Godt - Skidt - vi har lidt mistet overblik~
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 15-04-07 15:44

Vi leder efter ny bil i huset og synes nu at vi har brugt meget tid på at
leder efter noget så derfor håber jeg på nogle afhjælpende kommentare
herfra.

Lidt om hvad vi leder efter ;

Gul plade bil.
Automatgear
Primært diesel (kører godt nok ikke mange mange km, men synes bare... i ved)
Klima, fuld auto
Læder

Vi har været ude og kigge på disse modeller.

Toyota Sportsvan 2.2 Sol Plus - dog ikke med autogear
- Har længe været - in love - her. Lækker bil, godt med udstyr. Kender
kvaliteten. Har pt Yaris og defn har vi været rigtigt glade for men den er
blevet for lille (har set den nye med vokseværk, men det er vores to store
hunde ligeglade med har de sagt). Problemet er bare at hvis den skal med
autogear bliver det benzin og Toyota selv siger at det ikke skifter gearene
som man f.eks. kender det med DSG.

Cirtoen C4 Picasso - med deres V5 eller hvad de kalder det der
- Det er jo som at køre i et rumskib. Der er 16! knapper på rattet alene.
Midterdelen drejer ikke med rundt. Gearet er helt ad h til. Minder lidt om
den gang man tog styrepappet og ikke kunne hitte ud af det med gearet.

Seat Altera XL med DSG
- Lækker at køre. DSG gearet er flydende. Kabinen er ok, hvis man ser bort
fra det der THansen carbon på instrumentbordet. For konen var den lidt i
overkanten af "macho"

Opel Zafira Flexivan
- Noget kedelig at se på indeni, men mon ikke læder og lidt kan rette op på
det? Denne har vi dog ikke kørt i endnu

Peugoet 307 Airvan
- Denne står i en udgave med navi, autogear og læder. Desværre kender jeg
intet til modellen andet end det elektriske i dem aldrig har haft det bedste
ry for at sige det mildt.

Ssangyung Kyron Spirit
- Har kun set den ude fra.

Det var bilerne. Nu håber jeg på noget feedback om de modeller vi har kigget
på, kørt i på godt og ondt.

--
Carolyn & Thomas

Fra : Tom

Dato : 15-04-07 15:55

"Thomas Kaarup" <thomas@thomaskaarup.com> wrote in message
> [...]
>
> Ssangyung Kyron Spirit
> - Har kun set den ude fra.
>
> Det var bilerne. Nu håber jeg på noget feedback om de modeller vi har

Jeg ville væge seat hvis dét var listen at vælge efter. Franske biler har
for mange fejl til at jeg ville vælge dem og opel er ikke bedre

--
Tom

Fra : MD

Dato : 15-04-07 18:54

> Jeg ville væge seat hvis dét var listen at vælge efter. Franske biler har
> for mange fejl til at jeg ville vælge dem og opel er ikke bedre

Har du set ADACs fejlliste for nylig - Opel ligger i toppen, du..

--
MD

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-04-07 16:53

On Sun, 15 Apr 2007 16:44:00 +0200, "Thomas Kaarup"
> [...]

>autogear bliver det benzin og Toyota selv siger at det ikke skifter gearene

Hvordan skifter den så? Et almindeligt "gammeldaws" automatgear med
momentomformer kan fungere rigtig udmærket.

I øvrigt underligt at de ikke har automat til deres diesel motorer,
det gjorde bl.a. at vi fravalgte mærket da vi kiggede efter ny
pendlerbil.

** Lars

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 15-04-07 18:57

> I øvrigt underligt at de ikke har automat til deres diesel motorer,
> det gjorde bl.a. at vi fravalgte mærket da vi kiggede efter ny
> pendlerbil.

Korrekt... Glemte jeg lige at skrive for så havde der ikke været nogen tvivl

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-04-07 19:20

"Thomas Kaarup" <thomas@thomaskaarup.com> writes:

> Korrekt... Glemte jeg lige at skrive for så havde der ikke været nogen tvivl

Den mindste Auris diesel 1.4 fås faktisk med M/M gearet. De store er
med 6 trins manuel (med 6. placeret hvor bakgearet sidder på deres 5
trins kasse...).

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-04-07 18:00

On Sun, 15 Apr 2007 16:44:00 +0200 "Thomas Kaarup"
<thomas@thomaskaarup.com> sent the following smoke signals:

>Det var bilerne. Nu håber jeg på noget feedback om de modeller vi har kigget
>på, kørt i på godt og ondt.

Hvad med Ford S-MAX?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-04-07 19:04

Thomas Kaarup skriver:

> [...]
> fra det der THansen carbon på instrumentbordet. For konen var den lidt i

Hvad med at tage dens "kedligere" søster Touran fra VW ?

> Opel Zafira Flexivan
> - Noget kedelig at se på indeni, men mon ikke læder og lidt kan rette op på
> det? Denne har vi dog ikke kørt i endnu

Av, av. En af mine kammerates far har en Zafira i ny model. Den har
holdt _en del_ mere på værksted end den gamle model han havde - en del.

