Fiesta ST ud ... 320D ind
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-04-07 17:51

Efter at have haft Fiesta ST'en til salg on-and-off siden starten af
december, fandt jeg langt om længe køberen. Jeg er mildest talt ikke blevet
overrendt af interesserede, men jeg vidste fra start at den var henvendt til
et noget snævert publikum. Men han var her altså i går, og der blev skrevet
under, efter et (forventet) afslag på 5.000 kr.

Jeg havde ellers frygtet at det ville blive den dyreste bil jeg endnu havde
haft - men jeg tror faktisk at det blev det modsatte. Den blev indkøbt i
juni '06, knap 4 md. / 6.000 km gammel (ikke demo bil). Oprindelig nypris
inkl. udstyr: 270.000. Min købspris: 210.000.
I går blev den så solgt for 190.000 - nu med knap 24.000 km på tælleren, men
stadig i rigtig flot stand.
Til gengæld har jeg så brugt ~ 6.000 kr på salgsklargøring (ordtenlig
re-montering af sportsudstødning, 1 gang ridser hos chipsaway, 2 x
bilkabuler fjernet samt en prof. vask og støvsugning). Alt i alt tror jeg at
de penge var rigtigt godt givet ud - han havde simpelthen ikke nogen ting at
udsætte på den.

Men men men... Jeg skal jo ikke til at cykle, gud forbyde det.
Så i dag har jeg skrevet under på 1 stk. privatleasing af en ny 320D - den
kommer muligvis allerede på fredag, ellers i starten af næste uge.
Det sjove regnestykke er så hvad den kommer til at koste ekstra.
På papiret er der jo 330.000 kr i prisforskel på de to biler - men summa
summarum bliver at den kommer til at koste mig godt og vel 1.000 kr ekstra
pr. md. (set over en 2-årig periode).

Forhandlerens vurdering var så også, at BMW danmark købte sådan en bil hjem
til ca. 150.000 kr under udsalgsprisen, hvilket forklarer at det kan lade
sig gøre. Men fint med mig - det er win/win hvis de tjener penge, og jeg
"sparer".

Så nu glæder jeg mig bare til fredag - 163 diesel hk og 6 gear, uhmmm...
Lidt noget andet end hvad jeg har kørt i det sidste år (~ 170 hk benzin og 5
gear, og en uendelig larm).

/Kasper Hansen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 16-04-07 17:54

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i meddelelsen

Mange gange tillykke med det Du skal nok blive glad for valget.

Troels

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-04-07 18:37

Tak - det er jeg også rimeligt sikker på at jeg bliver :)

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 17:59

On Mon, 16 Apr 2007 18:51:27 +0200, "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> wrote:

<...>

>Så nu glæder jeg mig bare til fredag - 163 diesel hk og 6 gear, uhmmm...
>Lidt noget andet end hvad jeg har kørt i det sidste år (~ 170 hk benzin og 5
>gear, og en uendelig larm).

Jamen held og lykke med projektet. Det må sq da blive svært at vænne
sig fra 3 3.gear til en rigtig gearkasse ) Og egentlig slap du jo
rimeligt billigt fra sådan en specialbil, må man sige - godt gået!
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-04-07 18:37

> Jamen held og lykke med projektet. Det må sq da blive svært at vænne
> sig fra 3 3.gear til en rigtig gearkasse )

Ford'ens gearkasse var nu rigtig rigtig fin - i forhold til de PSA biler jeg
har haft, er der i hvert fald en verden til forskel. Den manglede bare et
gear - 4.000 omdr. ved 130 km/t er lige anstrengende nok.

>Og egentlig slap du jo
> rimeligt billigt fra sådan en specialbil, må man sige - godt gået!

Det er også den del jeg er mest tilfreds med - jeg tabte flere penge på min
tidligere Xantia til 110.000 og 8 mdr's ejerskab.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 20:48

On Mon, 16 Apr 2007 19:36:52 +0200, "Kasper Hansen [8270]"

> [...]
>
>Det er også den del jeg er mest tilfreds med - jeg tabte flere penge på min
>tidligere Xantia til 110.000 og 8 mdr's ejerskab.

