|
| Betegnelse på arbejdsudførsel? Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-07 11:29 |
|
Hej,
jeg skal have behandlet begyndende rust på min bil (hovedsageligt ved
lister) samt have en fuld maling/lakering af den i samme farvenuance.
Jeg skal have spurgt forskellige autolakerer om dette / for herefter at
undersøge det samme i polen (jf. tidligere tråd).
Så vil gerne være så præcis i formuleringerne - er det nok blot at formulere
det som ovenstående?
(noget jeg skal være speciel opmærksom på her? - evt. hvilken kvalitet af
lak osv.?)
Mvh.
Anders
| |
Troels Plougmann-Ols~ (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 16-04-07 12:19 |
|
> (noget jeg skal være speciel opmærksom på her? - evt. hvilken kvalitet af
> lak osv.?)
Antallet af lag lak
Troels
| |
Ukendt (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-07 13:29 |
|
> Antallet af lag lak
oki, nu skal der blot laves lidt rust og males/lakers "nok" i samme nuance.
Det er vel så ikke nødvendigt med adskellige lag?
Eller er det så netop nødvendigt? (ældre bil, begynde rust i lak)
| |
Troels Plougmann-Ols~ (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 16-04-07 14:42 |
|
> oki, nu skal der blot laves lidt rust og males/lakers "nok" i samme
> nuance.
> Det er vel så ikke nødvendigt med adskellige lag?
> Eller er det så netop nødvendigt? (ældre bil, begynde rust i lak)
Mere for holdbarhedens skyld, og lakkens evne til at modstå stenslag
Troels
| |
Ukendt (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-04-07 14:54 |
|
>> oki, nu skal der blot laves lidt rust og males/lakers "nok" i samme
>> nuance.
>> Det er vel så ikke nødvendigt med adskellige lag?
>> Eller er det så netop nødvendigt? (ældre bil, begynde rust i lak)
>
> Mere for holdbarhedens skyld, og lakkens evne til at modstå stenslag
Ikke for at fornærme dig, men jeg kunne godt regne ud at flere lag er bedre
end få lag :)
Men mit spørgsmål er: hvor meget/mange lak/lag er nødvendigt? (Set i forhold
til situationen).
| |
Troels Plougmann-Ols~ (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 16-04-07 15:40 |
|
> Men mit spørgsmål er: hvor meget/mange lak/lag er nødvendigt? (Set i
> forhold til situationen).
Dér har jeg ikke kompetencen til at svare dig
Troels
| |
Sp@msen (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Sp@msen |
Dato : 16-04-07 18:56 |
|
"Anden" skrev,,
> Hej,
>
> jeg skal have behandlet begyndende rust på min bil (hovedsageligt ved
> lister) samt have en fuld maling/lakering af den i samme farvenuance.
husk på ved det meste rust er der gennemtæring/fejl i jernet, det behøver
ikke at være synlig rusthul.
> Jeg skal have spurgt forskellige autolakerer om dette / for herefter at
> undersøge det samme i polen (jf. tidligere tråd).
kan det overhovedet betale sig selv at få lavet "skade" lakering uden for
dk?
vil godt tro på der kan spares en del ved en heloplakering/ude og inde/skift
af farve, men du skriver ikke så meget om hvor mange kvm det drejer sig
om(normalt det de beregner det efter)
> Så vil gerne være så præcis i formuleringerne - er det nok blot at
> formulere det som ovenstående?
> (noget jeg skal være speciel opmærksom på her? - evt. hvilken kvalitet af
> lak osv.?)
hvis det er metallic lak, koster det for det meste 20% mere end en helt alm.
farve.
(der er 3 sprøjtegange i metallic, base/klarlak/klarlak og i "alm" er der
kun 2 lak/lak da det allerede indeholder farvepigmenterne)
ps jeg ved godt der er forskelle alligevel, da man godt kan undlade "sølvet"
i basefarven, og man så maler med base/klarlak/klarlak alligevel, men det er
ret svært uden forudgående kendskab til din bil.
> Mvh.
> Anders
vh.
Flemming
| |
|
|