En ax-ax kollega fik en Zafira efter en del år i sportsvan. Han fortale
også om de mange værkstedsbesøg - han ville gerne have sportsvan
igen......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sidse

Dato : 15-04-07 19:37

"Thomas Kaarup" <thomas@thomaskaarup.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ssangyung Kyron Spirit
> - Har kun set den ude fra.
>
> Det var bilerne. Nu håber jeg på noget feedback om de modeller vi har

Hej

Honda FR-V eller FR-C, har selv lige Købt en spritny FR-V, og den var gået
min helt forbi, da vi kiggede bil.
Den køre fantastisk. Har dog købt en benzin, da diesel var al dyr i forhold
til mit/vores kørselsbehov (ca130 km. om dagen)

Hilsen

Sidse

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 19:58

On Sun, 15 Apr 2007 16:44:00 +0200, "Thomas Kaarup"
<thomas@thomaskaarup.com> wrote:

<...>

>Opel Zafira Flexivan
>- Noget kedelig at se på indeni, men mon ikke læder og lidt kan rette op på
>det? Denne har vi dog ikke kørt i endnu

Se den kender jeg. Kører i sådan en på jobbet, godt nok den billigste
udgave med 105 HK diesel. Den er OK - men ikke noget specielt. De
første 5000 km påstår den, at den har gået 13,4 km/l - meget meget
imponerende ;-(( Godt nok går den 16-17 km/l på de lidt længere ture,
men det er ikke imponerende. Vi får se, når den er kørt til.
Motoren er lidt irriterende, i de større gear kan den fint håndtere
relativt lave omdrejninger, men at bede den trække i 2. gear fra lidt
over tomgang kan ende i puh-bang og starte igen )

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : KickAssCowboy

Dato : 15-04-07 20:21

> [...]
>
> Ssangyung Kyron Spirit
> - Har kun set den ude fra.
>
> Det var bilerne. Nu håber jeg på noget feedback om de modeller vi har

Jeg går også og overvejer at købe bil på gule plader. Har prøvet Seat Altea
(som er noget af det fedeste jeg har kørt) med DSG og i weekenden var jeg
ude og prøve Peugeot 307 Griffi 2,0 HDI SW med alt i udstyr.

Sælgeren var en meget ærlig mand og sagde til mig, at man skulle lige vente
med at købe gulpladebil, da han forventede, at der ville komme en ny lov
inden for 10 dage. I værste tilfælde kunne loven betyde, at din gulpladebil
ikke ville værre ret meget værd, hvis der f.eks. blev lagt 25.000kr på i
misundelsesafgift i stedet for de nuværende 5000kr årligt. Han troede dog at
det mest eller måske kun ville ramme de helt store 4x4 modeller fra f.eks.
Volvo, Audi, BMW osv.

Personligt ville jeg vælge Altea fremfor 307. Jeg synes at automatgearet
dræber lidt af køreoplevelsen i 307'eren. I Altea er den et ekstra plus ift.
køreoplevelsen.
Mvh
KaK

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-04-07 21:38

Hej!

> [...]
> fra det der THansen carbon på instrumentbordet. For konen var den lidt i

Hvad så med Golf Plus? Det er stort set samme bil som Altea'en (non-XL)
men i et mere "genkendeligt" design. Prisen er cirka den samme.

Jeg kører selv Altea 2.0 diesel med DSG og er sindsygt tilfreds med den.
Automatgearet kører som smør og motoren har masser af overskud.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 17-04-07 08:54

"Thomas Kaarup" <thomas@thomaskaarup.com> said in

> [...]
>
> Ssangyung Kyron Spirit
> - Har kun set den ude fra.
>
> Det var bilerne. Nu håber jeg på noget feedback om de modeller vi har

Prøv også at tage kig på:

Ford Focus C-max
Honda FR-V
Mazda 5
Renault Scenic
VW Golf plus

--
Lars Holst

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 17-04-07 21:55

tak for input.

har valgt en vw touran 2.0 dsg 140hk highline

Fra : KickAssCowboy

Dato : 17-04-07 22:05

Tillykke med jeres nye vogn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-07 05:10

Thomas Kaarup skriver:

> har valgt en vw touran 2.0 dsg 140hk highline

Jeg har selv haft en sådan siden 1/12 sidste år. Jeg er godt tilfreds
med den.

Den er også på gule plader, men plastret til med et firmalogo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-07 13:49

> Den er også på gule plader, men plastret til med et firmalogo

Føj da... kan det ikke fjernes??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-07 16:36

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Føj da... kan det ikke fjernes??

Jo, men så er den ikke gratis at køre i længere.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-07 17:31

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-07 19:03

"Martin Johansen [6000]" skriver:

Det ef fedt nok at have en dejlig bil at køre i - det er lidt federe,
når alt er betalt.

Dog trækker det så lidt ned at der er klistermærker over det hele og at
den ikke må bruges til privat kørsel.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-07 19:15

> Det ef fedt nok at have en dejlig bil at køre i - det er lidt federe,
> når alt er betalt.

Jep.

> Dog trækker det så lidt ned at der er klistermærker over det hele og at
> den ikke må bruges til privat kørsel.....

Det fjerner al fornøjelse for mig

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 19:25

On Wed, 18 Apr 2007 20:15:28 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Jep.

>Det fjerner al fornøjelse for mig

Også her - ingen klistermærker overhovedet, til gengæld den billigste
Zafira Diesel Van - og kun i arbejdstiden )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi