Leonard wrote:
> Hvis bilen er købt ind for en kunde, der vil have den frikørt og der er
> lavet en aftale om denne handel, så kan det være en særdeles lukrativ
> forretning for vognmanden. Jeg har set eksempler på at vognmanden har
> haft gratis bil i 3 år, hvor det eneste han skulle betale var
> brændstoffet for at køre de 210.000 km, der skal køres over 3 år.
Bilen er købt af "kunde" og har kostet omkring 1,4 eller 1,7 mio (jeg
kan ikke huske lige den detalje)
> For kunden, der har bestilt bilen kan det også være en god forretning,
> han nøjes jo med at betale 20% i afgift i stedet for 180%. Så får han
> godt nok en brugt bil, der 3 år gammel og har kørt 210.000, men
> kontrakten med vognmanden kan være betinget af, at det kun er vognmanden
> der kører i bilen.
Det er stadig en bil der står i de omtalte ca. 1,5 mio og som en anden
nævnte så koster de en KRIG at holde kørende. Men du har ret i at
vognmanden har en billig/gratis vogn.
Der tjenes jo ofte 50-100.000 på mere standard prægede modeller - han
nævnte dog også at de stor set ikke tog de billige/små Mercedes ind mere
for de var ikke til at komme af med så der er lidt penge til overs.
> Skulle det ske, at en kunde brækker sig i bilen, så er det ikke så svært
> at gøre den rent og den vil typisk køre med gummimåtter og sædeovertræk
> i hele taxitiden. Er bilen ovenikøbet pakket ind i plastikreklame kan
> den være helt fri for småridser og stenslag, når den lige bliver poleret
> efter at den pakkes ud.
Lidt har du ret men den BMW 535D der kører her, er og bliver nu lidt
"brugt" med tiden. Jeg ville betænke mig meget at købe den. Og guder
skal vide den får tæsk (jeg betaler gerne for lidt sjov i gaden og mange
chauffører er med på den så jeg har da været over 200 km/t i den et par
gange efterhånden
Og så får de i december endnu en AMG at køre i så vognmanden får travlt
Det er sgu underligt: Før i tiden gik man i byen for at score damer og
få nogle pilsnere. Nu går man sgu i byen for at få nogle pilsnere og så
score en lækker bil hjem
Mvh
Finn