PowerBook G3 - 2 spørgsmål
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 03-07-01 15:52

Hej.

2 ting:

1) Min Powerbook er begyndt på at gøre mærkelige ting når den tænder skærmen
efter at have været i vågeblus. Skærmen ser sommetider ud som om der er
blevet trukket godt op og ned i billedet, således at grafikken er helt
udstrakt. Desuden bliver billedet næsten sort/hvid! Efter endnu et vågeblus
kan jeg være heldig at billedet bliver godt igen. Hvad kan dette skyldes?

2) Mit batteri han ret dårlig performance. Jeg har hørt fra en OfficeLine
medarbejder at det kan "nulstilles". Hvordan gøres dette?

Mvh
Gunnar Kristiansen.

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-07-01 23:45

In article <B767A8B0.9575%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> 2) Mit batteri han ret dårlig performance. Jeg har hørt fra en OfficeLine
> medarbejder at det kan "nulstilles". Hvordan gøres dette?

Der findes et program til det, du kan hente det på apples hjemmeside,
søg efter battery and g3.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 04-07-01 11:37

> Der findes et program til det, du kan hente det på apples hjemmeside,
> søg efter battery and g3.

Hej med jer

Jeg vil lige følge op på Gunnars mail om hans Powerbook. Selv har jeg
også oplevet på det sidste, at min Powerbook 233 mhz opfører sig
underligt. I begyndelsen stod skærmen og flimrede ret kraftigt, det
holdt dog op, men til gengæld kan den nu finde på at lave nogle små
hvide flimrede streger dér hvor musen befinder sig. Det er meget
distraherende, og jeg er bange for at skærmkortet måske er ved at gå sig
en tur?

Birgitte Behrendt

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-07-01 12:39

In article <1ew0tln.129k5nphbm94yN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> Det er meget distraherende, og jeg er bange for at skærmkortet måske
> er ved at gå sig en tur?

Det kan også være dit skærmkabel der sidder løst eller har det skidt. Er
der blevet monteret ekstra RAM i den på et tidspunkt?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 04-07-01 20:33

> Det kan også være dit skærmkabel der sidder løst eller har det skidt. Er
> der blevet monteret ekstra RAM i den på et tidspunkt?

Yep, der blevet installeret ekstra ram for nogle måneder siden. Har det
noget at sige?

Birgitte Behrendt

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-07-01 20:45

Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Yep, der blevet installeret ekstra ram for nogle måneder siden. Har det
> noget at sige?

Jeg tipper forsigt på, at Martin mistænker ram-opgraderingen (det
fysiske indgreb) for at have løsnet skærmkablet.

Måske du skulle forsøge det gamle trick med at pille skidtet fra
hinanden og vrikke lidt med hvad vrikkes kan.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-07-01 20:54

In article <1ew1ige.1q1n93g1h3ko5oN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk (Birgitte Behrendt) wrote:

> Yep, der blevet installeret ekstra ram for nogle måneder siden. Har det
> noget at sige?

Det er muligt at videokablet er blevet løst, ved at montøren har fumlet
lidt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 04-07-01 22:00

> Det er muligt at videokablet er blevet løst, ved at montøren har fumlet
> lidt.

Jeg prøver at vrikke lidt ved tingene - tak for jeres hjælp indtil
videre

Birgitte Behrendt

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 06-07-01 01:03

> Der findes et program til det, du kan hente det på apples hjemmeside,
> søg efter battery and g3.

Jeg har ledt og ledt....kan du ikke lede lidt mere på rette vej?

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-07-01 01:25

Gunnar Kristiansen pludrede:

http://downloAd.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/PowerBook/PB_G3_Series/Battery_Reset_2.0.smi.bin
--
MVH
Martin Edlich

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 06-07-01 09:59

Hej igen.

Nu fik jeg fat i programmet, og tak for det... Men:

Dette program er til maskiner hvor batteriet af en eller anden grund ikke
konfigurer i controlstrippen, eller hvor der er et rødt kryds henover det.
Dette problem har jeg ikke. Men siden der nu stod i read me filen at
batteriet ville totalt aflade ved installationen tænkte jeg, at det måske
ville hjælpe. Men installeren siger at installation af dette program ikke er
nødvendigt på min maskine, og nægter derfor at gøre det.

Er du sikker på at det er det helt rigtige (og samme program) du mener?

Som sagt var problemet at mit batteri ikke varer mere end typisk 1,5 til 2
timer, hvorfor en "reset" måske kunne hjælpe (ifølge en Officeline
medarbejder....)

Mvh
Gunnar

Fra : Anders

Dato : 06-07-01 10:12

Gunnar Kristiansen skrev:

> Som sagt var problemet at mit batteri ikke varer mere end typisk 1,5 til 2
> timer, hvorfor en "reset" måske kunne hjælpe (ifølge en Officeline
> medarbejder....)

Er en reset ikke det samme som en total afladning? Hvis det er, er der så
ikke noget med at det ikke skulle betyde noget for nyere PB´s?

<OT>Hvis det er en total afladning, du har brug for, så lad mig foreslå dig
at investere i MacOSX. Lad din PB stå på vvågeblus i et dægns tid og dit
batteri er fuldstændigt afladt</OT>

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-07-01 10:20

In article <B76B4A8F.9765%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Er du sikker på at det er det helt rigtige (og samme program) du mener?

Næh....

> Som sagt var problemet at mit batteri ikke varer mere end typisk 1,5 til 2
> timer, hvorfor en "reset" måske kunne hjælpe (ifølge en Officeline
> medarbejder....)

Hvor gammelt er dit batteri egentlig?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 08-07-01 15:15

> Hvor gammelt er dit batteri egentlig?
Omkring et år....

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-07-01 21:39

In article <B76E3797.97C4%funkpost@mac.com>,
Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Omkring et år....

Så burde det ikke være så galt endnu.

Jeg prøver og ser om jeg har programmet liggende på arbejdet endnu i
morgen.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk