Afmontering af kabler i iso-stik
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-04-07 09:32

Hej

Som beskrevet i anden tråd har jeg brug for at bytte rundt på to ledninger
i iso-stikket til min auto-radio. Hvordan dælen gør jeg det? Hvordan løsner
jeg den inderste metal-del fra selve iso-stikket og trækker den ud, når nu
jeg kun har små skruetrækkere og des lige?

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-04-07 10:21

Bo Kamp Dudek skrev:

> Hvordan løsner jeg den inderste metal-del fra selve iso-stikket
> og trækker den ud, når nu jeg kun har små skruetrækkere og des lige?

Ved ikke lige hvordan dit stik ser ud - men jeg plejer at bruge en tæppenål
til stik med kabelsko.

Fåes ved høflig henvendelse til et tæppefirma
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-04-07 10:39

> Ved ikke lige hvordan dit stik ser ud - men jeg plejer at bruge en tæppenål
> til stik med kabelsko.
>
> Fåes ved høflig henvendelse til et tæppefirma

det er måske ikke så meget værktøjet men mere fremgangsmåden jeg er ude
efter, da jeg nemlig har masser af små tingester, der kan gøre det ud for
en nål, et søm eller en meget lille skruetrækker..

men skal jeg løsne fra den side ledningen går ind i stikket eller modsatte?
hvis det er førstnævnte, er der så en bestemt af hullets 4 sider, som jeg
skal løsne ved eller?

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Leonard

Dato : 13-04-07 11:02

On Fri, 13 Apr 2007 11:39:14 +0200, Bo Kamp Dudek wrote:

> hvis det er førstnævnte, er der så en bestemt af hullets 4 sider, som jeg
> skal løsne ved eller?

Hvis det ligner de stik jeg ellers har set, så er der en modhage som
skal klemmes lidt ind. Hvis du ser stikkets facon som et stort B så er
det på den flade side af B'et at modhagen er. En lille flad skruetrækker
ind langs ledningen på bagsiden og klem lidt på modhagen, så kan stikket
trækkes ud ved at hive lidt i ledningen.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-04-07 11:26

[...]

> [...]
> ind langs ledningen på bagsiden og klem lidt på modhagen, så kan stikket
> trækkes ud ved at hive lidt i ledningen.

tak for en god beskrivelse.. men jeg har nu fedtet rundt med en nål og en
tynd flad skruetrækker i et par timer (begyndte inden jeg smed første
indlæg) og uden held.. mon det kan være nogle 'specielle' iso-stik, der
kræver en anden fremgangsmåde for at løsne dem?

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-04-07 12:21

[...]

> [...]
> indlæg) og uden held.. mon det kan være nogle 'specielle' iso-stik, der
> kræver en anden fremgangsmåde for at løsne dem?

jeg har i øvrigt smidt et par billeder her:

http://www.masl.dk/b7ac2ef7
http://www.masl.dk/7d264d01

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Brian

Dato : 13-04-07 13:08

Bo Kamp Dudek wrote:

> jeg har i øvrigt smidt et par billeder her:
>
> http://www.masl.dk/b7ac2ef7
> http://www.masl.dk/7d264d01

Nej, de er ganske normale. Hvis du kigger på den nummer to fra venstre i
øverste række, sidder modhagen på den højre side. Det er nok nemmere at
"lægge" modhagen ned, fra den anden side.

Ellers kunne du også bare smutte i en autoudstyr/thansen butik eller lign.
og få et lille ekstra stik der bytter rundt på de to. De koster normalvis en
lille 100 lap.

/Brian

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-04-07 13:57

[...]

> Nej, de er ganske normale. Hvis du kigger på den nummer to fra venstre i
> øverste række, sidder modhagen på den højre side. Det er nok nemmere at
> "lægge" modhagen ned, fra den anden side.

jeg fik efter et par timers lirkeri løsnet stikkene.. mit store problem
var, at jeg ikke anede, hvordan de så ud, når de var løsnet.. det ved jeg
nu og kan uden problemer klaren turen en anden gang..

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Brian

Dato : 13-04-07 16:13

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var, at jeg ikke anede, hvordan de så ud, når de var løsnet.. det ved jeg
> nu og kan uden problemer klaren turen en anden gang..

Billede tak :)

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-04-07 17:07

[...]

> Billede tak :)

billede af hvad?

--
Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek

Fra : Brian

Dato : 13-04-07 17:08

Brian wrote:

> Billede tak :)

Sgu nok lidt for sent at bede om det nu

Men... google har jo svaret på alt:
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11729&osCsid=26fd52ef46ccc7783f55937f38930fea

Forøvrigt viser Bo's billede rigitg godt, hvor modhagen sidder.

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 13-04-07 17:14

On Fri, 13 Apr 2007 18:07:39 +0200, Brian wrote:

> Men... google har jo svaret på alt:
> http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11729&osCsid=26fd52ef46ccc7783f55937f38930fea

og så er det bare jeg undrer mig over at nogen kan finde noget som helst
på den hjemmeside

Godt jeg bor i DK ellers ville jeg jo ikke kunne forstå hvad jeg selv
sagde eller skrev
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Brian

Dato : 13-04-07 17:49

Leonard wrote:

> og så er det bare jeg undrer mig over at nogen kan finde noget som
> helst på den hjemmeside

Ude i højre side kan man vælge In English eller På Svenska... hvis det
hjælper

> Godt jeg bor i DK ellers ville jeg jo ikke kunne forstå hvad jeg selv
> sagde eller skrev

Jeg er overbevist om at det hemmelige trick er en god dosis træsprit...

/Brian