Duracell på banen igen
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-04-07 11:27

- Det går i den grad den gale vej. Den præventive effekt af klippene i
kørekortet er aftaget, fordi folk har opdaget, at de sjældent bliver
kontrolleret, siger rådets direktør, René la Cour Sell

.... får vi nogensinde fred for den utålelige personage?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-04-07 11:33

On Fri, 13 Apr 2007 12:26:54 +0200 "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>kontrolleret, siger rådets direktør, René la Cour Sell

>... får vi nogensinde fred for den utålelige personage?

Var der ikke noget om at han stiller op til folketinget for Muhamedansk
Folkeparti aka Radikalkunen aka De Ubeslutsomme aka Radikale Venstre?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-04-07 11:35

Hr. Jensen wrote:

> Var der ikke noget om at han stiller op til folketinget for
> Muhamedansk Folkeparti aka Radikalkunen aka De Ubeslutsomme aka
> Radikale Venstre?

Jo, hvor ellers

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-04-07 11:42

On 13 Apr., 12:26, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:
> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/13/100607.htm
>
> ... får vi nogensinde fred for den utålelige personage?

Så er det vel bare at afskaffe ordningen, så tallet kan komme ned
igen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-07 12:28

Kim Kristensen used his keyboard to write :
> Så er det vel bare at afskaffe ordningen, så tallet kan komme ned
> igen.

Eller effektivisere kontrollen...

At der på en time kan tælles 15 der kører over for rødt i et vilkårligt
vejkryds i Århus viser jo tydeligt at det er noget helt galt. (iflg.
http://politiken.dk/indland/article282949.ece)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-04-07 13:19

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/13/100607.htm
>

> ... får vi nogensinde fred for den *utålelige personage*?

Den sprogbrug antyder at du synes det er helt OK at der i år er omkommet 96
personer i trafikulykker mod 45 på samme tid sidste år. Den antyder ydermere
at du synes det er helt OK at bryde loven bare man ikke bliver opdaget og at
du derfor er imod mere overvågning.

Hmm, jeg tror du hellere må uddybe lidt, for det kan da ikke være rigtigt,
vel?

Ebbe

PS: Den der med at det kun skal være patruljerende politi, der kan fange
færdselssyndere er et pseudoargument. Alle ved at det er svinedyrt og derfor
ikke gennemførligt - hvilket jo behageligt nok betyder at risikoen for
pågribelse ikke øges.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-04-07 15:12

On Fri, 13 Apr 2007 14:18:34 +0200 "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
> [...]

>at du synes det er helt OK at bryde loven bare man ikke bliver opdaget og at

Og lad mig gætte:

Det eneste kort, du har, er et klippekort til bussen...

Du er sikkert én af de gamle nisser, der tuller af sted på motorvejen
med 62 km/t 'for at være på den sikre side'.

Og du er sikkert den forreste i køen, når der en dag til din store
tilfredshed bliver tilbud om at få en statsovervåget chip i nakken.
'For at de andre ikke skal tro, at jeg skjuler noget'.

Har jeg ret, eller skyder jeg dig lige så meget i skoene, som du selv
gør?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : John

Dato : 13-04-07 16:17

Hr. Jensen formulerede:

> Og lad mig gætte:
>
> Det eneste kort, du har, er et klippekort til bussen...
>
> Du er sikkert én af de gamle nisser, der tuller af sted på motorvejen
> med 62 km/t 'for at være på den sikre side'.

Kan du bestemme dig for hvad du vil svine jensen
til med.....din radikal stodder :)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-04-07 16:25

On Fri, 13 Apr 2007 17:16:51 +0200 "John" <jl.transport@mail.dk> sent
the following smoke signals:

>Hr. Jensen formulerede:

>Kan du bestemme dig for hvad du vil svine jensen
>til med.....din radikal stodder :)

Behøver man at være i besiddelse af et kørekort for at være i stand til
at føre en bil?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-07 16:33

Hr. Jensen explained :
> Behøver man at være i besiddelse af et kørekort for at være i stand til
> at føre en bil?

