|
| komplet lakering / maling af Volvo 850 t5 ~ Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-07 21:12 |
|
Hejsa,
jeg går lige pt. i overvejelser om at give en gammel (meget velkørende)
t-5ér en komplet tur under "sprøjten".
Hvad vil sådan en omgang løbe op i?
Kan det gøres billigt i udlandet?
Ulemper/fordele?
Årsagen er begyndende rust omkring gummilister samt div. andre mindre
detaljer - generelt har den ikke så pæn en finish mere.
Jeg er "newbie" indenfor alt. med maling, lakering, voks osv. så alle
tips/råd tages med kyshånd!
Mvh.
Anders
| |
Brian S Jensen (12-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 12-04-07 21:25 |
|
"Anden" <anden112...deterenhotmailkonto> skrev i en meddelelse
news:461e929f$0$46010$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> jeg går lige pt. i overvejelser om at give en gammel (meget velkørende)
> t-5ér en komplet tur under "sprøjten".
> Hvad vil sådan en omgang løbe op i?
> Kan det gøres billigt i udlandet?
> Ulemper/fordele?
>
> Årsagen er begyndende rust omkring gummilister samt div. andre mindre
> detaljer - generelt har den ikke så pæn en finish mere.
>
> Jeg er "newbie" indenfor alt. med maling, lakering, voks osv. så alle
> tips/råd tages med kyshånd!
>
> Mvh.
> Anders
Hej Anders
En pris på sådan en omgang afhænger jo af mange ting :
Hvor meget, hvis noget, arbejde gør du selv ? (af- & påmontering osv.)
Hvor flot skal den være bagefter ? - skal der monteres nye lister eller
lign. eller
er du tilfreds nok med at genbruge de gamle ?
Skal du have malet dørfalser og lign. med ? eller er du tilfreds med at få
dækket
af på dørkanten ?
osv. osv. osv.
MEN, husk på, at hvis der er rust, så skal det være en ekstremt dygtig
pladesmed/maler
som laver det, for at rusten ikke dukker frem igen om 1 eller 2 år - i sær
på de steder
hvor rusten kommer indefra (sealings og lign.)
10.000,- skal du i hvertfald regne med (hvis maleren ikke skal bruge alt for
meget tid
på papirarbejde)
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Ukendt (12-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-07 21:38 |
|
Hej Brian
Tak for svaret.
> En pris på sådan en omgang afhænger jo af mange ting :
> Hvor meget, hvis noget, arbejde gør du selv ? (af- & påmontering osv.)
Jeg vil i princippet gerne gøre det hele selv - men er stort set 100% blank
når det kommer til af- & påmontering.
Hvad skal i øvrigt afmonteres?
> Hvor flot skal den være bagefter ? - skal der monteres nye lister eller
> lign. eller
> er du tilfreds nok med at genbruge de gamle ?
Nye lister ville naturligvis være optimalt - hvis det ikke koster flere
tusinde ekstra, så kan det vel næsten ikke "betale" sig at nøjes..
(De gamle lister er vel egentlig også den direkte årsag til begyndende rust
f.eks. ved vinduerne)
> Skal du have malet dørfalser og lign. med ? eller er du tilfreds med at få
> dækket
> af på dørkanten ?
Til dørkanten er helt fint - bare det "ydre" / Det synlige - eller man andre
ord - blot det mest nødvendige for et fint/flot ydre resultat.
Der er ingen rust udover ved lister og ved fronten af forsmækken samt på
bagsmækken.
> MEN, husk på, at hvis der er rust, så skal det være en ekstremt dygtig
> pladesmed/maler
> som laver det, for at rusten ikke dukker frem igen om 1 eller 2 år - i sær
> på de steder
> hvor rusten kommer indefra (sealings og lign.)
Ja, det tænkte jeg nok - kan du evt. anbefale én? - Og "alle" har
interesse... De skal blot ikke være amatører.
Jeg kører gerne til hele landet.
Evt. også udlandet.
Mvh.
Anders
| |
Brian (12-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-04-07 21:42 |
|
Anden wrote:
> Ja, det tænkte jeg nok - kan du evt. anbefale én? - Og "alle" har
> interesse... De skal blot ikke være amatører.
> Jeg kører gerne til hele landet.
> Evt. også udlandet.
Så ville jeg skippe potten til Polen - f.eks hos ham her
http://www.investa.dk/biler/reparation.htm, som har fået en god reklame i TV
programmet "Basta"
/Brian
| |
Ukendt (12-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-07 22:02 |
| | |
Søren (12-04-2007)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 12-04-07 23:37 |
|
Brian skrev:
> Anden wrote:
>
>> Ja, det tænkte jeg nok - kan du evt. anbefale én? - Og "alle" har
>> interesse... De skal blot ikke være amatører.
