ellers vil en bekræftelse af at det er indholdet i den betænkning jeg
linker til være glimrende.

--
Lars Holst

Fra : Mr J..

Dato : 17-04-07 11:26

> [...]
> misundelsesafgiften/tillæg for privat anvendelse af gulpladebil vil stige
> til 25.000 om året fra de nuværende ca. 5.000 (for biler mellem 2 og 4

Sådan en lov vil de jo ikke lave med tilbagevirkende kræft, det ville jo få
familier til at miste deres bil, det kan man jo ikke..
Det vil jo være små 1700kr mere pr mdr lige pludseligt..

Mvh
Morten

Fra : TT

Dato : 17-04-07 11:39

"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få familier til at miste deres bil, det kan man jo ikke..
> Det vil jo være små 1700kr mere pr mdr lige pludseligt..

Det kan de sagtens gøre, der var noget af det samme med den nuværende -
biler fra efter 1997 osv..

-TT

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-04-07 15:49

TT wrote:
> Det kan de sagtens gøre, der var noget af det samme med den nuværende
> - biler fra efter 1997 osv..

Reglenen er for biler efter 2. juni 1998. Dvs. de biler, som var på plader
blev ikke berørt.

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : TT

Dato : 17-04-07 11:40

> [...]
> få familier til at miste deres bil, det kan man jo ikke..
> Det vil jo være små 1700kr mere pr mdr lige pludseligt..

Desuden kører "familier" jo ikke i gulplade biler, de er kun til håndværkere

-TT

Fra : Mr J..

Dato : 17-04-07 12:56

> Desuden kører "familier" jo ikke i gulplade biler, de er kun til
> håndværkere

det er der da ingen regel om !

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 13:01

"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> det er der da ingen regel om !
>
> Mvh
> Morten

Nej, men der er nogen der hader at nogle familier gør

/HB

Fra : BigMac

Dato : 17-04-07 13:24

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden kører "familier" jo ikke i gulplade biler, de er kun til
> håndværkere
>
> -TT
Jo - det gør man da, hvis man er 2 i familien, og det er der da intet
forkert i )

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 17-04-07 15:25

On 17 Apr 2007 08:47:43 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Man ved at der er ved at ske en behandling af et lovforslag om omlægning
>af registreringsafgiften.
>Det er vist allerede gennem første behandling.
>Det skal som bekendt tre behandlinger igennem.
Hwer står lidt :
http://www.business.dk/dinepenge/artikel:aid=2037044
Jeg er selv meget intresseret i emnet, da jeg har skrevet slutseddel
på en Suzuki Grand Vitara d. 19/3 - men ikke fået bilen endnu - så gad
vide hvordan jeg er stillet. Det menes, at omlægningen vil træde i
kraft omgående for at forhindre hamstring.
Mogens

Fra : Tom

Dato : 17-04-07 16:18

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> af registreringsafgiften.
> Det er vist allerede gennem første behandling.
> Det skal som bekendt tre behandlinger igennem.

"Alm." biler skal fortsat koste 180% i afgift og små potter 105% i
afgift....så det lovforeslag er da lige til at lukke op og.....
Jeg skal nok aldrig mere ha' en lille potte hvor man smadrer motoren bare
man kører 140 Km/t i længere tid.

Jeg har bedt SKAT om en udmeldelsesblanket, da alle de her skatter og
afgifter er ved at blive for meget.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-07 16:22

> "Alm." biler skal fortsat koste 180% i afgift og små potter 105% i
> afgift....så det lovforeslag er da lige til at lukke op og.....

Hvad er alm. biler og hvad er små potter...? Og hvad er miljørigtige biler..

Personligt vil jeg jo mene, at en fx. Kia Cee'd 1,6 CRDI er en lille og
miljørigtig potte.. men hvad mener staten?

> Jeg skal nok aldrig mere ha' en lille potte hvor man smadrer motoren bare
> man kører 140 Km/t i længere tid.

