spacere / afstandsring til alu-fælge
Fra : Christian Stidsen

Dato : 15-04-07 20:00

Da jeg fik skiftet til vinterhjul på kareten fortalte de flinke
mekanikere på værkstedet mig, at det ikke er tilladt at køre med
"spacere" bag alu-fælgene. Altså, en ring der sidder bag fælgene så de
kommer længere ud og fylder skærmene ud.

MEN... Hvorfor er det nu lige man ikke må bruge dem ????????
Nogen der kan svare på dette ?

M.v.h.

Christian

Fra : John Sahl

Dato : 15-04-07 20:16

Christian Stidsen wrote:
> [...]
> "spacere" bag alu-fælgene. Altså, en ring der sidder bag fælgene så de
> kommer længere ud og fylder skærmene ud.

Husker jeg helt galt, eller kører du Peugeot? For så kan det faktisk godt
være lovligt.

--
John Sahl

Fra : Inkognito

Dato : 15-04-07 20:31

Nope? -> guru-sitet: www.hi-speed.dk/hjulguide.html

Fra : John Sahl

Dato : 15-04-07 20:34

Inkognito wrote:

> Nope? -> guru-sitet: www.hi-speed.dk/hjulguide.html

Jo! OZ leverer godkendte spacere for at få den korrekte indpresningsdybde
til Peugeot'erne..

--
John Sahl

Fra : Inkognito

Dato : 15-04-07 20:53

meddelelse news:46227eec$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Jo! OZ leverer godkendte spacere for at få den korrekte indpresningsdybde

Skriv det til dem!
(guru-sitet)

Fra : John Sahl

Dato : 15-04-07 20:55

Inkognito wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
>
> Skriv det til dem!
> (guru-sitet)

De ved det godt og det bliver rettet når tiden er til det.

P.S. Jeg er admin på sitet

--
John Sahl

Fra : John Sahl

Dato : 16-04-07 06:34

Inkognito wrote:

> Skriv det til dem!
> (guru-sitet)

Så er det opdateret på siden!

--
John Sahl

Fra : Inkognito

Dato : 16-04-07 16:53

Fra : Klaus G.

Dato : 16-04-07 05:36

> Jo! OZ leverer godkendte spacere for at få den korrekte indpresningsdybde
> til Peugeot'erne..
Præcis, jeg havde 25mm spacere på mine OZ fælge til min gamle Pug405 Mi16.
De blev synet, omend at synsmanden kiggede enormt meget på de hjul :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Christian Stidsen

Dato : 16-04-07 08:24

John Sahl skrev:

> Jo! OZ leverer godkendte spacere for at få den korrekte indpresningsdybde
> til Peugeot'erne..

Tror faktisk mine fælge er OZ (De ligger i min lillebrors kælder, så jeg
kan ikke lige tjekke! )
- men hvordan ser jeg om spacerne er originale og altså lavet til
fælgene ? Og hvordan finder jeg ud af om de er lovlige at køre med.
Skal lige nævnes at bilen er blevet synet med alufælge + spacere!

Og endeligt - hvorfor er det at spacerne ikke er lovlige at køre med ?

Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-04-07 20:37

Inkognito wrote:

> Nope? -> guru-sitet: www.hi-speed.dk/hjulguide.html

Bemærk, at guru-sitet er forkert...

Det kan være lovligt, hvis spaceren følger med fælgen...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Christian Stidsen

Dato : 15-04-07 20:32

John Sahl skrev:

> Husker jeg helt galt, eller kører du Peugeot? For så kan det faktisk godt
> være lovligt.

Tæt på - kører Citroën.
- men min lillebror kører Peugeot. Er nok ham du tænker på.

Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-04-07 20:39

Christian Stidsen wrote:

> Tæt på - kører Citroën.

Det er det samme...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Christian Stidsen

Dato : 19-04-07 20:57

Christian Stidsen skrev:
> [...]
> kommer længere ud og fylder skærmene ud.
>
> MEN... Hvorfor er det nu lige man ikke må bruge dem ????????

Nu har jeg snakket med både Citroën i Varde og Ahlmann Dæk i Esbjerg.
Begge siger at der ikke er noget problem med at bruge spacere til
OZ-fælge, idet disse er lavet på denne måde.
- man ændrer således ikke sporvidde/indpresningsdybden - det er blot for
at få fælgen til at passe til forskellige bilmodeller.

Så jeg monterer vist bare fælgene igen - evt. med nye sutter.
- evt. Goodyear moteret hos Ford - 25% besparelse kan man jo altid
tage med!

Christian