Selehusker i Octavia mm
Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-04-07 19:28

Hejsa,

Jeg startede for noget tid tilbage en tråd omkring selehuskeren i en
Skoda Octavia 2006 og hvordan man slår den fra. Der var mange gode
råd, men det umiddelbart smarteste syntes at være at fjerne den med
VAGCOM.

Her i påsken havde jeg muligheden for at prøve, og det var dælme smart
- en enkelt bit rettet i VAGCOM på en laptop - så slukkede selehusker
lampen i instrumentpanelet og væk var den irriterende beep-beep-bepp
fra postkassen til garagen. Det tager cirka 2 sekunder tror jeg.

Det er lidt sjovt hvad man ellers kan stille, det meste af det er nok
ret ligegyldigt - men alligevel sjovt at den kan programmeres til at
have "amerikanerlys" og man kan slå til og fra om den skal bruge
tågelygten foran som reserve hvis den almindelige forlygte springer.

Jeg var også faldet over et par originale Octavia forlyger på ebay til
150 euro med HID pærer til nærlyset - det kan man også lige stille den
om til så den ikke tror de oprindlige halogen glødepærer er sprunget -
jeg havde nærmest glemt fra BMW'en hvor godt lys de faktisk giver
sådan nogen samtidig med at det ser ganske godt ud...

http://www.landligt.dk/s/hid1.jpg
http://www.landligt.dk/s/hid2.jpg
http://www.landligt.dk/s/hid3.jpg
http://www.landligt.dk/s/hid4.jpg

Og så den gamle gule halogen lygte

http://www.landligt.dk/s/hid5.jpg

Til sidst satte jeg sommerdækkene på igen - efter et par måneder på
vinterdæk - og så er vi vist ved at være sommerklar.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 11-04-07 23:19

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
> [...]
> have "amerikanerlys" og man kan slå til og fra om den skal bruge
> tågelygten foran som reserve hvis den almindelige forlygte springer.

Så er det lige jeg spørger dumt, men hvad er "amerikanerlys"??

Elmer

Fra : ShutEye

Dato : 12-04-07 01:34

> Så er det lige jeg spørger dumt, men hvad er "amerikanerlys"??

Jeg er _altid_ glad når andre spørger dumt før mig :)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-04-07 07:25

On Thu, 12 Apr 2007 00:19:01 +0200, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

> Så er det lige jeg spørger dumt, men hvad er "amerikanerlys"??

Det er at blinklysene foran på bilen er tændt som positionslys på
bilen. Altså, de lyser ikke med fuld styrke - men dæmpet.

Det er ret udbredt i USA deraf min betegnelse ;)

http://www.thorstensteigerwald.de/autos/M5/front.jpg

fx

** Lars

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-04-07 07:57

> [...]
> bilen. Altså, de lyser ikke med fuld styrke - men dæmpet.
>
> Det er ret udbredt i USA deraf min betegnelse ;)

Ok! selvom dagen er ny, så har jeg allerede lært lidt idag .

Elmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 12-04-07 08:54

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Ok! selvom dagen er ny, så har jeg allerede lært lidt idag .

Så er vi to

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i