Heller ikke mig.

> Jeg har bedt SKAT om en udmeldelsesblanket, da alle de her skatter og
> afgifter er ved at blive for meget.

Med din bopæl forstår jeg ikke det ikke skete for 20 år siden..

Fra : BJ

Dato : 17-04-07 17:20

KLIP

> Med din bopæl forstår jeg ikke det ikke skete for 20 år siden..

Hvor er jeg glad for min gamle betalte Volvo.

Nå, den lov bliver jo aldrig til noget .... var der vist nogen i hine tider,
der påstod..
--
Bjørn J.

Fra : Inkognito

Dato : 17-04-07 21:54

> Med din bopæl forstår jeg ikke det ikke skete for 20 år siden..

Det handler sikkert om stolthed. Husk på hvad Sønderjylland har
været igennem. Dén oplevelse fortager sig ikke så let, hvorfor en
sønderjyde ikke for hver en pris ønsker at flytte 5 m syd for grænsen !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-07 22:11

> Det handler sikkert om stolthed. Husk på hvad Sønderjylland har
> været igennem.

Op i røven med det... ja jeg er sq ikke ret nationalistisk hvad det angår...
Om jeg bor i DK eller et andet land rager mig en pap :)

> Dén oplevelse fortager sig ikke så let, hvorfor en
> sønderjyde ikke for hver en pris ønsker at flytte 5 m syd for grænsen !

Det må de jo selv om :)

Fra : Inkognito

Dato : 17-04-07 22:25

> Op i røven med det... ja jeg er sq ikke ret nationalistisk hvad det
> angår... Om jeg bor i DK eller et andet land rager mig en pap :)
> Det må de jo selv om :)

Nu spurgte du jo selv om grunden...

Fra : Lars Holst

Dato : 17-04-07 20:37

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> [...]
> afgift....så det lovforeslag er da lige til at lukke op og.....
> Jeg skal nok aldrig mere ha' en lille potte hvor man smadrer motoren

Hvor læser du det med de 180% og de 105%?

--
Lars Holst

Fra : BJ

Dato : 17-04-07 17:27

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> mere i misundelsesafgift, så er man da blevet tørret godt i r**** hvis
> man lige har købt i den tro at nu nåede man det inden det blev for dyrt.

Hvis man spiller på roulette, risikerer man da også at tabe....
--
Bjørn J.

Fra : Lars Holst

Dato : 17-04-07 22:39

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> [...]
> p.t. behandles vil være kærkommen.
>
> Ellers vil en bekræftelse af at det er indholdet i den betænkning jeg

Nu fremgår det af Nyhederne i de forskellige aviser og tv stationer
herhjemme at regeringen allerede imorgen fremlægger forslag til ændring
af loven om registreringsafgift af motorkøretøjer.

De vil, for at undgå hamstring, forsøge at færdigbehandle og beslutte
forslaget på samme dag.

Det må siges at være timing fra deres side nu hvor jeg havde planlagt at
skulle købe gulpladebil inden for de næste 2-3 uger.

Jeg håber deres forslag ikke lægger væsentlig afgift på andet end 4
hjulstrækkere på gule skilte.
Det er generelt set dem der er miljøsvinene og hensigten med lovændringen
er jo bl.a. at fremme miljøet.

--
Lars Holst

Fra : Bruno

Dato : 17-04-07 23:45

Lars Holst wrote:

> Jeg håber deres forslag ikke lægger væsentlig afgift på andet end 4
> hjulstrækkere på gule skilte.
> Det er generelt set dem der er miljøsvinene og hensigten med lovændringen
> er jo bl.a. at fremme miljøet.

Faktisk er kassevognene vel lige slemme for miljøet, det er bare ofte de
store 4x4 personbiler som bliver købt i stedet for noget mindre og mere
miljøvenligt på hvide plader.

Personligt så tvivler jeg på de ændrede afgifter vil være meget mere end
symbolske, men man kan selvfølgelig bliver overrasket.

Mvh
Bruno

Fra : Lars Holst

Dato : 18-04-07 00:21

Bruno <dont.use@this.address.ever> said in

> [...]
>
> Personligt så tvivler jeg på de ændrede afgifter vil være meget mere
> end symbolske, men man kan selvfølgelig bliver overrasket.

Jamen har du så læst betænkningen fra det udsatte nedvalg:

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-07 05:13

Lars Holst skriver:

> Jamen har du så læst betænkningen fra det udsatte nedvalg:
>
> http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/1346/1398/

Fra 2003 ?

Hvis det går som det plejer bliver det en løbende ordning hvor man hen
over en 3-5 år ændrer afgifterne og kun på nye biler.

Alternativet bliver at dem der lige har købt vil få en forhøjet
gensalgspris på deres biler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-07 13:30

> Alternativet bliver at dem der lige har købt vil få en forhøjet
> gensalgspris på deres biler.

Ja taaaaaak!

Fra : Alex

Dato : 18-04-07 07:59

> Jamen har du så læst betænkningen fra det udsatte nedvalg:
>
> http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/1346/1398/

Er det så nu man skal udføre sin varevogn under 2t og få 85% af afgiften
(95%) tilbage, vente på loven træder i kraft og derefter indregistrere den
på 60%?

--
Alex

Fra : Leonard

Dato : 18-04-07 08:56

On 17 Apr 2007 08:47:43 GMT, Lars Holst wrote:

> Man ved at der er ved at ske en behandling af et lovforslag om omlægning
> af registreringsafgiften.

Hvorfor er der ingen, der tør tage tyren ved hornene og rette på
reglerne, så de passer til det man i sin tid havde tænkt med hvide og
gule nummerplader?

Gule nummerplader er til varetransport. Private har ikke varer at
transportere, så indfør en regel om, at der kun kan indregistreres på
gule plader på et CVR-nr. og at gule plader kun må bruges til
erhvervskørsel.

Ja, det vil gøre det dyrere at have bil for de private, der har bil på
gule plader. Enten vil det give flere penge i kassen og så kan der jo
foretages nedsættelse af afgifter eller det vil give færre biler og
dermed bedre fremkommelighed på vejene og mindre forurening.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-04-07 11:29

On Wed, 18 Apr 2007 09:55:48 +0200 Leonard <piper28a@gmail.com> sent the
following smoke signals:

>Hvorfor er der ingen, der tør tage tyren ved hornene og rette på
>reglerne, så de passer til det man i sin tid havde tænkt med hvide og
>gule nummerplader?

Politisk selvmord...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : BigMac

Dato : 18-04-07 13:22

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Wed, 18 Apr 2007 09:55:48 +0200 Leonard <piper28a@gmail.com> sent the
> following smoke signals:

fjern afgiften helt på miljø rigtige biler...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-04-07 10:12

BigMac wrote:
> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> fjern afgiften helt på miljø rigtige biler...

Det har man gjort.
De miljørigtige biler kaldes i daglig tale for "cykler"

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 11:12

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har man gjort.
> De miljørigtige biler kaldes i daglig tale for "cykler"

Er moms ikke en afgift.?
--
Bjørn J

Fra : Tom

Dato : 18-04-07 18:09

"Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote in message

> [...]
> transportere, så indfør en regel om, at der kun kan indregistreres på
> gule plader på et CVR-nr. og at gule plader kun må bruges til

Så melder spørgsmålet sig jo, hvorfor det er private der skal betale gildet
med broer, vejnet, vedligehold, saltning osv. Kan overhovedet ikke se
hvorfor nogen som helst her i landet skal undrage sig at betale
(bil)skat.....og nej jeg stemmer ikke rød.
Erhvervslivet kan sgu lige så vel som os andre også betale for deres biler
og det samme med ministre og dronningen for den sags skyld.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 18-04-07 18:24

On Wed, 18 Apr 2007 19:08:46 +0200, Tom wrote:

> Erhvervslivet kan sgu lige så vel som os andre også betale for deres biler
> og det samme med ministre og dronningen for den sags skyld.