Svaret på det spørgsmål er det samme som svaret på "Er man nødvendigvis
i stand til at føre en bil bare fordi man har et kørekort?" ;) :)

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 13-04-07 16:40

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'For at de andre ikke skal tro, at jeg skjuler noget'.
>
> Har jeg ret, eller skyder jeg dig lige så meget i skoene, som du selv

<Ironi ON>
Ja lad os alle køre hvad potten ka klare, de andre ka fandme bare flytte
sig. Rødt lys, hva fanden jeg er ikke kommet til byen for at se på kulørte
lamper.....
<Ironi OFF>
Ja så varer det heller ikke så længe før der er rigelig plads på vejene. Til
gengæld vil ventetiderne på sygehusene sikkert blive lange.

Bjarne

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-04-07 17:26

On Fri, 13 Apr 2007 17:40:16 +0200 "Bjarne Rosenkrands"
<dsl196465@vip.cybercity.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>Ja så varer det heller ikke så længe før der er rigelig plads på vejene. Til
>gengæld vil ventetiderne på sygehusene sikkert blive lange.

Ikke hvis vi samtidig forbyder seler, airbags og ABS...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-07 17:30

Hr. Jensen wrote :

> Ikke hvis vi samtidig forbyder seler, airbags og ABS...

Så får vi til gengæld et andet problem, hvor skal vi gøre af alle de
døde mennesker? Og hvem skal overtage deres job?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-04-07 23:21

On Fri, 13 Apr 2007 18:30:21 +0200 Henrik Stidsen
<henrikstidsen@gmail.com> sent the following smoke signals:

>Så får vi til gengæld et andet problem, hvor skal vi gøre af alle de
>døde mennesker? Og hvem skal overtage deres job?

De nuværende arbejdsløse og industrirobotter hvor det kan lade sig gøre,
hvis ikke folk lærer af køre efter forholdene inden da.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-04-07 12:53

Hr. Jensen wrote:

> Og lad mig gætte:

Det er du ikke videre god til...

> Det eneste kort, du har, er et klippekort til bussen...

Forkert. Har kørekort og kører dagligt i Københavnsområdet.

> Du er sikkert én af de gamle nisser, der tuller af sted på motorvejen
> med 62 km/t 'for at være på den sikre side'.

Jeg kører så hurtigt som jeg må, hvis forholdene er til det. Hvilket vil
sige at på 130 km/t strækninger ligger jeg i reglen i venstre vognbane for
at komme uden om alle dem, der ligger og tuller med 120...

> Og du er sikkert den forreste i køen, når der en dag til din store
> tilfredshed bliver tilbud om at få en statsovervåget chip i nakken.
> 'For at de andre ikke skal tro, at jeg skjuler noget'.

Næeh, men jeg har ikke noget imod at der kommer mere overvågning på gade og
vej. Der er dobbelt så mange trafikdræbte i 2007 som der var i starten af
2006. De tal taler deres tydelige sprog.

> Har jeg ret, eller skyder jeg dig lige så meget i skoene, som du selv
> gør?

Du har helt ret i at du skyder mig ganske mange ting i skoene som ikke
passer.

Og hvis du så havde læst *hele* mit indlæg, ville du vide at jeg betvivler
at det virkelig er Kim Frederiksens mening at det er OK at bryde loven, bare
det ikke bliver opdaget. I og med at han kalder René la Cour Sell for en
"utålelig personage" er der ting der tyder på at det er hvad han mener, men
jeg lader tvivlen komme Kim til gode. Det er så op til ham at gøre det klart
hvad han egentlig mener.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 16:31

<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/13/100607.htm
>

>... får vi nogensinde fred for den utålelige personage?

