Kvinder og teknik
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-04-07 08:59

Hej NG

Lidt underholdning på en lørdag formiddag..

Så lykkedes det min kone at myrde min gamle kadett E fuldstændigt..
Så galt kan det gå hvis man kører rundt uden olie på motoren og man blot
skruer højere op for musikken når ventilerne begynder at klapre..

Ja, man kan faktisk kigge lige igennem motorblokken!

http://www.bergenstoff.dk/el/motor1.JPG
http://www.bergenstoff.dk/el/motor2.JPG
http://www.bergenstoff.dk/el/motor3.JPG

Skaden var ikke så stor da bilen kun ventede på at Midtskrot skulle
komme og hente den, men alligevel... Hvad er der med kvinder og teknik?
Det er faktisk anden gang at hun brænder en motor af!

Thore

Fra : TDN

Dato : 14-04-07 09:23

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hente den, men alligevel... Hvad er der med kvinder og teknik? Det er
> faktisk anden gang at hun brænder en motor af!

Så må du ud og se dig om efter en ny kone..... En gang kan ske, men to
gange..... hermed er alle fordomme bekræftet....

Mvh
Thomas

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 14-04-07 09:28

TDN wrote:

> Så må du ud og se dig om efter en ny kone..... En gang kan ske, men to
> gange..... hermed er alle fordomme bekræftet....

Narh, hvad er det for en mand, der ikke tjekker olie på konens bil ?
Jeg ville da se det som et skud i foden.

Nå ja, hvis der har været lukket for det varme vand i længere tid, kan
jeg da godt forstå det, men her var konen da røget ud, inden bilen led
overlast.

--
Ejvind

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-07 09:36

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så må du ud og se dig om efter en ny kone..... En gang kan ske, men to
> gange..... hermed er alle fordomme bekræftet....

Jeg har haft to biler uden at gøre det. Er alle fordomme så afkræftet? *S*

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-04-07 10:02

On Tue, 17 Apr 2007 10:36:14 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> wrote:

>"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har haft to biler uden at gøre det. Er alle fordomme så afkræftet? *S*

>--

Nej.

Det at du har haft 2 Hyundai'er, der ikke bruger olie, kan under ingen
omstændigheder fjerne fordomme. Iøvrigt synes jeg at kunne konstatere,
at du ikke har forstået forskellen mellem fordomme og kolde facts.

Det er muligt at lære kvinder nogle simple reflekser, som de godt kan
finde ud af, men sker der noget der ikke er omtalt i teoribogen, så
vil jeg gerne være i den anden ende af sognet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-07 10:04

> Det at du har haft 2 Hyundai'er, der ikke bruger olie,

Hmmm... har ikke engang prøvekørt en Hyundai *S*

> Iøvrigt synes jeg at kunne konstatere,
> at du ikke har forstået forskellen mellem fordomme og kolde facts.

Vi skal vist ikke tale mere om forskellen på fordomme og facts *S*

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-04-07 11:06

On Tue, 17 Apr 2007 11:03:59 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> wrote:

>Hmmm... har ikke engang prøvekørt en Hyundai *S*

>Vi skal vist ikke tale mere om forskellen på fordomme og facts *S*

>--

Mit indlæg består kun af facts, bortset fra at der muligvis findes
andre biler der heller ikke bruger olie.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-04-07 10:30

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46248757$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft to biler uden at gøre det. Er alle fordomme så afkræftet? *S*

Nope.
Du er helt klart undtagelsen der bekræfter reglen.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Peter Fischer

Dato : 14-04-07 09:37

SmaRTrxxv skrev:

> [...]
> Så galt kan det gå hvis man kører rundt uden olie på motoren og man blot
> skruer højere op for musikken når ventilerne begynder at klapre..

Hvad kan du så lære?

Det er mandens opgave at holde styr på bilerne

.... og konen

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : T.

Dato : 14-04-07 10:02

"Peter Fischer" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Hvad kan du så lære?
>
> Det er mandens opgave at holde styr på bilerne
>
> ... og konen
>
> m.v.h.
>
> Peter Fischer, Slangerup

Helt enig med Peter og Ejvind.

Hilsen

Fra : Peter Fischer

Dato : 14-04-07 10:11

T. skrev:

> "Peter Fischer" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Helt enig med Peter og Ejvind.

Meget apropos på arbejdet (en servicestation) i sidste uge kom en meget
ulykkelig yngre mand ind og fortalte om at kæresten havde lovet at hun
nok skulle hælde olie på bilen som længe har manglet olie.

Hun havde så købt en 4 liters dunk og fyldt op til randen

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 14-04-07 11:37

> [...]
> skulle hælde olie på bilen som længe har manglet olie.
>
> Hun havde så købt en 4 liters dunk og fyldt op til randen

.... hvad var resultatet af den dejlige fill-op så?

Troels

Fra : Peter Fischer

Dato : 14-04-07 13:05

Troels Plougmann-Olsen skrev:

> ... hvad var resultatet af den dejlige fill-op så?

At det væltede ud med røg fra udstødning

Jeg er ikke så teknisk kyndig, men er det ikke noget med at når man
hælder *så* meget olie på så kommer der olie med i forbrændingen?

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-04-07 19:55

> At det væltede ud med røg fra udstødning
>
> Jeg er ikke så teknisk kyndig, men er det ikke noget med at når man hælder
> *så* meget olie på så kommer der olie med i forbrændingen?

Udluftningen fra krumtaphuset går vel op i luftfilterboksen, så det er nok
forklaringen.

Leo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-04-07 09:40

> [...]
>
> Jeg er ikke så teknisk kyndig, men er det ikke noget med at når man hælder
> *så* meget olie på så kommer der olie med i forbrændingen?

Er konstateret for år tilbage.
Røgslør blev lagt ud og motoren overlevede

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-04-07 09:58

Peter Fischer wrote:

> [...]
> at hun nok skulle hælde olie på bilen som længe har manglet olie.
>
> Hun havde så købt en 4 liters dunk og fyldt op til randen

Damn! Min viv er godt nok ikke voldsomt teknisk begavet, men den bommert
havde hun nu alligevel ikke lavet.

Ebbe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 16-04-07 20:46

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> writes:

> Damn! Min viv er godt nok ikke voldsomt teknisk begavet, men den bommert
> havde hun nu alligevel ikke lavet.

"De kunne ikke ramme en elefant på den afstand!"

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-04-07 10:59

Peter Dalgaard wrote:

> "De kunne ikke ramme en elefant på den afstand!"

Næeh, det kunne hun nok ikke - men hun har indtil flere gange bevist at hun
godt ved hvordan man bruger en oliepind

Ebbe

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-07 09:37

"Peter Fischer" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> Det er mandens opgave at holde styr på bilerne

Sidst jeg lånte min bil ud til en mand kom den retur med knækket forrude *S*

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-04-07 10:04

On Tue, 17 Apr 2007 10:36:54 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
> [...]

>"Peter Fischer" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

>Sidst jeg lånte min bil ud til en mand kom den retur med knækket forrude *S*

Der har vi det igen.

En forrude knækker ikke, den revner.

Når kvinder ikke engang har styr på noget så simpelt som terminologien
omkring biler, sååååeeee..............! )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-07 10:14

> Der har vi det igen.
> En forrude knækker ikke, den revner.

Ja det sagde HAN også. *S*

Det lyder nok også pænere i en mands øre at sige, at "forruden revnede". Man
kan jo ikke sige "jeg revnede lige forruden i din/min bil" *GGG*

Når kvinder laver ulykker med biler er det vores skyld.
Når mænd laver ulykker med biler sker det bare.... *S*

Se bare disse eksempler på mænds forklaringer til forsikringsselskabet, når
skaden sker....:

Jeg havde parkeret bilen uden for Netto. I vognen sad min kone og Hr.
Rasmussen. Da jeg kom tilbage var skaden sket.

Jeg mener, at ingen af sagens parter er skyld i uheldet, men hvis det ikke
desto mindre er tilfældet, er det den anden.

Jeg kørte manden ned. Han indrømmede, at det var hans fejl, idet han
tidligere var blevet kørt ned.

Vognen måtte dreje skarpere end nødvendigt på grund af en usynlig lastbil.

Mandens kørsel var fuldkommen uberegnelig. Jeg måtte svinge voldsomt flere
gange, før jeg ramte ham.

Fodgængeren havde ikke ringeste anelse om hvor han skulle hen, så jeg kørte
ham ned.

For at undgå kollision påkørte jeg den anden bil.

Hvis føreren af den anden vogn var stoppet nogle meter bag sig selv, var
ulykken ikke sket.

Jeg stødte sammen med et stillestående træ.

Jeg kørte på en lygtepæl, som jeg ikke opdagede fordi den var skjult af
fodgængere.

Jeg kørte sammen med en holdende bus, som kørte i modsat retning.

En fodgænger ramte mig og forsatte ind under vognen.

En ko slentrede ind i min bil. Man fortalte mig bagefter, at den var
åndssvag.

Jeg så en dame gå over gaden. Jeg tog fejl af hendes hensigter.

Ulykken skyldtes, at vejen drejede.

Da jeg skulle hjem, kom jeg til at køre ind i den forkerte gård og
kolliderede med et træ, som jeg ikke har på min grund.

Vognen foran bremsede brat op, jeg brasede blidt ind i dens bagagebærer.

Jeg fortalte godt nok politiet, at jeg bestemt ikke var kommet noget til,
men da jeg senere tog hatten af, fandt jeg ud af at jeg havde
hjernerystelse.

Den anden vogn ramte min, uden at give tegn på, hvad den havde i sinde.