Tjoh, gulpladebiler er vel en slags erhvervsstøtte. Det ville være mere
gennemskueligt, hvis alle betalte det samme og hvis man så fandt det
ønskeligt kunne der være et tilskud til dem der trænger til det.

Det er ligesom med skatteloven, de rnu er så lappet sammen og fyldt med
undtagelser og særregler, at det er nødvendigt med revisorer og
skatteeksperter for at kunne inde ud af selv den simple
person-selvangivelse.
Det ville også være meget nemmere, hvis alle personer havde det samme
fradrag og den samme trækprocent. Det ville blive mere gennemskueligt og
de fleste ville nok føle at det også var mere retfærdigt.
Er der så nogen, der skal have et tilskud, så kan de få det ved siden af
og ikke som et fradrag - kald tingene det de er og lad være med at pakke
dem ind i indviklede regler.

Ministre, politi, kongehus og andre offentligt financierede er det jo
ligegyldigt at tage afgift af, det er bare at flytte rundt på pengene -
men det ville igen blive mere gennemskueligt, hvis alle biler havde
samme afgift.

Men det ville jo gøre ondt på den offentlige sektor, der ville kun være
brug for 1/10 af de ansatte, resten ville blive nødt til at finde et job
i det private erhvervsliv. Og uha, der risikerer man jo at skulle
arbejde og blive stillet til ansvar for det man laver.
Det er der ingen ministre, der tør foreslå, det vil jo koste stemmer.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Viggo

Dato : 19-04-07 07:13

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> i det private erhvervsliv. Og uha, der risikerer man jo at skulle
> arbejde og blive stillet til ansvar for det man laver.

Det er vist nogle gamle fordomme du har om den offentlige sektor. Hvorfor
søger du så ikke ind i det offentlige når det nu er så fedt.

Jeg har arbejdet begge steder og man skal løbe lige hurtigt begge steder, da
man stort set ikke ansætter tjenestemænd længere er jobtrygheden væk. Der er
samme regler som i det private. Men I det offentlige har man ingen
frynsegoder og lavere lønninger.

Jeg skiftede hurtigt tilbage til det private, hvor jeg i det mindste fik en
ordentlig løn for mit arbejde.

Jo skift du bare når det er så fedt at være offentlig ansat, der er masser
af ledige jobs.

Mvh Viggo
Jeg er så træt af gamle fordomme - Skoda er en lortebil ???

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 08:22

Tom wrote:
> Erhvervslivet kan sgu lige så vel som os andre også betale for deres biler
> og det samme med ministre og dronningen for den sags skyld.

Det giver da ikke mening - dronningen og ministrene er på
overførselsindkomst - hvis du hæver prisen for dem, skal du betale mere

--
vh
Torben

Fra : TG

Dato : 18-04-07 11:57

On 17 Apr., 10:47, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> behandles vil være kærkommen.
>
> Ellers vil en bekræftelse af at det er indholdet i den betænkning jeg

Jeg har ikke lige læst forslaget, men det ligger i hele sin ordlyd på
folketingets hjemmeside: http://www.folketinget.dk/samling/20061/beslutningsforslag/b91/som_fremsat.htm

/TG

Fra : Lars Holst

Dato : 18-04-07 14:21

TG <tg4600@gmail.com> said in

> t.

> Jeg har ikke lige læst forslaget, men det ligger i hele sin ordlyd på
> [...]

Det er næppe regeringens forslag da det forslag du henviser til blev
fremsat af SF d. 8/2-2007.

Indholdet af regeringens egen forslag om ændring af loven om
registreringsafgift er indtil nu hemmeligholdt.
For at undgå hamstring af afgiftsbillige biler offentliggøres forslaget så
sent som muligt i forhold til behandlings- og beslutningsprocess.