Vi har lige så meget brug for den type mennesker til at råbe op om
færdsselssikkerhed som vi har brug for andre interesseorganisationer
til at råbe op om miljø og meget andet. Mon ikke NOAH og Greenpeace
har haft en effekt på miljøpolitikken (at de så har lydt temmelig
skingre indimellem er en anden sag). Jeg vil ikke bidrage til en
indsamling fra "Rådet for større færdselssikkerhed", men jeg vil til
enhver tid forsvare deres ret til at eksistere.
Der skal simpelthen være nogle mennesker, der brænder for en sag for
at få den fremmet og få folkets opmærksomhed henledt på problemet - og
det er ikke blevet mindre vigtigt med den udvikling mediebilledet har
taget de seneste år. Om man er enige med dem eller ej er en privat sag
- du har lov til at finde ham utålelig, jeg kan da også blive træt af
at læse om ham, men et kig rundt på folks opførsel i trafikken viser
jo, at han har en pointe. Og tallene kan vi ikke løbe fra, der har
godt nok været flere især aleneulykker med dødelig udgang på det
seneste.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 17:21

Ivan Madsen wrote:

> Og tallene kan vi ikke løbe fra, der har
> godt nok været flere især aleneulykker med dødelig udgang på det
> seneste.

Hvad er det egentlig for tal der er så slemme? Med fare for at lyde kynisk:
vi har valgt at sætte hele landet på hjul. Det har nogle omkostninger, som
man ikke kan komme ud over. Jeg synes helt ærligt at 300 dræbte er rimeligt
flot, taget i betragtning hvor mange kilometer der køres... men det må man
naturligvis ikke sige højt. Når tallet er så lavt, er det klart at det
næsten kun kan svinge i én retning. Til sammenligning kan jeg oplyse at der
hvert år dør ca. 1000 mennesker af influenza i Danmark. AF INFLUENZA!!! en
sygdom man kan vaccinere imod.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-07 17:31

Kim Frederiksen wrote :

> Hvad er det egentlig for tal der er så slemme?

Det der er slemt er at tallet er dobbelt så højt som det var for samme
periode som sidste år.

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-07 18:14

Henrik Stidsen skrev:

> Det der er slemt er at tallet er dobbelt så højt som det var for samme
> periode som sidste år.

Ja og det bunder jo ret sikkert i at vi har haft en meget mild vinter i
forhold til sidste år, men den slags gider man ikke at tænke på for så
kan man jo ikke råbe op...

Hilsen Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-04-07 18:24

on 13-04-2007, Martin Vollert supposed :

> Ja og det bunder jo ret sikkert i at vi har haft en meget mild vinter i
> forhold til sidste år, men den slags gider man ikke at tænke på for så kan
> man jo ikke råbe op...

Jeg ved ikke hvad årsagen er og jeg kan godt følge dig i at det måske
er lidt tidligt at råbe alarm - altså, det kan jo være tilfældigt at
der har været mange voldsomme ulykker i begyndelsen af året.

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 20:23

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
> [...]

> er lidt tidligt at råbe alarm - altså, det kan jo være tilfældigt at
> der har været mange voldsomme ulykker i begyndelsen af året.

Han skal jo lige nå det inden han holder op i RFST, det er vist den
1.4.2007.

PS: Tal i statistik har det med at svinge, hvis man sammenligner dag for dag
med 1 års mellemrum, kan man sikker få udsving på mange 100%

Går vi tilbage til begyndelsen af 70'erne, var vi over 1200 dræbte pr år, så
det er da gået den rigtige vej, selvom der vil optræde statistiske udsving,
er det dog trods alt den samlede kurves retning der er interessant, og den
er generelt faldende.

At tro at den kommer helt ned på 0 dræber er nok utopi, men retningen er
rigtig.

Et uheld med 5 dræbte først på året trækker jo meget i statistikken, hvis
man vælger at tager den på årsbasis og tager den for rullende inden for 1
år, man kunne ligeså godt vælge at tage den rullende 12 mdr, og så glemmer
årstallet. det ville give et mere retvisende billede at tendensen.

Møller

Fra : John

Dato : 13-04-07 20:58

Møller formulerede:

> PS: Tal i statistik har det med at svinge, hvis man sammenligner dag
> for dag med 1 års mellemrum, kan man sikker få udsving på mange 100%

Og som en klog mand engang sagde, tro ikke
på en statistik du ikke selv har forfalsket

Fra : Bruno

Dato : 13-04-07 21:43

Martin Vollert wrote:
> Ja og det bunder jo ret sikkert i at vi har haft en meget mild vinter i
> forhold til sidste år, men den slags gider man ikke at tænke på for så
> kan man jo ikke råbe op...

