Ford Focus '07: Ny "nøgle" til nøglefrit s~
Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 13-04-07 08:05

Jeg har lige købt en sprit ny (næsten ny) Ford Focus. Lækker bil
Nå, men det er ikke for at savle over mit køb, men for lige at høre om
nogen kender en metode, til "parring" af nøgle-brikker med en nøglefri
installation.

Hos Ford forhandleren har jeg fået at vide at selve "nøglen" koster
487,- + moms men at "kodningen/parringen" med bilens nøglefri system
koster 800,- + moms. Hvorfor spurgte jeg så. Jo, fordi de skal have
sat "testeren" på bilen - det tager 30 sek. inkl. kodning. Hmmm, den
må koste noget der ligner 9.999.999.999,- den der tester, siden den
skal indtjene så enorm en timeløn.

Er der ikke en "anden metode"? :)

/Thomas

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 13-04-07 10:39

> [...]
>sat "testeren" på bilen - det tager 30 sek. inkl. kodning. Hmmm, den
>må koste noget der ligner 9.999.999.999,- den der tester, siden den

Testeren er vist ganske dyr - faktisk omkring 100.000 så vidt jeg fik at
vide på et Ford værksted.
Jeg får dog altid serviceret min Fiesta ST hos Mazda på Viborgvej i Århus
(de har aut. Ford service). Der er altid kanonbetjening, og se sent som for
en time siden fik jeg nulstillet en motorfejl uden beregning.
Jeg tror nemt at du kan shoppe lidt rundt efter priser - evt. kombinere det
med et serviceeftersyn, hvor de alligevel skal have testeren på.

/Kasper Hansen