--
Lars Holst

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 18-04-07 19:56

On 17 Apr 2007 08:47:43 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Man ved at der er ved at ske en behandling af et lovforslag om omlægning
>af registreringsafgiften.
------------------
Lige i øjeblikket stikker Fremskridtspartiet en kæp i hjulet og
trækker det hele lidt, så gad vide hvad der så sker ?
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 20:54

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ------------------
> Lige i øjeblikket stikker Fremskridtspartiet en kæp i hjulet og
> trækker det hele lidt, så gad vide hvad der så sker ?
> Mogens

Har du et link til evt artikel? ville da gerne læse det..
Tænkte nok de ikke kunne blive enige idag.

/HB

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 18-04-07 21:12

>Har du et link til evt artikel? ville da gerne læse det..
>Tænkte nok de ikke kunne blive enige idag.

--------------------
jeps - f.eks. her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/04/18/161146.htm

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 21:16

> --------------------
> jeps - f.eks. her:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/04/18/161146.htm
>
> Mogens

Takker

/HB

Fra : Lars Holst

Dato : 18-04-07 21:13

mogens.amd64@gmail.com said in news:1bqc23pdof3s4jgrha8ehcdlv7mcphcufr@
4ax.com:

> ------------------
> Lige i øjeblikket stikker Fremskridtspartiet en kæp i hjulet og
> trækker det hele lidt, så gad vide hvad der så sker ?
> Mogens

Fremskridtspartiet har næppe megen indflydelse.

Men Børsen skriver om at Dansk Folkedanserparti ikke vil stemme for forslag
om ændring af lov om registreringsafgift i den nuværende form - uden
dog at nævne hvilken form det så er og hvorfra de iøvrigt har de
oplysninger fra.

Folketingets oplysning fortæller at der kan dispenseres fra reglen om
dagsorden ved sådanne lovforslag hvis det tjener et særligt formål ikke at
annoncere det på dagsordenen.
I sådanne tilfælde skal forslaget behandles før dagsorden eller efter
sidste punkt på dagsorden.
Normalt skal der mindst gå 2 dage fra præsentation til behandling og
beslutning men det kan der sørme også dispenseres fra.

Man skal s'gu have is i maven hvis man er på markedet efter en ny
gulpladebil lige nu.

--
Lars Holst

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 19-04-07 04:48

>Man skal s'gu have is i maven hvis man er på markedet efter en ny
>gulpladebil lige nu.
---------------
Det havde jeg ikke - så jeg skrev slutseddel den 19/3 på en Grand
Vitara - men har dog ikke fået den endnu, da den er med Automatgear.
Den er kommet til landet, så det er bare at vente på leveringen. Til
miljø-vennerne - så har jeg også en fornuftig Toyota Yaris ))))
Mogens

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 13:10

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man skal s'gu have is i maven hvis man er på markedet efter en ny
> gulpladebil lige nu.

De fleste håber jo på denne situation og vil himle op, hvis de kommer til at
betale mere for de allerede indkøbte urimelige billige potter:

http://fpn.dk/motor/bil/article56685.ece

PS: Man må da håbe de samme mennesker ikke spiller på aktier også....for så
kammer den da helt over.

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-04-07 13:53

On Thu, 19 Apr 2007 14:09:37 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://fpn.dk/motor/bil/article56685.ece
>
>PS: Man må da håbe de samme mennesker ikke spiller på aktier også....for så

Det er der s'gu mange der gør.

Der er ikke mange steder i DK, hvor der er så mange kolonorme 4X4 som
i whiskybæltet nord for København.

Der er målt højdeforskelle i terrænet på både 10 og 12 meter, så det
er helt berettiget.

