Sikring mod tyveri? (chip)
Fra : Inkognito

Dato : 15-04-07 13:06

Nu om stunder er diverse minigravere/entreprenørmateriel udstyret
med en chip, der kan spores fra luften, hvis maskinen stjæles. Er der
nogen, der kender systemet - og måske har et link?

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 13:58

send mig en mail på DFB SNABELA starchild.dk

Mvh
Morten

Fra : Benny

Dato : 15-04-07 14:14

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> Nu om stunder er diverse minigravere/entreprenørmateriel udstyret
> med en chip, der kan spores fra luften, hvis maskinen stjæles. Er der
> nogen, der kender systemet - og måske har et link?

Er ikke en skid værd, Se bare artiklen der var i ingeniøren.

En GPS jammer koster en plovmand (har selv haft en i hånden) og en GSM
jammer koster det samme.

Det eneste det virker er et baseballbat.

Benny

Fra : Inkognito

Dato : 15-04-07 14:22

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er ikke en skid værd

Man har ellers lige knægtet en gut på Fyn på den måde. Han
stjal en minigraver med chip, og det tog ikke mange timer at
finde graveren - pr fly. Gutten havde en masse stjålne maski-
ner på lokaliteten - iøvrigt...

Fra : Benny

Dato : 15-04-07 18:53

> [...]
> stjal en minigraver med chip, og det tog ikke mange timer at
> finde graveren - pr fly. Gutten havde en masse stjålne maski-

Hov du har vist ikke læst hele artiklen. Der var monteret GSM jammere på
maskinen, men der var fra entreprenøren valgt at anvende en af de
dyre/gammeldags VHF sendere. Den skal pejles da den ikke sender en placering
men kun et kort bip.

Benny

Fra : Inkognito

Dato : 15-04-07 19:10

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hov du har vist ikke læst hele artiklen.

Nej, fordi jeg har blot fået sagen refereret...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-04-07 15:13

Benny laid this down on his screen :
> En GPS jammer koster en plovmand (har selv haft en i hånden) og en GSM jammer
> koster det samme.

Der findes også nogle systemer der ikke bruger hverken GPS eller GSM.
De virker simpelthen ved at dimsen i køretøjet udsender et signal på en
- for tyven - forhåbentlig ukendt frekvens. Det signal kan så opfanges
fra et fly hvorved maskinens lokalitet kan indkredses. Derefter tager
man en bil og en mindre antenne for at finde dne præcise lokalitet.

Fra : OZ3BTO

Dato : 15-04-07 19:49

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Den holder ikke helt vand den der ....

IT og Telestyerksen formidler brugen af div. frekvenser i DK og til
sporing af køretøjer er der et forudbestemt område til .. husker ikke lige
frekvensbåndet, Men kan da finde frem til det hvis det er.

Erik
OZ3BTO

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-04-07 21:13

OZ3BTO formulated the question :
> IT og Telestyerksen formidler brugen af div. frekvenser i DK og til sporing
> af køretøjer er der et forudbestemt område til .. husker ikke lige
> frekvensbåndet, Men kan da finde frem til det hvis det er.

Den er stadig forhåbentlig ikke kendt af tyven :)

Fra : OZ3BTO

Dato : 16-04-07 12:14

> [...]
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Frekvensområdet er ret simpelt at finde ud af ... Være med den nøjagtige
frekvens .. men den kan man jo søge sig frem til

Erik

Fra : F.Syndergaard

Dato : 15-04-07 17:27

Prøv at søge på "flådestyring".
Denne f.eks.
http://klingtech.dk/produkter/vfleet.php
Men der er mange andre.
--
MVH.
Finni

Fra : F.Syndergaard

Dato : 15-04-07 18:24

Se også indlæg fra d. 11/4 her i forum.
"Bedste gps sporing"
Det er nok nærmest sådan noget du søger efter.
--
MVH.
Finni

Fra : Inkognito

Dato : 15-04-07 18:28

"F.Syndergaard" <finnis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok nærmest sådan noget du søger efter.

Jep, thanks !