Betegnelse på arbejdsudførsel?
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 11:29

Hej,

jeg skal have behandlet begyndende rust på min bil (hovedsageligt ved
lister) samt have en fuld maling/lakering af den i samme farvenuance.

Jeg skal have spurgt forskellige autolakerer om dette / for herefter at
undersøge det samme i polen (jf. tidligere tråd).
Så vil gerne være så præcis i formuleringerne - er det nok blot at formulere
det som ovenstående?
(noget jeg skal være speciel opmærksom på her? - evt. hvilken kvalitet af
lak osv.?)

Mvh.
Anders

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 16-04-07 12:19

> (noget jeg skal være speciel opmærksom på her? - evt. hvilken kvalitet af
> lak osv.?)

Antallet af lag lak

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 13:29

> Antallet af lag lak

oki, nu skal der blot laves lidt rust og males/lakers "nok" i samme nuance.
Det er vel så ikke nødvendigt med adskellige lag?
Eller er det så netop nødvendigt? (ældre bil, begynde rust i lak)

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 16-04-07 14:42

> [...]
> Det er vel så ikke nødvendigt med adskellige lag?
> Eller er det så netop nødvendigt? (ældre bil, begynde rust i lak)

Mere for holdbarhedens skyld, og lakkens evne til at modstå stenslag

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 14:54

> Mere for holdbarhedens skyld, og lakkens evne til at modstå stenslag

Ikke for at fornærme dig, men jeg kunne godt regne ud at flere lag er bedre
end få lag :)
Men mit spørgsmål er: hvor meget/mange lak/lag er nødvendigt? (Set i forhold
til situationen).

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 16-04-07 15:40

> Men mit spørgsmål er: hvor meget/mange lak/lag er nødvendigt? (Set i
> forhold til situationen).

Dér har jeg ikke kompetencen til at svare dig

Troels

Fra : Sp@msen

Dato : 16-04-07 18:56

"Anden" skrev,,
> Hej,
>
> jeg skal have behandlet begyndende rust på min bil (hovedsageligt ved
> lister) samt have en fuld maling/lakering af den i samme farvenuance.
husk på ved det meste rust er der gennemtæring/fejl i jernet, det behøver
ikke at være synlig rusthul.

> Jeg skal have spurgt forskellige autolakerer om dette / for herefter at
> undersøge det samme i polen (jf. tidligere tråd).
kan det overhovedet betale sig selv at få lavet "skade" lakering uden for
dk?
vil godt tro på der kan spares en del ved en heloplakering/ude og inde/skift
af farve, men du skriver ikke så meget om hvor mange kvm det drejer sig
om(normalt det de beregner det efter)

> Så vil gerne være så præcis i formuleringerne - er det nok blot at
> formulere det som ovenstående?
> (noget jeg skal være speciel opmærksom på her? - evt. hvilken kvalitet af
> lak osv.?)
hvis det er metallic lak, koster det for det meste 20% mere end en helt alm.
farve.
(der er 3 sprøjtegange i metallic, base/klarlak/klarlak og i "alm" er der
kun 2 lak/lak da det allerede indeholder farvepigmenterne)
ps jeg ved godt der er forskelle alligevel, da man godt kan undlade "sølvet"
i basefarven, og man så maler med base/klarlak/klarlak alligevel, men det er
ret svært uden forudgående kendskab til din bil.

> Mvh.
> Anders
vh.
Flemming