Så meget vinter var der altså ikke sidste år og forøvrigt taler vi jo
ikke om forskel inden for f.eks. 14 dage, men over måneder så jeg mener
det er rimeligt at råbe. Hvis bare det får nogle få til at overveje
deres kørsel, så kan det jo en positiv effekt og så må vi håbe de
elementer som er uden for rækkevide finder sig et vejtræ og ikke tager
andre med sig.

Mvh
Bruno

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-04-07 22:34

Bruno skrev:

> Så meget vinter var der altså ikke sidste år og forøvrigt taler vi jo
> ikke om forskel inden for f.eks. 14 dage, men over måneder så jeg
> mener det er rimeligt at råbe.

Nej for du kan ikke bruge tallene fra 1 kvartal til at sige hvordan det
endelig resultat blive ved årets afslutning, hva nu hvis der er
tilsvarende minder der dør i trafikken de 3 næste kvartaler, så tallet
er status quo, hvaså skal der så mindre overvågning på vejene ???
Nej det sker ikke det ved du jo godt, det går jo kun den ene vej hele
tiden. Dør der lige lidt fler end normalt i 1 kvartal så er helvede løs
og vi er alle en flok fartidioter der bare skal knaldes med alle midler.
Altså for vores egen skyld.
Så skide bare med alle de virkelig alvorlige problemer som koster
10-100gange så mange liv, mange flere milliarder om året for samfundet
de er jo for svære at gøre noget ved for de halvhjertet politikere i
Danmark som kun kan se 4 år frem.

Hilsen Martin Vollert.

Fra : Bruno

Dato : 13-04-07 23:34

Martin Vollert wrote:

> Nej for du kan ikke bruge tallene fra 1 kvartal til at sige hvordan det
> endelig resultat blive ved årets afslutning,

Det er der jo heller ikke tale om, eller du har måske en alternativ
tolking af sætningen "Antallet af trafikdræbte er i år fordoblet i
forhold til samme tid i fjor."?

hva nu hvis der er
> tilsvarende minder der dør i trafikken de 3 næste kvartaler, så tallet
> er status quo, hvaså skal der så mindre overvågning på vejene ???

Hvor lang en tidsperiode vil du så mene er tilstrækkelig at sammenlige
over, taler vi årtier eller måske mere?

> Nej det sker ikke det ved du jo godt, det går jo kun den ene vej hele
> tiden. Dør der lige lidt fler end normalt i 1 kvartal så er helvede løs
> og vi er alle en flok fartidioter der bare skal knaldes med alle midler.

Dobbelt så mange er ikke lidt flere, du skulle bare se balladen hvis
bezinafgiften bliv sat op med 100% og nogen så sagde den var hævet lidt.

> Altså for vores egen skyld.

For vores allesammens skyld.

> [...]
> 10-100gange så mange liv, mange flere milliarder om året for samfundet
> de er jo for svære at gøre noget ved for de halvhjertet politikere i

Mener du dermed, at de ting der kan gøres noget ved skal man så bare
ignorere fordi det er for let eller hvad?

Hvor er problemet forøvrigt med den øgede overvågning, hvis man ellers
kører fornuftigt så kan jeg ikke se problemet. Selv efter indførslen af
klip så er det er ikke fordi kørekortet er i fare medmindre man opfører
sig helt tåbeligt.