Når man så kommer ind på café'en, så er et Porsche-logo i nøgleringen
jo et Porsche-logo, uanset om det er en Cayenne på gule plader, eller
en 911'er af fineste aftapning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 17:48

KLIP

> [...]
>
> Når man så kommer ind på café'en, så er et Porsche-logo i nøgleringen
> jo et Porsche-logo, uanset om det er en Cayenne på gule plader, eller

Det skulle slet ikke undre mig om den kommende omlægning af afgifterne er
baseret på et _øget_ provenu..;)

--
Bjørn J.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 19-04-07 15:12

>De fleste håber jo på denne situation og vil himle op, hvis de kommer til at
>betale mere for de allerede indkøbte urimelige billige potter:
>-------------------
Kan du nævne bare een billig potte i DK - der findes ikke billige
biler i Danmark ! Hverken på gule eller hvide plader.

Mogens

Fra : Inkognito

Dato : 19-04-07 16:41

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne bare een billig potte i DK - der findes ikke billige
> biler i Danmark ! Hverken på gule eller hvide plader.

Ford Ka 70 PS er da særdeles billig i DK...
Sverige - 84.900 SEK (70.000 DKK)
Danmark - 99.897 DKK
Tyskalnd - 14.100 EUR (105.000 DKK)

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 19-04-07 17:50

On Thu, 19 Apr 2007 15:41:10 GMT, "Inkognito" <a@b.dk> wrote:

><mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Ford Ka 70 PS er da særdeles billig i DK...
>Sverige - 84.900 SEK (70.000 DKK)
>Danmark - 99.897 DKK
>Tyskalnd - 14.100 EUR (105.000 DKK)
---------------------
Altså DK mod Sverige - der taber vi i DK Men at den skulle koste
105 k i Tyskland - det var dog utroligt - det er jo ikke ligefrem en
drømmebil Nå vi må jo nok ikke blive for OT - men jeg har hørt, at
ud over i Singapore, så findes der ikke nogen lande her på jorden med
en bilafgift der gør, at mange er nødt til at købe en ældre
bezinslugende øse uden sikkerheden iorden.
Problemet med bilerne på gule plader er nok, at dem på hvide er for
dyre ! Derfor giver de "gamle" (nuværende) regler folk en mulighed for
at købe en dejlig luksusbil til en (stadig) for høj pris - men
alligevel billligere en på hvide plader. Personligt aner jeg ikke hvad
jeg skal bruge bagsæder til - det store lastrum er da meget bedre -
ergo så køber jeg en bil på gule plader - gider ikke give en formue
for et bagsæde jeg ikke skal bruge. Så indtil nu er det jo stadigt
lovligt at bruge reglerne, så de passer til en selv - så må vi se om
det varer ved.
Held og lykke til alle - uanset mening vi er nok alle klogere
inden længe ?
Mogens

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 17:55

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Personligt aner jeg ikke hvad
> jeg skal bruge bagsæder til -

Det er da fuldstændig grotesk at købe en bil ab fabrik, pille bagsæder mv.
ud, ofre mellem 40.000 og 50.000 kr. på at dække skamferingen og så oven i
købet give dig rabat på bilen og _alt_ tænkeligt udstyr.

Men bevares, med bagsæder i potten er askebægeret, cigartænderen,
stereoanlægget, navigationsudstyret osv. jo også betragtelig mere at betegne
som komfortudstyr og dermed brandbeskatte.

Logik for præriehøns..

--
Bjørn J.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 19-04-07 18:15

On Thu, 19 Apr 2007 18:55:11 +0200, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>ud, ofre mellem 40.000 og 50.000 kr. på at dække skamferingen og så oven i
>købet give dig rabat på bilen og _alt_ tænkeligt udstyr.
----------------------
Synes da det er mere vanvittigt at betale 120-150.000 for at beholde
bagsæderne - grotesk eller ej - dette er Danmark vi lever i ))))
Her er tingene skattemæssigt så forskruede, at udlændinge ikke fatter
en meter af vores system !
Mogens

Fra : Inkognito

Dato : 19-04-07 18:23

> Synes da det er mere vanvittigt at betale 120-150.000 for at beholde
> bagsæderne - grotesk eller ej - dette er Danmark vi lever i ))))

Face it - der er nogle mennesker, der udtrykker en for andre underlig
holdning, fordi de enten er religiøse eller ikke evner at anvende reglerne.
Regler er til for at blive brugt - og har vi et system, der indebærer, at
man må påføre "sig selv" omkostninger for at slippe billigere "i skat", så
gør vi sgu da det.