>> Jeg kører gerne til hele landet.
>> Evt. også udlandet.
>
> Så ville jeg skippe potten til Polen - f.eks hos ham her
> http://www.investa.dk/biler/reparation.htm, som har fået en god reklame i TV
> programmet "Basta"
Ham regner jeg med at bruge til lak og læder .. altså autolak og
lædersæder .. når jeg til vinter skal igang med denne:
http://www.schimkat.dk/Torino/Torino.jpg
>
> /Brian
>
>
| |
Jakob (13-04-2007)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-04-07 08:46 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:461e9992$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Anden wrote:
>
>> Ja, det tænkte jeg nok - kan du evt. anbefale én? - Og "alle" har
>> interesse... De skal blot ikke være amatører.
>> Jeg kører gerne til hele landet.
>> Evt. også udlandet.
>
> Så ville jeg skippe potten til Polen - f.eks hos ham her
> http://www.investa.dk/biler/reparation.htm, som har fået en god reklame i
> TV programmet "Basta"
>
> /Brian
>
Er du ironisk? er jo normalt ikke positiv omtale hvis man er med i basta :)
| |
Ukendt (13-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-04-07 11:27 |
|
>> Så ville jeg skippe potten til Polen - f.eks hos ham her
>> http://www.investa.dk/biler/reparation.htm, som har fået en god reklame i
>> TV programmet "Basta"
>>
>> /Brian
>>
>
> Er du ironisk? er jo normalt ikke positiv omtale hvis man er med i basta
> :)
Jeg mener faktisk også at have set programmet, var der ikke en mand med en
gammel Porsche, som kom i klemme - Hans bil blev aldrig lavet, selv efter
utallige henvendelser, udskydelser osv..
Han hentede den så sammen med Basta...
Eller er det forkert husket?
| |
Brian (13-04-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 13-04-07 13:23 |
|
Anden wrote:
>> Er du ironisk? er jo normalt ikke positiv omtale hvis man er med i
>> basta :)
Nææ, det var vist heller ikke Basta redaktionens hensigt at det skulle ende
som fin reklame, men de sked godt og grundigt i nællerne med den historie.
Det hele var så grinagtigt ensidigt fremstillet, og det gav da også lidt
kommentarer her i gruppen.
Det er ikke længe siden at de fik lusket en kendelse fra pressenævnet over
skærmen, hvor de var blevet sat på plads.
> Jeg mener faktisk også at have set programmet, var der ikke en mand
> med en gammel Porsche, som kom i klemme - Hans bil blev aldrig lavet,
> selv efter utallige henvendelser, udskydelser osv..
> Han hentede den så sammen med Basta...
> Eller er det forkert husket?
Det er rigtigt husket, og der kom da også en større historie ud af det.
Ejeren af butikken fremlagde efterfølgende email udvekslingen mellem
parterne, og det var ikke svært at se at det var Porsche ejeren, der havde
været en knoldesparker.
Så alt i alt, positiv reklame for den dansk/polske geschäft
/Brian
| |
Henning (12-04-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 12-04-07 21:33 |
|
On Thu, 12 Apr 2007 22:11:41 +0200, "Anden"
<anden112...deterenhotmailkonto> wrote:
>Hejsa,
>
>jeg går lige pt. i overvejelser om at give en gammel (meget velkørende)
>t-5ér en komplet tur under "sprøjten".
>Hvad vil sådan en omgang løbe op i?
>Kan det gøres billigt i udlandet?
>Ulemper/fordele?
>
>Årsagen er begyndende rust omkring gummilister samt div. andre mindre
>detaljer - generelt har den ikke så pæn en finish mere.
Så vidt jeg husker fra en FDM-artikel - 25.000,- for en komplet
slilbning, grunding og lakering. Naturligvis med regning osv. Blev
jobbet udført i Polen var prisen ca. det halve, men kvaliteten den
samme. Regn med ca. en uge begge steder.
| |
Ukendt (12-04-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-04-07 21:42 |
|
> Så vidt jeg husker fra en FDM-artikel - 25.000,- for en komplet
> slilbning, grunding og lakering. Naturligvis med regning osv. Blev
> jobbet udført i Polen var prisen ca. det halve, men kvaliteten den
> samme. Regn med ca. en uge begge steder.
Tak for svaret...det er godt nok mange penge - kunne være perfekt hvis man
kunne finde en talentfuld herre i polen til det..
| |
|
|