For varm mazda 626
Fra : ken

Dato : 16-04-07 02:51

Hej,

Jeg har en mazda 626 2.0 europe fra 91. Den skal snart udskiftes, men
jeg vil gerne have den til at køre indtil den nye bil bestilles.

Problemet er at den er begyndt at blive for varm og den smider vandet -
eller koger det væk.

Det sjove er at den kan køre 150 - 200 km. og kun miste ½ litter vand
hvis jeg holder mig mellem 80 og 110 km.t. men hvis jeg tager en tur fra
lyngby til kbh (~10-12 km.)gennem lyskryds, kø-kørsel mv. smider den 3 -
3½ litter.

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre ved det? Hvor meget vand er der
egentligt i sådan et kølesystem når det er helt påfyldt?

Mvh og på forhånd tak! Ken Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-07 06:18

Hvis den bare holder i tomgang, starter blæseren i køleren så? hvis ja.. så
tror jeg at du har en defekt toppakning, hvis den ikke starter, så er du
måske heldig at det bare er en blæser..

Hvis den starter kan det også være en defekt termostat..

Mvh
Morten

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-04-07 10:18

Morten Juel wrote:
> [...]
> starter, så er du måske heldig at det bare er en blæser..
>
> Hvis den starter kan det også være en defekt termostat..

Eller hvad med en delvist stoppet/defekt køler?

MVh Stetter

Fra : Mr J..

Dato : 16-04-07 10:30

> Eller hvad med en delvist stoppet/defekt køler?

bestemt også et god bud

Mvh
Morten