Jeg kastede et blik på min svigermor, som sad på bagsædet, og kørte direkte
ud over skråningen.

Jeg tudede i hornet, men det virkede ikke, idet det var stjålet.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-04-07 10:37

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:46248fc9$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Når mænd laver ulykker med biler sker det bare.... *S*
>
> Se bare disse eksempler på mænds forklaringer til forsikringsselskabet,

Der er absolut nogle der er bedre end andre.
Men denne er helt i top IMO

> Jeg kastede et blik på min svigermor, som sad på bagsædet, og kørte
> direkte ud over skråningen.

))))

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-04-07 11:04

On Tue, 17 Apr 2007 11:13:37 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> wrote:

>Ja det sagde HAN også. *S*

>--

Selvfølgelig.

>--

>Det lyder nok også pænere i en mands øre at sige, at "forruden revnede". Man
>kan jo ikke sige "jeg revnede lige forruden i din/min bil" *GGG*

>--

Det går udemærket med: "Jeg fik et stenslag, så forruden er revnet".
Bare for at være sikker på at du forstår det, så er et stenslag ikke i
familie med grimme sygdomme som f.eks. hjerteslag osv.

>--

>Når kvinder laver ulykker med biler er det vores skyld.
>Når mænd laver ulykker med biler sker det bare.... *S*

>--

Niks, men de er smartere. De har altid en halv bodega med vidner, og
ikke at forglemme, en skyldig modpart.

>--

>Se bare disse eksempler på mænds forklaringer til forsikringsselskabet, når
>skaden sker....:

>--

Med undtagelse af den første, er der intet der indikerer at det drejer
sig om en mand der har skrevet anmeldelsen.

> [...]

> Jeg fortalte godt nok politiet, at jeg bestemt ikke var kommet noget til,
>men da jeg senere tog hatten af, fandt jeg ud af at jeg havde

Njaaaeee... Den her er nok også en mand, idet jeg ser at der er tale
om en hjernerystelse. )))

> [...]

>ud over skråningen.
>
> Jeg tudede i hornet, men det virkede ikke, idet det var stjålet.

Alt i alt ser det ud som en ommer. )

PS.:

Hvorfor er det iøvrigt, at du mener at mænd ikke skal have både
fordomme og udslæt af den del af menneskeracen der kan bløde i 4 dage,
og have hovedpine resten af måneden, uden at afgå ved døden? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Tom

Dato : 17-04-07 16:00

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN_@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Når kvinder laver ulykker med biler er det vores skyld.
> Når mænd laver ulykker med biler sker det bare.... *S*

Jeg synes det er slemt nok at have været vidne til at konen 2 mdr. efter hun
fik kørekort, så bakkede hun ind i nogle blomsterkasser af beton. Så rød
kofangeren og hun måtte købe en ny som vi fik malet og det hele. Så gik der
2 uger, så bakkede hun ind i sin chefs bil og ødelagde både hans bil og
hendes egen kofanger igen.
Tja og så er par måneder efter så kørte hun ind i en rundkørsel og overså en
cyklist som røg hen over motorhjelmen.....mindre end 2 år efter så total
skadede hun sierra'en i tyskland fordi hun igen ikke overholdte sin
vigepligt.

--
Tom

Fra : Ulrich

Dato : 14-04-07 11:06

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

Hvad er der med kvinder og teknik?

Der sker vel ikke andet end at hun ikke selv skal skifte og betale motoren.
Sådan er min kone også, hovsa det gik vist i stykker *GG*
Hun har dog ikke bøjet en motor endnu.

--
Hygge Ulrich

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-04-07 14:31

SmaRTrxxv wrote:

> Thore

LAD VÆRE med at give hende nøglen til motorcyklen!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lisbeth

Dato : 17-04-07 16:14

On 17 Apr., 12:06, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Mit indlæg består kun af facts, bortset fra at der muligvis findes
> andre biler der heller ikke bruger olie.

Hæhæ... får mig til at tænke på dengang en kollega (en mand sæføli!)
belærte mig godt og grundigt om, at jeg skulle få tandremmen skiftet,
når min Yaris skulle til 90.000 km eftersyn.

Jo mere jeg forklarede, at det havde jeg ikke tænkt mig at bestille -
blandt andet fordi værkstedet havde sagt, at det var overflødigt - jo
mere belærende og klog blev han. Og jo længere foredrag fik jeg om
tandremme.

Så joda... en kvinde bør selvfølgelig lytte, når en mand gør sig klog
på, hvordan hendes og andres biler skal behandles *GGGG*

Fra : Lisbeth

Dato : 17-04-07 16:35

On 17 Apr., 16:59, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> cyklist som røg hen over motorhjelmen.....mindre end 2 år efter så total
> skadede hun sierra'en i tyskland fordi hun igen ikke overholdte sin

Puhhha... godt mænd ikke laver ulykker i bil... så stod det slemt til
*S*