> Her er tingene skattemæssigt så forskruede, at udlændinge ikke fatter
> en meter af vores system !

Ja.

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 18:31

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> man må påføre "sig selv" omkostninger for at slippe billigere "i skat", så

Det må vi så lave om på.

--
Bjørn J.

Fra : Inkognito

Dato : 19-04-07 18:52

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det må vi så lave om på.

Sker på afgiftssiden nu - holdningerne næppe

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 18:30

> [...]

> bagsæderne - grotesk eller ej - dette er Danmark vi lever i ))))
> Her er tingene skattemæssigt så forskruede, at udlændinge ikke fatter

LOL .. prøv at forklare en udlændig meningen ´lejeværdi af egen bolig´..

--
Bjørn J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-04-07 18:46

> Her er tingene skattemæssigt så forskruede, at udlændinge ikke fatter
> en meter af vores system !

Åh jo de fatter det så ganske udemærket...

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 17:46

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan du nævne bare een billig potte i DK - der findes ikke billige
> biler i Danmark ! Hverken på gule eller hvide plader.

Alt er jo relativt, men når man betaler registreringsafgift af selv
askebægeret og cigartænderen kan man have sine tvivl.

Specielt når en "danskerpakke" koster 100.000 på hvide plader og 25.000 +
moms på gule....

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 17:51

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan du nævne bare een billig potte i DK - der findes ikke billige
> biler i Danmark ! Hverken på gule eller hvide plader.

Hvis de såkaldte "grønne biler" bliver ekstra tilgodeset, så skal du bare se
en stigning i familier med 2 (eller flere) biler.

--
Bjørn J.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 19-04-07 18:04

>KLIP

>Hvis de såkaldte "grønne biler" bliver ekstra tilgodeset, så skal du bare se
>en stigning i familier med 2 (eller flere) biler.
------------------------
Så er jeg på forkant med situationen - da jeg har en Yaris og snart en
Suzuki Grand Vitara - så når min samvittighed overfor miljøet bliver
sort, ja så napper jeg den lille bil
Ved ikke hvad de vil gøre i Kina- USA - Rusland og andre stærkt
forurenende nationer. Alt det med de store biler i DK er noget fis -
der er vist steder i verden, hvor der kunne sættet lidt mere ind, hvis
verden skal reddes.
Mogens

Fra : BJ

Dato : 19-04-07 18:08

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> forurenende nationer. Alt det med de store biler i DK er noget fis -
> der er vist steder i verden, hvor der kunne sættet lidt mere ind, hvis

Det har du sikkert ret i.

Nu ved jeg, hvordan DSB og den øvrige offentlige transport kan reddes.

Man beskatter passagererne efter registreringsafgiftsmetoden.

Jo flere der er med toget/bussen/rutebilen osv., jo mere skal billetten
koste..

Så vil der være rigtig mange afgiftskroner i eks. grupperejser...

--
Bjørn J.

Fra : Christian Madsen

Dato : 18-04-07 20:39

On 18 Apr., 20:56, mogens.am...@gmail.com wrote:
> Lige i øjeblikket stikker Fremskridtspartiet en kæp i hjulet og
> trækker det hele lidt, så gad vide hvad der så sker ?
> Mogens

Og jeg som havde glædet mig til at skulle købe ny miljøvenlig bil på
søndag :o/

Må hellere vente...

-Christian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-04-07 14:58

On 19 Apr., 14:09, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article56685.ece
>
> PS: Man må da håbe de samme mennesker ikke spiller på aktier også.....for så

Og i den grad hvis der står Suzuki Bilimport Danmark A/S på aktierne.

Med venlig hilsen Kim