Men der er selvfølgelig dem der bare er i mod alt og gør hvad de kan for
at være anonyme, se evt. det jeg lige har postet i dk.binaer.motor om
snavs på nummerpladen, også selv hvis de samtidig vil se smarte ud.

mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 20:51

On Fri, 13 Apr 2007 18:20:57 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>hvert år dør ca. 1000 mennesker af influenza i Danmark. AF INFLUENZA!!! en

Uanset om det har været en mild vinter ser de nyeste tal for
trafikdræbte jo lidt triste ud. Udviklingen er tilsyneladende vendt.
Men.....statistik er jo taknemmelig. De seneste mange år er tallet set
over nogle år faldet ganske kraftigt. Jeg synes bare i øjeblikket, at
der går ikke en uge, uden man læser om en eneulykke eller en ulykke,
hvor en bil af uransagelige årsager forvilder sig over og kvaser en
modkørende bil - alt sammen med fatal udgang.
Når sådanne tal offentliggøres bør man overveje at reagere - jeg siger
overveje. Man er i sin gode ret til at skønne, at tidspunktet ikke er
inde endnu.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Tom

Dato : 13-04-07 16:43

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/13/100607.htm
>

> ... får vi nogensinde fred for den utålelige personage?

Den mand siger så meget...............

Han aner vel ikke engang om tallene er steget pga. øget hastighed på
motorvej som er det eneste sted hvor farten er sat op (visse steder).
Desuden strider det jo mod tidl. udtalelser hvor man siger at
gennemsnitshastigheden er blevet nedsat efter klippekort er kommet
til........
herre gud hvor er den mand en klaphat

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 13-04-07 18:05

> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/13/100607.htm
>

> ... får vi nogensinde fred for den utålelige personage?

Nu hvor vi er ved duracell, så er han sørme ved at generere flere gode idéer
http://politiken.dk/indland/article283418.ece

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 18:26

Tom wrote:

> Nu hvor vi er ved duracell, så er han sørme ved at generere flere
> gode idéer http://politiken.dk/indland/article283418.ece

Hvor jeg dog glæder mig til den dag han lukker r*ven med alt hans bavl

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bruno

Dato : 13-04-07 21:49

Kim Frederiksen wrote:

> Hvor jeg dog glæder mig til den dag han lukker r*ven med alt hans bavl

LOL

Han er mere fornuftig end dem som får dårlig samvittighed hver gang de
læser noget fra hans hånd og så lukke sludder ud her i gruppen.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 21:57

Bruno wrote:

> Han er mere fornuftig end dem som får dårlig samvittighed hver gang de
> læser noget fra hans hånd og så lukke sludder ud her i gruppen.

nej... det er han ikke

/Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-04-07 21:30

Tom skrev:
> Nu hvor vi er ved duracell, så er han sørme ved at generere flere gode idéer
> http://politiken.dk/indland/article283418.ece

Hvor gammel er egentlig ham Duracellen?

Det kan da ikke passe at han har den post hvis han er så ung at han ikke
kender til at teoriprøverne nu foregår efter et "Petergogs" system?

Jeg er da heller ikke sikker på at jeg ville kunne bestå en teoriprøve
umiddelbart. Men det er alene p.g.a. den ændrede prøveform.

--
MVH Finn
Når nu regeringen går så meget op i at lave ordninger med smileys og

Fra : Tom

Dato : 14-04-07 08:00

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er da heller ikke sikker på at jeg ville kunne bestå en teoriprøve
> umiddelbart. Men det er alene p.g.a. den ændrede prøveform.

Jeg kan heller ikke bestå en teoriprøve. Det er fuldstændig latterligt at
man "dumper" på et spørgsmål om hvad man vil gøre i en situation hvor man
kører på en smal grusvej og der kommer en modkørende og jeg så svarer "Holde
tilbage". Det "rigtige" svar skulle have været "bare fortsætte". Sådan noget
fis...man skal sgu da ALDTID holde tilbage hvis man er i tvivl.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 08:23

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> "Holde tilbage". Det "rigtige" svar skulle have været "bare fortsætte".
> Sådan noget fis...man skal sgu da ALDTID holde tilbage hvis man er i

Ja, det er helt til grin. Jeg tog også en flok teoriprøver for noget tid
siden. I en af situationerne kom der en bil kørende i en rundkørsel som vi
skulle ud i. Bilen var modsat os, altså bag forhøjningen i midten.
Spørgsmålet lød om man ville køre ud eller holde tilbage. Jeg ville holde
tilbage, hvilket var "forkert". Det var en lille rundkørsel og historien
meldte ikke noget om hvor hurtigt bilen i rundkørslen kørte. Hvad kan man
bruge den slags til?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : ShutEye

Dato : 14-04-07 14:41

> [...]
> meldte ikke noget om hvor hurtigt bilen i rundkørslen kørte. Hvad kan man

Helt enig.
Det eneste jeg virkelig lærte da jeg tog kørekort var, at lære at svare som
forventet, ikke som jeg selv mente var rigtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 14:45

ShutEye wrote:

> Helt enig.
> Det eneste jeg virkelig lærte da jeg tog kørekort var, at lære at
> svare som forventet, ikke som jeg selv mente var rigtigt.

Ja, kunsten er at gætte hvad de mener med spørgsmålet og ikke hvad der
virker logisk og indlysende. Der er SÅ mange tolknings-fælder i de spørgsmål
at der kun er én måde at bestå på, nemlig ved udenadslære.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : ShutEye

Dato : 14-04-07 15:09

> Ja, kunsten er at gætte hvad de mener med spørgsmålet og ikke hvad der
> virker logisk og indlysende. Der er SÅ mange tolknings-fælder i de
> spørgsmål at der kun er én måde at bestå på, nemlig ved udenadslære.

Præcis.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-04-07 16:14

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> meldte ikke noget om hvor hurtigt bilen i rundkørslen kørte. Hvad kan man

Det er nødvendig for at tumberne kan lære det uden ad, ellers kan de jo
ikke bestå.

--
Mvh Finn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-07 03:20

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> var en lille rundkørsel og historien meldte ikke noget om hvor
> hurtigt bilen i rundkørslen kørte. Hvad kan man bruge den slags til?

En af de situationer der irriterer mig i trafikken er når en Kim holder
tilbage for en bil der kører på den anden side af en rundkørsel. Lige meget
hvor lille og stor rundkørslen er, så er der altid tid til at køre ud i en
rundkørsel i en sådan situation - også selv om man har trailer spændt efter.

Såhh Kim - der er en OM´er. Ny køreprøve til dig!

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-04-07 08:05

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> rundkørsel i en sådan situation - også selv om man har trailer spændt efter.
> Såhh Kim - der er en OM´er. Ny køreprøve til dig!

Og når det så er mig der kommer med trailer og skal rundt i en
rundkørsel kommer der en Per fra den modsatte side der sætter alle sejl
til for at forsøge at kommer så langt ind i rundkørslen at han kan hævde
at jeg skal holde tilbage for ham.

Med det resultat at når jeg så kører ind alligevel kommer Per og bremser
kraftigt op lige inden han kører ind i min trailer. Sådan blot for at
markere sin utilfredshed med at han bliver forhindret i at køre frit, af
en lastbil.

--
Mvh Finn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-07 10:46

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> sejl til for at forsøge at kommer så langt ind i rundkørslen at han
> kan hævde at jeg skal holde tilbage for ham.

Det kan ikke være mig. Jeg lader altid farten løbe af bilen hen imod en
rundkørsel, så jeg kan planlægge med bremsen hvornår jeg kan køre ind (hvis
det overhovedet er muligt).

Og Finn´en inde i rundkørslen med hans trailer får jeg hurtigt overhalet
igen, han accellererer jo kun middelmådigt alt imens han snakker i
firmamobilen, sender en fax til firmaet, snakker privat på privatmobilen,
sætter en ny kande kaffe over, checker gps´ens seneste muligheder, stiller
på radioen og checker den seneste dvd-afspiller af :)

> [...]
> bremser kraftigt op lige inden han kører ind i min trailer. Sådan
> blot for at markere sin utilfredshed med at han bliver forhindret i

Jeg har forbudt mig selv at lege med lastbiler :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-04-07 11:09

> [...]
> sætter en ny kande kaffe over, checker gps´ens seneste muligheder, stiller
> på radioen og checker den seneste dvd-afspiller af :)

Det må være nogle store rundkørsler I holder jer.