Tjaaah - men din beskrivelse af Fård'en tyder jo også på en "once in a
lifetime" oplevelse. Du har købt billigt og solgt dyrt, så velkommen i
gruppen, Låsby-Svendsen-klon ) (bortset fra at bilen var i orden og
velplejet )
Blev iøvrigt overhalet af sådan en Bimmer-ting i dag - den virkede som
om den havde en smule mere at gøre med end Puntoen ) (incl. masser
af sort røg
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-04-07 18:10

On Mon, 16 Apr 2007 18:51:27 +0200 "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> sent the following smoke signals:

>Men men men... Jeg skal jo ikke til at cykle, gud forbyde det.
>Så i dag har jeg skrevet under på 1 stk. privatleasing af en ny 320D - den
>kommer muligvis allerede på fredag, ellers i starten af næste uge.

Og så er sådan en BMW, jo billig *host host* at forsikre...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-04-07 18:35

> Og så er sådan en BMW, jo billig *host host* at forsikre...

Jeg var også ved at blive lidt bleg, da jeg ringede rundt i dag... Men så
fandt jeg ud af at jeg kunne få min anciennitet fra Ford Forsikring flyttet
til Runa, hvor jeg har mine andre forsikringer. Så ender vi omkring 8.000
årligt, uden bonustab. Det er 3.000 mindre end Ford'en.

/Kasper Hansen

Fra : Martin Elkjær

Dato : 17-04-07 16:39

Kasper Hansen [8270] skrev:

> [...]
> til Runa, hvor jeg har mine andre forsikringer. Så ender vi omkring 8.000
> årligt, uden bonustab. Det er 3.000 mindre end Ford'en.

Det lyder rimeligt, dog lidt i overkanten: Jeg (33år) giver 5800 for en
'01 525i hos Tryg Gruppeforsikring.

Hilsen
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 17:12

"Martin Elkjær" <martin@louiseogmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder rimeligt, dog lidt i overkanten: Jeg (33år) giver 5800 for en
> '01 525i hos Tryg Gruppeforsikring.
>
> Hilsen
> Martin

Hvad er så selvrisikoen?

/HB

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-04-07 17:45

> Det lyder rimeligt, dog lidt i overkanten: Jeg (33år) giver 5800 for en
> '01 525i hos Tryg Gruppeforsikring.

Taget i betragtning at jeg kun er 24, synes jeg ikke det er i overkanten.
Men når du siger gruppeforsikring, hvilken gruppe er det så? Der er jo mange
der får specialpriser der ligger LANGT under alm. dødelige (f.eks.
tjenestemænd).

/Kasper Hansen

Fra : Inkognito

Dato : 16-04-07 18:19

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> Så nu glæder jeg mig bare til fredag - 163 diesel hk og 6 gear, uhmmm...
> Lidt noget andet end hvad jeg har kørt i det sidste år (~ 170 hk benzin og
> 5 gear, og en uendelig larm).

Jeg ska' dælme love for, at humøret er skiftet noget, siden du introducerede
Fiesta'en her i gruppen. Nu må man så håbe, du kan holde larmen fra en
4 cylindret Bimmer ud. Synd at udstyre sådan en vogn med mindre en 6
propper, IMO !

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-04-07 18:33

> Jeg ska' dælme love for, at humøret er skiftet noget, siden du
> introducerede
> Fiesta'en her i gruppen. Nu må man så håbe, du kan holde larmen fra en

Ahh... du må ikke misforstå mig - jeg er såmend stadig RIGTIG glad for
ST'en. Det er en fantastisk lille bil - skidesjov at køre i, og et rigtigt
råt look (af en minibil). Jeg fandt bare ud af at mit kilometerforbrug var
ca. det dobbelt så stort som forventet, og så var den måske lige tørstig
nok.
Jeg har hele tiden haft bilen haft den holdning at jeg hellere ville beholde
den, end at gå længere ned i pris. Jeg havde med vilje sat den 5.000 højere
end målet, så der var lidt at give af :) Det er jo næsten obligatorisk.

> 4 cylindret Bimmer ud. Synd at udstyre sådan en vogn med mindre en 6
> propper, IMO !

Jeg giver dig fuldstændig ret - toppen havde helt klart været en 325'er, men
jeg tror forsikringen havde været umulig for en knægt på 24 :) Det er synd
at 320'eren ikke længere er 6 cylindret, for så var jeg nok endt i sådan en.
Men min konklusion var, at når det nu alligevel ikke kunne blive en "rigtig"
bimmer, så kunne jeg lige så godt gå hele vejen og tage en diesel :) I det
mindste er der noget mere træk end den forholdsvis døde 2,0 benziner. Og
økonomien er praktisk talt den samme.

/Kasper Hansen

Fra : Tom

Dato : 16-04-07 19:20

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> wrote in message

> [...]
> beholde den, end at gå længere ned i pris. Jeg havde med vilje sat den
> 5.000 højere end målet, så der var lidt at give af :) Det er jo næsten

ja, jeg har da set en forhandler i tyskland som har haft en ST200 til salg i
temmelig lang tid uden at få den solgt. Hvad gør han så, tja han hæver
prisen fra 10.000 til 12.000 Euro, så kan han jo altid slå af i prisen når
der en dag kommer en potentiel kunde ))

--
Tom

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-04-07 19:21

> [...]
> prisen fra 10.000 til 12.000 Euro, så kan han jo altid slå af i prisen når

Lige præcis... Gjorde faktisk lidt det samme. En periode var den til salg
til 184.900 - men så bestemte jeg mig for at det var for lidt. Det fortryder
jeg ikke ;)

/Kasper Hansen

Fra : Brian

Dato : 16-04-07 19:46

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Lige præcis... Gjorde faktisk lidt det samme. En periode var den til
> salg til 184.900 - men så bestemte jeg mig for at det var for lidt.
> Det fortryder jeg ikke ;)

Egentlig sjovt at det er sådan. Når man har en bil til salg, spørger de
fleste også som det første, om prisen ligger fast. Som en god jyde er den
selvfølgelig prissat for højt fra start, så alle går glade hjem når handlen
er i hus

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-04-07 20:05

On Mon, 16 Apr 2007 20:45:30 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>selvfølgelig prissat for højt fra start, så alle går glade hjem når handlen

Ja.. Og når jeg får spørgsmålet på telefonen uden at de har kigget på
den - "hvad er din sidste pris" eller "kan prisen forhandles" så er
svaret til gengæld at prisen er som udbudt..... Møder man op, tager en
tur og prøver - så kan der jo som regel altid handles lidt

** Lars

Fra : Brian

Dato : 16-04-07 20:16

Lars Knudsen wrote:

> [...]
> svaret til gengæld at prisen er som udbudt..... Møder man op, tager en
> tur og prøver - så kan der jo som regel altid handles lidt

Jeg må nok indrømme at jeg også selv spørger til, om prisen er fast eller
ej. Er sælgeren lidt svag i at handle, kan man først få slået lidt af prisen
over telefonen, og lidt når man ser bilen

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-04-07 20:51

On Mon, 16 Apr 2007 21:15:41 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg må nok indrømme at jeg også selv spørger til, om prisen er fast eller
>ej. Er sælgeren lidt svag i at handle, kan man først få slået lidt af prisen
>over telefonen, og lidt når man ser bilen

Fair nok... Jeg syntes bare tit - hvis man siger at prisen er som den
står og de må komme og kigge.. Så vil de som regel "lige tænke over
det"... Anyway, jeg slår ikke af på prisen på telefonen - folk må
altså være seriøse og møde op hvis det er...

** Lars

Fra : Brian

Dato : 16-04-07 21:05

Lars Knudsen wrote:

> Fair nok... Jeg syntes bare tit - hvis man siger at prisen er som den
> står og de må komme og kigge.. Så vil de som regel "lige tænke over
> det"...

Klart - ingen vil handle med en mand der ikke vil... ja, handle

> Anyway, jeg slår ikke af på prisen på telefonen - folk må
> altså være seriøse og møde op hvis det er...

Det gør jeg så absolut heller ikke, men jeg lader dem vide at jeg er til at
handle med. Det er igen det med den indbyggede margin på prisen. Jeg véd
hvad jeg vil have for bilen, og folk falder som regel til patten

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-04-07 21:08

On Mon, 16 Apr 2007 22:04:48 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Klart - ingen vil handle med en mand der ikke vil... ja, handle

Nej-nej.. Men at ringe og prøve at handle på noget med sætningen "hvad
er din laveste pris"... Hvad ville du svare?

>Det gør jeg så absolut heller ikke, men jeg lader dem vide at jeg er til at
>handle med.

Ja... Hvis man spørger lidt "blødere" end mit eksempel ovenfor er
svaret også mere i stil med "kom og kig, og så bliver vi nok enige om
en god pris"..... Sidst købt han til den pris jeg havde sat den til,
så den var nok for lav

** Lars

Fra : Brian

Dato : 16-04-07 21:21

Lars Knudsen wrote:

> Nej-nej.. Men at ringe og prøve at handle på noget med sætningen "hvad
> er din laveste pris"... Hvad ville du svare?

Sådan en indledning siger mig at han virkelig gerne vil have bilen, så noget
i stil med: "Joo, jeg kan måske gå et par tusinde ned, men heller ikke
mere." På den måde skyder han bare sig selv i foden, da niveauet så er
lagt - i virkeligheden har jeg jo sat den 5.000 højere end smertegrænsen.
Den taktik virkede for øvrigt da jeg solgte min forrige bil, til en gut fra
Sjælland

> [...]
> svaret også mere i stil med "kom og kig, og så bliver vi nok enige om
> en god pris"..... Sidst købt han til den pris jeg havde sat den til,

Njoo... valget står vel mellem om du var en "dårlig" sælger, eller han
virkelig ville have bilen - jeg tillader mig at gå ud fra (baseret på
tråden) at det var sidstnævnte

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-04-07 21:43

On Mon, 16 Apr 2007 22:21:27 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>Den taktik virkede for øvrigt da jeg solgte min forrige bil, til en gut fra

Hm... Det skal jeg lige huske.. Tak for tippet

** Lars

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-04-07 06:03

> Hm... Det skal jeg lige huske.. Tak for tippet

Hehe, så lærte vi noget om forhandlingsteknik :)

/Kasper Hansen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-04-07 06:41

Kasper Hansen [8270] frembragte:

> Hehe, så lærte vi noget om forhandlingsteknik :)
>
> /Kasper Hansen

Jeps, og fik bekræftet hvorfor jeg ikke gider handle med jyder
Prisen er prisen, simpelt og til at forstå.
Kai

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-04-07 17:49

> Jeps, og fik bekræftet hvorfor jeg ikke gider handle med jyder
> Prisen er prisen, simpelt og til at forstå.

Jeg synes nu ikke der sker noget ved et afslag på nogle tusinde - slet ikke
hvis sælger har taget højde for det.
Det giver begge parter en fornemmelse af at de har sparet lidt, og det er
vel bare fint.
Men sådan nogle der bare skambyder bilerne - dem gider jeg sgu heller ikke.

/Kasper Hansen

Fra : Brian

Dato : 17-04-07 17:51

Fister Løgsovs wrote:

> Jeps, og fik bekræftet hvorfor jeg ikke gider handle med jyder
> Prisen er prisen, simpelt og til at forstå.

Holda de halt op hvor må du blive tørret af forsikringsselskaber, hårde
hvidevareforhandlere, bilforhandlere osv osv... vi er jo dybest set et
samfund af krejlere

Jeg har solgt to af mine biler til sjællændere, og købt den nuværende samme
sted. I ingen af tilfældene har prisen været prisen.

/Brian

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-04-07 18:40

Brian formulerede spørgsmålet:

> [...]
>
> Jeg har solgt to af mine biler til sjællændere, og købt den nuværende samme
> sted. I ingen af tilfældene har prisen været prisen.

Købmand, det bliver jeg aldrig
Handel mellem private gider jeg bare ikke, hvis folk ikke kan forstå de
tal der er sat som pris.
Forsikringer og lignende selskaber der faldbyder sig selv, dem gider
jeg godt forhandle med, men det er mere på indholdet af kontrakten,
dernæst prisen. En billig forsikring uden nogen dækning er ikke meget
værd!
Kai

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-04-07 19:21

On Tue, 17 Apr 2007 19:39:49 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
>jeg godt forhandle med, men det er mere på indholdet af kontrakten,
>dernæst prisen. En billig forsikring uden nogen dækning er ikke meget

Jeg forstår dig godt.

Jeg overværede engang en jysker sælge et par briller til en
sjællænder.

1225 kr. for glassene (kunstpause for at se kundens reaktion). Da den
var begrænset blev der mumlet: Pr. styk!!

Og så skal vi lige have fundet et stel...................osv. osv.
))))

I et forsamlingshus derovre var der engang til en byfest gang i noget
amerikansk lotteri. Hovedgevinsten var en hest. Hesten havde de købt
af Låsby-Svendsen, og den var ved så dårligt helbred, at den faktisk
døde i løbet af den tid det tog at sælge alle lodderne.

Da vinderen senere holdt et helvedes hus fordi krampen var død, sagde
formanden:

Dig vil vi s'gu ikke have mere bøvl med. Du får den femmer du gav for
loddet tilbage.

Giver du håndslag på en handel derovre, så tæl for guds skyld dine
fingre, når du får hånden igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-07 18:52

"Kasper Hansen [8270]" skriver:

> Så nu glæder jeg mig bare til fredag - 163 diesel hk og 6 gear, uhmmm...
> Lidt noget andet end hvad jeg har kørt i det sidste år (~ 170 hk benzin og 5
> gear, og en uendelig larm).

Jeg forstår dig....

Tillykke med salget, lad os håbe at du nyder dine KM i BMW'en

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-04-07 19:41

> [...]

>Lidt noget andet end hvad jeg har kørt i det sidste år (~ 170 hk benzin og 5

Tillykke med det... Den vil du utvivlsomt blive rigtig glad for!

** Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-04-07 21:35

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Så nu glæder jeg mig bare til fredag - 163 diesel hk og 6 gear,
> uhmmm... Lidt noget andet end hvad jeg har kørt i det sidste år (~
> 170 hk benzin og 5 gear, og en uendelig larm).

Tillykke med det...

Hvad koster en sådan om måneden?

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-04-07 06:02

> Tillykke med det...

Tak :)

> Hvad koster en sådan om måneden?

320D inkl. 30.000 km årligt - 5.500 kr + grøn afgift, forsikring og
brændstof. Og så var der 25.000 i udbetaling.
En 320i inkl. 20.000 km koster 1.000 kr mindre. Og da mit forbrug ligger
lige mellem 20 og 30.000, vurderede jeg at dieselen bedst kunne svare sig.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-04-07 06:40

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> En 320i inkl. 20.000 km koster 1.000 kr mindre. Og da mit forbrug
> ligger lige mellem 20 og 30.000, vurderede jeg at dieselen bedst

Det var da ellers en slat penge hver måned...

Men du har klart valgt den rigtige af de to...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 17-04-07 17:43

>Det var da ellers en slat penge hver måned...
>
>Men du har klart valgt den rigtige af de to...

Tjoeh, det kan man godt sige at det er. Hvis jeg havde købt ST'eren med
25.000 i udbetaling og betalt den over 7 år havde den inkl. brændstof stået
i ca. 2.000 kr mindre pr. md. Til gengæld falder min forsikring nu med 4000
årligt, og der er ingen serviceudgifter. Det giver en samlet merpris for
BMW'en på ca. 1.000 kr pr. md.
Samtidig er jeg fri for den usikkerhed der er omkring ST'ens salgsværdi.
Vurderingen ved de fleste forhandlere var omkring 150.000 for et par måneder
siden (1 år gammel, 20kkm). Jeg vil slet ikke gætte på hvad den havde været
nede på efter 2-3 år og 50-70.000 km. Det er jo ikke ligefrem en bil med
mass-appeal ;)

/Kasper Hansen

Fra : Inkognito

Dato : 17-04-07 21:44

> Tjoeh, det kan man godt sige at det er.

Det er vist ikke den rette sammenligning at udføre. En 320i er væsentlig
billigere end en 320d. 325i er nærmere den rette - og så er sagen en
ganske anden !
320i - 483.000 kr (listepris)
320d - 541.000 kr (listepris)
325i - 579.000 kr (listepris)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 18-04-07 17:13

> Det er vist ikke den rette sammenligning at udføre. En 320i er væsentlig
> billigere end en 320d. 325i er nærmere den rette - og så er sagen en
> [...]

Nu var Mortens påstand jo også bare, at hvis valget stod mellem 320i og
320d, så havde jeg valgt den rigtige.
Jeg kunne også sagtens have valgt 325i, men den havde været langt dyrere.
Dels ville den månedlige ydelse være en tand højere, men det samme gælder
brændstof, forsikring osv.
Jeg tror ikke at der er nogen der anfægter at 325i er federe end de to
nævnte - men 335i er jo endnu federe. Før eller siden skal man jo sætte en
grænse.

/Kasper Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-07 17:33

> Før eller siden skal man jo sætte en grænse.

