Ibiza central lås problem
Fra : Kristian

Dato : 16-04-07 12:44

Jeg har en Seat Ibiza 1.4 fra 1998.
Centrallåsen vil gerne låse op, men 'brummer' videre efter dørene er låst
op, og så reagerer den ikke når jeg prøver at låse (hverken via
fjernbetjening eller via nøglen).
Jeg har kigget lidt på den, og det ser ud til at den ventil som lukker for
at skabe over/undertryk, ikke får lukket tilstrækkeligt af til at den kan
springe over i 'åben' tilstand (håber det giver mening).

Er der nogle gode råd til hvordan problemet kan løses, eller skal jeg ud og
investere i en ny motor?
Hvis jeg skal bruge en ny motor, er det så ikke en VW Polo model jeg skal
prøve at finde, da alt andet jo er fra Polo?

Låse mekanismen i fordøren er også røget, den er simpelthen brækket i
stykker. Det er ikke selve cylinderen til nøglen, men 'pinden' der sidder i
forlængelse af cylinderen der drejer så knappen går op og i.
Der er vel ikke nogen vej udenom end at gå til en seat forhandler og
bestille en ny en hjem. Jeg søger gode råd og vejledning.

Mvh
Kristian