Fornuftigt forbud.

--
Mvh Finn

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-07 12:00

On Sat, 21 Apr 2007 11:45:39 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>sætter en ny kande kaffe over, checker gps´ens seneste muligheder, stiller
>på radioen og checker den seneste dvd-afspiller af :)

Hvis jeg ikke husker helt galt, så spørger du om hjælp til noget
opmærksomhedskrævende billedfremvisningsudstyr i en anden tråd.

Men det er selvfølgelig helt anderledes ufarligt når det monteres i en
Galf.

Eller også er moral godt, og dobbeltmoral dobbelt så godt.

>--

>Jeg har forbudt mig selv at lege med lastbiler :)

>--

Af hjertet tak.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-04-07 23:21

On Fri, 13 Apr 2007 19:04:42 +0200 "Tom" <christensen@bigfoot.com> sent
the following smoke signals:

>Nu hvor vi er ved duracell, så er han sørme ved at generere flere gode idéer
>http://politiken.dk/indland/article283418.ece

Var det ikke Carusell-kongen himself, der for nogle år siden 'kom til'
at køre for stærkt? Så måske skulle han feje for egen dør først...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Tom

Dato : 14-04-07 08:02

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Var det ikke Carusell-kongen himself, der for nogle år siden 'kom til'
> at køre for stærkt? Så måske skulle han feje for egen dør først...

Han er taget TO gange for at køre for hurtigt, så han er da den bedste til
at belære andre om god trafikmoral.

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-04-07 09:08

"Tom" <christensen@bigfoot.com> writes:

> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message

> Han er taget TO gange for at køre for hurtigt, så han er da den bedste til
> at belære andre om god trafikmoral.

Lige præcis det har jeg nu lidt svært ved at bruge mod ham. Svjh var
det noget i retning af 70 på bred vej i byområde. Altså ikke 173 på
motorvej fordi han "lige skulle se hvad bilen ku'" ligesom en nylig
fødselar. Og i det mindste bestod han en gang en uformel køreprøve i
modsætning til et medlem af Folketingets trafikudvalg (Rechendorff
tror jeg), som overså samtlige højrevigepligter, kørte som om han var
bange for at nogen ville stjæle gearstangen, og helt konsekvent ikke
så sig over skulderen...

Fra : Tom

Dato : 14-04-07 09:14

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Lige præcis det har jeg nu lidt svært ved at bruge mod ham. Svjh var
> det noget i retning af 70 på bred vej i byområde.

Så ved vi jo alle godt, at hvis man er taget 2 gange for at køre for
hurtigt, så vil vedkommende alt andet lige have kørt lignende kørsel i
temmelig lang tid hvor man bare ikke er blevet taget for det. (lige som
alle os andre)

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-04-07 09:53

> [...]

> hurtigt, så vil vedkommende alt andet lige have kørt lignende kørsel i
> temmelig lang tid hvor man bare ikke er blevet taget for det. (lige som

Eller også missede han et fartbegrænsningsskilt, e.l. Lige som alle os
andre. (Faktisk var det 62 på Sallingvej, måske på den korte bid af O2
hvor begrænsningen ikke er 60? Jaja, rabat på måling og alt det der.)

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-07 09:27

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Lige præcis det har jeg nu lidt svært ved at bruge mod ham. Svjh var
> det noget i retning af 70 på bred vej i byområde.

HVAD? Han har kørt så "stærkt" at det ville koste ham et klip i kørekortet.
I følge ham selv er det jo den sikre død for alt og alle inden for en radius
af 5km så snart nålen står 2mm over 50-mærket, så jeg KAN da ikke forestille
mig at der er nogen ansvarlige mennesker der kan tilgive ham den
vanvidskørsel med hele 70 km/t.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-07 03:23

Tom wrote:

> Nu hvor vi er ved duracell, så er han sørme ved at generere flere
> gode idéer http://politiken.dk/indland/article283418.ece

Han udtaler bl.a.:
Fokus på et problem
René la Cour Sell er glad for Søren Krarups udtalelse, fordi den sætter
fokus på et trafikalt problem:

»Nemlig at folk, der har taget kørekort for lang tid siden, har en masse
sorte pletter i deres vidensniveau om moderne trafik. Ja, de har al mulig
rutine, men de har også alle mulige dårlige vaner. Tog man kørekort for 40
år siden, lærte man, at man endelig ikke måtte bremse og dreje på samme tid.
Men i nye biler med ABS og EPS skal man endelig dreje og bremse alt det man
kan, så skal bilen nok klare resten«, siger direktøren.