Arj.. det lyder for modent det der!!

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 18-04-07 17:59

> Arj.. det lyder for modent det der!!

Hehe... jeg skulle selvfølgelig have skrevet "før eller siden sætter banken
en grænse" .

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-04-07 19:45

Inkognito wrote:
> Det er vist ikke den rette sammenligning at udføre. En 320i er
> væsentlig billigere end en 320d. 325i er nærmere den rette - og så er
> [...]

Ja, men hvor langt går de forskellige på literen og hvad koster en liter?

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Inkognito

Dato : 18-04-07 20:00

meddelelse news:4626673a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, men hvor langt går de forskellige på literen

320i = 13,5 km/l
325i = 11,9 km/l
320d = 17,5 km/l

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-04-07 05:44

Inkognito wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4626673a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> 320i = 13,5 km/l
> 325i = 11,9 km/l
> 320d = 17,5 km/l

Nemlig.
Hvad hjælper det så at sammeligne en 325i med en 320d?
325i er dyrere i indkøb, går kortere på literen, og benzinen er dyrere end
diesel. Dermed vil afdragene være større og forbruget større end 320d.

Hvis du derimod, som Kasper, sammenligner 320i med 320d, så er 320i
billigere i afdrag, men dyrere at køre i, og derfor kan det sikkert betale
sig, at bruge de sidste X tusinde kr. og købe 320d i stedet for 320i, da de
samlede udgifter pr. md. enten er lavere eller tæt på hinanden...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Inkognito

Dato : 19-04-07 16:43

meddelelse news:4626f39d$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad hjælper det så at sammeligne en 325i med en 320d?

Dét finder du lynhurtigt ud af, hvis du ulejliger dig ned til
den lokale BMW-forhandler og tester en '07 BMW 325i !!

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-04-07 18:04

> Dét finder du lynhurtigt ud af, hvis du ulejliger dig ned til
> den lokale BMW-forhandler og tester en '07 BMW 325i !!

Hvorfor ikke en 335i - eller en M5 ???

Jep - de er fede - men helt uden for rækkevidde som Kasper har prøvet at
forklare flere gange nu!

VH Esben

Fra : Inkognito

Dato : 19-04-07 18:27

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke en 335i - eller en M5 ???

Fordi de er for dyre ift. Kaspers budget

> Jep - de er fede - men helt uden for rækkevidde som Kasper har prøvet at
> forklare flere gange nu!

De?
Jeg forsøger at fjerne fokus fra det sekundære "økonomi" og over på
det primære "køreglæde". Det er hvad det handler om - for mig. I min
verden skal der en rimelig dieselmotor til at opveje tabet af en benzin-
motors evner - og den diesel har mindst 6 cylindre. Alt andet er jo...
(har selv en 4 cylindret diesel)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 19-04-07 19:02

> [...]
> verden skal der en rimelig dieselmotor til at opveje tabet af en benzin-
> motors evner - og den diesel har mindst 6 cylindre. Alt andet er jo...

Din mening er hørt og taget til efterretning!

Har selv et kompromis af en 5-cylindret benzinmotor.

VH Esben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-04-07 17:15

Inkognito wrote:
> "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Fordi de er for dyre ift. Kaspers budget

Hvilket 325i også er...

Den er dyrere i indkøb og er dyrere at køre i.

> Jeg forsøger at fjerne fokus fra det sekundære "økonomi" og over på
> det primære "køreglæde".

Derfor skal økonomien jo stadig hænge sammen. Dvs. man kan sammenligne 2
biler, som koster det samme pr. måned og vælge ud fra det - med mindre man
er villig og har råd til at betale mere pr. måned for at kører benzin.

> I min
> verden skal der en rimelig dieselmotor til at opveje tabet af en
> benzin- motors evner - og den diesel har mindst 6 cylindre. Alt andet
> er jo... (har selv en 4 cylindret diesel)

Nemlig...
Har 4,2 R6 diesel...
XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-07 17:56

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i meddelelsen

> Nemlig...
> Har 4,2 R6 diesel...
> --

Øhh..en lastbil??

/HB

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-04-07 18:47

HB wrote:

> Øhh..en lastbil??

Neej.. Ikke helt...
Blot en 4x4...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-07 18:56

> Neej.. Ikke helt...
> Blot en 4x4...