Sidstnævnte er en sandhed med modifikationer. Ethvert drej på rattet giver
nedsat bremseevne - og det gælder især når det er glat.

Når jeg kører tidskørsel sørger jeg så vidt muligt for at bremse i lige
linjer frem for at dreje i sving, fordi det er hurtigst (og mest sikker).

--
Per, Esbjerg

Fra : Tom

Dato : 21-04-07 08:06

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> tid. Men i nye biler med ABS og EPS skal man endelig dreje og bremse alt
> det man kan, så skal bilen nok klare resten«, siger direktøren.

Jeg er ikke enig i hans betragtninger af "moderne trafik". Det han ser som
sorte pletter er IKKE sorte pletter når det ikke han nogen betyding for
trafikken som sådan. Han kan argumentere nok så meget for at man måske skal
blinke 3 gange med lyset ved overhalinger og hvor man måske kun blinker 2
gange.......det har ingen betydning.
Jeg ser straks det er værre når folk mener de kan køre 80 Km/t i snevejr
bare fordi de har fået monteret nye vinterdæk eller den unge knægt der mener
man kan tage et sving hvor der ligger våde blade, med 130 Km/t osv osv.
Hans klogskab omkring ABS og ESP er jo fint nok, men jeg tror hvis han ville
dykke ned i tallene, så ville han opdage at laaaaaaaaaangt de fleste biler i
danmark STADIG er UDEN ESP. Det kan man næsten ene og alene tilskrive vores
afgiftspolitik.
Hans betragtninger med at folk ikke lærer nyt efter de har taget deres
kørekort, må stå for hans egen regning.....jeg synes det er latterligt

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-04-07 11:06

Tom wrote:

> Hans betragtninger med at folk ikke lærer nyt efter de har taget deres
> kørekort, må stå for hans egen regning.....jeg synes det er latterligt

Han har været fremme i pressen så mange gange med dumme bemærkninger - han
har hvert fald ikke selv lært noget.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 21-04-07 11:44

On Sat, 21 Apr 2007 04:23:21 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Når jeg kører tidskørsel sørger jeg så vidt muligt for at bremse i lige
> linjer frem for at dreje i sving, fordi det er hurtigst (og mest sikker).

Ja, det er altid hurtigst at køre lige i linier og lade være med at
dreje
.... om det er mest sikkert er jeg ikke helt sikker på, i de fleste
tilfælde er det vel sikrest at dreje i sving
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-04-07 12:01

<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Når jeg kører tidskørsel sørger jeg så vidt muligt for at bremse i lige
>linjer frem for at dreje i sving, fordi det er hurtigst (og mest sikker).

>--

Hvordan synes du selv det går? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-04-07 11:56

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvordan synes du selv det går? *LOL*

Du skulle prøve at dreje og bremse i din bil, når det går rigtigt stærkt. Du
vil opdage at ABS`erne virker så godt at du ikke får bremset samtidig med.

Desuden skulle du lære at forstå hvad jeg har i tankerne :)

Men det har du jo ikke tid til - du kører i store rundkørsler :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-07 10:03

On 13 Apr., 17:25, Hr. Jensen <aage...@musikalsk.invalid> wrote:
> On Fri, 13 Apr 2007 17:16:51 +0200 "John" <jl.transp...@mail.dk> sent
> the following smoke signals:

> Behøver man at være i besiddelse af et kørekort for at være i stand til
> at føre en bil?

Nej, men der er så sandelig også mange som har kørekort uden at være i
stand til at føre bil forsvarligt.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk